Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaupan-alan tes, 20-30 h/vko

Lähettäjä: Dallaspulla 
Päivämäärä:   14.1.25 03:13:37

Onko sennuissa ketään kaupan-alalla ja tietäisi minkä verran palkkaa tulee suunnilleen kuussa kaupassa 20-30 h/vko?
Olen miettinyt, jos vaihtaisi kokopäivätyön tälläiseen. Terveys alkaa reistailla ja alanvaihto voisi olla edessä.
Mites vero%
Tuleeko toimeen vai onko tuhoon tuomittu idea? Kokemuksia kellään?

Re: Kaupan-alan tes, 20-30 h/vko

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.25 03:20:47

Tein n. 10 vuotta sitten 30h viikossa kaupassa. Paljon iltavuoroja. Silloin ainakin toimeen tuli, mutta ei sillä paljon juhlittu. Mikä on kellekkin "tulla toimeen".

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.1.25 03:38:52

Pk-seudulla 1. vuonna 12,95€/h, 8. vuonna 14,83€/h plus lisät (ilta, viikonloppu, yö). Maaseutu -0,50€/. Sopimuspalkka tietysti erikseen jos on osaamista jolla voi neuvotella.

Kyllä varsinkin 30h/vko elää ihan ok jos ei kovin suuria kuluja ole ja toisaalta extrafirmojen kautta on helppo tehdä lisätunteja jos kaipaa satunnaista extraa.

Lähettäjä: Ex-myyjä 
Päivämäärä:   14.1.25 08:17:21

Oon lopettanut jo ennen viimeisimpiä reilumpia korotuksia, mutta 30-32h/vko tuli keskimäärin 2500€/palkkaa. Puolet aamua, puolet iltaa, joka toinen viikonloppu ja töitä myös osa arkipyhistä. Täydet kokemusvuodet. Hyvin pärjäsi sillä palkalla silloin.

Nyt oon töissä ns omalla alalla, asiantuntijatyössä, ja bruttona tulee reilusti yli tonnin enemmän samalla työajalla, nettoero jotain 400-500€. Kertoo verotuksesta jotain. ;)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.1.25 08:45:13

Aamuvuoroa tekemällä 30h/vko- sopparilla saa hiukan yli 1500e/kk bruttona, tämän voi ihan tessin taulukkopalkastakin tarkistaa. Itsellä merkonomitutkinto alla.joten 3. vuoden palkka silloin. Veroprosentti toki pieni, mutta itse en tuolla pärjännyt, vaikka asutaan muualla kuin pk- seudulla. Tein siis arkiaamua pelkästään, kunnassamme ei ole vuoropäivähoitoa tarjolla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.1.25 12:00:10

Esim. pk-seudun palkka 13 €/h (ellei ole kokemusvuosia takana), tekee 20 h/vko tunneilla n. 1040 €/4 viikkoa ennen veroja. Iltalisät saa klo 18 jälkeen ja la-lisät la vasta iltapäivästä alkaen (olikohan edelleen klo 13->), nämä tekevät pari euroa lisää. Ei tuolla yleensä oikein kukaan aikuinen tule toimeen jos asuminen ym. pitäisi maksaa itse, jos on velaton asunto ja puoliso jakamassa kuluja niin sitten sillä voi ehkä pärjätä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.25 12:07:19

"
Pk-seudulla 1. vuonna 12,95€/h, 8. vuonna 14,83€/h plus lisät (ilta, viikonloppu, yö). Maaseutu -0,50€/. Sopimuspalkka tietysti erikseen jos on osaamista jolla voi neuvotella." Entäs kaupungeissa?

Lähettäjä: Dallaspulla 
Päivämäärä:   14.1.25 18:24:00

Ok, kiitos vastauksistanne

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.