Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies suuttuu kun asiat ei mene hänen mielensä

Lähettäjä: mukaan? 
Päivämäärä:   12.1.25 21:58:14

Kyseessä aikuinen mies ja vakiintunut pitempi suhde, jossa ei asuta yhdessä vaan omissa kodeissa.

Jos olen hankkimassa vaikka uutta sohvaa, omilla rahoillani omaan kotiini ja ollaan yhdessä katsomassa sohvia, homma voi mennä tähän tyyliin; mies huomaa mieleisensä sohvan ja alkaa kehua sitä, kuinka on hyvän värinen, mallinen ja kokoinen. Minulle se ei sovi, koska koko on minulle väärä ja mallikaan ei ole mieleinen ja otan eri sohvan. Miesmuuttuu samantien kireäksi ja matkalla alkaa haastaa riitaa ilman syytä (koska ärsyyntyi kun en ostanut mieleistään sohvaa) ja jankkaa, että on varmaan turhaa olla edes suhteessa kun olen niin hankala ja mikään ei kelpaa. Sohvan paikalle voi laittaa mitä tahansa, idea pysyy samana; kyse on minun tekemisistäni omilla rahoillani ja itselleni, mutta jos haluan eri asiaa kuin mies, alkaa omituinen riidanhaastaminen ja "ei kannata ottaa sellaista p-skaa sohvaa mitä ehdoton, mullahan on niin huono maku, ei se sopisi sinne sun upeaan penthouseen"-tyylinen vtuilu. Sama suhtautuminen on vaikka kyse olisi minun kengistäni; jos ei kelpaa miehen mieleiset, alkaa samanlainen kiukuttelu, vaikka kengät ovat minun ja minä ne maksan.

Mä ymmärtäisin, jos oltaisiin ostamassa yhdessä molempien rahoilla yhteiseen kotiin sohvaa, mutta en tätä. Onko tässä kyseessä se kuuluisa narsisti vai mikä ihmeen selitys tuollaiselle on?

Re: Mies suuttuu kun asiat ei mene hänen mielensä

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   12.1.25 22:03:00

Kaikki hankalat ihmiset ei ole narsisteja. Ihminen voi olla ilkeä muutenkin.

Miksi olet yhdessä tämän miehen kanssa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.25 22:04:16

Juokse kun vielä voit. Tuollainen kontrollointi on iso varoitusmerkki ja miksi ylipäänsä haluaisit seurustella sinulle ilkeilevän tyypin kanssa?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   12.1.25 22:22:29

Sekaisinhan se on :D Mulla menis kiinnostus tollaiseen tyyppiin heti. Olkoot keskenään. Jos mulle sanois seurustelukumppani, että ”ei tässä kannata olla yhdessä, kun oot vaikea” tms. niin sanoisin varmaan että ”jos oot sitä mieltä niin selvä. En pakota olemaan. Kiitti ja heippa.”.

Parisuhteessa ei aleta uhkailla erolla. Siitä puhutaan kun oikeasti tarkoittaa sitä. Tollaisessa tilanteessa ihan nollatoleranssi moisille jutuille.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.1.25 22:23:09

Kaverin eksä oli vähän samantyylinen, paitsi että suuttui tavallaan muiden puolesta. Katseltiin joskus televisiota kaikki yhdessä ja siellä oli kunnon ankkahuuli nainen. Kaveri kommentoi ihan asiallisesti, että jotkut ei varmaan tavallaan huomaa sitä, että nyt menee överiksi kun vähäinen täyttö alussa on näyttänyt hyvältä niin ajattelee että mitä enemmän laittaa niin sitä paremmalta näyttää. Mies siihen, että oletko kateellinen ja laita itsellesi niin ei tarvi olla katkera. Muutenkin mies vihjaili kaverin kropan "vioista" silleen sivulauseessa, että miten pitäisi pukeutua että "vika" peittyisi ja ihaili kovasti kaikkea teennäistä, feikkiä ja muokattuja kuvia verraten ns. tavallisia irl naisia somekuviin. Hän moitti kyllä törkeästi miehiä, milloin hukkapätkiksi, milloin narukäsiksi, mutta naisista ei saanut sanoa mitään. Paitsi hän sai arvostella kaveria, tietenkin.

Jotenkin tuntuu, että tämä on jokin nykyajan ilmiö. En oikein usko, että 5-kymppiset reijot ovat tuollaisia.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   12.1.25 22:23:47

Miksi hukkaat toisen aikaa, jos et hänen mielipidettään tarvitse? Kyllä, voi vähän ärsyttää kun tuntikaupalla kiertelee kaupoissa "makutuomarina", ja sitä tuomaria ei oikeasti tarvita.

Muutenkaan parisuhteen hoitoa ei ole käynti Ikeassa tms.

Lähettäjä: mukaan? 
Päivämäärä:   12.1.25 22:30:27

"Miksi hukkaat toisen aikaa, jos et hänen mielipidettään tarvitse? Kyllä, voi vähän ärsyttää kun tuntikaupalla kiertelee kaupoissa "makutuomarina", ja sitä tuomaria ei oikeasti tarvita."

En minä miestä mukaan halua saati vaadi, kuten kirjoitin on omat taloudet ja siten myös omat autot, jolla pääsen vaikka sohvia katsomaan minne haluan. Tiedän myös itse millaiset huonekalut, asusteet ja vastaavat haluan. Itse mies haluaa ja vaatii mukaan ja suuttuu siitäkin jos sanon meneväni itsekseni.

"Muutenkaan parisuhteen hoitoa ei ole käynti Ikeassa tms."

Niin pelkästään kotonako pitäisi käkkiä p-nemassa vai mitä ihmettä :D Todella paljon pariskunnat hengaa tuolla kauppakeskuksissakin "hukkaamassa toistensa aikaa".

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   12.1.25 22:32:45

Kiukuttelu, v*ttuilu, riidan haastaminen ja eropuheet -> miten ihmeessä haluat olla tuollaisen kanssa??

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.1.25 22:34:44

"Muutenkaan parisuhteen hoitoa ei ole käynti Ikeassa tms."

Mitä ihmeen "parisuhteen hoitoa"? Hyvässä ja toimivassa parisuhteessa viihdytään keskenään kotona, toisten seurassa, sukuloimassa, kaupassa ostoksilla, kävelyllä, arkena, viikonloppuna, vapaalla jnejne. Jos jompikumpi ei halua lähteä yhdessä ihmisten ilmoille, silloin se on joko varattu tai häpeää sen toisen seurassa näyttäytymistä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.25 23:11:04

"Kiukuttelu, v*ttuilu, riidan haastaminen ja eropuheet -> miten ihmeessä haluat olla tuollaisen kanssa??"

Samaa ihmettelen. Mielestäni yksikään noista ei kuulu parisuhteeseen. En jaksaisi enkä haluaisi katsella tuollaista miestä. Ensimmäisen aloittajan kuvaaman episodin jälkeen olisin halunnut käydä asian miehen kanssa perin pohjin läpi, mikä häntä vaivaa ja että minä en katsele tuollaista. Jos ei kykene käydä tilannetta läpi > ero, jos tuollainen kura jatkuu > ero.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   12.1.25 23:23:09

Miehen pitäisi päästä terapiaan käsittelemään asioitaan ja opettelemaan tunnetaitoja. Sinun pitäisi lähteä tuosta suhteesta pois. Vain toisen noista voit saada aikaan.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   12.1.25 23:31:57

Ainakin olet viisaasti pitänyt omat asunnot. En voi sietää tuollaista "erotaan kun sulle ei mikään kelpaa" -ajatusmaailmaa niin paljon, että eroaisin ihan oikeasti.

Jos tuo on miehen ainoa tapa ilmaista pettymystä, vapauttaisi luontoon kasvamaan.

Lähettäjä: neuvo 
Päivämäärä:   12.1.25 23:50:55

Ratkaisu: Ette lähde tämmöisille kaupoille ollenkaan yhdessä, vaan ostelet omat henkilökohtaiset asiasi itse omalla ajallasi (ei pitäisi olla vaikeaa, jos ette kerran edes asu yhdessä) ja esittelet kaikki hankintasi tapahtuneena tosiasiana - tai et vaivaudu esittelemään ollenkaan, mitäpä ne miehelle kuuluvatkaan. Tämä lienee miehellekin helpompi hyväksyä kun ei ole mitään selkeää vertailukohtaa jonka hän olisi mieluummin valinnut, vaan sinulla yksinkertaisesti on uudet kengät tai uusi sohva tai mitä vaan ja sen kanssa on vaan elettävä.

(Paras ja toimivin ratkaisu tämmöisiin henkisesti keskenkasvuisiin olisi toki se lapikas, mutta sitä en nyt tässä viitsi tarjoilla koska se että te edes teette näistä asioista topia tänne on jo osoitus siitä, ettei teillä ole munaa sitä antaa. Tai sitten se on aina "muuten niin ihana")

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   13.1.25 04:14:19

Järkyttävää kontrollointis.Valitettavan yleistä miehillä. Juokse.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.