Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miesystävä haluaa sinut yökylään, mutta ei

Lähettäjä: tarjoa aamiaista 
Päivämäärä:   12.1.25 23:03:55

vaan sinun pitää viedä omat ruoat mukanasi jos haluat muuta kuin pelkkää kahvia. Jos kaapissa on sattumalta rahkapurkki, mies syö sen itse, ei edes jaa.

Mitä tämä kertoo sinusta, miehestä, suhteesta ja merkityksestäsi miehelle? Onko oikea menettely tarjota puolestaan perinnejalkinetta vai olenko vain turhastanipottaja ja eikun omien ruokien kanssa yökylään?

Re: Miesystävä haluaa sinut yökylään, mutta ei

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   12.1.25 23:05:52

Loppuisi minulta kyllä yhteydenpito tuollaisen kanssa välittömästi. Ihan kaikille yövieraille tarjotaan aamiaista. Jos mitään ei kaapissa ole, niin sitten yhdessä ratkaistaan tilanne vaikka käymällä kaupassa.

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   12.1.25 23:07:18

Ei ole todellakaan oikea menetelmä ja miehelle on annettava perinnejalkinetta. Käytöstavaton sika, eihän edes ystävillä yöpyessä pidä tuoda omia ruokia.
Siis tehän olette parisuhteessa, jos on miesystävä kyseessä, miksi ihmeessä pitäisi tuoda omat ruuat aamiaiselle? Käytte sitten yhdessä kaupassa ostamassa mitä aiotte syödä muuten viikonloppuna.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.25 23:08:30

Kertoo sen, että meillä on samanlainen maku aamiaisen suhteen. Pelkkää mustaa kahvia tai ei mitään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.1.25 23:08:35

"Mitä tämä kertoo sinusta, miehestä, suhteesta ja merkityksestäsi miehelle?"

No mitäpä luulet?

Sinua kohdellaan sillä tavalla kuin annat itseäsi kohdella. Sinä et tässä tapauksessa ole aamiaisen tai edes rahkapurkin arvoinen. Sitä en ymmärrä, miksi mies mielestäsi on sinun yökyläseurasi tai muunkaan seurasi arvoinen.

Päivämäärä:   12.1.25 23:08:46

Kertoisi siitä, että mies on sekä moukka että pitää minua aivan samantekevänä. Ei jatkoon.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   12.1.25 23:09:50

No nyt on rima alhaalla. Ei jatkoon! Eipä tuo kauheasti viitsi vuoksesi panostaa. Älä tuhlaa aikaasi.

Lähettäjä: Häh 
Päivämäärä:   12.1.25 23:11:53

Jos ap ei juo kahvia, vettä hanastako mies tarjoaa? Pitääkö olla oma juomalasi mukana vai saako käyttää miehen?

Onko se mies joku kalsarimallin näköinen kylän tavoitelluin poikamies vai miten tuollaisella on naisystävä?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   12.1.25 23:12:11

No en kyllä jatkaisi suhdetta. Onko pihi, itsekäs, ajattelematon vai näitä kaikkia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.1.25 23:14:12

Kertoo sitä että lähden ja kaikki yhteydenpito jää siihen. Itse asiassa en olisi edes mennyt yökylään, kyllä tuollaisesta on merkkejä jo aiemminkin.

Jos mies tulee sinun luokse yökylään niin tuoko omat ruoat? Anna kun arvaan, sinä tietty tarjoat ruoat. Sano nyt vielä että kylässä käydessäsi siivoat.

Päivämäärä:   12.1.25 23:19:12

"Loppuisi minulta kyllä yhteydenpito tuollaisen kanssa välittömästi. Ihan kaikille yövieraille tarjotaan aamiaista. Jos mitään ei kaapissa ole, niin sitten yhdessä ratkaistaan tilanne vaikka käymällä kaupassa."

Juuri tämä!

Oma mieheni (ei asuta yhdessä) kysyy usein, että riittääkö aamupalaksi x, y ja z, vai hakeeko kaupasta vielä jotain. Tämän lisäksi toki tarjoilee minulle aina kahvin sänkyyn. Ihanaa huomioimista :)

Lähettäjä: Daa 
Päivämäärä:   12.1.25 23:22:06

On ollut tuollainen miesystävä. Oli pihi ja itsekäs. Ei tarjonnut edes huoltoasemalla kahvia, puhumattakaan että olisi tarjonnut ravintolassa, vaikka sanoi "vievänsä" minut syömään merkkipäivänäni.

Jos sanoin, että tuo minulle kaupasta sanotaan vaikka suklaapatukka ja juomatölkki ja ostokset maksoivat 3,65 hänen piti saada se summa mahdollisimman tarkkaan; jos annoin 3,50 kolikkoina oli naama rutussa että puuttuu 15c, jos annoin 4e otti "liian" tyytyväisenä. Kun minä sitten kerran ostin hänelle erään remppalaitteen 150e hänen pyydettyään että toisin sen kun ajan myymälän ohi työmatkalla, jouduin sanomaan että niin maksatko sen 150e nyt käteisellä vai miten. Maksoi sanoen, että on kyllä tarkkaa sulla ton rahan kanssa.

On ex.

Lähettäjä: Outoko 
Päivämäärä:   12.1.25 23:24:31

Minä vein edellisen luo yleensä omat aamupalatarpeet, kun tyyppi ei syönyt lainkaan leipää niin ei ollut sitä eikä oikein mitään päällisiäkään ja tuntui tyhmältä, että olisi ostanut sinne happanemaan yhden tai kahden aamun tarpeisiin, kun saattoi mennä reilu viikko ennen kuin olin taas miehen luona yötä. Itse taas en välittänyt sitä rahkaa mättää, mitä mies söi. Suhde kaatui kyllä ihan muuhun kuin aamupalatarpeisiin.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   12.1.25 23:27:38

Siihen miksi joillakin ihmisillä on paljon exiä, on yleensä syy. Ja se ei ole se, että ne kaikki exät on olleet huonoja. Kaikki ei voi olla, mutta se yhdistävä tekijä voi.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   12.1.25 23:30:10

Eipä ole tuollaista miestä tullut vastaan. Nykyisellään tuo jopa sopisi, kun ottaisin kuitenkin omat energiajuomat mukaan, enkä syö aamulla. Meille voisi tuoda omat kahvinsa ja rahkansa.

Päivämäärä:   12.1.25 23:30:51

"Siihen miksi joillakin ihmisillä on paljon exiä, on yleensä syy."

No yleensä heillä, joilla on paljon kysyntää, on paljon exiä. Peräkammarin henkilöillä ei ole välttämättä yhtäkään exää, eikä nyxää.

Päivämäärä:   12.1.25 23:31:04

Joo ei jatkoon :D Olen kerran seurustellut sellaisen ihmisen kanssa joka ei aamuisin ennen töitä juonut muuta kuin kahvin ja söi sitten aamupalaa töissä muutaman tunnin myöhemmin. Tämä täysin ok, mutta itse olen ihan toimintakyvytön jos en saa jotain syötävää. Parit ekat yökyläilyt meni, ja mainitsin asiasta varovasti että pitäsköhän mun tuoda vaikka omat murot tmv kaappiin niin ilmestyi mulle aamiaistarvikkeet :D Ei ollut vaan ajatellut asiaa sen kummemmin, kun itsellään ei tapoihin kuulunut. Oli enemmän sitä tyyppiä että kaupasta haettiin ne ainekset mistä ruokaa tehtiin, sitten se syötiin ja aamuksi ei löytynyt kirjaimellisesti mitään. Ei ollut siis mitenkään piheydestä kysymys, ja olisin ollut enemmän kuin valmis tuomaan ne omat aamupalat mukana. Valitsi kuitenkin huomioida minut näin.
Oli siis lopulta ihan muista syistä Ex.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   12.1.25 23:33:50

"Minä vein edellisen luo yleensä omat aamupalatarpeet, kun tyyppi ei syönyt lainkaan leipää niin ei ollut sitä eikä oikein mitään päällisiäkään ja tuntui tyhmältä, että olisi ostanut sinne happanemaan yhden tai kahden aamun tarpeisiin"

Sille itse yökylään pyytämälleen naisystävälleen voi ostaa vaikka valmiita patonkeja tai sämpylöitä, puuropusseja, myslijogurttipurkin, mitä se nyt syökään, jos mies itse ei syö muka mitään sellaista koskaan.

Kyllähän tuollainen kertoo, mikä naisystävän ns. arvo miehelle on. Arvaan vielä, että ap "saa" mennä miehen luo vasta illalla? Ja mies ei hae ap:tä vaan ap menee itse? Ja seuraavaa päivää saati viikonloppua ei vietetä yhdessä?

Lähettäjä: Ehh 
Päivämäärä:   12.1.25 23:38:04

"No yleensä heillä, joilla on paljon kysyntää, on paljon exiä."

Onpa hienoa, että on paljon kysyntää. Vielä hienompaa olisi jos kykenisi kestäviin parisuhteisiin kysynnästä huolimatta. Minullakin on ollut sinkkuaikoina paljon kysyntää, silti olen ollut kauan pitkässä parisuhteessa. Ei kysyntä tarkoita, että siihen pitäisi vastata tarjonnalla. Jos nyt tarkoitit, että vähän suhteita = ei kysyntää.

Lähettäjä: Hmh 
Päivämäärä:   12.1.25 23:48:40

"Kyllähän tuollainen kertoo, mikä naisystävän ns. arvo miehelle on. Arvaan vielä, että ap "saa" mennä miehen luo vasta illalla? Ja mies ei hae ap:tä vaan ap menee itse."

Pitäisin todella outona ja jopa uudessa tapailusuhteessa vaaran merkkinä, jos minulle ilmoitettaisiin, että minut haetaan miehelle kylään ja olisin siis täysin muiden armoilla kotiinlähdön ajankohdan suhteen. Ei käy. Liikun itse milloin haluan ja lähden koska haluan, sen vuoksi minulla on auto.

Tapailin nuorempana opiskelijana erästä miestä, jolle aamukahvi oli hyvin tärkeä juttu ja mikään pikakahvi ei käynyt. Itse en juo kahvia, eikä ystävissänikään ollut kahvinjuojia, niin minulla ei ollut edes kahvinkeitintä. Mies otti viikonlopuksi minun luo tullessaan oman keittimensä ja kahvit mukaan. :) ilmeisesti tuo miesystävä oli minulle täysin arvoton ?

Lähettäjä: JooEi 
Päivämäärä:   12.1.25 23:58:49

"Liikun itse milloin haluan ja lähden koska haluan, sen vuoksi minulla on auto."

Niin minullakin, mutta jos minulla olisi miesystävä, joka ei haluaisi nähdä minun yökyläilyni vuoksi minkäänlaista vaivaa, ei tarjoutuisi hakemaan autolla, ei tarjoaisi minulle aamupalaa ja sanelisi minulle ajankohdan milloin sopii tulla, en vaivautuisi. Sen verran itseään pitää arvostaa. Ja huom, vaikka mies tarjoutuisi hakemaan, voisin silti mennä omalla autollani, koska tarjoutuminen on jo huomioimista.

"Mies otti viikonlopuksi minun luo tullessaan oman keittimensä ja kahvit mukaan. :) ilmeisesti tuo miesystävä oli minulle täysin arvoton ?"

Jos sinulla ei käy koskaan kylässä kukaan kahvinjuoja, kukaan sukulaisesi tai ystäväsi ei juo kahvia tai sinulla ei vain kukaan koskaan käy niin jotenkin on ymmärrettävää, ettei ole kahvinkeitintä. Mutta en tuona miehenä todellakaan olisi roudannut jotain kahvinkeitintä viikonloppuheilan luo, ellei mies sitten vaatinut jotakin Juralla tehtyä kahvia. Ei taviskeittimet nyt niin kalliita ole ettei seurustelukumppanin vuoksi voi hommata.

Päivämäärä:   12.1.25 23:59:56

"Vielä hienompaa olisi jos kykenisi kestäviin parisuhteisiin kysynnästä huolimatta."

Eihän suhteen pituus ole mikään tavoittelemisen arvoinen asia itsellään, vaan suhteen laatu. On paljon terveempää erota useastakin epätyydyttävästä suhteesta, kuin pysytellä niistä ensimmäisessä vaan osoittaakseen pystyvänsä pitkään suhteeseen.

"vähän suhteita = ei kysyntää"

Näin se usein on. Ei löydetä ollenkaan suhdetta tai löydetään joku suhde, josta ei uskalleta erota oli suhde millainen hyvänsä, kun pelkona on jäädä loppuiäksi yksin.

Päivämäärä:   13.1.25 00:06:32

No kyllä itse karsastin ihmisiä sinkkumarkkinoilla, joilla exiä oli enemmän kuin sukkia. Olkoot mikä tahansa koko kaupungin kuolatuin sonni, niin ei. Toiset arvostaa noita meriittejä, toiset jotain muuta.

Lähettäjä: Hmh 
Päivämäärä:   13.1.25 00:07:10

"Mutta en tuona miehenä todellakaan olisi roudannut jotain kahvinkeitintä viikonloppuheilan luo, ellei mies sitten vaatinut jotakin Juralla tehtyä kahvia. Ei taviskeittimet nyt niin kalliita ole ettei seurustelukumppanin vuoksi voi hommata."

Ei tuo mies ollut mikään seurustelukumppani. Tapailin häntä, mutta ei tapailu koskaan edennyt seurusteluun. Eli ehkä keittimen puuttuminen osoitti hänen arvonsa. Myöhemmin aloin seurustelemaan kahvinjuojan kanssa ja kävin ostamassa keittimen, jonka hän valitsi. Itse kun en niistä mitään ymmärrä.

Päivämäärä:   13.1.25 00:10:48

Piste / Kyse on itsearvostuksesta, mihin tyytyy tai eikö tyydy. Ei muiden mielipiteistä.

Lähettäjä: ?????? 
Päivämäärä:   13.1.25 00:10:54

"Ei löydetä ollenkaan suhdetta tai löydetään joku suhde, josta ei uskalleta erota oli suhde millainen hyvänsä"

Että pitäisi erota vaikka suhde ja kumppani on kaikin puolin hyviä? Kun pitäisi nyt vaan pakosti ryhtyä pikasuhteilemaan jokaisen tarjokkaan kanssa, koska kysyntää on? Ja määrä on noin periaatteessa tärkeämpi kuin laatu? Eikä se voi olla hyvä suhde jos se on kestänyt jo pitkään saman ihmisen kanssa?

Jos olisin sinkku ja tarjolla olisi 2 yhtä kiinnostavaa kumppaniehdokasta, joista toinen olisi ollut 10 vuotta naimisissa saman ihmisen kanssa kunnes erosivat ja toisella olisi samana aikana ollut 20 lyhyttä deittailusuhdetta, ei tarvitsisi arpoa kumman kanssa menisi treffeille, jos parisuhde olisi tavoitteena. Todennäköisesti jälkimmäisessä olisi jotakin "parisuhdevikaa" niin että joko hän ei kelpaa kenellekään esim. luonteensa vuoksi kun tutustuu lähemmin tai ei kykene ns. normaaleihin parisuhteisiin esim. somen vääristämien toiveiden ja suhtautumisen vuoksi.

Lähettäjä: sehän se 
Päivämäärä:   13.1.25 00:13:51

"Kyse on itsearvostuksesta, mihin tyytyy tai eikö tyydy."

Just siitä. Kun ei ole pakko tyytyä johonkin joka perseen perässä juoksevaan siemenlinkoon niin silloin ei sellaisia kelpuuteta. Ihan sama vaikka kuinka olisi tavoiteltu poikamies ja muut ihmettelisi kateellisina kun ei kelpaa vaikka sen "saisi" :D

Lähettäjä: Mona 
Päivämäärä:   13.1.25 00:19:09

Kyllähän tuossa on ihan kyse huomaavaisuudesta ja ajattelun tasosta. Ei lupaa mitään hyvää jatkoon, jos ei edes tuossa vaiheessa yhtään ole kiinnostunut tai välitä...
Mun nykyinen mies kyllä hommasi ekoille yökyläilyille aamupalapöytään tummat ja vaaleat leivät, leikkeleet, juustot, paprikat ja kurkut... Ja söi siinä seurana. Tosin myöhemmin on selvinnyt, ettei juuri koskaan ole aamulla syönyt, eikä ole oikein leivänsyöjiäkään :D

Päivämäärä:   13.1.25 00:20:33

Kyssäri / Kuten sanoin kyse on itsearvostuksesta, minkälaiseen suhteeseen tyytyy tai ei tyydy, vaan vaatii parempaa. Saduissa se ensimmäinen prinssi on prinssi, mutta tosielämässä moni nuori nainen tapaa ennen sitä monta sammakoksi osoittautuvaa. Huonolla itsearvostuksella varustettu saattaa takertua jo siihen sammakkoon, kun ei uskalla etsiä parempaa.

Lähettäjä: O_O 
Päivämäärä:   13.1.25 00:45:13

Mistä ihmiset löytää näitä ukkoja, joista täältä saa vähän väliä lukea? Ja miksi ne jatkaa niiden kanssa vaikka ne on pihejä, itsekkäitä, epäkohteliaita, omituisia, epähygieenisiä, vahtaa muita naisia, tinderöi vaikka on parisuhteessa, vonkaa samaa asiaa joka ei käy ja mitä näitä nyt onkaan ollut?

Jos parisuhde ottaa enemmän kuin antaa (mitä tahansa) tai jos kumppanista joutuu koko ajan miettimään miksi se sitä ja miksei se tätä, niin erittäin todennäköisesti suhde ei ole vaivan arvoinen.

Päivämäärä:   13.1.25 00:51:42

"minkälaiseen suhteeseen tyytyy tai ei tyydy, vaan vaatii parempaa. Saduissa se ensimmäinen prinssi on prinssi, mutta tosielämässä moni nuori nainen tapaa ennen sitä monta sammakoksi osoittautuvaa."

Mutta jossain vaiheessa on "tyydyttävä" johonkin jos haluaa pysyvän vakituisen parisuhteen. Jos aina vain etsii parempaa - tottakai aina (olettaen että olet nainen, käämnnä toisinpäin jos et) on sinua kauniimpia miehellesi löydettäväksi, miestäsi varakkaampia sinulle löydettäväksi, teitä kumpaakin mukavaluonteisempia teille molemmille löydettäväksi jne - tosiasia on että jossakin vaiheessa a) ne paremmat on kaikki varattu ja jäljellä on vain huonoja ja b) itseä ei enää kelpuuta ne hyvät eikä oikein ne huonotkaan. Tyytyjät on parisuhteessa kun paremman vaatijalla ei ole edes sitä huonoa.

Päivämäärä:   13.1.25 01:01:25

"Tyytyjät on parisuhteessa kun paremman vaatijalla ei ole edes sitä huonoa."

Sinulla on siis sammakko ja pelkäät, että parempaa vaatimalla jäät kokonaan ilman.

Jos parisuhde tuntuu tyytymiseltä, sitä ei kannata jatkaa. Tai jos se ottaa enemmän kuin antaa, kuten yllä hyvin kuvattiin, se ei ole vaivan arvoinen.

Päivämäärä:   13.1.25 01:20:07

"Tyytyjät on parisuhteessa kun paremman vaatijalla ei ole edes sitä huonoa."

Et siis ymmärtänyt. Kun varsinkin naisen ns. markkina-arvo alkaa lihomisen, lasten, rupsahtamisen, ikääntymisen jne takia vähentyä, hän ei enää voi "vaatia koko ajan parempaa". Jos toimisi sinun ohjeidesi mukaan, ei tyytyisi mihinkään koska ainahan voi joku kulloistakin miestä komeampi ja rikkaampi kalsarimallimiljonääri tulla vastaan, mutta sanotaan vaikka 6-kympin tienoilla voisi olla, että silloin olisi tyydyttävä siihen mitä on jäljellä, koska ne "parhaimmat" eivät enää todennäköisesti ole siinä vaiheessa realistinen mahdollisuus.

Tottakai voi olla myös itsekseen jos ei tyydy mihinkään tai tavoittelee "tasoa" johon itsellä ei ole mahdollisuutta ja niitä ei kelpuuta, joihin on.

Lähettäjä: tjaah 
Päivämäärä:   13.1.25 01:25:42

"Mistä ihmiset löytää näitä ukkoja, joista täältä saa vähän väliä lukea?"

Arvatenkin Tinderistä. Jos olisivat jostakin opiskelu-, kaveri- tai työkuvioista, niin olisihan nuo outoudet jo tiedossa ennenkuin alkaa mitään säätämään.

Päivämäärä:   13.1.25 03:52:18

"Mitä tämä kertoo sinusta, miehestä, suhteesta ja merkityksestäsi miehelle?"

Kertoo kaiken. Myös miehen perusluonteesta. Unohtaisin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.