Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä elämään sisältöä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.25 17:37:49

Minulla on todella säälittävä elämä. Harrastan ratsastusta kerran viikossa, mutta muuten en saa aikaiseksi oikein mitään. Teen etätyötä kotoa ja muuten van roikun puhelimella, helposti jopa 9 tuntia päivässä. Kävelen noin 1000-3000 askelta päivässä, suositeltu 10 000 tuntuu mahdottomuudelta. Olen laiska ja vetelä.

Ystäviä ei ole, joten ei ole seuraa kirppiksille tai kahviloihin. Olen kateellinen kaikille toimeliaille ja urheilullisille ihmisille, jotka menevät töiden jälkeen hiihtämään tai salille ja viettävät aikaa perheen tai kavereiden kanssa.

Mistä tätä voisi lähteä purkamaan? Yritin etsiä jotain uutta harrastusta, mutta mikään ei oikein kiinnosta. Kuntosalilla kävin joskus, mutta en kehtaa mennä enää, kun paremmat treenaajat katsoivat nenänvartta pitkin ja varasivat laitteet kikatellakseen kavereiden kesken.

Re: Mistä elämään sisältöä?

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   14.1.25 17:43:56

Olisiko sun mahdollista alkaa vuokrata heppaa? Itse olen sen myötä päässyt sisään kivaan talliporukkaan. Muualla ei olla tekemisissä, enkä tiedä ihmisten siviilielämästä juuri mitään, mutta tallilla on kiva hengata ja kahvitella. Tuntiratsastajana tähän porukkaan ei ollut pääsyä.

Hyvällä salilla kyllä neuvotaan hyvin alkuun, opastetaan laitteiden käytössä ja tehdään ohjelmakin. Alkuun voi tuntua orvolta, mutta se kyllä varmasti väistyy.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.1.25 17:55:09

Kuulostaa siltä että puoli ongelmaasi on myös alhainen itsetunto. Et luota itseesi ja siksi et myöskään tiedä mitä haluaisit tehdä, kun mietit, mitä pitäisi haluta tehdä.

Mieti asioita mistä tykkäät ja mitä haluat tehdä. "No en halua olla toimeton"- ei kelpaa, se kertoo vain siitä, mitä et halua tehdä. Helpoin tapa lienee kirjoittaminen. Kirjoita ja pohdi mistä pidit lapsena kaikista eniten, mitkä asiat ovat joskus tuottaneet iloa, ja mitä oikeasti haluaisit kokeilla. Sun pitää löytää se halu - se on se katalyytti, ei itsensä sättiminen säälittäväksi siksi kun ei tee mitään. Itseään syyllistämällä ja häpeän kautta et pääse kuin parhaimmillasi tilanteeseen missä joo teet asioita mutta et nauti siitä.

Lähettäjä: viilis 
Päivämäärä:   14.1.25 18:01:00

Katso utubesta stand upia tai sketsiohjelmia tai hauskoja eläinvideoita?

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   14.1.25 18:20:55

Passiivisuus ruokkii passiivisuutta ja aktiivisuus ruokkii aktiivisuutta. Kun itsensä saa sieltä sohvalta liikkeelle säännöllisesti, alkaa sitä kaivatakin ihan toisella tavalla ja aloitekyky paranee kuin itsestään. Siis useimmilla, ei niin toki kaikille käy. Mutta kyllä itse ainakin laiskistun jos pidemmän aikaa olen vain tekemättä mitään. Ei esimerkiksi pidemmän saikun jälkeen huvita lähteä sinne lenkille tai liikkumaan muutenkaan. Mutta kun sinne pakottaa itsensä säännöllisesti niin jossain kohdassa hommasta tulee taas kivaa ja se lähteminenkin muuttuu helpommaksi.

Jos ratsastuksesta tykkäät, niin voisitko käydä ratsastamassa vaikka kaksi tai kolme kertaa viikossa? Tunneilla, vuokrahepan kanssa tai jos rahasta on kiinni niin kyllä niitä ilmaiseksi ratsastettavia (tai tallitöitä vastaan) hevosiakin löytyy kun etsii.

Kyllä sinne kuntosalillekin kehtaa mennä, suurin osa kuntosalilla käyvistä on ihan meitä taviksia. Tai jos kotoa lähteminen ei ole se pakollinen juttu, niin osta vaikka säädettävät käsipainot kotiin niin niillä saa ihan kuntosalin veroisen treenin tehtyä kotona. Youtubesta löytyy ohjattuja treenivideoita, sellaisia itse aina käytän kun ei meinaa ilman "ohjausta" treeni kulkea.

Tai sitten vaan lähdet sinne hiihtämään tai lenkille puolipakolla töiden jälkeen. Todennäköisesti se siitä mukavammaksi ja helpommaksi muuttuu kun vaikka kuukauden ensin pakotat itsesi lähtemään.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.1.25 18:32:52

Itsehän sinä olet vastuussa omasta elämästäsi ja sisällöstä.

Jos et asialle mitääntee, asiat eivät muutu ja istut märehtimsäsä vielä monen vuoden kuluttuakin. Tai sitten alat tehdä töitä sen eteen, että muutat asioita.

Lähettäjä: kirja 
Päivämäärä:   14.1.25 18:35:05

Tykkäätkö lukea? Kirjasto on silloin hyvä paikka aloittaa. Voit lainata kirjan kerrallaan ja jos on huono kirja, sen voi aina palauttaa, mutta asiaa helpottaa jos mietit, mikä olisi aihealue josta pidät. Lisäksi kirjastosta löytyy usein kirjoja joita ei kirjakupoissa enää myydä.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   14.1.25 18:57:57

Jos ja kun saamattomuus vaivaa on itsetuntokin lujilla. Tietystä ryhdittömyydestä tuossa on kysymys. Tee siis itsellesi jonkinlainen päivittäinen rutiiniohjelma. Esim aloita päiväsi aamulenkillä ulkoilemalla, aamupala, töihin.
Joka päivälle töiden jälkeen joku aktiviteetti esim joka päivä jotain kodinhoitoon liittyvää joka vie esim puoli tuntia, jotain liikunnallista ulkona. Viikonloppuisin tai valoisalla metsään, pihatöitä jne.
Laiskanpulskealle kiva harmiton sosiaalinen ympäristö on mm talviuinti. Ja turha miettiä omia fyysisiä puutteita kun saunassa ei kovinkaan moni erotu fyysisellä vetovoimalla.
Mikä tahansa harrastus missä tapaa muita ihmisiä tarjoaa mahdollisuuden löytää ihmisiä joiden kanssa edes jotain yhteisiä mielenkiinnon kohteita.
Henkisesti palkitsevaa on myös toisten auttaminen. Mukaan vaikka kirpputorien tai ruoka-avun vapaaehtoisporukkaa. Mummoja ulkoiluttamaan palvelutaloon tai vaikka ihan niitä oman talon ikäihmisiä auttamaan. Onhan näitä ..

Päivämäärä:   14.1.25 19:06:05

Jaa että kuka tahansa saa mennä palvelukotiin ja sanoa, että tulin mummoja ulkoiluttamaan? :D

Päivämäärä:   14.1.25 19:55:21

Tuu mun hepalle hoitajaksi

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.