Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kävin mieheeni käsiksi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.1.25 09:06:05

Haukkukaa ja lytätkää vaan. Olen sen ansainnut.

Parisuhteeni on muuten onnellinen, mutta riitatilanteissa käyttäydymme molemmat toksisesti. Nyt minä vein asiat pidemmälle kuin koskaan ennen ja kävin mieheen käsiksi.

Minulla on pahoja uniongelmia ja vaikeuksia nukahtaa jos toinen on vieressä valveilla esim. kännykällä. Tästä on monesti puhuttu. Kello alkoi olla yli 00 ja olin väsynyt, mies ei laittanut kännykkää pyynnöistä huolimatta pois. Kilahdin. Haukuin miehen k*sipääksi ja heitin jotain vaatteita häntä päin kun puin päälle että menisin itse vierasmajaan nukkumaan kun en pystynyt omassa sängyssä nukkumaan. Kun olin portaissa, mies heitti minua jollain vaatteilla ja kovaa tyynyllä kun olin päässyt portaat alas. Portaat ovat todella jyrkät ja itse koin että olisi ollut iso riski että kaadun niissä kun mua päin heitellään asioita.

Tästähän sitten raivostuin kunnolla, kapusin takaisin ylös ja aloin hakata käsilläni (kämmenillä) miehen jalkoja kun hän makasi sängyssä. Mies potkaisi minua ja tönäisi tässä yhteydessä, mutta kai vain saadakseen minut pois päältään.

Välittömästi tämän purkauksen jälkeen hajosin lohduttomaan itkuun kun tajusin miten pitkälle olin mennyt. Mitkään anteeksipyynnöt eivät tietenkään enää auttaneet, mies paineli vierasmajaan nukkumaan. Soitin vielä perään ja pyytelin anteeksi mutta hän sanoi ettei halua kuulla ääntäni tai nähdä naamaani nyt.

En tiedä mitä tehdä. Olen pettynyt itseeni että kävin tällä tavalla rakkaaseen ihmiseen käsiksi. En halua erota, suhteemme on hyvä ja mies on minulle tosi tärkeä. Olen muuten onnellinen. Tapahtumia edelsi ihanasti sujunut yhteinen viikonloppu. En ymmärrä miten kilahdin tällä tavalla yhtäkkiä, varmaan väsymys liittyi asiaan jotenkin.

Haluaisin hakea apua mutta en uskalla koska pelkään lastensuojeluilmoitusta. Lapsi oli nukkumassa kun tämä kaikki tapahtui. Lastensuojelussa on tuttujani paljon töissä ja olisi nöyryyttävää että he tietäisivät tästä kaikesta.

Tilanteessa en ajatellut missään määrin rationaalisesti vaan toimin täysin tunteen vallassa. En muuten ikinä haluaisi satuttaa puolisoani. Pelkään itseäni ja sitä voiko tämä toistua.

Mitä minun pitäisi tehdä?

Re: Kävin mieheeni käsiksi

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   13.1.25 09:08:24

Terapiaan. Ja ne siellä lastensuojelussa ovat niitä lapsia varten. Miehesi päättäköön tarvitaanko lasua. Hoida itsesi kuntoon ja puhukaa sitten lapsen tapaamisoikeudesta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.1.25 09:09:38

Tarvitsette erilliset makuuhuoneet. Kuulostat todella uupuneelta. Anna itsellesi vähän armoa.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   13.1.25 09:11:31

.: noinko sanot myös miehelle, joka käy käsiksi naiseen?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   13.1.25 09:14:04

Niin että mies potkaisi sinua ja työnsi päältään. Juoksi perässä heittelemään tavaroita päällesi siellä portaikossa ? Ja sinä olet ainoa kenellä pitää olla huono omatunto ja tarve terapiaan ?
On huonot emmeet teidän parisuhteessa jos noin kilahdellaan eikä osata sovitella, sopia, puhua.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   13.1.25 09:18:33

Ero! Toinen pitää sinua väkisin valveilla eikä koe empatiaa. Ette osaa riidellä (ettekä myöskää sopia)ja nyt lapset joutuu tuota katselemaan. Vähintään parisuhdeterapiaois paikallaan. Siitäkin tosin saa apua vain, jos molemmat aidosti haluaa nähdä vaivaa ja kehittää itseään.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   13.1.25 09:23:11

Juttelette rauhassa kun olette molemmat levänneet ja miettineet tapausta.

Molemmilla meni hermot ilmeisesti väsyn takia. Omat huoneet tai edes omat sängyt auttaisi varmaan tässä tapauksessa. Ei se erillään nukkuminen edes ole kovin harvinaista, eikä se eroa tarkoita. Monet ovat hyvin herkkiä heräämään äänistä tai kosketuksista. Eikä kukaan jaksa herätä toistuvasti montaa kertaa yössä. Siinä kyllä pinna kiristyy. Parisuhdetta jaksaa hoitaa paremmin levänneenä. Yöllä nukutaa.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   13.1.25 09:25:17

Ukko valvottaa väkisin, henkinen väkivalta.
Tosin en ymmärrä miksi sen ukon pitää sängyssä puhelinta selata jos ei nukuta, voiko sen tehdä sohvalla? Vai tarvitseeko aloittaja sen ukon viereensä nukahtamiseen? Ja miksi se aloittajaa noin kovasti häiritsee että ukko selaa puhelinta vieressä, käännä selkä sille ja nuku. Ihmeen vaikeaa nyt tehty asiasta. Mites omat huoneet tai toinen sohvalle.

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   13.1.25 09:30:44

"En halua erota, suhteemme on hyvä"
Ihan järrrjettömän hyvä. Huoh.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   13.1.25 09:36:22

Joo, miehen jalkojen läpsiminen oli sinulta huonosti tehty ja on oikein havahtua siihen.

Havahdu lisäksi myös siihen, että teidän suhteenne on toksinen myös riitelyn ulkopuolella.

Päivämäärä:   13.1.25 09:41:22

Ootte ihan sekaisin molemmat

Päivämäärä:   13.1.25 09:45:51

Kaikki muu on siis hyvin. Meillä on paljon rakkautta, yhdessä on hauskaa, tykkäämme samoista asioista, pystymme puhumaan kaikesta. Rakastan häntä valtavasti. Tällaista ei ole ennen tapahtunut että tällä tavalla kumpikaan kävisi toiseen käsiksi.

Minä siis olin lähes nukahtanut kun heräsin miehen liikehdintään, kun valveilla oleva ihminen liikehtii levottomasti ja tämän vuoksi on vaikeaa nukkua kun toinen on vieressä hereillä. Ehdotin jo aiemmin että menisin toiseen paikkaan nukkumaan mutta mies oli sitä mieltä että hyvin voimme nukkua vierekkäin. Ajattelin että yritän joustaa ja nukkua vaikka toinen on puhelimella mutta heräsin kuitenkin kun olin nukahtamaisillani ja jotenkin sitten olin tosi kiukkuinen. Varmasti jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt vaan mennä suoraan eri sänkyihin nukkumaan. Mutta nyt se on myöhäistä. Haluaisin vaan löytää keinoja miten tästä eteenpäin ettei tällainen enää ikinä toistu.

Päivämäärä:   13.1.25 09:48:28

"Haluaisin vaan löytää keinoja miten tästä eteenpäin ettei tällainen enää ikinä toistu."

Alat pitää puoliasi ja siirryt heti PYSYVÄSTI nukkumaan eri sänkyyn. Et taivu siihen, että mies sanelee mitä sinä tarvitset ja mitä et. Ette edes kokeile samassa sängyssä nukkumista ennen kuin sinä olet saanut levättyä KUNNOLLA useita viikkoja putkeen ilman heräilyä. JA vasta silloin, kun sinusta aidosti tuntuu siltä, että joko mies on oppinut kunnioittamaan untasi tai että kestät sen, että hän valvoo kännykän valossa ja pyörii sängyssä.

T. itsekin uniongelmainen ja 100 % murhanhimoinen jos en saa nukuttua

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   13.1.25 09:56:37

Minusta mies kuulostaa aloituksen perusteella väkivaltaisemmalta kuin ap. Mies valvotti, heitti tavaroilla kun ap oli portaissa, potkaisi ja tönäisi. Ap hakkasi kämmenillä miehen jalkoja??? Mietipä ap hetki, kummalla oli isommat mahdollisuudet vahingoittaa toista osapuolta.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   13.1.25 09:58:04

Niin. Tässä voi miettiä, olisivatko neuvot samat, jos aloittaja olisi mies ja kumppani nainen.

Aloittaja teki väärin, vaikka kuinka ärsyttäisi, että toinen liikahtaa ja aloittaja huonounisena herää siihen. Aloittaja alkoi itse heitellä miestä tavaroilla, sitten mies napsahti ja heitteli aloittajaa tavaroilla, josta aloittaja napsahti taas ja alkoi lyödä. Jos haluatte jatkaa yhdessä, kumpikin tarvitsisi vihanhallintaan työkaluja ja aivan ehdottomasti erilliset nukkumatilat.

Päivämäärä:   13.1.25 10:27:36

En halua omaa toimintaa puolustella. Mies käyttäytyi myös ikävästi mutta minä ylitin silti rajan jossa kävin fyysisesti päälle. Toki voi miettiä oliko tuokin fyysisesti päälle käymistä että hän heitteli pehmeitä asioita mua päin kun olin portaissa, mutta mä heitin myös ennen sitä vaatteita hänen päälle.

Ihan jo tuosta haukkumisesta alkaen riita ylitti kuitenkin sellaisia rajoja mitä ei pitäisi ylittää. Mutta tuo että kävin hakkaamassa kämmenilläni hänen jalkojaan oli selkeästi jo fyysistä väkivaltaa. Ei ollut kyse mistään läpsyttelystä vaan varmasti miestä tämä sattui ainakin jonkin verran.

En halua puolustella asioita vaan haluaisin apua että tällainen ei enää toistu.

Ja tätä edelsi huonosti nukuttu yö, mutta se johtui siitä että yhdessä olimme hotellissa ja menimme normaalia myöhemmin nukkumaan. Oli siis ihana yhteinen treffi-ilta eikä mikään muuten krooninen väsymystila.

Yleensä mies laittaa puhelimen pois kun pyydän. Hänen on vaikea myös ymmärtää miksi se häiritsee minua niin paljon.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   13.1.25 10:33:36

"Toki voi miettiä oliko tuokin fyysisesti päälle käymistä että hän heitteli pehmeitä asioita mua päin kun olin portaissa, mutta mä heitin myös ennen sitä vaatteita hänen päälle."

On sekin. Ketään ei tietenkään saa lyödä mutta ketään ei myöskään saa heitellä tavaroilla, oli ne pehmeitä tai ei.

Teidän suhteenne kuulostaa hirveältä ja tuosta ei päästä pois kuin eroamalla tai sitten intensiivisellä terapialla. Aloita nyt ainakin siitä, että nukutte eri paikoissa, toisen valvottaminen on ihan @!#$ä.

Päivämäärä:   13.1.25 10:33:58

Todella huolestuttavaa käytöstä. Miten ajattelitte selvitä lasten kanssa, jos omatkin tunnesäärelytaidot tuota luokkaa.

Tuossa tilanteessa olisi pitänyt:
-laittaa puhelin pois tai mennä toiseen huoneeseen toisen pyynnöstä.
-jos toinen on ikävä eikä kuuntele, hätäensiapu on poistua itse. Ilman mitään tavaroiden heittelyä
-toisen perään ei lähdetä heittelemään tai kiusaamaan
-eikä kosteta
-toisen katumusta ei käytetä valta-aseena eikä laiteta toista matelemaan

Teillä on niin paljon ongelmia, että huhhuh. Normaalissa terveessä parisuhteessa toiselle halutaan hyvää, toista vaalitaan, toisesta välitetään ja huolehditaan.

Lähettäjä: 7 
Päivämäärä:   13.1.25 10:43:29

Mies on törkeä että käyttää kännykkää samassa sängyssä. Meillä mies nukkuu sohvalla ja voi pelata sillä niin myöhään kuin haluaa. Jos on pakko nukkua samassa sängyssä niin miehen tulee kunnioittaa sitä, että silloin ei pelata kännykällä.

Onko miten perustellut tämän miksi hän katsoo, että hänellä oikeus siihen?

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   13.1.25 11:13:04

Miehen olisi hyvä tehdä sinusta rikosilmoitus, että saatte pahoinpitelyn käsittelyn etenemään ja vähän rotia hommaan muutenkin. Voisi olla ihan aiheellista tehdä myös lastensuojeluilmoitus, jotta lapsen/lasten kotiolosuhteet saadaan arvioitua. Mitään parisuhdetta teidän ei todellakaan pitäisi edes yrittää leikkiä. Kammottavaa käytöstä puolin ja toisin, ja lapset kärsii seurauksista loppuikänsä.

Päivämäärä:   13.1.25 11:16:24

"Ja tätä edelsi huonosti nukuttu yö, mutta se johtui siitä että yhdessä olimme hotellissa ja menimme normaalia myöhemmin nukkumaan. Oli siis ihana yhteinen treffi-ilta eikä mikään muuten krooninen väsymystila."

Oletko varma, että väsymyksesi ei ole kroonista? Miten kauan sitten olet ensimmäisen kerran puhunut miehelle puhelimen käytöstä sängyssä? Kuinka usein joudut siitä sanomaan?

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   13.1.25 11:17:30

Ei tuolla päällä kannata paljon muuta kuin yksin elellä

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   13.1.25 11:23:35

Nyt terapiaan. Yksityiseltä saat aikoja nopeasti. Tarvitset apua nyt heti.

Ja välittömästi myös eri makuuhuoneet. Olisi pitänyt tehdä jo kun aloit uupua. Liikaa riiputaan siinä, että pitää nukkua yhdessä. Aina se ei toimi.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   13.1.25 11:37:10

Jatkossa vaan alat heti potkimaan sitä pois sängystä jos sinne tuodaan kännykkä.

Problem solved.

Jos selaa kännykkää, voi selata sitä sohvalta. Sinnekin saa peiton ja tyynyn jos haluaa niiden kanssa kölliä.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   13.1.25 11:40:31

Miten voit sanoa, että "voidaan puhua kaikesta" ja sitten ette saa pienen väsymyksen aiheuttamaa riitatilannetta purettua muuten kuin heittelemällä tavaroita, lyömällä ja potkimalla ja kaikki vielä päättyy murjotukseen, vaikka anteeksi on pyydetty ? Ei, tuossa mikään ei viesti, että asioista voitaisiin puhua ja molempien kantaa vielä kunnioitettaisiin. Ja se puhuminen, toisen huomioiminen ja ymmärtäminen olisivat ne avainsanat ettei voi toistua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.