Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puolisoa häiritsee kun EN ole mustis

Lähettäjä: Mitähäh? 
Päivämäärä:   13.1.25 16:16:23

Useimmiten ongelma parisuhteessa on se jos toinen tai molemmat on mustasukkaisia. Meillä taas puolisoa selkeästi häiritsee ja ärsyttää kun minä en ole. Olen sanonut, että voi mennä baariin jos joku kaveri kysyy ja haluaa eikä ole mitään sovittuna silloin. Olen myös ehdottanut, että menee talvilomallaan ulkomaille kaverinsa kanssa kun minun lomani ei ole samaan aikaan. Kun hän jossakin on kavereidensa kanssa, en soittele ja viestittele jatkuvasti vaan annan hänen viettää omaa aikaa. Samoin jos itse olen omissa jutuissani, en koko ajan ole ottamassa yhteyttä. Puoliso kuitenkin oudosti kiukuttelee, esim. eikö minua haittaa vaikka hän on baarissa sinkkukaverinsa kanssa tai onko minulle ihan sama vaikka hän on siellä baarissa. No ei haittaa ja on sama, koska täytyyhän ihmisillä olla omaakin aikaa ja hommia, johan se pariterapiassakin sanotaan.

Mitä ihmettä nyt taas? Eikö pitäisi olla hyvä asia että parisuhteessa ei ole mustasukkaisuutta, kyttäämistä ja vahtimista?

Re: Puolisoa häiritsee kun EN ole mustis

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   13.1.25 16:20:25

Puhukaa!
Kumppanillesi tuo ei ole hyvä asia. Jos pitäisi veikata, hän kokee ettet välitä hänestä kun et ole mustasukkainen. Kommunikoiminen auttaisi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.1.25 16:21:08

Erikoistahan tuo on. Jotkut kyllä sekoittavat mustasukkaisuuden, ikävän ja välittämisen toisiinsa, jolloin voi tuntua, että kumppani ei välitä eikä ole kiinnostunut, jos tämä ei ole mustasukkainen. Välittämistä ja kiinnostusta voi kyllä ilmaista muillakin tavoilla.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.1.25 16:27:32

Minä ja mieheni emme ole mustasukkaisia, ja molemmilla on omia menoja, mutta todellakin viestittelemme ja soittelemme päivittäin myös silloin kun olemme eri paikoissa.
Se on ikävää, välittämistä, rakkautta, huolehtimista.

Päivämäärä:   13.1.25 16:33:43

"todellakin viestittelemme ja soittelemme päivittäin myös silloin kun olemme eri paikoissa.
Se on ikävää, välittämistä, rakkautta, huolehtimista."

Niin että kun ollaan erikseen kaverin mökillä viikonloppu tai viettämässä baari-iltaa, pitäisi soitella ja viestitellä? Kyllä minä ainakin haluan keskittyä siihen kaveriin ja mökkeilyyn ja toivottavasti mieskin keskittyy baari-iltaan kun sellaista joskus harvoin viettää eikä minulle viestittelyyn.

Olisi kyllä ex hyvin nopeasti sellainen, joka tuota tekisi tai vaatisi tekemään.

Päivämäärä:   13.1.25 16:40:51

Meillä taas jos toinen lähtee matkoille tai viettämään iltaa kavereiden kanssa, ilmoitellaan kun on päästy perille kohteeseen tai kun ollaan lähdössä kotiin. Pidemmillä reissuilla sitten saatetaan soitella muttei todellakaan päivittäin, viestittelyä korkeintaan. Ellei joku akuutti tilanne menossa.

Mutta ei todellakaan kytätä! En jaksaisi jos joka asiasta pitäisi tehdä selostus.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   13.1.25 16:51:24

Jos jompikumpi meistä on viikonloppureissulla niin todellakin vaihdetaan muutama viesti päivässä. Ei sitä kumpikaan vaadi, me haluamme tehdä niin, kertoa lyhyesti kuulumiset ja pitää siten yhteyttä. Ei vie montaa minuuttia päivästä, eivätkä kaverini ole niin mustasukkaisia ajastani tai riittävästä keskittymisestäni heihin, että pitäisivät sitä mitenkään outona. Tekevät itse samoin.

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   13.1.25 17:00:24

Ei todellakaan viestitellä saati soitella, se voidaan ilmoittaa että nyt ollaan täällä ja tulen silloin ja silloin takaisin, käy kaupassa ettei mun tarvitse. Jos on jotakin oikeaa asiaa, tietenkin silloin soitetaan tai laitetaan viestiä, mutta ei jonkun mitä sä oot tehnyt lässynlää-juttujen takia häiritä toista. Me ei kyllä ollakaan mitään parikymppisiä ekassa suhteessa että ehkä siksi ei ole niin kovaa tarvetta roikkua varmistelemassa toisessa kuin purkka tukassa.

Päivämäärä:   13.1.25 17:09:52

Ihmisiä on erilaisia. Toiset tykkää pitää yhteyttä enemmän kuin toiset, eikä kumpikaan tapa ole väärä jos se suhteen osapuolille sopii.

Aloittajan tapauksessa mies kuitenkaan ei valita viestien määrästä vaan mustasukkausuuden määrästä.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   13.1.25 17:18:33

"Aloittajan tapauksessa mies kuitenkaan ei valita viestien määrästä vaan mustasukkausuuden määrästä."

Tarkemmin sanottuna liian vähäisestä/olemattomasta mustasukkaisuuden määrästä.

Tuollaiselle miehelle sopisi joku epäluuloinen kyylä puhelimen ratsaaja, jolle pitää tehdä selonteko jokaisesta tekemisestään ja antaa kaikki salasanat. Se olisi varmaan hyvä :D

Lähettäjä: Ketokukka 
Päivämäärä:   13.1.25 18:14:34

Byäääää en oo teini enkä varmasti laita yhtään viestiä sille mun 20-vee poikkikselle kun ei sekään laita mulle!!!!!!!

Mutta me aikuisetpa teemme kukin kuten juuri meille sopii. Mieheni varmasti laittaa viestiä reilun parin tunnin päästä, ja toivottavasti siinä lukee että on päässyt perille eikä esim. että odottelee hinausautoa.

Aloittaja: luultavasti se miehesi on tottunut siihen, että "välittämistä" osoitetaan oikuttelemalla. Ja sehän on aivan väärä juttu se. Jutelkaa asiasta silloin kun hänellä ei ole tunteet pinnassa. Kerro, että sinä välität ja luotat ja haluat että suhde jatkuu, ja draamaillen se ei jatku.

Päivämäärä:   13.1.25 18:14:38

Ex-puolison kanssa ihan sama ja en ymmärtänyt sitä yhtään. En ole mustasukkainen ja vaikka olimme etäsuhteessa, niin en ajatellut, että pettää. Tai ehkä lähinnä en välittänyt, koska en voi pakottaa ketään olemaan kanssani. Toki jos ilmi olisi tullut, niin olisin eronnut. Ja tämä asenne selvästi häiritsi exääni. Hän taas oli aivan sairaalloisen mustasukkainen ja saattoi syyttää minua pettämisestä vain sen takia, että en pystynyt kiireisen työpäivän aikana vastaamaan viesteihin. Ajan kuluessa herra osoittautui narsistiksi. Toki siis merkit olivat selviä kaikille tämän livenä tavanneille kavereilleni, mutta itse olin sokea. Myöhemmin olen pohtinut, että olikohan tuokin osa narsismia, että olisi halunnut minun olevan epätoivoisen mustasukkainen hänestä. Se ainakin sopii narsistiseen minäkuvaan (eli että ajatellaan olevansa niin ylivertaisia, että naiset tekevät kaikkensa saadakseen juuri hänet jne).

Onko puolisollasi muuten narsistisia piirteitä? Jos ei, niin voihan kyse olla sitten muuten vain heikosta itsetunnosta ja epävarmuudesta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.1.25 18:54:37

Kyllä sekä minä että mies halutaan päivittäin toiselta joku viesti, jos ollaan vaikka eri maissa. Lähinnä kuittaus, että toinen on hengissä. Vaikka vaan hyvää huomenta -viesti tai joku kuva, jos muuta asiaa ei ole. Niin ei tarvitse toisen suotta huolestua.

Aloittajan mies todennäköisesti kokee, että aloittaja ei välitä hänestä. Puhukaa. Luulisi aikuisilta onnistuvan.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   13.1.25 19:05:44

No ei mistään baarista tarvitse ilmoitella, toivon kuitenkin että ilmoittaa että on sinne mennyt, etten turhaan ihmettele missä on jos ei tule normaaliin aikaan. Hänellä on myös mukava tapa laittaa viesti, kun on tulossa himaan joko töistä ja jostain omasta menosta. En ole tätä erikseen pyytänyt, vaan on jo vuosia tehnyt niin silloin kun kulkee junalla (laittaa yleensä viestin että on nyt junassa).

Jos jompi kumpi on reissussa, niin ei silloinkaan soitella ellei tule jotain tärkeää tai kiireellistä, mutta saatetaan jutella kuulumisia esim. illalla discordissa. Saatetaan laittaa kuvia matkakohteesta, kertoa arkipäiväisiä juttuja (esim. mitä syötiin) mutta ihan hyvin voi myös olla niin että toisella on jotain menoa ja sitten tätä ei tapahdu. Sekin on vallan ok.

Tärkeintä mun mielestä on että kommunikaatio on luontevaa ja sopii molemmille osapuolille. Ärsyttäisi alkaa raportoimaan menojaan jonkun agendan mukaan. En mä näe sitä edes niinkään mustasukkaisuutena, kuin toisen kontrolloinnintarpeena. Se olisi ainakin itselleni "red flag".

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   13.1.25 19:17:31

Me viestitellään miehen kans päivittäin jos ei olla saman katon alla. Ei sitä kumpikaan vaadi, mutta aina tulee hyvät huomenet, päivän aikana vähintään kerran että miten menee ja hyvät yöt.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.1.25 20:02:25

Minä en ole yhtään mustasukkainen. Mies ehkä vähän mutta minun mielestä ihan terveellä tavalla.

Molemmat ollaan vuorotellen paljon ulkomailla töiden takia. Kun ollaan erossa niin ei viestitellä sen kummemmin. Illalla jotain jotta voidaan todeta, että kumpikin vielä hengissä. Tai enemmän päivällä, jos lasten käytännön asioista on keskusteltavaa.

Varmaan johtuu siitä, että kommunikointi avointa ja kunnossa. Pystytään puhumaan asiasta kuin asiasta. Jopa siitä, että minulla oli suhteen aikana ihastuminen, suhde ja petin. Kerroin siitä itse kun en pidä salaisuuksista.
Mutta just tämän suhteen takia kommunikointi muuttui avoimeksi ja rehelliseksi:)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.