Lähettäjä: Faktahomma
Päivämäärä: 15.1.25 16:39:42
Kysymys siitä onko Jumalaa vai ei, on älytön.
Tiede ei kumoa uskontoa koska vaikka alkuräjähdys selittää maailman syntymisen, tiede ei voi selittää mikä sai sen aikaan ja mitä tapahtui alkuräjähdyksen parin ensimmäisen sekunnin aikana.
Tiede ei voi kumota sitä, että se mikä sai alkuräjähdyksen aikaan oli Jumala eikä uskonto voi todistaa että sen sai aikaan Jumala.
Jos on joku mystinen asia (sanotaan sitä vaikka Jumalaksi) joka sai aikaan esim. alkuräjähdyksen ja sitä kautta maailmankaikkeuden syntymisen, se on asia johon ihmisen ymmärryskyky ei riitä. On älytöntä kinata siitä onko joku sellainen, jonka ymmärtämiseen ei ymmärryskyky riitä, olemassa vai ei. Eihän edes tiedetä ja ymmärretä minkä olemassaolosta kinataan.
Ihminen ja kaikki mitä ihminen tietää (voidaan tieteellisesti todistaa) on niin pieni osa kokonaisuudesta jos ajatellaan koko maailmankaikkeutta, ettei ihminen voi tietää mikä osa ihmisellä tai ihmisen tietämillä asioilla on kokonaisuudessa. Tätä voisi verrata palapeliin. Jos ihmisen tietämät asiat ovat vain yksi palapelin palanen, ihminen ei voi nähdä sitä kuvaa mikä tulee kun kaikki palapelin palat laitetaan yhteen.
Tiede tuntee aineen häviämättömyyden lain. Ainetta ei synny eikä häviä, vaikkakin se voi muuttaa muotoaan. Kun lumi sulaa se ei häviä vaan muuttuu vedeksi joka haihtuu ilmaan eli muuttuu vesihöyryksi. Jos samaa periaatetta ajatellaan pidemmälle (mikään ei häviä vaan se muuttaa muotoaan) saadaan jonkinlainen selitys sielulle. Se mitä sanotaan sieluksi ei häviä vaan muuttuu joksikin johon ihmisen ymmärryskyky ei riitä. Samoin jonkinlainen selitys saadaan kuoleman jälkeiselle elämälle. Elämä ei häviä vaan se mikä synnyttää elämän ei häviä vaan muuttaa muotoaan sellaiseksi johon ihmisen ymmärryskyky ei riitä.
Kaikella sielun muodon muutoksesta kuoleman jälkeiseen elämään on joku tarkoitus jonka voisi ymmärtää jos näkisi koko palapelin eikä vain yhtä palapelin palaa.
Ihmisellä on tarve keksiä selitys kaikkeen ja antaa sille nimi. Sekä uskonto joka kertoo että Jumala on olemassa, että tiede joka yrittää kumota Jumalan olemassaolon syyllistyvät samaan virheeseen. Molemmat yrittävät ymmärtää ja selittää jotain mihin ihmisen ymmärryskyky ei riitä.
|