Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Väsynyt ja ärtynyt koko ajan

Lähettäjä: Lusikka 
Päivämäärä:   15.1.25 09:24:16

Olen koko syksyn ja talven nukkunut huonosti, periaatteessa heräilemättä koko yön mutta aamulla tuntuu siltä kuin ei olisi nukkunut silmäystäkään. Nukun n. 7-8h yössä.

Tilanne on eskaloitunut siihen että väsymys ei ole lamauttavaa, teen töitä ja liikun ja harrastan normaalisti mutta tiedostan koko ajan olevani väsynyt ja olen kuin jatkuvasti pms:ssä. Pienetkin asiat ärsyttää ihan kohtuuttoman paljon, lähinnä kaikki mitä mies tekee tai ei tee. Kaikki ihmisten suusta lähtevät äänet, maiskutukset ja mussutukset ja ähinät ja turhanpäiväiset jaarittelut saa mut raivon partaalle. Liikenteessä haukun kyrväksi kovaan ääneen kaikki jotka yhtään tötöilee vähänkään.

Pinna on kireällä koko ajan ja kaikki kommunikointi miehelle ja kissalle on lähinnä tiuskimista nykyään. Töissä olen vielä osannut toistaiseksi käyttäytyä vaikka sielläkin on noita ähiseviä setämiehiä toimisto täynnä. Töissä ei oikeastaan muuta suurta stressiä ole eli en voi sitäkään syyttää.

MITEN sais nukuttua tän väsymyksen pois?? Olen ollut kaksi kertaa viikon lomallakin syksyn aikana mutta ei ilmeisesti ole vaikuttanut mitenkään.

Re: Väsynyt ja ärtynyt koko ajan

Lähettäjä: Oleellinen kysymys 
Päivämäärä:   15.1.25 09:26:26

Paljonko ikää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.1.25 09:26:43

Minulla tuon kaikenaiheuttaa pre-menopaussi.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   15.1.25 09:28:21

Uniapnea tai vaihdevuodet.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.1.25 09:29:10

Oletko oikeasti uninen vai väsynyt?
Onko unen laatu huonoa? Uniapnea?

Voisiko syyt olla psyykkiset kokonaan? Masennusta?

Lähettäjä: Lusikka 
Päivämäärä:   15.1.25 09:40:57

Unen laatu siis todennäköisesti on huonoa. Nukahdan helposti mutta tuntuu siltä että näen koko yön tosi paljon unia eli en nuku syvää unta. Ikää kohta 39.

Uniapnea ei varsinaisesti poissuljettu, mutta mies ei ole katkoksia havainnut, kuorsaan kyllä jonkin verran.

Lähettäjä: fuu 
Päivämäärä:   15.1.25 09:43:38

Esivaihdevuosia itse epäilisin

Lähettäjä: 33338636 
Päivämäärä:   15.1.25 10:41:03

Käytätkö e-pillereitä?

Lähettäjä: Pk 
Päivämäärä:   15.1.25 10:44:22

Onko kukaan saanut apua pre-menopaussin aiheuttamaan unettomuuteen? Minulla samaa, paitsi että kierron alkuvaiheen nukun hyvin, ovulaation jälkeen en. Kolme viikkoa kuussa ihan raatona... Pelkkä estrogeenilisä ei ainakaan auta tilanteeseen, ja aurallinen migreeni estää e-pillerit...

Lähettäjä: Niinpä niin 
Päivämäärä:   15.1.25 10:49:27

Täällä samoja tuntemuksia, ikää on enemmän ja vaihdevuodet päällä. Nukun hiukan paremmin, kun sain estrogeenigeeliä, mutta väsynyt olen silti koko ajan. Mietin sitäkin, että mitään verikokeita ei ole otettu, hemoglobiini joskus vuosia sitten ja siihen gynekologi nyt sanoi, että kun se on ollut ihan hyvä. Ferritiini on kuitenkin ollut alhaalla vuosia, mutta sillä ei näköjään ole väliä. Todella runsaat kuukautiset olleet aina, ne on nyt onneksi olleet muutaman kuukauden kokonaan poissa, mutta väsymys sen kuin jatkuu.

En ole kokenut itseäni masentuneeksi aiemmin, mutta nyt sitäkin alkaa olemaan ilmassa. Ei vaan oikein jaksaisi mitään, olen väsynyt ja aloitekyvytön, tekisi vain mieli maata sohvalla.

Lähettäjä: 33338636 
Päivämäärä:   15.1.25 10:58:31

Niinpä niin: Käy vaikka itse mittauttamassa se hemoglobiini ja ferritiini esim. Puhti, Fimlab jne. Ei ne lääkärit näitä mielellään mittaa, kun eivät tajua mistään mitään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.