Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saako olla vahingoniloinen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.1.25 16:03:25

Minulle ja monille muille eräs tyyppi on huudellut, että mene töihin kun on tiukkaa ollut. Tässä jokin aika sitten hän itse joutui työttömäksi ja on kovaan ääneen valittanut kun rahat ei riitä ja kerjännyt pitkin Facebookia avustuksia ja milloin mitäkin. Onpahan nyt huomannut, että sinne töihin ei noin vain mennä ja suuttui kun käskin mennä töihin.

Re: Saako olla vahingoniloinen?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   14.1.25 16:24:33

Ei kukaan voi tunteitasi kieltää.

Vahingonilo nyt tuskin kuitenkaan on kovinkaan ”terve” ja positiivinen tunne. Sinun tilanteessasi kuitenkin suht ymmärrettävä.

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   14.1.25 16:35:46

Saa. Mutta kannattaa todeta vähän pisteliäämmin, että "Elä itse siten kuin olet aina minua ja muita samassa tilanteessa neuvonut. Mene töihin!!!"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.25 17:07:23

Aina kun rutisee niin laita alle muutama kuvankaappaus vanhoista viesteistään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.1.25 17:10:35

Itse olen jo useamman vuoden ollut työtön. Olen aiemmin kouluttautunut lähihoitajasta sairaanhoitajaksi ja käynyt vaikka ja mitä lisäkoulutuksia, mutta työpaikkaa ei ole irronnut yhtään mistään omalta alalata eikä muiltakaan, vaikka olen hakenunut mm. siivoojaksi, kaupan kassalle, hyllyttäjäksi ja ties mihin. Nyt kouluttauduin ihan uudelle alalle eikä työpaikkaa siltikään löydy. Hakijoita on kuulemma ihan liikaa. Puhelinmyyntiäkin kokeilin, mutta sain samantien kenkää kun myyntiä ei tullut. Edes mainosten jakajaksi ei ole huolittu, vaikka jatkuvasti etsitään uusia jakajia.
Olen kyllä iloinen, että tämä joka on huudellut, että mene töihin niin saa itse kokea saman hakemusrumban ja pettymykset kerta toisensa jälkeen. Ei hänkään ole mitään töitä saanut, vaikka on kuinka hakenut myöskin sieltä sun täältä ja eri aloilta. Aina on sanonut, että aina on töitä tekijälle, mutta onpahan nyt huomannut ettei taida ollakkaan.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.1.25 17:23:52

Saat tuntea mitä vaan! Se on ihan okei ja ymmärrettävää.

Mutta kannattaa myös miettiä, millainen ihminen haluaa olla. Siis en tarkoita tuomita sinua asiasta ollenkaan, mutta koen että sitä kannattaa harrastaa ettei vahingossa jonain aamuna herää ja tajua että on muuttunut joksikin mitä halveksuu.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.1.25 17:26:25

Missä maassa on noin huono työtilanne hoitajilla?

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   14.1.25 17:26:58

Olen varmaan nyt tosi ikävä, mutta jos sairaanhoitajana/lähärinä on vuosia työtön eikä edes keikkatöitä saa, niin siten vika on kyllä omassa itsessäsi ja työpanoksessasi.

Lähettäjä: Akasia 
Päivämäärä:   14.1.25 18:54:12

"jos sairaanhoitajana/lähärinä on vuosia työtön eikä edes keikkatöitä saa, niin siten vika on kyllä omassa itsessäsi ja työpanoksessasi."

Just tämä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.1.25 18:56:06

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 14.1.25 17:07:23

Aina kun rutisee niin laita alle muutama kuvankaappaus vanhoista viesteistään."

Tämä.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   14.1.25 18:59:58

Lähihoitajalle kyllä töitä löytyy.

Lähettäjä: Hoitsu 
Päivämäärä:   14.1.25 19:13:37

"LähettäjäAkasia

Päivämäärä14.1.25 18:54:12

"jos sairaanhoitajana/lähärinä on vuosia työtön eikä edes keikkatöitä saa, niin siten vika on kyllä omassa itsessäsi ja työpanoksessasi."

Just tämä."

Jep. Itsekin opiskelin lähäristä sh:ksi, ja sain suoraan vakipaikan viimeisestä harjoittelupaikasta, jonne itseasiassa minut varta vasten pyysi yksi entinen lh-aikainen pomoni, kun kuuli että opiskelen sh:ksi... Sitä edeltävään harkkapaikkaan kyseltiin myös jo ainakin kesätöihin. Ja sama tietääkseni melkein kaikilla kurssillamme olleista, työpaikka odottamassa jo ennen valmistumista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.25 19:27:51

Hoitoalan tilanne ei kyllä enää ole varma työllistyminen. Minä valmistuin sairaanhoitajaksi keväällä 2023. Opiskelijana ollessa useampi esimies soitteli aina keikoille ja kesätöitäkin (eli niitä sijaisuuksia) sai todella hyvin. Sitten syksyllä 2023 jälkeen olin parisen kuukautta työttömänä, kunnes aukesi taas pidempi sijaisuus sieltä samasta paikasta, jossa olin jo monesti ollut. Nyt syksyllä 2024 olin taas hetken työttömänä ja sain töitä toisesta paikasta, jossa olen nyt siitä lähtien ollut. Lähiesimieheltä selkeä viesti on, että töitä kyllä olisi, mutta ei välttämättä saa ylimmältä johdolta silti lupaa jatkaa mun sopimusta.

Olen myös hakenut sairaanhoitajaksi suhteellisen montaa avointa työpaikkaa, enkä ole edes haastatteluihin päässyt.

Toki mä olen ollut ”nirso” ja olen hakenut vain oman erikoistumisalan töitä. Mutta ei se työllistyminen enää täällä hoitoalallakaan ole itsestäänselvyys, vaikkakin oudolta kyllä kuulostaa vuosien työttömyys hoitajana.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.