Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Outoa vuotoa - raskaanako?

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   13.1.25 14:38:01

Omituinen tilanne. Viimeisimmät kuukautiset alkoivat viikonloppuna ennen joulua eli n. 20.12. Kiertoni on yleensä noin 30 päivää, joten odottelin kuukautisia vasta tämän viikon loppupuolella.

Tänään kuitenkin on ollut hieman vaaleanpunaista vuotoa aamusta saakka. Ei paljon, muutama tippa, jonka huomaa vain vessassa käydessä. Vähän menkkamaista kipua alavatsassa, mutta ei muita oireita. Tämä ei ole minulle tyypillistä, vaan yleensä kuukautiseni ovat kellontarkat ja ensimmäiset ennakko-oireet ilmestyvät vasta päivinä 28-29.

Tiedän, että kierron muutokset ovat tavallisia, mutta googlasin silti ja säikähdin, kun joissain artikkeleissa puhuttiin kiinnittymisvuodosta, joka saattaisikin viitata raskauden alkamiseen. Oireiksi sanottiin myös tihentynyt virtsaamisentarve, ja tätä on ollut viikonlopun ajan. Eilen jouduin käymään vessassa pahimmillaan tunnin välein ja jopa yöllä.

En tiedä miksi edes kirjoitan tästä, eihän tässä voi muuta kuin odottaa ja katsoa, ovatko nämä vain tosi aikaiset kuukautiset vai jotain muuta. Mutta onko kellään vastaavia kokemuksia niin, että olisikin ollut raskaana?

Re: Outoa vuotoa - raskaanako?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   13.1.25 14:54:50

Tai tulehdus tai syöpä.... tee vaikka nyt aluksi raskaustesti ja jos negatiivinen niin lääkäriin

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   13.1.25 14:55:18

Monikin on ollut raskaana.

Lähettäjä: Epika 
Päivämäärä:   13.1.25 14:55:55

Tihentynyt virtsaamistarve ja verta (virtsaamisen jälkeen?) paperissa saattaa viitata myös virtsatieinfektioon

Päivämäärä:   13.1.25 15:04:10

Toivoisin oikeasti asiallisia vastauksia, en mitään typeriä syöpäkommentteja.

"Tihentynyt virtsaamistarve ja verta (virtsaamisen jälkeen?) paperissa saattaa viitata myös virtsatieinfektioon"

Virtsatieinfektio on valitettavasti tuttu kaveri, se ei ole toistaiseksi koskaan alkanut näin leppoisasti. Virtsaamiseen ei juuri nyt liity kirvelyä tai kipuja. Tämä voi olla toki mahdollinen aiheuttaja silti, tarkkailen tilannetta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.1.25 15:27:19

Typeriä syöpäkommentteja? :D ihan yhtälailla syynä voi olla syöpä kuin raskauskin tai sitten aivan tavallinen hormonaalinen vaihtelu ilman syytä.

Mitä aloittaja haluaa vastaukseksi? Että me nyt arvailemme oletko raskaana vai et?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.1.25 15:48:27

Aloitusviestin lopussa lukee näin:

"En tiedä miksi edes kirjoitan tästä, eihän tässä voi muuta kuin odottaa ja katsoa, ovatko nämä vain tosi aikaiset kuukautiset vai jotain muuta. Mutta onko kellään vastaavia kokemuksia niin, että olisikin ollut raskaana?"

Itse tulkitsen tämän niin, että aloittaja itsekin epäilee kuukautisten olevan ajoissa, mutta haluaisi kuulla kokemuksia heiltä, jotka ovat olleet raskaana ja kokeneet vastaavaa outoa vuotoa "väärässä" vaiheessa kiertoa.

Päivämäärä:   13.1.25 16:03:17

Ennen omaa raskautumista, en muista että olisi ollut mitään vaaleanpunaisia tiputteluja. Mulla vähän niinkuin alkoi menkat, jotka sitten muuttui jumalattomaksi ripuliksi. En ite siinä vaiheessa ihan tajunnut että olen raskaana kun kirosin vain vattaani. Mutta se kun loppui, alkoi tulla oireita (mm. jumalaton kuumuus, jatkuva migreeni, outo maku suussa kokoajan, närästys, jne). Sitten tein testin kun huomasin etenkin sen kuumuuden, mikä ei ole normaalia minulle jolla yleensä aina on kylmä.

Sanoisin itse että odottaisin vielä hetken. Vaikka 2-3 päivää. Ja sitten tekisin testin jos ei menkat ole alkanut selvästi. Jos se on nega, et ole raskaana, mutta sitten on ihan syytä rimpauttaa lääkäriin.

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   13.1.25 18:06:23

Tee herkkä raskaustesti, sen voi tehdä jo tässä vaiheessa ja pitäisi näyttää jos olet raskaana. Muu on ihan arvailua, tai sitten odotat vaan siihen menkkojen alkuun. Jos olet kovin iäkäs, voi kierron lyheneminen viitata esivaihevuosiin.

Lähettäjä: Kuksa 
Päivämäärä:   14.1.25 00:35:28

Olet ilmeisesti paljaalla painellut menemään, silloin voi verenvuotoa aiheuttaa siittiö tai sukupuolitauti.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   14.1.25 08:30:14

Tee testi ja tule sitten tänne kertomaan että mikä oli tulos.

Päivämäärä:   14.1.25 08:34:16

Kiitos piste ja Naatti!

Eilen illalla oli maha kipeä ja nytkin hieman. Yön aikana ei ole tullut mitään kuukautisiin viittaavaakaan. Jos eivät kunnolla ala, niin pakkohan se on tehdä testi parin päivän sisällä. Nyt on vasta kiertopäivä 25, joten en vielä testannut, kun en tiedä saako noilla oikeaa tulosta näin aikaisin vaikka raskaana olisinkin.

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   14.1.25 09:21:04

Kuvaamasi vuoto ja oireet kuulostavat minusta hyvinkin kiinnittymiseen liittyviltä. Itselläni oli juuri vaaleanpunaista vuotoa, joka poikkesi kyllä alkavista kuukautisista selvästi.

Toivottavasti lopputulos on joka tapauksessa toivomasi! Tsemppiä, on inhottavaa arvailla, mitä on meneillään, varsinkin jos pelissä on isot panokset puolesta tai vastaan.

Päivämäärä:   14.1.25 12:35:41

Kiitos Ebba!

Lyhyesti päivitän tästä lounastauolta kuulumisia. Olin aamulla hetken ajan ihan varma, että kuukautiset alkavat, mutta ei niitä ole vielä ainakaan näkynyt. Pyyhkiessä tulee vaaleanpunaista/rusehtavaa, siteeseen saakka ei mitään.

Päätin tehdä huomenna aamulla testin, jos eivät sitä ennen ala.

Alkuun raskauden mahdollisuus säikäytti. Olen parisuhteessa ja olemme käyttäneet ehkäisyä. Mies ainakin haluaisi lapsia joskus, minä en ole tähän saakka ollut ehdoton kumpaankaan suuntaan. Toisaalta huomasin, että ajatus kuukautisistakin oli omalla tavallaan pettymys.

Päivämäärä:   14.1.25 12:40:30

No, mitä enemmän asiaa miettii, sen enemmän löytää oireita. Tee testi parin päivän päästä (jos nyt teet testin ja se on nega, et kuitenkaan usko tulosta vaan teet testin myöhemmin uudestaan. Odota siis suosiolla pari päivää)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.1.25 13:39:52

Mulla on ollut monesti sama. Ja sieltä ne menkat on kumminkin ajallaan tulleet.
Alitajunteisesti etsit vaan merkkejä raskaudesta mitä ei ole olemassakaan. Valitan.

Lähettäjä: MiiMai 
Päivämäärä:   14.1.25 13:50:32

Minulla oli vastaavaa. Olin juuri lopettanut pillerit raskautumisen toiveissa ja minulla oli ehtinyt olla vain yhdet normaalit kuukautiset 28 päivän kiertopituudella, joten ajattelin, että menkat on tulossa. Parin päivän päästä tein testin kun menkat eivät alkaneetkaan, ja se näytti samantien vahvaa plussaa. Tein pari muutakin testiä kun olin niin häkeltynyt, miten nopeasti raskautuminen tapahtui. En muista tarkalleen mones kiertopäivä tuolloin oli kyseessä (tästä jo 11v) kun testasin, mutta ymmärtääkseni markkinoilla on testejä, jotka näyttää hyvin aikaisessa vaiheessa plussaa. Itse siis testaisin heti ja tarvittaessa parin päivän päästä uudelleen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.