Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Arkiruokavinkkejä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.25 20:06:40

Ehdotuksia, kerro jokin ruoka joka ei tule ihan heti mieleen... Tuntuu, että aina tehdään kaikkea samaa. Jos saisi jotain vinkkejä. Mielellään jotain kevyttä.

Re: Arkiruokavinkkejä?

Päivämäärä:   14.1.25 20:07:27

Tonnikalapastavuoka pelastaa kun on kiire ja jääkaappi tyhjänä.

Päivämäärä:   14.1.25 20:10:44

Kiitos, se voiskin olla juuri sellainen, jota huomenna teen. Onko sulla vinkata jotain luottoreseptiä?

Lähettäjä: joosef 
Päivämäärä:   14.1.25 20:10:52

Kaalikeitto.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   14.1.25 20:13:44

Just tein airfryerissä tonnikalakiusauksen. Pussi perunasipulisekoitusta, pari purkkia tonnikalaa, porkkanaa raastoin sekaan, pari purkkia tonnikalaa, auraa, purkki kipparikermaa ja mausteet. Oli yllättävän hyvää, teki äkkiä ja valmistui hetkessä.

Pojan ja kavereidensa suosikki on nuudelivuoka (tämä oli @!#$ hyvää vastoin kaikkia odotuksia "minähän nuudelia syö.."). Pohjalle 6 pakettia nuudeleita mausteineen, mieluisan makuinen jauhelihakastike (tulinen?). Purkki koskrnlaskija cgeddaria, kermaa ja juustoraastetta.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   14.1.25 20:14:41

Pannulasagne. Tomaatimurskajauhelihakastike johon työnnetään puolitettuja lasagnelevyjä. Haudutetaan ja sulatejuustoa ja juustoraastetta päälle ja sen aikaa vielä kuumennetaan että sulaa. Ja on helppoa ja hyvää.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   14.1.25 20:19:02

Turkkilainen hauhelihapasta oli tosi hyvää, googlella löytyy ohjeet

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   14.1.25 20:19:11

Tuo pannulasagne lähtee testiin! Msinos pyöriny instassa mutta unohtunu tehä

Päivämäärä:   14.1.25 20:29:44

Tein juuri peltimakaronilaatikkoa ja kalapullia

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   14.1.25 20:33:56

Pitääpä testata tuo turkkilainen jauhelihapasta, kuulostaa hyvälle!

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   14.1.25 20:55:01

Uunikurpitsaa ja (tuoretta) chiliä kookoskastikkeessa. Punaista currytahnaa sekaan jos siitä pitää. Lisäksi esim. kanaa jos haluaa lihaakin ruokaan. Mukaan voi heittää myös bambun versoja ja minimaissia jos haluaa enemmän kasviksia ruokaansa. Hyvää sekä lihan kanssa että ilman. Yleensä syön tätä ihan kasvisversiona.

Näistä saa myös sosekeiton jos haluaa, tosin olen itse soseuttanut vain kurpitsan ja chilin silloin kun olen keittoa niistä tehnyt, muut kasvikset sattumiksi sekaan.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   14.1.25 21:05:55

Munakas on nopea ja ihan ok ruokaa. Yhdelle 2-3 munan munakas, täytteeksi vaikka valmiita falafelejä tai lihapullia, pilkottua pakastepinaattia ja tomaatin viipaleita ja juustoraastetta.

Linssikeitto. Helppoa ja edullista. Terveellistäkin.

Mantelikala seistä kaveriksi keitettyjä pottuja tai pussimuusia.

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   14.1.25 21:17:23

Kasvispasta on meidän vakkari, koska tyhjästäkin kaapista löytyy yleensä riittävät ainekset: sipulia, valkosipulia, porkkanaa, kesäkurpitsaa, ja kaikki jääkaapista löytyneet nahistuneet kasvikset menevät, myös pakastevihannekset. Tomaattimurskaa, kasvisfondia, tomaattipyrettä ja proteiiniksi huuhdeltua linssejä. Kermaa tai kasvikermaa ja haudutus. Pastaa ja parmesaania tietysti. Ihanaa, halpaa ja helppoa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.1.25 22:26:14

K-ryhmän sivuilta löytyy Helppo kesäkurpitsalasagne. Tuollaisenaankin hyvä, mutta itse lisään kikherneitä.

Chocochilin sivuilta Helppo linssikeitto.

Minestronea tulee tehtyä aika harvoin, mutta se on kyllä hyvää.

Gold&Greenin sivuilta Helppo Panangcurry. Tuossa on vegaanisia suikaleita, mutta toimii varmaan esim. kanallakin. Kannattaa lisätä mausteita.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   14.1.25 22:41:02

Kiitos tästä topasta! Ihan liikaa olen jämähtänyt samoihin ruokiin, kun uusia on niin hankalaa keksiä. Pitää napata jotain täältä testiin vielä tällä viikolla.

Omat suosikit tällä hetkellä:

Jauheliha-spagettivuoka https://www.ruokajakoti.fi/Spagetti-jauhelihavuoka
pieniä muutoksia olen tehnyt, ketsupin tilalle laitan paseerattua tomaattia. Käytän ragettispagettia, niin ei tarvitse pätkiä. Jos on ylimääräistä kananmunaa niin heitän sitä joukkoon vielä ennen uuniin laittamista ja toisinaan korvaan osan jauhelihasta soijarouheella. Teen yhden kattilan taktiikalla, eli paistan jlihan ja sipulin, sitten vaan vesi päälle ja spagetit kiehumaan samaan kattilaan.

Erilaiset munakkaat, teen yleensä uunissa niin saa isomman satsin kerralla. En tykkää tehdä ruokaa :D Munakasta saa muuteltua vaikka ja kuinka. Voi laittaa kasviksia, lihapullia, nakkeja, jauhelihaa, soijarouhetta, ihan mitä mieleen tulee tai mitä kaapista sattuu löytämään. Helppoa ja täyttävää. Teen munakkaan aina suoraan uunivuokaan, koska en pidä myöskään tiskaamisesta. Sinne vaan kaikki sekaisin ja tiukka sekoitus haarukalla ja uuniin.

Ruokaisat pastasalaatit. Niitä saa myös tuunattua vaikka ja miten pienellä vaivalla. Muitakin ruokaisia salaatteja tein jossain vaiheessa paljon, mutta onkin päässyt unholaan. Pitää joskus taas niitäkin tehdä.

Erilaiset kanapastat, nämä myös varsin nopeita ja simppeleitä tehdä ja reseptejä löytyy monenmoisia.

Ja sitten tietysti ihan perus jauheliha- ja kanakastikkeet perunan, riisin tai pastan kanssa.

Aika tylsää, etten oikeastaan syö juuri muuta kuin näitä :D

Lähettäjä: My 
Päivämäärä:   15.1.25 12:13:42

Kattilalasagne

Päivämäärä:   15.1.25 12:17:55

Just bongasin halloumstroganoffin ja sitä meinaan testata.

Pannulasagne myös mun suosikki.

Uunirisotto helppo ja hyvä: https://www.meillakotona.fi/reseptit/italialainen-uunirisotto

Päivämäärä:   15.1.25 12:26:04

Wrapit, tosi helppo tehdä:

Paista ja mausta proteiini, itse käytän kanaa. Leikkaa sopivat vihannekset, itse käytän salaattia, tomaattia ja sipulia. Pilko kana ja vihannekset pieneksi leikkuulaudalla ja lisää pari isoa ruokalusikallista kreikkalaista jugurttia, oman maun mukaan sweet chili- kastiketta, mausteita ja parmesaania. Nämä kaikki sekoitetaan keskenään ja täytetään tortillat. Paista taitellut tortillat rapeaksi pannulla niin, että tortillan pinta saa vähän väriä.

Päivämäärä:   15.1.25 12:42:23

Lohipasta

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   15.1.25 12:50:50

Mä teen usein viikonlopun uunijuuresjämistä kasvissosekeittoa, proteiiniksi sitten joko kanaa tai raejuustoa. Uunikanavuoka, esim. Hellapoliisin resepti, tulee vähällä vaivalla ja on herkullista. Samoin uunimakkaravuoka, perunat ja makkarat vuokaan ja uuniin, päälle ruokakermaa ja juustoraastetta.

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   15.1.25 13:53:06

Uunissa kanaa ja riisiä: esim. 4dl riisiä, sekaan vihanneksia (porkkanaa, sipulia, kesäkurpitsaa, herneitä, tai joku valmis pussi pakasteesta), sit lientä (kanaliemi + ruokakerma oma suosikki) melkein litra, ja päälle kanankoipia. Koko komeus uuniin.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   15.1.25 14:08:30

Pikaisia: pastat, esim kylmäsavulohipasta. Pastavesi kiehumaan, pilko kesäkurpitsaa pieneksi, samoin valkosipuli. Laita vs ja kesäkurpitsa pannulle, lisää pari kourallista tuoretta pinaattia ja desi pakasteherneitä sekä pilkotut kylmäsavulohipalatn. Rouhipippuria ja raasta halutessasi sitruunankuorta, lisää kermaa, valuta pasta ja lisää pannuun, valmis. Muunnelman voit tehdä ilman kermaa kastikkeena pastavettä, keltuainen per syöjä ja raastettua parmesania.

Munakkaat ovat supernopeita, vatkaa munien rakennne rikki (lisää suolaa ja pippuria) paahda pannulla haluamiasi vihanneksia tai sieniä, esim pinaattia, kirsikkattomaattia, kesäkurpitsaa, munakasmassa päälle ja hyydytä kannen alla miedolla lämmöllä (juustokantit ja vaikka feta sopii hyvin myös lisäksi).

Wokit ovat nopeita. Haluamiasi kasviksia (kaali sopii hyvin ja on halpaa), broileria/katkarapua/ tofua, nuudeleita, mausteet (inkivääri, vs, chili, osterikastike), korianteria tai pilkottuja suolapähkinöitä pinnalle.

Keitot saa myös nopeasti valmiiksi. Ihan klassiset sosekeitot, nakkikeitot, jauhelihakeitot, kalakeitot, minestrone...

Lähettäjä: Kupi 
Päivämäärä:   15.1.25 14:25:25

Purkkihernekeitto

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.