Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko paastonnut?

Lähettäjä: paasto 
Päivämäärä:   16.1.25 12:20:19

Näytti olevan tarjouksessa 5 päivän paastopaketti ja houkuttelisi ostaa ja kokeilla. Mutta pelkään etten onnistu siinä vaan ratkean syömään jo ekana päivänä.
Onko joku muu paastonnut? Oliko vaikeaa? Itse olen sellainen iltasyöppö joten tuntuu että on mission impossible :(

Re: Oletko paastonnut?

Lähettäjä: Sammy 
Päivämäärä:   16.1.25 12:23:09

Miksi haluat kokeilla?

Päivämäärä:   16.1.25 12:27:33

BMI33 yksi syy

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.1.25 12:28:37

Olen, mutten kyllä tiedä mikä on paastopaketti, itse menin vedellä ja elektrolyyteillä viikon.

Olin todella syömishäiriöinen silloin.

Lähettäjä: Karu fakta 
Päivämäärä:   16.1.25 12:35:47

Lähettäjäpaasto
Päivämäärä16.1.25 12:27:33

BMI33 yksi syy

Se murhe ei ratkea paremmaksi paastolla, vaan elämäntapamuutoksella

Päivämäärä:   16.1.25 12:38:35

Karu fakta, joo tiedetään kyllä.

Lähettäjä: sometar 
Päivämäärä:   16.1.25 12:48:39

Kun elimistö menee paastotilaan, ei ole nälkä, elimistö polttaa varastorasvaa ja suolisto lepää.

Paastopaketteihin en sano mitään, paastoon tarvitaan vain hyvää täysmehua tai kasvisliemiä, liemikuutiotkin käyvät vaikka puhdasopisessa paastossa vältetään suolaa. Kalorimäärä paastolla noin max. 500 kcal/päivä eli siihen menee litra täysmehua, sitä voi sitten laimentaa. Mehupaastolla 3-4 päivää menee ilman kummempaa työtehon laskua, ainakin tottuneella. Vesipaastoa en edes kokeile.

Päivämäärä:   16.1.25 12:52:43

Minä muistelisin että kalorimäärä paastolla on max 50kcal ettei autofagia lopu, mutta paaston määritelmästähän se tietty riippuu.

Lähettäjä: Gentle reminder 
Päivämäärä:   16.1.25 12:53:58

Tilannettasi kannattaisi ihan oikeasti lähteä ratkomaan muilla keinoilla ja kestävämmin, kuin paastopaketilla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.1.25 12:55:58

Minä muistelisin että kalorimäärä paastolla on max 50kcal ettei autofagia lopu, mutta paaston määritelmästähän se tietty riippuu

Lol ihmiset uskoo kaiken mutuilun jonka lukee

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   16.1.25 13:11:26

Mihin pyrit viiden päivän paastolla? Tiputat kilon nesteitä? Mitä sen jälkeen? Ei paastoamisesta ole sinulle yhtään mitään hyötyä. Olet reilusti ylipainoinen, jos BMI on 33, se tarkoittaa 165 senttisellä noin 90 kilon painoa. Se on paljon se ja ruokavaliossasi ja elämäntavoissasi on paljon korjattavaa.

Päivämäärä:   16.1.25 13:12:21

Vain pätkäpaastonnut. Söin klo 10-17 välillä (normaalisti).

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.1.25 13:13:57

Älä nyt hyvä ihminen tipahda tuollaisiin villityksiin. Ylipainosta päästään eroon elämäntapamuutoksella, jossa opitaan uutta asennetta ruokailuun. Tämä on ainoa keino pitää se paino myös poissa.

Jos kuulet influenssereiden suusta lupauksia "autofagiasta" ja "suoliston lepäämisestä" niin voit olla varma, etteivät he tiedä, mistä puhuvat.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   16.1.25 13:19:53

"Tilannettasi kannattaisi ihan oikeasti lähteä ratkomaan muilla keinoilla ja kestävämmin, kuin paastopaketilla"

Mun on tarkoitus koeilla Nutrilett-kuuria ensi viikolla, kunhan paketti saapuu. Ymmärrän kyllä, ettei se ole kestävä ratkaisu ja uskon, että AP:kin tietää tämän. En uskokaan saavani siitä mitään "taikasauvaa", joka maagisesti ratkoo koko ongelmani, vaan mä tarvin nyt sellaisen pätkän, jolla herätän itseni. Parempaa ilmaisua en tähän hätään keksi.

Oon sellainen ihminen, että teen asiat joko täysillä tai en ollenkaan. Mun pitää saada heti jonkinlainen tulos, jotta saan kannusteen jatkaa. Jos liikun, mulla pitää olla lihakset kipeinä, jotta viitsin tehdä sitä uudestaan.
Mun kärsivällisyys ei riitä siihen, että muutan syömistäni terveellisemmäksi, liikun enemmän ja sitten ehkä kuukauden päästä näen että painoa on vähän tippunut. Ei. Mä otan mieluummin vaikka just Nutrilett-kuurin, vedän viikon 500 kalorilla, kauemminkin jos siltä tuntuu, ja _toivottavasti_ saan siitä kannusteen tehdä lisää ja niitä pysyviäkin muutoksia. "Jos mä pystyin tähän, niin mähän pystyn ihan mihin tahansa."

Voisin kuvitella, että kun on sen viikon ollut Nutrilettilla tai vaikkapa aloittajan tapaan paastolla, on helpompaa päästä pysyvästikin eroon vanhoista haitallisista syömätavoista.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   16.1.25 13:25:05

"Se murhe ei ratkea paremmaksi paastolla, vaan elämäntapamuutoksella"

Tietysti, mutta paasto voi myös olla startti sille elämänmuutokselle. Se voi auttaa irti jostain riippuvuudesta tai mieliteosta ja siitä on sitten hyvä jatkaa uudella ruokavaliolla.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   16.1.25 13:39:54

Pätkäpaastonnut kyllä, pisimmillään 32 tuntia mutta se oli jo pikkuisen haastavaa. Paastoan 16-20 tuntia vuorokaudessa ja kerran pariin viikkoon 24 tuntia. Suosittelisin tällaista helpompaa ja pitkäjänteisempää lähestymistapaa, mikäli painonpudotus tavoitteena. Yhdellä paastolla ei pudota kuin lähinnä nesteitä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.1.25 13:42:51

Ei kannata paastopaketteja muutenkaan, niissä on yleensä turhia lisäaineita

Päivämäärä:   16.1.25 13:45:37

Olen paastonnut 5 vrk kerran, join vain vettä ja tilkan kahvia päivittäin.

Lähettäjä: sometar 
Päivämäärä:   16.1.25 15:20:04

"Mihin pyrit viiden päivän paastolla? Tiputat kilon nesteitä? Mitä sen jälkeen? Ei paastoamisesta ole sinulle yhtään mitään hyötyä."

"Yhdellä paastolla ei pudota kuin lähinnä nesteitä."

Neljän päivän 500 kcal mehupaastolla lähtee puoli kiloa painoa niiden nesteiden lisäksi, jotka tietenkin tulevat takaisin. Jos pitää kaksi paastoa kuukaudessa niin se on ihan hyvä painonpudotus.

Lisäksi suhde ruokaan ja syömiseen usein tervehtyy kun toteaa käytännössä, ettei ihmisen tarvitse syödä mössöttää jotain kahden tunnin välein.

"Jos kuulet influenssereiden suusta lupauksia "autofagiasta" ja "suoliston lepäämisestä" niin voit olla varma, etteivät he tiedä, mistä puhuvat."

Voi olla että jotkin "influensserit" eivät tiedä mistä puhuvat, mutta mutta puhuvat silti faktaa: suolisto lepää kun se ei paastolla kuljeta ruokamassoja, ja kuollutta solukuona myös poistuu paaston aikana.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   16.1.25 15:27:27

Mä pudotin pätkä paastolla noin 10kg syys-tammikuu välisen ajan. Söin klo 16-21 välisen ajan ja loput paastosin. Hyvin vatsalaukku kutistui ja nyt tulee syötyä paremmin, kuin aiemmin.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   16.1.25 15:29:20

X, olen miettinyt juuri tuota yhtä paastopäivää viikkoon. Kerrotko kokemuksia siitä?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   16.1.25 15:34:02

” X, olen miettinyt juuri tuota yhtä paastopäivää viikkoon. Kerrotko kokemuksia siitä?”

No itse asiassa en pidä yhtä paastopäivää viikossa, taisit lukea tekstini väärin. Paastoan joka päivä 16-20 tunnin ajan. Olen joskus kokeillut yhtä päivää viikossa, mutta se oli paljon vaikeampaa kuin päivittäinen lyhyempi paasto. Paastoaminen on sellaista, että siihen tottuu ja siinä ”kehittyy”. Jos aihe kiinnostaa, niin suosittelen edelleen kokeilemaan mieluummin niin, että paastoat joka päivä. Sen voi aloittaa vaikkapa 12 tunnista, jos tuntuu vaikealta. Ja sitten pikkuhiljaa pidentää paaston aikaa.

Lähettäjä: Kuulapää 
Päivämäärä:   16.1.25 15:44:43

Pätkäpaastoan päivittäin. Syön 10-18 välillä kolme kertaa. Hassua että jos illalla vaikka 21 syön voileivän niin aamulla on kiljuva nälkä. Jos taas viimeinen ruoka on tuossa ennen kuutta niin nälkä tulee vasta seuraavaan lounasaikaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.