Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aloin säästää ja kasvatin pitkät hiukset ja nämä

Lähettäjä: Ovatkin kivat 
Päivämäärä:   15.1.25 14:44:21

Minulla ja lapsellani (10v) on ollut noin hiusrajaan asti
polkka hiukset. Niitä joutui melkein 1-2 kk välein tasottamaan, että oli siistit. Kampaamojen hinnat ovat jatkuvasti nousseet ja viimeksi kun kävimme tasoittamassa latvat lapseni kanssa oli hiusten leikkuu meiltä yhteensä 126€. Minusta se on aika iso summa maksettavaksi melkein joka kuukausi varsinkin kun kaikki muukin kallistuu, mutta palkka ei ole juurikaan noussut. Ymmärrän, että kampaajienkin pitää saada palkkansa ja tuosta 126€ menee muihin kuin palkkakuluihin iso osa, mutta minun kipukynnykseni maksaa tuli vastaan.

Huomenna menemme pitästä aikaa siistimään latvat ja tuli mieleen, että olisi vain aikaisemmin pitänyt antaa kasvaa pidemmiksi koska nämä ovat kivat. Onko joku muu tehnyt vastaavan ratkaisun kun kampaajan hinta on alkanut hirvittämään? Äitini paheksunnasta huolimatta aion kasvattaa vielä pidemmät hiukset. Hänen mielestään aikuisella ihmisellä pitkät hiukset ovat epäsiistit ja lapsillakin paljon järkevämpää pitää lyhyitä hiuksia. Tosin paheksui jo minun niskaan ylettyvää polkkaakin kun pitöisi jo leikkauttaa aikuisten hiukset eli se kananperse.

Re: Aloin säästää ja kasvatin pitkät hiukset ja nämä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.1.25 14:53:27

Olette äitisi kanssa samanlaisia kun haukutte toisten hiusmakua

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   15.1.25 15:00:01

.: eikö olekin kamalaa, kun joku sanookin lopulta takaisin? Siinä voi jo vähän fy fania huutaa ja polkaista jalallaan. Äiti on vain viimeiset 10 vuotta sanonut hirveän suoraan, kyllä aloittaja voisi olla aikuismaisempi ettei toiselle tule paha mieli ja mitä näitä vinkkejä nyt olikaan ;)

Päivämäärä:   15.1.25 15:05:38

Tuohan on hieno juttu! Pitkiä on helppo myös ylläpitoleikellä itse jos alkaa enemmän kiristää rahatilanne.
Mutta pisteen huomio on hyvä, ei kannata vajota äidin tasolle ja alkaa haukkua muiden hiuksia, tiedät miten raivostuttavaa sellainen on.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   15.1.25 15:07:53

Mä en kyllä yhtään ymmärrä mistä tuo idea tulee, että aikuisella ei saa olla pitkiä hiuksia? Mä en ainakaan aio koskaan leikata mitään "kans persettä" mun päähäni. Jos kaljuunnun, niin hankin peruukin, jossa pitkät hiukset.

Päivämäärä:   15.1.25 15:09:06

Sitten olisi kiva huutaa kuorossa, miten aloittaja on kynnysmatto kunnei sano äidilleen vastaan :D. Ja joo, pitkiä hiuksia puolustavien naisten tulee valitettavasti sanoa todella rumasti, mikään "Minä pidän näistä ja sinä omistasi"-tyylinen ei auta.

Lähettäjä: Ovatkin kivat 
Päivämäärä:   15.1.25 15:10:48

En minä ole missään vaiheessa haukkunut äitini hiuksia:0 ja mielestäni aloituksessakaan en viitannut millään tavalla siihen. Hän saa puolestani pitää lyhyitä hiuksia kun niistä tykkää, mutta minun ei ole pakko leikkauttaa itselleni samanlaisia vaikka ikää onkin ja äitini mielestä pitäisi.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   15.1.25 15:26:06

Minä olen 60 vuotta ja olen viimeksi käynyt kampaajalla pari vuotta sitten.
Hiukset ovat lapaluihin.
Kietaisen ne klipsillä ylös.
Helppoa.
En halua maksaa kampaajalla käynnistä. Lopetin myös värjäämisen.
Teen asiakaspalvelutyötä ja habitukseni kuuluu olla siisti. Ja onkin. Kollegoillani on myös samanlaisia kampauksia.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   15.1.25 15:27:35

Kyllähän tässä säästää aikaa ja rahaa, latvan leikkuutan puolen vuoden välein ja värjännyt en ole kohta puoleentoista vuoteen. Ja ikää on 40 v.
Alkoi tympimään monen tunnin kampaajalla istuminen 2 kertaa vuodessa joten lopetin vain värjäyksen, ei ole harmittanut.

Päivämäärä:   15.1.25 15:32:01

no kyllä kai jokainen saa pitää sellaiset hiukset kuin haluaa. Kysy äidiltäsi sinunko pää tämä on? Yleensä on epäkohteliasta alkaa aikuiselta ihmiseltä alkaa vaatia tietyn mallista käytöstä omien mieltymystensä mukaan.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   15.1.25 16:19:48

Minä oon 52v ja on pitkät hiukset, värjään myös vaaleaksi. Nätit hiukset on. Helppo ite leikata latvat.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   15.1.25 16:22:58

Onkohan tämä jonkun määrätyn alueen juttu, kun en ole ikinä törmännyt siihen, että joku käskisi leikkaamaan kananpers'een? Noita kyllä näkyy yli 3-kymppisillä jonkin verran, mutta suurimmalla osalla tuntemistani yli 5-kymppisistäkin on pitkät hiukset.

Lähettäjä: Uuu 
Päivämäärä:   15.1.25 16:26:12

En mitenkään suostu uskomaan, että kahden ihmisen latvojen tasaus olisi maksanut 126 €. Jotain muutakin varmasti tehtiin, leikattiin eri malliin tms??

Jos aiot kasvattaa hiuksia, niin pliis leikkauta latvat silti säännöllisesti jooko. On ihan kamalaa katsoa sellaista pitkää hiirenhäntää, josta viimiset 5-10 senttiä on aivan haperoa. Tai edes 3 senttiä...

Itsekin kasvatan hiuksia, mutta niin, että käyn tasaamassa latvat n. 12 vko välein. Mulla kasvaa nopeasti hiukset, joten tälläkin tyylillä hiukset silti pitenee - siististi. :)

Päivämäärä:   15.1.25 16:27:26

Uuuu: voitko pliiiiis katsoa muualle jos jonkun toisen hiukset eivät miellytä, jookosta joo?

Päivämäärä:   15.1.25 16:31:24

En :D

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.1.25 16:44:20

"En mitenkään suostu uskomaan, että kahden ihmisen latvojen tasaus olisi maksanut 126 €"

Ei hiusten pitäminen polkkatukkana ole mikään latvojen tasaus vaan veloitetaan kalliimman hinnan mukaan.

Mulla ei koskaan ennen 35 ikävuotta ollut rahaa kampaajaan paitsi nyt kun on niin käyn pari kertaa vuodessa leikkauttamassa lyhyemmiksi kun ovat helpompi hoitaa.

Päivämäärä:   15.1.25 16:51:07

Käyn kerran vuodessa leikkaamassa hiukset. Mallina pidän pitkää polkkaa joka sitten välillä on pidempi välillä lyhyempi. Hiusten kampaamokulut on n. 50e vuodessa kun lopetin myös värjäämisen.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   15.1.25 17:19:13

Kyllä, sama juttu. Pakko säästää tässä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.1.25 17:29:53

Annoin hiusteni kasvaa kun lapsen sain.
Nyt on jo tyttökin 17v.
Tyttö tasottelee välillä minun hiusten latvat ja minä leikkaan hänen hiukset.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   15.1.25 17:49:10

>Jos aiot kasvattaa hiuksia, niin pliis leikkauta latvat silti säännöllisesti jooko

Ja paskat, kohtalaiset trimmaussakset maksaa vähemmän kuin yksi latvantasautus. Ei ole temppu eikä mikään leikata latvoista hapsut pois varsin siististi, ja jos tukkaa ei pidä aina auki, ei edes ole niin väliä kuinka siisti ja suora lopputulos on.

Lähettäjä: bbbb 
Päivämäärä:   15.1.25 19:53:22

Mä olen 63v ja mulla on hartioille ulottuvat puolipitkät hiukset. käyn kampaajalla 2kk välein, otan myös raidat, paketin hinta on 170e.
Koskaan en ole kuullet kenenkään sanovat että aikuisella/vanhalla naisella ei saisi olla pidempiä hiuksia!
Ilmeisesti aloittaja liikkuu vähän erilaisissa porukoissa.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   15.1.25 19:59:32

On kans pitkät ja leikkelen latvat ite tai pyydän siskoa leikkaan ehkä kerran vuoteen. Ei ois rahaa parturiin ja pitkät on helpot: saa napattua ponnarille niin eivät ole tiellä, ei tarvi leikellä ja laitella.

Päivämäärä:   15.1.25 20:18:30

itse leikkaaminen on helppoa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.1.25 20:22:27

"Jos aiot kasvattaa hiuksia, niin pliis leikkauta latvat silti säännöllisesti jooko."

Miksi?

Jos vastaat kysymykseeni, kuvailet varmasti asiaa toteamalla että mielestäsi (ehkä et käyttäisi sanaa mielestäsi vaan yleistäisit henkilökohtaisen mielipiteesi totuudeksi) eripituiset latvat ovat epäsiistit.

Huomaathan, että tämä on kuitenkin mielipide.
Kun hiukset kasvavat, latvat ovat luonnostaan eripituiset.
Se, että on päätetty noin ~70 vuotta sitten että vain tasalatvat ovat siistit, ei ole fakta vaan muoti-ilmiö ja kehokontrollia.

Kas tässä pinterest-linkki naisista joilla on pitkät hiukset ajoittuen 1800-luvun loppuun ja 1900-luvun alkuun. Ei näy tasoitettuja hiuksia. Miksi? Ne eivät olleet silloin ilmiö.

https://tinyurl.com/2hh9ss5c

Lähettäjä: Amorella 
Päivämäärä:   15.1.25 20:25:47

Mä kuusi vuotta sitten rahapulassa jätin hiukset värjäämättä kampaajalla ja ajattelin että värjään itse. En jaksanutkaan, eli oma väri alkoi kasvaa takaisin. Se olikin tosi kiva väri enkä sen jälkeen ole enää värjännyt :D

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   15.1.25 20:30:06

Mä en lainkaan ymmärrä millaisissa piireissä, missä metsän kätköissä te elätte, joille on iskostunut päähän tuo, että vanhemmilla naisilla ei saa olla pitkiä hiuksia.

Mun lähipiirissä, kavereissa, työkavereissa ei todellakaan ole tuollaista käsitystä.
Ja mm. mun 1885 syntyneellä mummolla oli pepun päälle pitkät hiukset koko elämänsä, aina vuoteen 1986.

Lähettäjä: Pitkähiuksi 
Päivämäärä:   15.1.25 20:33:52

Sk: no mistä me voimme tietää, missä metsässä ne meidän haukkujat elävät.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   15.1.25 20:37:01

LähettäjäPitkähiuksi 

Päivämäärä15.1.25 20:33:52

Sk: no mistä me voimme tietää, missä metsässä ne meidän haukkujat elävät.

No enhän mä sitä sinulta kysynyt, vaan näiltä, jotka sitä täällä ovat vuosia jankanneet, ja joiden (oletettavasti kasarilla syntynyt) äidit aina ovat pitkähiuksisuutta vastaan.

Lähettäjä: whw 
Päivämäärä:   15.1.25 20:42:48

Minä kävin kampaajalla viimeksi 8-vuotiaana. Minulla oli tuolloin lyhyet hukset ja halusin, että latvoista leikataan vain sentti pois. Hän tasoitti ja tasoitti ja tasoitti niin, että olin lähes kalju. Veloitti kuitenkin lähes täyden hinnan. Sen jälkeen päätin, että koskaan en enää kenellekään hiusten pilaajalle mene. Kaveritkin osaavat leikata paremmin ja jopa itse saan hiuksiani leikattua paremmin kuin monet kampaajat. Sen jälkeen onkin kaverit leikanneet ja värjänneet hiuksiani, ellen tee sitä itse. Yhden kerran teetin juhliin kampauksen kampaajalla 10 v sitten, mutta sekin oli niin paska, että olisin varmasti itse osannut tehdä paremman... Turhaa rahanmenoa sekin.

Mikään pakko ei ole kampaajalla käydä, jos kokee palvelun turhaksi.

Lähettäjä: Pitkähiuksi 
Päivämäärä:   15.1.25 20:47:48

Emmekä me voi työkavereitamme valita.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   15.1.25 20:50:50

"Mä en lainkaan ymmärrä millaisissa piireissä, missä metsän kätköissä te elätte, joille on iskostunut päähän tuo, että vanhemmilla naisilla ei saa olla pitkiä hiuksia"

Mä ihmettelen kans. Mun äidillä, anopilla ja mummolla on kyllä lyhyet hiukset, ja mummolla lapsuuden letit tallessa, mutta kukaan, _ei kukaan_ heistä ole sanonut, että aikuisilla naisilla jotenkin pitäisi olla lyhyet hiukset.

Päivämäärä:   15.1.25 20:53:01

No ihan sama KUKA ne teidän latvat leikkaa, itse tai kaveri, mutta leikatkaa nyt edes joskus ne hapsut pois sieltä latvoista. Ne on ihan hirveen näköset!! On vaikka lapaluihin asti hyväkuntoiset hiukset, siitä eteenpäin 10 senttiä pelkkää hapsua!!!

Joo ei mulla muuta, jatkakaa. :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.