Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko reilua (om)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.1.25 11:32:24

Yllättäen nyt pelmahtanut ympärille kolme kivaa miestä. Yksikään heistä tosin ei ole aviomiesmatskua, mutta en nyt varsinaisesti sellaista etsikkään.
Ovat kaikki eri kaupungeista, joten tuskin tulevat törmäämään toisiinsa, mutta vähän alkanut miettiä että onkohan tämä kuinka reilua... olen tehnyt selväksi kaikille että en halua parisuhdetta. Tarviiko tällaista ottaa koskaan puheeksi näiden miesten kanssa..? vähän sillai harmi että ei voi olla täysin avoin omista menoistaan ja kuulumisistaan.

Onko täällä muita jotka on "pyörittänyt" miehiä näin?

Re: Onko reilua (om)

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   14.1.25 11:36:05

Miksi et kertoisi, että tapailet myös muita? Ainakin se pitää kertoa, jos suutelee, harrastaa seksiä tai muuten vaihtaa eritteitä muiden kanssa.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   14.1.25 11:50:11

No mieti asiaa toisin päin. Mitä jos sinä olisit tavannut kiinnostavan miehen. Et tietäisi, että hän ei oikeastaan ole kiinnostunut sinusta kuin seksimielessä ja hän pyörittää paria muutakin naista siinä samalla sinun tietämättä. Miltä se sinusta tuntuisi? Siinä sulle vastaus.

Minun mielestä kenenkään tunteilla ei saa leikkiä. Ole rehellinen.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.1.25 11:55:02

Jos olet kertonut, ettet halua parisuhdetta, se riittää. Miehet voivat itse päätellä siitä tarpeellisen, ja jopa kysyä, onko seksiä muidenkin kanssa.

Eivätkö miehet ainakin tinderissä hae usein juuri tämmöisiä suhteita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.25 11:56:09

Joo eiköhän kannata kertoa että tapailet muitakin, muuten olet kyllä aika itsekäs ihminen. Eihän se niitä välttämättä haittaa edes.
Vai etkö kestä ajatusta että miehetkin tapailisivat muita?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   14.1.25 11:58:15

Samoilla linjoilla muitten kanssa, että reilua olisi että miehet tietävät että tapailet myös muita. Ihan vaikka vaan sen vuoksi, että sillä vältytään väärinkäsityksiltä jatkossa.

Jos liikaa kiintymyksen merkkejä näkyy niin kannattaa myös muistuttaa heitä että et ole kiinnostunut syventämään suhdetta vaan pitämään sen kevyemmällä tasolla. Monesti ihastumiselle ei voi mitään ja jos se tapahtuu, voi haluta ajatella että "kyllä meistä pari tulee".

Lähettäjä: Prille 
Päivämäärä:   14.1.25 11:59:43

Olen joskus pyörittänyt, joku jää kuitenkin lopulta pois ja toiset saattaa jäädä, joko pysyvästi tai pidemmäksi aikaa. Ei haittaisi vaikka joku tekisi mulle näin, kunhan käyttää ehkäisyä. En mäkään halua parisuhdetta.

Lähettäjä: poo 
Päivämäärä:   14.1.25 12:13:00

Aloittajahan on jo kertonut, ettei etsi parisuhdetta, joten silloin pitäisi olla miehille jo selvää, ettei mitään "yksinoikeutta" ole. Yleensähän tuo juttu menee niin, että tapailuvaiheessa voi niin kauan tapailla myös muita, kunnes toisin sovitaan. Eli siitä pitää sopia, ettei enää tapailla muita.

Päivämäärä:   14.1.25 12:16:54

On reilua ja ok kunhan kerrot riittävän selvästi ettet ole aikomassa mihinkään parisuhteeseen. Se riittää.

Ei sinkkunaisen tapailut kuulu kenellekään muulle, ei edes tapailtaville.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   14.1.25 12:18:57

Itse haluaisin tietää jos tapailukaveri tapailee muitakin, varsinkin jos seksi kuuluu kuvioihin.

Päivämäärä:   14.1.25 12:28:11

Joo todellakin haluaisin kuulla jos harrastetaan seksiä. Mikä siinä on niin vaikeaa kertoa? Eihän se poista kenenkään sinkkunainen vapauksia tai mitään vastaavaa, mutta on ihan asiallista kertoa että on useita tapailukumppaneita. Ja on asiallista sanoa se suoraan eikä mitään ”en etsi parisuhdetta”.
Ei ole niin vaikeaa olla kiva ihminen, oikeesti hei.

Päivämäärä:   14.1.25 12:31:13

"Joo todellakin haluaisin kuulla jos harrastetaan seksiä. Mikä siinä on niin vaikeaa kertoa?"

Siis miksi haluaisit kuulla? En ymmärrä. Miksi muiden ihmisten seksielämä kuuluisi jotenkin sinulle?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.1.25 12:32:55

Ei ihme että seksitautien määrät on taas nousussa jos ihmisten käsitys on tämä.

Päivämäärä:   14.1.25 12:34:32

Jos minun seksielämäni liittyy sen toisen ihmisen seksielämään niin kyllä haluaisin kuulla :D
Ei siinä ole mitään sen kummempaa. Mukava kun ihmiset on rehellisiä, avoimia ja mutkattomia. Helpompi elellä.

Päivämäärä:   14.1.25 13:00:51

Kondomi on olemassa. En ole kertonut kun ei ole kysytty. Tuntuu oudolta yhtäkkiä vain sanoa että by the way panen muitakin. Samalta se tuntuisi jos mies sanoisi minulle noin, ei siis se että panee muitakin vaan että kokisi tarpeelliseksi ilmoittaa. Nämä tapaamiset on sellaista hetkessä elämistä tavallaan. Jutellaan niitä näitä, mutta ei todellakaan suunnitella tulevaa.

Päivämäärä:   14.1.25 13:03:24

Pidetään siis hauskaa, juodaan viiniä, jutellaan ja harrastellaan seksiä. Siitä hetkestä katoaa se yksilöllisyyden fiilis jos aletaan puhua mitä penan tai pirkon kanssa tein viimeksi. Ei sillä että se muuten haittaisi, mutta siinä hetkessä haluan olla miehelle se ainoa ja hän on sitä minulle. Kun ovi menee perässä kii, kumpikin voi touhuta mitä huvittaa ja kenen kanssa ja se on ihan fine minulle

Päivämäärä:   14.1.25 13:09:16

On se outoa olla avoin ja rehellinen. Jokainen tekee niinkun tykkää, mutta täällä kysyttiin mielipiteitä.
Itse en ihmissuhteissa tykkää oletuksista ja jostain ihme koodistoista. Arvostan suoruutta ja rehellisyyttä. En ymmärrä mitä haittaa on puolin ja toisin sanoa että on muita seksikumppaneita. Kyllä vastuulliset aikuiset niin toimii vaikka kondomi oliskin keksitty.

Päivämäärä:   14.1.25 13:10:47

Ja siis itsehän sä aloitit tän topan sanomalla että harmi kun ei voi olla täysin avoin omista menoista ja kuulumisista :’D ja nyt ei penat ja pirkot kiinnosta.

Päivämäärä:   14.1.25 13:11:01

Juu, tuntuuhan se oudolta kunnes alkaa tuntua huulessa (häpy tai ei) oudolta. Sit ei olekaan yhtäkkiä ollenkaan outoa tentata, että kenen kaikkian kanssa sitä onkaan niitä eritteitä vaihdettu.

Aikuisen ihmisen pitäisi jo tietää, että seksiä ei harrasteta jos siitä ei uskalleta yhtä lausettakaan sanoa. "Kai tiedät, että minä sitten harrastan seksiä muidenkin kanssa?" Muuta ei tarvitse sanoa, eikä tätäkään tarvitse kesken kiihkeiden hehtkien alkaa selittämään. Helpointa olisi ollut sanoa siinä, kun sanoit ettet halua parisuhdetta.

Päivämäärä:   14.1.25 13:12:51

"Vähän sillai harmi" eli ei nyt mitenkään merkittävää. Kunhan pohdin suuntaan ja toiseen. Te jotka haluatte tietää niin kai te sitten kysytte? Jos on sovittu että nähdään pääasiassa vain seksin merkeissä..

Päivämäärä:   14.1.25 13:14:06

Joo kysyn. Hoituu tosiaan noin kahdessa sekunnissa se kysyminen/kertominen/vastaaminen.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.1.25 13:18:26

Kyllähän seksuaaliterveydestä pitäisi huolehtia aina, etenkin parisuhteen ulkopuolella (ja monen ihan parisuhteessakin ollessaan, kun on niitä "helmiä" kumppaneina...). Ei ihme, että taudit leviävät jos suhtaudutaan niin, ettei se pena varmaan muita pane kun ei ole kertonut tai kysyttäessä sanoi etten mä muita....

Päivämäärä:   14.1.25 13:32:27

Eli en tuhlaa asialle enempää ajatusta, vastaan rehellisesti jos kysytään.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   14.1.25 13:36:11

Eli halusit lähinnä vaan tulla kertomaan miten "pyörittelet" (omien sanojesi mukaan) miehiä? Ok.

Päivämäärä:   14.1.25 13:36:21

Viimeistään sitten kysytään, kun joku teidän verkostossa on saanut kupan...

Lähettäjä: Nippe 
Päivämäärä:   14.1.25 13:53:34

Lähettäjä: Ö
Päivämäärä: 14.1.25 12:18:57

Itse haluaisin tietää jos tapailukaveri tapailee muitakin, varsinkin jos seksi kuuluu kuvioihin.

------
Mä oon tämän kanssa samoilla linjoilla. Tutustua voi muihinkin mutta jos pyörittää jotain haaremia ja harrastaa monen kans seksiä niin se olis hyvä toisen tietää. Ei välttämättä suhde jatku sellaisen kanssa joka hyppii joka sängyssä. Näitäkin on.

Päivämäärä:   14.1.25 13:57:46

”Eli en tuhlaa asialle enempää ajatusta, vastaan rehellisesti jos kysytään.”

En sitten voi sietää tällaista hassua pelailua. Tosi nokkelaa hei!
On se niin vaikea ymmärtää ihmisen että elämässä on vapauksia ja vastuuta. Aikuinen ihminen. Toivottavasti saat sen kupan

Lähettäjä: poo 
Päivämäärä:   14.1.25 14:38:21

Tämä palsta se jaksaa aina yllättää! Harrastaako joku ihan oikeasti tapailukumppanin kanssa suojaamatonta seksiä?
Seksipartnereiden määrällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa saako sukupuolitaudin vai ei. Sen voi saada siltä yhdeltä ainoaltakin kumppanilta. Kumi on ehdoton aina tapailukumppanien kanssa. Vasta sitten kun on erikseen sovittu, ettei tapailla enää muita ja käyty sukupuolitautitesteissä voi kumin jättää pois.

Lähettäjä: varovaisesti nyt 
Päivämäärä:   14.1.25 14:52:05

Toki esim. herpeksen voi saada kondomista huolimatta, toivotaan että vältytte.

Päivämäärä:   14.1.25 15:01:26

Niin, aloittaja on edes sen verran fiksu että käyttää kumia kaikissa suhteissaan. Kumppaneistahan ei tällaista voi mennä sanomaan kun ei ole asiasta puhuttu. Taudit voivat tarttua myös käsien ja suun kautta.

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   14.1.25 15:13:10

Mä en taas ne velvollisuutta kertoa. Jos on ilmaissut, ettei halua seurustelusuhdetta, niin kyllä se mielestäni riittää. Jos tauteja miettii, ei mielestäni ole sinänsä merkitystä, onko toisella muita aktiivisia seksisuhteita menossa. Voi tartunta olla vanhempikin, ja voi sen herpeksen saada uudelta seurustelukumppaniltaankin. Ei seurustelu- tai avioaikomus suojaa ketään taudeilta.

MUTTA siis oletan aikuisten olevan sikäli vastuullisia, että testauttavat itseään tiheään, jos on useita kumppaneita. Ja tietysti oletan heidän käyttävän ehkäisyä huolellisesti, myös muuten kuin yhdynnässä.

Päivämäärä:   14.1.25 15:17:24

Kovin luottavaista porukkaa. En ymmärrä, minkä takia ei voi tehdä kuviota selväksi kaikille. Aloittajaakin asia mietityttää ja tuntuu salailulta kun ei voi olla avoin ja huoleton.

Milloin aloittaja on muuten viimeksi käynyt testeissä?

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   14.1.25 15:37:18

Tässä on tosiaan nää kaksi isoa juttua, eli mahdolliset taudit ja tunteet. Kun me on mun miehen kanssa tavattu, sillä oli myös useampi nainen jota hän tapaili samoissa merkeissä kuin aloittaja näitä miehiä. Ja ajatteli, että sanomalla ettei halua nyt parisuhdetta, pääsee vastuusta. Ja ihan näinhän se ei ole.

Tilanteet ja tunteet muuttuu. Tosi usein näissä panosuhteissa toinen ihastuu, erityisesti kun siihen liittyy muutenkin yhteistä ajanviettoa ja hellyyttä. On ihan eri asia sanoa alussa ettei itsekään halua siinä hetkessä parisuhdetta, kuin huomata myöhemmin olevansa ihastunut, tai jopa rakastunut. Tällöin aletaan usein elättelemään toiveita siitä parisuhteesta ja tällöin ne muut seksikumppanit voi loukata syvästikin. Joten kyllä, siitä että tapailee muitakin ei pääse millään muulla kuin sanomalla juuri se ääneen. Ei mitään kiertoilmaisuja.

Päivämäärä:   14.1.25 16:07:01

No eiköhän se ole sen tehtävä avata suu joka lähtee sääntöjä muutteleen ja ihastuu

Päivämäärä:   14.1.25 16:25:00

"No eiköhän se ole sen tehtävä avata suu joka lähtee sääntöjä muutteleen ja ihastuu"

Samaa mieltä.

Lähettäjä: zip 
Päivämäärä:   14.1.25 16:36:06

Niin, mitä sitä välittää kenenkään muun tunteista, oma vika jne. Asioitahan ei kannata ennakoida keskustelulla, kun "ei oo mun vika kuitenkaan". Mitäpä sitä inhimillisyydestä.

Empatia ei taida olla kovin hyvässä huudossa tällä minä-keskeisellä aikakaudella, kunhan itse saa rusinat pullasta.

Päivämäärä:   14.1.25 16:42:46

"Niin, mitä sitä välittää kenenkään muun tunteista, oma vika jne. Asioitahan ei kannata ennakoida keskustelulla, kun "ei oo mun vika kuitenkaan"."

Ei kai ihastuminen ole kenenkään vika? En minä ainakaan sitä tarkoittanut. Ei kaikkea voi ennakoida. Jos joku kertoisi tuossa tilanteessa ihastuneensa minuun, tuntisin varmaan siinä kohtaa empatiaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.