Lähettäjä: Minna
Päivämäärä: 13.1.25 07:29:03
Niin. Se juuri että ei se näy heti.... Esikoisen isä alkoi näyttämään luonnettaan kun menimme naimisiin ja saimme lapsen. Synnäriltä autolle sain kantaa vauvan kaukalossa itse, vaikka synnytyksestä tietysti ihan loppu. Mies marssi edellä.
Rahat piti laskea tarkkaan jottei hän vain joutunut enemmän maksamaan, vaikka minä hoitamassa lasta kotona. Sentilleen vaati ruuasta rahoja takaisin. Minä tietysti myös ostin lapselle kaiken, vaatteet jne. Tätä ei huomioinut mitenkään missään, sanoi vain että sieltä kirppariltahan saat ne lähes ilmaiseksi. Toki myös aika minkä käytin lirppiksiin ja torin selaamiseen jotta sopivaa ja edullista löytyi.
Erosin kun lapsi oli pieni, ja mies vielä oli aloittanut suhteen toiseen naiseen. Tästä minut kovasti tuomittiin, kun hyvän miehen jätin. Hän siis hyvässä työssä ja muutoinkin ulkopuolisen silmissä täydellinen.
Sitten hänen pakko alkaa maksaa elareita, ja vihdoin oma taloudellinen tilanteeni parani niin että sain lapselle edes kunnollisia kenkiä ostettua.
Toki me siis asuimme minun asunnossani, niin ettei mies maksanut siitä mitään. Eli asumiseni kulut ennemminkin pienenivät kun jäimme lapsen kanssa kahden. Huh, näin kun sitä ulos kirjoittaa, kaikkea sitä sietää. Tämä ei siis todellakaan alkanut näin, mutta muuttui vähitellen. Ja kun lapsi oli tuloillaan ja tehty niin sitä sitten vain yritti että saisi perheen pidettyä kasassa.
|