Lähettäjä: Rulla
Päivämäärä: 13.1.25 07:27:10
Olen onnekas, kun sain heti valmistuttuani työpaikan. Valitettavasti olen ajautunut työn kanssa johonkin henkiseen umpikujaan, enkä tiedä mitä ihmettä teen.
Työssäni on kolme osa-aluetta, jotka eivät kosketa toisiaan. Kahden kanssa sujuu hyvin, mutta yhdestä on tullut vaikea. Tämä osa-alue edellyttäisi esimerkiksi teknistä osaamista, jota minulla ei vielä käytännön tasolla ole. Työskentelen tiimissä, mutta olen yksin vastuussa omista töistäni. Toin jo hakemuksessa ja haastattelussa esille, ettei minulla vielä ole tällaista käytännön osaamista, ja olen myös ottanut asian esille esimieheni kanssa. Olen sanonut selkeästi, että tarvitsisin lisäperehdytystä teknisiin asioihin. Esimiehen kommentit ovat luokkaa "joo, ei tää työ ole aina oikein helppoa" ja "älä stressaa, ei kukaan odota sinulta vielä osaamista". Joopa joo, ei tosiaan. Muuten vaan pitäisi osata tehdä kaikki yksin ja joka viikko tulee uusia tehtäviä saatesanoilla "ja sinähän hoidat sitten tämän". Muista tiimiläisistä ei ole apua, ei heillä ole osaamista eikä työaikaa minun auttamiseeni. Ainoa joka osaisi auttaa, tykkää lähinnä vttuilla.
Työstä kaksi kolmasosaa sujuu siis hyvin, mutta tuo yksi kolmasosa on alkanut rasittaa henkisesti aika paljon. Joka aamu vtuttaa eikä kiinnosta mennä töihin. On ihan normaalia, että kiinnostus työhön on tasoa "ei kiinnosta, mutta tehdään nyt niin saadaan valmiiksi", mutta nyt kiinnostamattomuus on jo sitä tasoa, että "voi v mitä pskaa". Olen kyllä tähän asti suoriutunut työstä, mutta minulla menee paljon aikaa tiedonhakuun ja asioiden selvittämiseen, että pääsen ylipäänsä tekemään asioita. Tämäkään ei haittaisi, jos esimies ei koko ajan hönkisi niskaan ja muistuttelisi, kuinka kiire meillä on.
Tässä on vielä se hauska twisti, että muutimme puolisoni kanssa tälle paikkakunnalle ihan puhtaasti minun töideni perässä. Hän on jo saanut töitä ja elämän sisältöä täältä ja viihtyy. Minulle täällä taas ei ole oman alan töitä tarjolla, jos luovun tästä työpaikasta. Tuntuisi todella väärältä ilmoittaa puolisolle, että haluan lopettaa työn ja muuttaa taas toisaalle uuden työn perässä.
|