Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sain töissä varoituksen

Lähettäjä: ei jaksa enää 
Päivämäärä:   15.1.25 12:13:43

Sen enempää avaamatta, isompi huolimattomuusvirhe, ei liity asiaan päihteet. Varoitus tuli ja nyt tuntuu mahdottomalta enää olla töissä, uutta paikkaa en jaksa edes ajatella ja ikää 50+, saako vi..tukseen sairauslomaa? Työkykyinen en ole.

Re: Sain töissä varoituksen

Lähettäjä: Action 
Päivämäärä:   15.1.25 12:26:33

Virheistä voi ottaa opiksi ...
Pyydät anteeksi ja parannat tapasi.
Et ole ensimmäinen etkä viimeinen joka virheitä tekee
Sitä ei kannata jäädä märehtimään

Lähettäjä: pilkku 
Päivämäärä:   15.1.25 12:33:35

Itse olen myös saanut kerran varoituksen, ihan syystä. Eli olin todella stressaantunut ja tiuskin työkavereille, sain siitä varoituksen ja otin opikseni.

Alkuun harmitti, sain varoituksen perjantaina ja koko viikonloppu meni harmituksen parissa. Menin töihin ja harmitti niin paljon, että kävin työterveydessä juttelemassa ja sain kaksi viikkoa sairaslomaa koska taustalla oli myös se stressi ja oireet viittasivat alkavaan burn outiin. Mutta otin tosiaan opikseni, että vaikka kuinka on kiire ja stressitasot korkealla niin työkavereille ei tiuskita.

Suosittelen hakemaan saikkua ja purkamaan kotona sen mielipahan. Sitten uusilla silmillä uuteen nousuun.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   15.1.25 12:35:39

Jep. Sairaslomalle. Jokin syy tuossa takana on ja tarvitset nyt aikaa itsellesi. Pyydät anteeksi ja palaat levättyäsija otat niin sanotusti uuden alun.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.1.25 12:39:59

"Työkykyinen en ole."

Sitten saat sairaslomaa. Varaa aika työterveyslääkärille ja kerro, mikä kaikki mättää ja että olet aivan loppu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.1.25 12:45:13

Siis et ole työkykyinen siksi että v.tuttaa se varoitus, vai muusta syystä?
Jos johtuu vain varoituksesta, niin ota opiksi ja jatka hommia.

Päivämäärä:   15.1.25 12:46:16

Tekevälle sattuu virheitäkin matkalle. Jatkat eteenpäin, teet parhaasi, opit tästä mitä tapahtui. Ole armollinen itsellesi, erityisesti nyt tässä kohti ja samoin myös muille. Elämän päiviin mahtuu monenlaista iskua ja takapakkia ihan kaikilla. Se tuntuu tosi kurjalta mutta sinä selviät tästä hyvin ja jatkat paikallasi. Halaus täältä!

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   15.1.25 12:47:00

Tai sitten annat muille varoituksen, että sulle ei kannata alkaa elvistelemään.

Lähettäjä: ehehe 
Päivämäärä:   15.1.25 12:48:39

Sanoit jo itse ettet ole työkykyinen. Hae saikkua ja pyydä riittävän pitkä saikku. Varsinkin jos taustalla on burnouti, joko akuutti tai alkava. Saikun jälkeen levänneenä takaisin tlihin. Hakeudu ammattilaisen luokse juttelemaan, ei tarvitse olla edes terapeutti tms. pelkkä mt-hoitsu saattaa riittään. Kunhan saat omat ajatukset ja tunteet käsiteltyä. Tärkeintä on että tunnistat itsessäsi merkit ja osaat joko muuttaa omaa käytöstä tai vähintään puhaltaa pelin poikki kun alkaa ämpäri täyttyä. Höllää vähän ja ennen kaikkea, ole itsellesi armelias. Tuosta on ihan mahdollista palautua.

Vähän ohis mutta minä sain vuosia sitten kirjallisen varoituksen pomon virheen takia. Pomo unohti delegoida tietyn toistuvan jutun, sai huomautuksen omalta pomoltaan ja kosti sen tietenkin minulle. Hauskinta oli että koko jutun olisi voinut hoitaa poikkeuksellisena yksittäistapauksena myöhässäkin. Taustaa sen verran että kyseinen pomo ei minusta pitänyt ollenkaan, oltiin liian erilaisia ihmisenä. On hyviä pomoja ja sitten on niitä pikkuhitlereitä ja kuspäitä.

Lähettäjä: Työterveyshuolloss 
Päivämäärä:   15.1.25 13:06:25

" ota saikkua,
" " pyydä riittävän pitkä " ei se ihan noin käy.....

Lähettäjä: HM 
Päivämäärä:   15.1.25 13:10:17

Burnoutista ei ainakaan ennen saanut palkallista sairauslomaa, masennuksesta kylläkin. Kannattaa huomioida, jos saikku'koodissa' vikaa, voi ta olla maksamatta palkkaa saikun ajalta.

Lähettäjä: Pipsa 
Päivämäärä:   15.1.25 13:20:39

Mä sanoisin, että pää pystyyn ja töihin.

Jos nyt jäät saikulle, on parin viikon jälkeen vielä vaikeampaa mennä töihin. Jos teit virheen, se ei ole maailmanloppu. Kaikki tekee virheitä, myös minä kämmäilen töissä koko ajan. Mutta joka aamu sinne menen

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   15.1.25 13:20:59

No tuliko se aiheesta? Töistä voi jäädä pois jos @!#$, tekee virheitä eikä ole työkykyinen. Irtisanot vain itsesi.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.1.25 13:22:31

Vahinkovirheestä ei pitäisi tulla varoitusta.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   15.1.25 13:23:59

Samaa kysyisin eli onko taustalla jotain pidempiaikaista ongelmaa töissä tai jaksamisessa vai vatuttaako se pelkkä varoitus ? Varoituksesta vaan joutuu ottamaan opiksi, jos itsekin tiedät mokanneesi niin aiheestahan se tuli ja elämä jatkuu. Jos koko moka tuli työväsymyksen tai jonkun sairastamisen takia niin syyhän on mitä tärkein saada hoidettua ! työterveydessä voi tietysti aina käydä omasta tilanteesta puhumassa ja siellähän se selviää oletko virallisesti työkykyinen vai et... ja vain virallisuudellahan on väliä, koska se määrää saako rahaa vai ei. Jos kiukuttaa se varoitus niin ettei vatutukselta pysty mihinkään niin saisiko työterveyden kautta muutaman psykan keskustelukäynnin, että saisi apua tunteiden käsittelyyn ja vatutuksen laskemaan ?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.1.25 13:24:14

Oikeastaan ihan mukava olla työtön.

Lähettäjä: Toinen uupunut 
Päivämäärä:   15.1.25 13:27:12

Nyt äkkiä työterveyteen! Jos työterveyden kautta on mahdollista, juttelemaan työterveyspsykologille, mt-hoitajalle, lyhytterapaan… johonkin näistä ja ihan mitä kautta tahansa, yritä jaksaa pitää huolta että saat nyt nopeasti jonkun hoitokontaktin. Et ehkä ole mielisairas, et ole huolimaton ihminen (vahinkoja sattuu kaikille!!!), mutta nyt hyödyt kun saat apua ja myös sairauslomaa. Kun vahinko ja varoitus painaa sinua noin niin olet hyvä ja tunnollinen työntekijä (vaikkei sinusta juuri nyt ehkä siltä tunnu), huono piittaamaton työntekijä ei välittäisi asiasta.

Terveisin nimimerkillä ”kokemusta on”. Sain itse varoituksen kun olin toiminut ihan pomon kanssa sovitulla tavalla (mistä tietenkään ei ollut mitään mustaa valkoisella) ja työsuhteeseen liittyi myös muuta ihan silkkaa työpaikkakiusaamista pomon taholta sekä myös kohtuutonta työkuormaa. Työterveys ei ottanut vakavasti vaikka kävin useaan otteeseen lääkärillä huolestuneena omasta psyykkisestä voinnista, joka aiheutti jo fyysisiäkin oireita. Lopulta romahdin ja olen nyt pysyvästi työkyvytön, vähän nuorempi kuin sinä. En haluaisi, että kenellekään muulle käy näin. Hae apua ja yritä jaksaa pitää huolta siitä että myös saat sitä.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   15.1.25 13:28:24

Tosi kurjaa, onneksi tiedät mistä se tuli. Ja voit ehkä parantaa työsi.
Jos et mielestäsi ole työkykyinen, Mars työterveyteen.
Itse sain potkut juuri noin, pomo halusi porukkaa pois, ensin yhtä alettiin ihan systemaattisesti kiusaamaan, ja hän taisi itse lähteä, ja itselle lätkäistiin käteen varoitus, muka tekemättömistä töistä, yritin kiistää koska työt eivät olleet edes minun, mutta tiesin että nyt on mun vuoro. Olisi pitänyt itse vaan heti lähteä, mutta ajattelin että kitkutan vielä tovin. Kesä meni kivasti (ja jälkikäteen tajusin että tarvitsivat sijaistajaa kesäksi niin sain olla rauhassa) ja syksyllä jatkui heti samaan tahtiin. Sain sitten toisen varoituksen, jotain ihan keksittyjä juttuja, enemmän alkoi vaan naurattamaan. Mutta olen oikein tyytyväinen että pääsin pois. Olen vielä itsekin vähän sellainen että tyydyn ja sitkuttelen ihan liian pitkään.

Lähettäjä: haisuli 
Päivämäärä:   15.1.25 15:28:49

Jos virhe on tullut sen vuoksi, ettet ole työkykyinen, niin silloin työterveys on oikea osoite. Mutta jos menetit työkykysi siitä, että sait varoituksen, niin se ei kyllä ole ainakaan palkallisen sairasloman peruste.

Päivämäärä:   15.1.25 15:35:34

ei kai pelkästä huolimattomuudesta voi saada varoitusta vaan esim siitä että ei hoida tehtäviään? Kyllähän huolimattomuutta voi esiintyä vaikka missä jos aletaan suurennuslasilla katsomaan. Tietysti riippuu minkä sisältöinen huolimattomuus oli kyseessä. Itse sain myös kerran, kun oli runsaasti myöhässä leimauksia. Tämänkin ongelman poisti etätyö.

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   15.1.25 15:39:36

Joistain asioista on vain annettava varoitus, jotta voi osoittaa esim. viranomaisille/asiakkaille, että asioihin on puututtu riittävällä vakavuudella. Älä siis ihan liikaa jää sitä miettimään, vaikka varmasti ottaa koville.

Varoitus on tarkoitettu korjaavaksi toimenpiteeksi; meillä automaattisesti tulee varoitus esim. tietyistä työturvallisuusrikkeistä (suojaimen käyttämättömyys tms). Kenellekään, jolle on annettu varoitus ns. oikeasta syystä ja kerta virheestä, ei ole tarvinnut toista kirjoittaa ja se juuri onkin varoituksen tarkoitus.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.1.25 15:42:13

Miten ihmeessä te saatte tuollaisista sairauslomaa? Meillä työterveys kehottaa selvittämään asiat työpaikalla, työterveys ei niihin ota kantaa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.1.25 16:43:14

Sairausloma taitaa olla yleinen varoituksen antamisen jälkeen. Työntekijä on suuressa vaarassa joutua irtisanotuksi ja luottamus on mennyt. Henkisesti kova paikka monelle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.