Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suden salakaatajasta rikosilmoitus?

Lähettäjä: Mirja 
Päivämäärä:   13.1.25 22:41:00

Pitäiskö tehdä? On niin reppanoita ne kaatajat ja olio, joka kertoi tämän eteenpäin, että varmasti poliisi saisi viidessä minuutissa tutkintaaineiston valmiiksi :D Myös kuvakaappaukset viestittelystä löytyy minulta.

Re: Suden salakaatajasta rikosilmoitus?

Lähettäjä: Sanny 
Päivämäärä:   13.1.25 22:43:07

Kyllä pitää tehdä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   13.1.25 22:44:41

No anna palaa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   13.1.25 22:45:07

No tietysti teet. Ja jos ovat työssäkäyviä, niin soittaisin kyllä myös johtajalle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.1.25 23:12:43

Tottakai teet!

Lähettäjä: Mirja 
Päivämäärä:   13.1.25 23:16:46

"Olio", joka lipsautti tiedon minulle, lähetti hirmu pelottavan viestin että sudenampuja ampuisi minutkin. Lieneeköhän ihan kaikki "muumit laaksossa" tuolla reppanalla? Ja tottakai otin kuvakaappauksen tästäkin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.1.25 23:51:10

Minkä muun rikoksen jättäisin ilmoittamatta ja miksi..?

Tuollainen on äärimmäisen tärkeää ilmoittaa.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   13.1.25 23:58:40

Antaisin sille kaatopalkkion, alkaa jo olemaan liikaa susia paikoitellen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.1.25 00:08:20

Mirja: heti huomenna soitat poliisille ja kerrot myös tuosta uhkailusta sekä teosta. Ihan liikaa on nyt näitä aseen kanssa uhkailijoita liikkeellä. Teet sen suojellaksesi itseäsi ja muita. Erityisesti Pohjois-Savossa. Tuohan kuulostaa jo henkeen ja terveyteen kohdistuvalta uhkailulta. Aseenkantolupa pois tommoselta.

Lähettäjä: SH 
Päivämäärä:   14.1.25 00:17:35

Asiaa voi miettiä monelta kannalta, miltä sinusta tuntuu ilmoituksesi jälkeen kun susi tappaa jossain lapsen. Kiihkolla suojellaan susia, mutta samalla ollaan löytökissa yhdistyksen kiivaimmassa kissan sukuelin silpojien ryhmässä. Kenellä on oikeus päättää mikä petoeläin kuuluu luontoon mikä ei.
Lounais- etelä suomessa useita hot spotteja jossa viimeksi kuluneella viikolla 10 x 10 km havaintoruudulla alueita joista susista tehty puolen sataa havaintoa viikossa. Kissat on jo harvinaisia, susihavainnot moninkertaisesti yleisempiä kuin kisat.
Puhetta mahtuu maailmaan nettiä myöten, todellisia tekijöitä on sitten vähemmän.

Päivämäärä:   14.1.25 00:55:54

Minä niin toivon paljon paljon susia Kehä III sisäpuolelle ja siellä paljon viherpiiperöiden päälle käymisiä.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   14.1.25 01:06:57

popsittu vihreä vesa on yksi vihreä vesa vähemmän

Päivämäärä:   14.1.25 01:25:19

Tee rikosilmoitus salakaadosta ja laittomasta uhkauksesta.

Päivämäärä:   14.1.25 01:50:35

missäs päin Suomea sudet ovat käyneet ihmisen päälle? Tästä mesoamisesta voisi kuvitella että eletään vuotta 1881.

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   14.1.25 02:06:03

Riippuu tilanteesta. Jättäisin väliin jos häirikkösusi. Jos sit taas luonnonsuojelualueella keskellä korpea tapettu, niin eri juttu.

Päivämäärä:   14.1.25 02:48:33

P-R-O-V-O ! ! !

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   14.1.25 04:58:13

Aamun naurut:)))) Ota Mirja ihan rennosti..kyllä niitä susien kannanhoidollisia kaatoja nyt alkaa tulla

Lähettäjä: mia 
Päivämäärä:   14.1.25 06:24:20

Ap, tottakai teet ilmoituksen!!!!

Päivämäärä:   14.1.25 06:36:40

"missäs päin Suomea sudet ovat käyneet ihmisen päälle? Tästä mesoamisesta voisi kuvitella että eletään vuotta 1881."

Samaa harmaasutta on hollannissa ja Ranskassa että Venäjällä (joista suomen susi polveutuu). Kaikissa näissä maissa on ollut susihyökkäyksiä. Suomessa susi ei ole reiluun sataan vuoteen ihmisen päälle käynyt kun niitä ei ole reiluun sataan vuoteen ollut täällä.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   14.1.25 06:40:59

Sinun pitää tehdä niinkuin itsestäsi tuntuu oikealta. Kummallakin tavalla on perustelunsa.

Meilläpäin susia on liikaa ja ne ovat aiheuttaneet tuhoja. Siksi en itse haluaisi suden kaatajalle mitään harmia. En ilmoittaisi.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.1.25 06:43:59

"No tietysti teet. Ja jos ovat työssäkäyviä, niin soittaisin kyllä myös johtajalle."

Ja mitenhän tämä työnantajalle kuuluu?

Lähettäjä: Hapa 
Päivämäärä:   14.1.25 07:03:07

Itse olen ollut useasti näissä susiketjuissa huutamassa, että susia on liikaa ja niiden ei kuulu uhata ihmisten ja ihmisten pihapiirien eläimiä millään tavalla, eli kylmästi kuulaa vaan jne.

Mutta tuollainen uhkailu ei vetele. Ihan noin muita ihmisiä kohtaan tyhmyyden takia ansaitsevat menettää aseluvat ja saada sanktiota uhkailusta. Olisivat kaadelleet vaan turvat visusti kiinni niitä susia.

Mutta punnitse kuitenkin vielä, onko kostotoimenpiteitä sitten oikeasti luvassa jos teet ilmoituksen? Asia jää varmaankin silleensä, jos et ilmoita mihinkään ja et ole tekemisissä tuollaisten kanssa jatkossa mitenkään. Olen siis itse rikosilmoituksen kannalla, mutta jos omalle kohdalle osuisi niin vähän mietityttäisi jos sen takia oma elämä muuttuisi hankalaksi. Poliisit eivät ehdi joka paikkaan ja jos pitäisi itse vaihtaa paikkakuntaa niin aika tympeää sekin.

Tai sitten on provo. Mutta voi olla tottakin.

Lähettäjä: SS 
Päivämäärä:   14.1.25 07:09:41

Ei ole susia kaadettu.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   14.1.25 07:14:59

Ymmärrän salakaadon, mutta uhkailua en hyväksy.

Lähettäjä: Soppa 
Päivämäärä:   14.1.25 07:14:59

Aina salametsästäjistä ilmoitus.
Näin saadaan paskahousuilta aseet pois. Ovat muutenkin arvaamattomia rikollisia.

Lähettäjä: Hellu 
Päivämäärä:   14.1.25 07:52:23

Katso sivuun, jätä tekemättä niin et joudu elämään hulluja peläten loppuikäs. Mä oon tehny ennen ilmoituksia rikoksista ja siinä ei ole ilmoittajalle luvassa mukavat ajat kun asiat menee käräjille. Kukaan ei sun elämää turvaa näiltä hulluilta jotka harvemmin saa kovia tuomioita. Moraalisesti väärin neuvoa näin, mutta vähennät oman elämäs @!#$ä. Mulle kävi hyvin kun mun kohdalla se yks hullu kuoli. Muuten vainoamishelvetti jatkuisi yhä. Poliisi ei todellakaan pysty suojelemaan millään tavalla, vaikka muuta väittävät ja ois mitkä tahansa lähestymiskiellot.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   14.1.25 07:53:01

Et tietenkään tee. Jokainen huolehtikoon omista asioistaan.

Päivämäärä:   14.1.25 08:28:37

0/5

Päivämäärä:   14.1.25 08:51:35

En tekisi jos kyseessä olisi pihaan tunkeva/ häirikkösusi.
Sen verran pidän meidän maaseudun ihmisten puolia.
Mitäs on mennyt niin monimutkaiseksi ja polarisoituneeksi koko susiasia.

Lähettäjä: Nelly 
Päivämäärä:   14.1.25 08:57:08

Tarinatäti

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   14.1.25 09:15:14

Teet todellakin!

Lähettäjä: Lupu 
Päivämäärä:   14.1.25 10:28:15

Kävisin maksamassa kaatopalkkion.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   14.1.25 10:29:17

Jos on ollut susi joka uhannut ampujan eläimiä/tupannut pihaan tms niin en ilmoittaisi myöskään.

Lähettäjä: Lande 
Päivämäärä:   14.1.25 10:39:51

”Samaa harmaasutta on hollannissa ja Ranskassa että Venäjällä (joista suomen susi polveutuu). Kaikissa näissä maissa on ollut susihyökkäyksiä. Suomessa susi ei ole reiluun sataan vuoteen ihmisen päälle käynyt kun niitä ei ole reiluun sataan vuoteen ollut täällä.”

Susia on Venäjällä ~30 000. Susia on Suomessa ~300.

Itse olen maalainen ja pelkään susia, mutta en ole tyhmä.

Toki on tärkeää että susi pelkää ihmistä, mutta tähän on olemassa muitakin keinoja kun tappaminen.
Huolehditaan että on metsiä ja että metsissä riittää sudelle ravintoa. Säännöstellään tarkemmin riistakojukuvaamista ja esim teurasjätteet hävitetään asiallisesti.

Tai sitten vaan tapetaan kaikki sudet pumpun öyhö öyhö jee ollaanpa fiksuja :P

Lähettäjä: Mietipä vähän 
Päivämäärä:   14.1.25 10:42:08

Maastosta löytyy siis todisteita?
Reppanuus ei ole mikään kovin hyvä motiivi rikosilmoitukseen.
Mikä muu motiivi sinulla on, vai muutenko haluat täällä vaan kysellä kun et osaa päättää. Taidat olla itse aika reppana tietämätön ja päättämätön. Vielä kai tarkoitushakuisesti?

Todellisuus susien kanssa on vaan niin että kun jotain on liikaa ihmisten mielestä niin se ongelma pitää poistaa. Sama juttu oli täällä vähän aikaa sitten valkohäntäpeurojen kanssa. Eläin oli täällä elänyt sentään 30- luvulta saakka. Vasta kun niitä tuli liikaa 2000- luvulla alkoi huuto että ne pitää tappaa..ja kaikki. Nyt niistä ei puhu täällä kukaan. Ainut ongelma on sudet.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   14.1.25 11:33:34

Jumalauta mitä hulluja täälä sikiää. Salakaato ja uhkaus ja joku on sitä mieltä että palkinto tälle. Huh kun hävettää kuulua samaan lajiin.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   14.1.25 11:52:21

”Jumalauta mitä hulluja täälä sikiää. Salakaato ja uhkaus ja joku on sitä mieltä että palkinto tälle. Huh kun hävettää kuulua samaan lajiin.”

Tämä! Ja tuollaisia liikkuu vapaana meidän joukossa.
Ja tietysti rikoksista tehdään rikosilmoitus.

Lähettäjä: SS 
Päivämäärä:   14.1.25 13:20:01

No ei ole rikos ampua susi. Jos koetaan uhkaksi niin voi ampua ilman presidentin lupaa.

Päivämäärä:   14.1.25 13:21:42

"Susia on Suomessa ~300."

Unohdit ykkösen pois edestä.

Päivämäärä:   14.1.25 14:25:47

Tai sitten vaan tapetaan kaikki sudet pumpun öyhö öyhö jee ollaanpa fiksuja :P

Eihän tässä siitä ole kyse vaan siitä ettei häirikkösusiakaan saisi poistaa ja koko susiasia on kääntynyt lopulta sutta vastaan ja ihmiset ovat ottaneet oikeudet omiin käsiinsä.
Kiitos vaan kaikille ituhipeille oyhön öyhön..

Päivämäärä:   14.1.25 14:35:02

Ettekö te ihan oikeasti osaa keskustella kuten aikuiset, vaikka on nyt mielenkuohua?

Päivämäärä:   14.1.25 14:35:07

En tekisi ilmoitusta vaan jatkaisin omaa elämääni, selviää helpommalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.