Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ruokamyrkytys?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.25 13:39:07

Ostin kaupan tiskiltä eilisiltana savulohta, maistoin illalla ja tänään oli tarkoitus syödä pois. Aamulla 12 tunnin päässä maistamisesta suunnilleen ihan täystyhjennys, sen enempää ei voisi tulla. Huoleti voi sen jälkeen liikkua kaupoissa. Se savulohi oli ihan liian suolaista, olisiko sillä kompensoitu pitkää säilytysaikaa....

Re: Ruokamyrkytys?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.1.25 13:47:48

Kyllä niillä kaupassa on ihan samat säilytysajat, vaikka urbaanilegendana kulkee, että vanhaa savustettaisiin tms. Pöpön voi saada vaikka ostoskorista.

Ilmoita toki kauppaan heti, asia tutkitaan. Jos löytyy useampia sairastuneita, niin tartunnanlähde on helpompi jäljittää!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.1.25 14:54:55

Ruokamyrkytys oireilee yleensä jo parin tunnin päästä. Tulee molemmista päistä, välillä nousee kuume ja on ihan puolitajuton olo.
Koettu on pari kertaa.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   12.1.25 14:57:25

Kaupat joissa savustetaan itse, savustavat lohensa usein just ku viimeinen käyttöpvm lähestyy. Sittenhän se on "tuoretta" ja myytävää taas. Ei ole mikään urbaani legenda. Toki brändätyt vakuumituotteet on ihan eri asia. Itse savustan kesäisin itse kun Savon Taimenen kala tulee lähikauppaan ja tulos on paljon parempi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.