Lähettäjä: Ulrika
Päivämäärä: 16.1.25 10:22:38
Elämä on. Lopeta auttamasta sellaisia ihmisiä, jotka eivät auta takaisin. Ne eivät siitä miksikään muutu, eivätkä yhtäkkiä valaistu ja ala auttaa sinua. Suuri osa ihmisistä ajattelee vain omaa etuaan. Hanki apu maksullisena niin ei tarvitse olla kellekään kiitollisuudenvelassa.
Itse olen ollut yh viimeiset 10v ja edes lapsen isä ei ole halunnut auttaa. Ei vaikka minulla olisi ollut iltavuoro töissä ja hän vapaalla tai jopa lomalla, on myös viime tipassa perunut sovittuja lapsen tapaamisia niin, että minun on sitten vainnpitänyt perua omat menoni. Sitten kyllästyin, katkoin välit kokonaan ja järjestin elämäni niin, että pärjättiin lapsen kanssa kahdestaan. Opiskelin päiväopintoina, jotta pystyin olemaan illat kotona lapsen ollessa pieni ja perään toisen tutkinnon, jotta sain päivätöitä vuorotyön sijaan. Opintolainaa jouduin ottamaan täydet ja niitä makselen vielä ainakin 10v. Mutta sellaista se on. Lapsikin jo lukiossa ja olen erittäin tyytyväinen valinnoistani (lukuunottamatta isävalintaa aikoinaan), reipas ja pystyvä nuori. Turvaverkkoja ei meillä ollut, iso on ollut urakka olla se ainoa vastuussa oleva, mutta tällaiseksi muodostui tämä minun elämä.
Tällä siis ehkä halusin tuoda jotain perspektiiviä asiaan ja tsemppiä ottamaan ryhtiliikkeen, älä tosiaan yritä miellyttää muita oman itsesi kustannuksella. Parempi opetella itsekkäämmäksi, kukaan muu ei ajattele sinun parastasi, kuin sinä itse. Minä en todellakaan ole oman urakkani ohella jaksanut muita autella, toki olen myös auttamisammatissa, mutta vapaa-ajalla olen pyrkinyt pitämään huolta omasta jaksamisestani. Tee sinä aloittaja samoin <3
|