Lähettäjä: Najadi
Päivämäärä: 12.1.25 19:22:04
Onko oikeasti noin kallista nykyään? Joskus matkasin Oulusta Tampereelle makuuvaunussa niin lippu maksoi muutaman kympin enemmän. Toki matkakin kesti silloin vain 8h eikä yli puolta vuorokautta, mutta silti. Jos makuuvaunu maksaa 200e junalipun hinnan lisäksi niin on kyllä aika suolainen hinta. Toisaalta noin pitkää matkaa en itse lähtisi edes yrittämään ilman makuuvaunua. Mutta jos tuo 200e on kokonaishinta, että junalippu on vaikka 120e ja makuuvaunusta lisähintaa tulisi 80e, niin maksaisin kyllä mieluusti kun on noin pitkä matka kyseessä.
Itse en pysty nukkumaan istumapaikoilla, ei tule mitään, jo siksikään, että vaikka olisi tilaa käpertyä kahdelle penkille makuulle siinä on kuitenkin vähän väliä joku menossa ohi ja siihen herää kuitenkin. Pari kertaa olen matkustanut makuuhytissä eikä siitä mielestäni tullut kovin paljon lisäkuluja. Punkka oli mukava ja rauhallinen, ja koska kuulutuksiakaan ei ollut siellä sai todellakin levätä kaikessa rauhassa. Piti vain itse muistaa laittaa kello herättämään ettei aja ohi pysäkiltä.
|