Lähettäjä: Jauu
Päivämäärä: 14.1.25 15:13:54
Mielenkiintoinen vastausten kirjo :D Tämä ei muutenkaan ollut mitenkään vakavaluontoinen kysymys, vaan miete johon olisi hauska kuulla muiden mielipiteitä.
En tosiaan diagnosoidulla tarkoittanut sairautta, vaan ammattilaisen toteamaa asiaa joka saattaa aiheuttaa haasteita elämään ja jota käsitellään mm. terapiassa. Yksi on myöskin itse harmitellut sitä ettei osaa olla yksin. Muutenkin keskustellaan yhdessä syvällisemmistä asioista. Kyse ei siis ole siitä että minä olisin heidät ”diagnosoineet”. En myöskään ole sanonut että heissä olisi mitään vikaa, päinvastoin. Minusta on ihanaa, että juuri he ovat ystäviäni.
He eivät ole suoraan minusta tai muutenkaan vain yhdestä ihmisestä läheisriippuvaisia. Näkyy enemmänkin seuraavanlaisissa asioissa esim. jos puoliso vaihtuu, niin se vaihtuu aina lennosta, eikä osaa välissä ottaa aikaa itselleen, kokoajan pakko olla useita keskusteluja eri ihmsiten kanssa auki, ei osaa sanoa ei vaan on aina valmis auttamaan ja tekemään muiden puolesta vaikka itse kärisisi, välillä myös juuri tavattujen ihmisten kohdalla, kerää ympärilleen kokoajan lisää ja lisää ihmisä, jotta jokaisessa tilanteessa on aina joku jonka kanssa puhua.
En myöskään koe olevani epäsosiaalinen friikki, tai ehkä välillä huonoina päivinä hahah :D
|