Lähettäjä: tyhmälle
Päivämäärä: 15.1.25 18:50:21
" toinen tyhmä" Teetkö mitä nyt työksesi?
Lähihoitajan työ ei tosiaan minulle soveltuisi. Olen erittäin epäsosiaalinen ja en todellakaan tyhmyyden takia pärjäisi opinnoissa. En pääsisi esim. lääkelaskuja ym läpi.
Joku mainitsi vartijan - yksinäinen yövuoro vartijana kuulostaisi kyllä mukavalta, mutta vartijalla pitää olla auktoriteetti. Olen ujo ja sosiaalisten tilanteiden pelkoinen, joten ei puhettakaan, että tuossa(kaan) hommassa pärjäisin.
Tehdastyö voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Harmi, että asun pienehköllä paikkakunnalla ja tehdastyöntekijöitä täällä ei etsitä juuri koskaan.
Puutarhurin työ voisi olla itselle suht mielekästä, mutta se on aikaista aamutyötä ja ammatinvalintaa olen nyt miettinyt siltä kantilta, että voisin tehdä iltatyötä, koska olen iltaihminen ja olisi ihanaa elää oman rytmin mukaan.
En oikein tiedä, mikä minua kiinnostaisi. Luova kirjoittaminen on ainoita vahvuuksiani, mutta siitä ei paljoa hyötyä ole...
Toisaalta tekisi mieli luovuttaa, ettei minusta vain ole työelämään. Mutta kai kaikille joku paikka löytyy. Kamala ajatus vain, että pitäisi jaksaa eläkkeeseen asti vastenmielisessä työssä. Joku postin lajittelu tms. rutiininomainen työ varmaan sujuisi, mutta luultavasti melko puuduttavaa hommaa, mihin kyllästyy äkkiä... Onko kellään täällä kokemusta postin lajittelijana (tai jakajana) työskentelystä?
Iltaisin olen siivonnutkin joskus ja se on kyllä yksi vaihtoehto. Mutta tunnen itseni ja tiedän, etten ole siihenkään työhön kovin pitkään tyytyväinen.
Eli toisin sanoen - tuntuu, että minulle sopivat vain "aivottomat" rutiininomaiset työt rajoitteiden vuoksi ja alan kuitenkin nopeasti inhota tuollaista työtä.
|