Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lainan maksusta

Lähettäjä: Huihui 
Päivämäärä:   13.1.25 22:58:17

Mitä mieltä ootte, kun mulla on autolainaa mitä maksan vielä tämän ja ensi vuoden. Mulla on kyllä säästötilillä sen verran rahaa, että pystyisin lopun lainan maksamaan ja jäisi vielä vähän rahaakin. Kannattaisiko maksaa vaan koko laina kerralla pois?

Re: Lainan maksusta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.1.25 23:01:00

Mieti, minkälainen puskuri olisi hyvä olla pankissa. Jos et maksa koko lainaa, niin maksa ainakin iso siivu. Ei mene turhia rahoja korkoihin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.1.25 11:54:51

Jos sinulle jää riittävästi puskuria arkeen (jos tulisi vaikka autoremppa, uusien kodinkoneiden hankinta tai lomautus), maksa se pois. Autolainan korko voi olla mukamas pieni, mutta kun ynnäät kaikki muut kulut siitä yhteen, häviät yllättävän paljon.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   14.1.25 11:58:17

"Autolainan korko voi olla mukamas pieni, mutta kun ynnäät kaikki muut kulut siitä yhteen, häviät yllättävän paljon."

Todellinen vuosikorko on lain mukaan ilmoitettava ja se sisältää kaikki kulut, myös kk-maksut, nostokulut jne.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   14.1.25 12:55:06

Maksaisin ehdottomasti pois. Aivan turhaa rahankulua ne korot ja muut kulut.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   14.1.25 13:09:34

Ah, kadehdin tilannettasi! =D Itsellä vielä se 22v lainanmaksua jäljellä ja näillä tuloilla sitä ei taida sen nopeampaan saadakaan maksettua. Riippuu tietysti siitä, minkä suuruinen tuo lainasumma on ollut kuukausittain. Jos ilman sitä jää käteen vaikkapa 1500€/kk, niin kannattaa varmasti maksella pois kerralla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.1.25 14:30:20

Ja ala laittamaan säästöön sama tai edes osa siitä summasta millä nyt lyhennöt lainaa. Saat nopeasti puskuria taas kartutettua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.