Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Iltaisin/öisin tehtävä työ

Lähettäjä: tyhmälle 
Päivämäärä:   15.1.25 17:52:52

Tyhmälle ja sosiaalisten tilanteiden pelkoiselle. Voin myös kouluttautua ammattiin, jos helppo ja lyhyehkö koulutus.

Re: Iltaisin/öisin tehtävä työ

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.1.25 17:55:35

Lehtien varhaisjakelu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.1.25 18:00:36

Ilta/yösiivous nyt ainakin on sellaista ettei siinä tarvitse paljon ihmisiä kohdata jos siivoat vaikka tyhjiä toimistoja. Mutta nämä taitavat olla yleensä osa-aikaisia, eli täysiä tunteja on varmaan vaikea saada. Siivoustyössä on myös nykyään todella kuluttava työtahti.

Lähettäjä: Kumma 
Päivämäärä:   15.1.25 18:06:14

Lähihoitaja näin alkuun. Elämäsi paranee jos saat apua sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Nimimerkillä kokemusta löytyy. Itsensä altistuminen on hyvä juttu.

Mitäköhän muita sitten: juurikin lehtien jakelu, siivous, ulkopaikkojen ylläpitoa, hyllytystä, varastotyötä. Monessakin eri ammatissa on mahdollista hakeutua työpaikkaan, jossa ei tarvitse olla niin sosiaalinen tai tehdä töitä kotona.

Sinulla siis miettisin mikä sinua oikeasti kiinnostaa ja mistä sinä haaveilet? Ehkä se oma onnellisuus olisi etusijalla koska töissä vietät suuren osan elämästäsi.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.1.25 18:08:31

Vartija (yksityinen/RiSe), mutta en tiedä saako tehdä pelkkää yötä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   15.1.25 18:13:52

Yövuoroon tehtaalle? Tosin taitaa nekin usein olla vuorotyötä. Jos fysiikka kestää, niin lentokentälle laukkujen huolintaan, voi tehdä varmasti yö/iltapainotteisena. Leipomotyö on myös yöpainotteista, kaveri teki aikoinaan ilman koulutusta.

Lähettäjä: toinen tyhmä 
Päivämäärä:   15.1.25 18:23:22

"Lähihoitaja näin alkuun. Elämäsi paranee jos saat apua sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Nimimerkillä kokemusta löytyy. Itsensä altistuminen on hyvä juttu."

Varmaan näin jos sosiaalisten tilanteiden pelko on enemmän jännitystä ja ujoutta kuin todellista toimintakykyä lamauttavaa pelkoa, mutta aloittajan tilanteestahan et tiedä minkä tason ongelmasta on kyse. Mietinkin kyllä, että kuinka monta sekuntia kestää ennenkuin joku sanoo että lähihoitaja. Vaikka se on niitä viimeisiä töitä joita kannattaa harkita jos sosiaalisista tilanteista selviämisessä on isoja haasteita.

Moni itseään tyhmäksi sanova kyllä aliarvioi itseään, mutta kun aloittaja nyt senkin mainitsi niin ehkä senkään vuoksi lähihoitajan työ ei ole suositeltava. Jos ei esimerkiksi pysty annostelemaan lääkkeitä oikein niin ei sovi lähihoitajan työhön. Lähihoitajakin on ihan oikeasti vastuussa ihmisten terveydestä ja turvallisuudesta ja jos on ihan aidosti "tyhmä" niin silloin siihen ei pysty.

Mainittakoon, että olen itsekin tällainen tyhmä, minulla on mm.pahoja hahmotuksen vaikeuksia ja muutakin oppimisvaikeutta ja olen yrittänyt lähihoitajakoulutusta. Työharjoittelussa se tuli selväksi ettei siitä mitään tule ja keskeytinkin opinnot. Varmaan minut oltaisiin niistä opinnoista potkaistu lopulta pellolle vaikka en olisi itse älynnyt lopettaa, mutta jostakin lähihoitajan koulutusta tarjoavasta paikasta olisin varmaan päässytkin läpi. Niitä koulujakin on hyvin erilaisia, osassa, mm. siinä missä itse olin, vaaditaan todellista sopivuutta alalle, joistakin taas melkein kuka vain saa tutkintopaperit käteen. Mutta ei minusta siihen työhön olisi ollut vaikka olisin valmistumaan päässytkin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.1.25 18:23:51

Postin jakelukeskus

Päivämäärä:   15.1.25 18:50:21

" toinen tyhmä" Teetkö mitä nyt työksesi?
Lähihoitajan työ ei tosiaan minulle soveltuisi. Olen erittäin epäsosiaalinen ja en todellakaan tyhmyyden takia pärjäisi opinnoissa. En pääsisi esim. lääkelaskuja ym läpi.

Joku mainitsi vartijan - yksinäinen yövuoro vartijana kuulostaisi kyllä mukavalta, mutta vartijalla pitää olla auktoriteetti. Olen ujo ja sosiaalisten tilanteiden pelkoinen, joten ei puhettakaan, että tuossa(kaan) hommassa pärjäisin.

Tehdastyö voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Harmi, että asun pienehköllä paikkakunnalla ja tehdastyöntekijöitä täällä ei etsitä juuri koskaan.

Puutarhurin työ voisi olla itselle suht mielekästä, mutta se on aikaista aamutyötä ja ammatinvalintaa olen nyt miettinyt siltä kantilta, että voisin tehdä iltatyötä, koska olen iltaihminen ja olisi ihanaa elää oman rytmin mukaan.

En oikein tiedä, mikä minua kiinnostaisi. Luova kirjoittaminen on ainoita vahvuuksiani, mutta siitä ei paljoa hyötyä ole...

Toisaalta tekisi mieli luovuttaa, ettei minusta vain ole työelämään. Mutta kai kaikille joku paikka löytyy. Kamala ajatus vain, että pitäisi jaksaa eläkkeeseen asti vastenmielisessä työssä. Joku postin lajittelu tms. rutiininomainen työ varmaan sujuisi, mutta luultavasti melko puuduttavaa hommaa, mihin kyllästyy äkkiä... Onko kellään täällä kokemusta postin lajittelijana (tai jakajana) työskentelystä?

Iltaisin olen siivonnutkin joskus ja se on kyllä yksi vaihtoehto. Mutta tunnen itseni ja tiedän, etten ole siihenkään työhön kovin pitkään tyytyväinen.
Eli toisin sanoen - tuntuu, että minulle sopivat vain "aivottomat" rutiininomaiset työt rajoitteiden vuoksi ja alan kuitenkin nopeasti inhota tuollaista työtä.

Päivämäärä:   15.1.25 18:52:42

Mikset tarjoaisi kirjoittamiasi juttuja freelancer- pohjalta lehtiin?

Lähettäjä: toinen tyhmä 
Päivämäärä:   15.1.25 19:28:10

En viitsi kertoa mitä teen työkseni, koska en halua että minua tunnistetaan. Mutta minun työni ei todellakaan sovi sosiaalisia tilanteita pelkäävälle. Kaikki alan työpaikat eivät sovi tyhmällekään, minun työtehtäväni ovat sellaisia, että tämmöinen vähän toistaitoinenkin niistä selviää.

Päivämäärä:   15.1.25 19:35:01

"Mikset tarjoaisi kirjoittamiasi juttuja freelancer- pohjalta lehtiin?"

Mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta eivät kai lehdet kenen tahansa juttuja ota..? Tarkoitan, että täytyy kai jokin pätevyys olla kuitenkin.

Päivämäärä:   15.1.25 19:40:28

Tyhmälle, ei itseasiassa tarvitse, onhan tuolla esim harrastuksensa pohjalta kunnostautuneita, esim eräs tuttu on iltalehdessä toimittajana ilman koulutusta, mutta omaa alastaan rautaisen kiinnostuksen ja kokemuksen, hyvin näyttää pärjäävän, vaikkei toimittaja olekaan. Toki freelanceriksi vaaditaan myös kosolti hyvää tuuria ja hyviä juttuideoita, joita tarjota. Kaverini kirjoitti aikoinaan Lemmikki- lehteen artikkeleita, eikä hänelläkään ollut pohjaa opintojen kautta, mutta tunsi asiansa. Nykyään toki kilpailu on paljon kovempaa kuin vaikkapa 15 v takaperin.

Päivämäärä:   15.1.25 19:43:37

Ok, en tiennytkään. Kiitos Ällö!

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   15.1.25 20:55:37

” Joku mainitsi vartijan - yksinäinen yövuoro vartijana kuulostaisi kyllä mukavalta, mutta vartijalla pitää olla auktoriteetti. Olen ujo ja sosiaalisten tilanteiden pelkoinen, joten ei puhettakaan, että tuossa(kaan) hommassa pärjäisin.”

Tämäkin riippuu paljon työpaikasta, on monia sellaisia missä vaan valvotaan ruudulta kameran välittämää kuvaa ja harvoin ollaan missään tekemisissä kenenkään kanssa.

Entäs junan tai bussin kuski? Toki siinä ollaan ihmisten edessä mutta ei mitenkään erityisen sosiaalisesti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.