Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä miehet eivät ymmärrä naisissa/puolisossa?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   16.1.25 13:21:12

Ei ole tarkoitettu haukkumatopaksi mutta kunhan kyselen..

Re: Mitä miehet eivät ymmärrä naisissa/puolisossa?

Lähettäjä: Miehen jyrähdys 
Päivämäärä:   16.1.25 13:24:32

Suoran kommunikoinnin puutetta, minäpuheen puutetta. Me kävimme ratkomassa asiaa ammattilaisella, josta olikin suuri apu.

On huomattavasti helpompi elää ihmisen kanssa, joka kertoo, mitä toivoo ja tahtoo.

Lähettäjä: pater 
Päivämäärä:   16.1.25 13:40:54

Kun naiset eivät tiedä itsekään mitä haluavat, niin vaikeaa se on miehen ymmärtää. Ja jos nainen tietää mitä haluaa, viiden minuutin kuluttua nainen on jo muuttanut mieltään.

Päivämäärä:   16.1.25 13:50:26

"Kun naiset eivät tiedä itsekään mitä haluavat, niin vaikeaa se on miehen ymmärtää. Ja jos nainen tietää mitä haluaa, viiden minuutin kuluttua nainen on jo muuttanut mieltään."

Meillä on toiminut niinkin yksinkertainen terapeutin ehdottama järjestely, että kirjaamme asiat paperille. Kun kumpikin ensin itse miettii, mitä tahtoo, ja sen jälkeen kirjoittaa asian yhteisesti muistettavaksi paperille, niin turhat kinastelut jäävät pois.

Mielipidettään saa toki vaihtaa, mutta se täytyy tehdä avoimesti.

Lähettäjä: ahdistus 
Päivämäärä:   16.1.25 13:50:57

Yleensä päättämättömyys johtuu sairaudesta, kuten masennuksesta.

Lähettäjä: Niksu 
Päivämäärä:   16.1.25 13:54:09

Onhan niitä pieniä juttuja. Varsinkin minun kanssani eläessä mieheni varmasti on tosi usein hämillään, sen myönnän :D
Viimeisimpänä m keskusteltiin siitä, kuinka mieheni ei ymmärrä sitä, miksi olen niin tarkka siitä että minulla on sheivaus kunnossa. Minulle siis tulee ruma ja ei-naisellinen olo itselleni, jos vaikka säärikarvat on päässyt kasvamaan sänkeä (esim reissussa ollessa pääsee joskus käymään). Silloin en halua, että minua kosketaan ennen kuin korjaan tilanteen sileäksi. Tämä hämmentää miestäni, hän ei ymmärrä miksi naisten karvoilla on niin paljon väliä.

Päivämäärä:   16.1.25 13:56:28

"Yleensä päättämättömyys johtuu sairaudesta, kuten masennuksesta."

Voi se tietenkin siitäkin johtua, mutta eiköhän yleisempi syy ole se, että ihminen ei tiedä itsekään mitä haluaa ja tarvitsee, jolloin hän kommunikoi epämääräisesti ja ristiriitaisesti.

Paperille kirjaaminen on siksikin hyvä käytäntö, että silloin ihminen joutuu kertomaan itse itselleen, mitä minä haluan.

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   16.1.25 14:09:05

Ei ole tarkoitettu haukkumatopaksi :D joo no semmonen siitä kyllä tulee, älä huoli.
Joskus mietin että miksi ihmeessä kukaan mies haluaa parisuhteen naisen kanssa, kun ne selkeästi halveksii ja inhoaa koko naissukupuolta. Kuten yllä olevista kommenteista näkee, nainen on miehen näkökulmasta, irrationaalinen, lapseen tai eläimeen verrattavissa oleva olento.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.1.25 14:33:43

"Kuten yllä olevista kommenteista näkee, nainen on miehen näkökulmasta, irrationaalinen, lapseen tai eläimeen verrattavissa oleva olento."

Juuri tämä ja selkeästi tahtonsa ilmaisevaa ja siitä kiinni pitävää naistahan on aina pidetty lähinnä vastenmielisenä olentona. Miesten on turha valittaa siitä etteivät naiset tiedä mitä tahtovat jos mies ei sitten kuitenkaan ole valmis hyväksymään sitä, että nainen ilmaisee mitä tahtoo ja pysyy päätöksessään. Hyvin useinhan miehet edustavat joko sitä tyyppiä, joka haluaa naisen olevan nöyrä ja hiljainen ja kyselemättä miehelle päätösvallan luovuttava, tai sitten sitä tyyppiä, jota viehättää mielikuva lapsenomaisesti tuittuilevasta naisesta joka kuitenkin taipuu vahvemman ja "aikuisemman" tahdon, eli miehen, edessä. Aidosti aikuinen, oman tahdon ja selkeät mielipiteet omaava nainen on hämmästyttävän monelle miehelle käsittämättömyys.

Lähettäjä: xXx 
Päivämäärä:   16.1.25 15:14:47

Naiset ei ymmärrä miehiä, eikä miehet naisia. Se on selvä asia, mutta minua kiinnostaisi se, että miksi sitä ymmärrystä ei löydy. Onko vika kasvatuksessa?

Päivämäärä:   16.1.25 15:16:29

"Naiset ei ymmärrä miehiä, eikä miehet naisia. Se on selvä asia, mutta minua kiinnostaisi se, että miksi sitä ymmärrystä ei löydy. Onko vika kasvatuksessa?"

Vika on kommunikaatiossa, jota voi opetella. Tarpeet täytyy ilmaista suoraan ja niiden ilmaisu täytyy kuunnella ja huomioida.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.1.25 15:20:54

Lähettäjä. 

Päivämäärä16.1.25 14:33:43

"Kuten yllä olevista kommenteista näkee, nainen on miehen näkökulmasta, irrationaalinen, lapseen tai eläimeen verrattavissa oleva olento."

Juuri tämä ja selkeästi tahtonsa ilmaisevaa ja siitä kiinni pitävää naistahan on aina pidetty lähinnä vastenmielisenä olentona. Miesten on turha valittaa siitä etteivät naiset tiedä mitä tahtovat jos mies ei sitten kuitenkaan ole valmis hyväksymään sitä, että nainen ilmaisee mitä tahtoo ja pysyy päätöksessään. Hyvin useinhan miehet edustavat joko sitä tyyppiä, joka haluaa naisen olevan nöyrä ja hiljainen ja kyselemättä miehelle päätösvallan luovuttava, tai sitten sitä tyyppiä, jota viehättää mielikuva lapsenomaisesti tuittuilevasta naisesta joka kuitenkin taipuu vahvemman ja "aikuisemman" tahdon, eli miehen, edessä. Aidosti aikuinen, oman tahdon ja selkeät mielipiteet omaava nainen on hämmästyttävän monelle miehelle käsittämättömyys.

Ja höpö, höpö taas.

Miehet arvostavat naisia, joilla on mielipide, mikä ei muutu. Ihmistä jolla on hyvä itsetunto.

Tietyt naiset taas oikein etsivät tossuja miehiä. Mieluiten väkivaltaisia päihteidenkäyttäjiä. Niin on kiva sitten vinkua netissä mitennpaska mies on.

Päivämäärä:   16.1.25 15:30:04

Miehet, jotka on kasvatettu ajattelemaan, että naiset ovat jotenkin erilaisia mielenliikkeiltään ja aivotoiminnaltaan eivät ymmärrä, jos nainen toimiikin ja miettii samalla tavalla kuin mies.
Ja kun ei ymmärrä, eikä ympäristökään vaadi ymmärtämään, niin sitten on hyviä naisia ja huonoja naisia.

Päivämäärä:   16.1.25 15:40:26

Oikean perinteisen paskan parisuhteen saa aikaan miehellä, joka on kasvatettu "pojat on poikia"-mentaliteetillä ja naisella, joka on edellisen perseillessä ja äidin ja isän perseillessä ollut ihana tyttö.
Ja sitten kun tulee se keski-ikä ja ongelmat, ne selitetään jollakin aivorakenteen poikkeamilla ja mennään terapiaan keskustelemaan, että mitä kaikki haluaa ja sitten avautuu maailma kun kaikki vaan puhuu, puhuu ja puhuu.

Ja sitten laskeutuu viisikymppisten raatojen elämään aikakausi, kun vaan puhutaanpuhutaanja puhutaan joka hiton asia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.1.25 15:40:50

Lähettäjä. 

Päivämäärä16.1.25 15:30:04

Miehet, jotka on kasvatettu ajattelemaan, että naiset ovat jotenkin erilaisia mielenliikkeiltään ja aivotoiminnaltaan eivät ymmärrä, jos nainen toimiikin ja miettii samalla tavalla kuin mies.
Ja kun ei ymmärrä, eikä ympäristökään vaadi ymmärtämään, niin sitten on hyviä naisia ja huonoja naisia.

Entäs tytöt, jotka on kasvatettu ajattelemaan, että miehet ovat jotenkin erilaisia mielenliikkeiltään ja aivotoiminnaltaan, eivätkä ymmärrä miesten ajattelevan ihan samoin kuin naisetkin.

Päivämäärä:   16.1.25 15:44:46

No eivät muka ymmärrä yhtään mitään, mutta naisen kanssa kuitenkin pitää olla, että saa olla mies, joka ei ymmärrä naisesta mitään.
Yli puolet miehistä on ämmämäsiä paskahousuja, jotka ei pärjää yksin.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   16.1.25 15:54:34

En tiedä, mihin tällä nyt viitataan mutta itselleni ajankohtaista on miettiä, mitä tulevaisuudessa haluan miehiltä. Puhun monikossa koska luultavasti se eka mätsi Tinderissä ei ole tuleva aviomieheni. Se mitä tiedän haluavani on tutustuminen, sitoutuminen, pysyvyys. Mutta samalla tiedostan myös että vaikka joku olisi samoilla linjoilla, voi tiet silti erota jostain syystä. Tiedän minkälaisista miehistä viehätyn ulkoisesti, mutta en haluaisi kuulostaa liian ulkonäkokeskeiseltä. Eli miten nämä nyt pitäisi muotoilla, että välttyy mahdollisilta väärinkäsityksiltä?

Päivämäärä:   16.1.25 15:54:38

No kaikki tytöthän on kasvatettu ajattelemaan, että miehet on mysteerejä ja toiselta planeetalta, koska vanhemmat eivät vielä voineet keskenään puhuapuhua ja puhua, ja hakeutua terapiaan puhumaanpuhumaan ja puhumaan.

Että nyt jos on niitä vekaroita siellä kotona, niin puhukaa puhukaa ja puhukaa niille, ettei muiden tarvi maksaa tulevaisuudessa niiden pariterapiaa.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   16.1.25 15:54:50

Miehet on erilaisia. Vaikea yleistää. Mun eka poikkis ei ymmärtänyt, miksi kiukuttelin siivouksesta… kunnes erottiin (asuttiin vielä yhdessä) ja siivosi ekaa kertaa yksin, kun vanhempansa tuli käymään. ”En mä tajunnut kuin rankkaa tää on!”. Ihan hyvä tajuta kun ikää on 24…

Osa ei tajua menkkoja ja niiden tuomia kipuja ja esim. rintojen kosketusarkuutta. Ei vaikka ääneen sanoo. Silti pakko päästä räveltämään. Joo, yleensä tykkään kun rintoihin kosketaan, mutta en kun ne on kipeät.

Ja sitten omaa elämää eniten koskettanut: ei uskota, miten monet miehet työelämässä kohtelee naisia epäreilusti ja rumasti. ”Sä vaan kuvittelet!”, kunnes rupeat huomauttamaan joka tilanteessa ääneen asiasta. Se ei ole kuvittelua, että miespuolinen kollega saa vastata yhellä lauseella huonolla suomella tylysti asiakkaalle, mutta minulta vaaditaan täydellistä kielioppia ja suorastaan asiakkaan nuoleskelua samassa tilanteessa. Mies sai vaan kehuja, kun oli jämpti! Kun mä vastasin täsmälleen samoin, olin tyly ja epäammattimainen. Eikä todellakaan ole ainut esimerkki. Ja kun kokouksissa puhutaan mun ohi, vaikka olen huoneen ainoa alan ammattilainen.. ja pahastutaan kun liityn keskusteluun ”et sä voi tietää tätä!” tai ”saatasko joku mies palvelemaan, et sä kuitenkaan voi auttaa”…

Päivämäärä:   16.1.25 16:14:57

Niinhän niitä pikkutyttöjä edellen kasvatetaan menkoista ja rinnoista ja muista, mutta voisi pouhuapuhuapuhaupa niille pikkupojille samat ja isäkin voisi puhuapuhuapuhua tytöille ja pojille asioista.

Turha se on enää viisikymppisenä kitistä ja vaatia ilmaista TERAPIAA, jossa voi PUHUA. Ei @!#$, olisko pitäny jättää ne kakarat tekemättä..?

Päivämäärä:   16.1.25 16:32:17

Ihan hyvin terapiaan voi mennä viisikymppisenäkin. Se voi estää turhan avioeron.

Asioita voi yrittää opetella hoitamaan järkevämmin. Onnistuihan se meiltäkin, miksi ei muilta onnistuisi?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.