Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten sun viikonloput menee + ikäsi?

Lähettäjä: Hilima 
Päivämäärä:   12.1.25 10:35:04

Kerro sun tyypillisestä vapaasta viikonlopusta! Mitä teet, lepäätkö paljon, käytkö yössä jne. Laita myös ikäsi. :)

Mä olen yleensä aina perjantaisin aika puhki, enkä jaksa paljon mitään. Korkeintaan käytän koirat lenkillä, jos mies ei ole ehtinyt. Muuten yleensä jotain roskaruokaa ja suoratoistoja. Muuten viikonloput menee yleensä niin, että aamuisin herään 8-9, vietän hitaan ja laiskan aamun, eli pari tuntia sohvalla makoilua, ja sitten koirien kanssa lenkille. Aika usein käydään joku pidempi retki, kun arkena ei ehdi. Toisena päivänä käyn usein salilla. Joskus tapaan jotain ystävää. Muuten rauhallista oleilua kotona.

Olen kohta 42.

Re: Miten sun viikonloput menee + ikäsi?

Lähettäjä: yrittäjä 
Päivämäärä:   12.1.25 10:42:08

Hyvin vaihtelevasti. Välillä töissä koko viikonlopun aamusta iltaan ja välillä taas on vapaata.

Vapaalla ollessa joko kisoissa (kesäisin), reissussa (tleensä hiihtämässä), tai välillä ihan vaan kotona. Kotona ollessa aamulla tai aamupäivällä tallille, sitten kun hepat hoidettu niin kotiin. Katselen telkkaria, teen yhdistyshommia, siivoilen jne. ihan jaksamisen mukaan. Ei aikatauluja, ellei ole esim. vaikka kaverin synttärit.

Lähettäjä: yrittäjä 
Päivämäärä:   12.1.25 10:43:31

ikä 41.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   12.1.25 10:48:32

Yleensä melko tylsästi.
Viikonloput aina vapaalla.
Perjantaisin usein kodin siivous ja hyvää ruokaa+herkkuja sekä löhöä vaan.

La /su yleensä toisena vuokrahevosen liikutus.
Muuten vaan hyvin pitkälti kotona oleilua. Mahdollisesti lapsen kuskaamista kaverille/kaverilta/harrastamaan.
Kaupassa tulee käytyä joka päivä.

Ikää 37v.

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   12.1.25 10:50:20

Lähden kaupungista maalle perjantaina. 43 v oon. herään viimeistään 7 jälkeen. Sitten sarjojen katselua ja kun valoisaa koiran kanssa lenkille. Sitten mitä milloinkin, kyläilyä ym. Harvoin käyn baareissa yms

Lähettäjä: Puru 
Päivämäärä:   12.1.25 10:53:17

Ikää vähän vajaa 30v.

Mies lähtee joka toinen perjantai vanhempiensa luo auttamaan heitä, joten lähden sitten usein itsekin omien vanhempien luo. Käyn samalla katsomassa mummoa ja tapaamassa lapsuudenkaveria. Jos taas olemme miehen kanssa viikonlopun kotona, koetamme keksiä jotain tekemistä löhöilyn lisäksi. Ulkoilua, kirpparilla tai jossain muualla käyntiä tms.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   12.1.25 10:59:24

Herääminen 6.00-6.30, koska vähän päälle vuotias lapsi herättää oli arki tai vapaa. Sitten lapsen ja omat aamutoimet. Ulkoilua lapsen kanssa. Lapsen ja oma ruokailu. Päiväuniaikaan saatan yhden nopean jakson katsoa jotain sarjaa. Loppu päivä on samaa. Lapsen kanssa leikkimistä, syöttämistä, vaipan vaihtoa. Joskus käydään jossain kylässä. Ysiltä käy nukkumaan ja itse sammahdan samalla. Mukavaa vaihtelua kun pääsee maanantaina töihin. 

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   12.1.25 10:59:43

Niin ja ikää oli 37v.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.25 11:07:18

Minulla on seitsemän päiväinen työviikko.

Lähettäjä: MaTilda 
Päivämäärä:   12.1.25 11:30:27

Yritän ottaa viikonloput rennosti ja palautumisen kannalta aina kun voin, koska arkena saa paahtaa ja treenata ihan riittävän tiukasti. Eli nukun vähän arkea pidempään ( la-su herätyskello soi vasta 7) ja pyrin pitämään hitaan aamun. Sitten valmennus hevosen kanssa jossain vaiheessa päivää. Ja usein iltoina tehdään miehen ja/ tai kavereiden kanssa jotain kivaa, käydään jossain tms. Tai jos siltä tuntuu, niin ei tehdä mitään, eli ollaan vaan miehen kanssa kotona collareissa ja vietetään laatuaikaa vaikkapa leffan ja kevyen ulkoilun merkeissä. Fiiliksen ja väsymystasojen mukaan. Kisakaudella taas viikonloput menee usein kisoissa.
Ikää 29 v

Lähettäjä: Viisikymppinen 
Päivämäärä:   12.1.25 11:34:05

Mitään kummempia en tee vaan aikalailla sohvaperunointia. Kiva kun töissä pitäisi aina raportoida tulevan viikonlopun suunnitelmia ja tuntuu, että tietyt tyypit luulevat että valehtelen kun sanon aina ettei ole mitään erityistä. Jostain syystä siis olettavat että mun elämä olisi paljon mielenkiintoisempi mitä se on.

Talvella viikonloput menee siis aika paljon sarjoja katsoessa ja neuloessa, muita käsitöitä tehdessä tai suunnitellessa, siivotessa ja muita kotihommia tehdessä (sis. Lumityöt + polttopuut), kaupassa käydessä toisena päivänä. Nyt kuluu aika paljon aikaa myös reissujen suunnitteluun (ehkä mun elämässä alkaa oikeasti tapahtua jotain). Tallilla käyn molempina päivinä.
Kesällä sit pihahommia ja remppajuttuja miten nyt ikinä huvittaa tehdä.

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   12.1.25 11:35:29

Saunotaan, nukutaan hyvin, tehdään kotihommia ja harrastetaan. Saatetaan käydä vaikka kirpparilla, leffassa, ulkona syömässä, jossain tapahtumassa, kesällä käydä veneilemässä vähän pidemmällä kuin mitä arkisin ehtii. Käydään sukuloimassa. Baareissa ei käydä ollenkaan.

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   12.1.25 11:47:09

Mies usein v-loput töissä. Eli vähän riippuu onko kotona vai ei.
Lasten kanssa touhuamista, uiminen, hiihto, luistelu, retket ym., viikon pyykkien pesu, käydään kylässä jossain. Tallilla molempina päivinä.
Ikää 42v

Lähettäjä: 33 v 
Päivämäärä:   12.1.25 11:47:54

Koitan olla kasaamatta viikonlopulle liikaa tekemistä. Tarvitsen vähintään toisen päivän sellaiseksi, ettei ole mitään aikataulutettua.

Yleensä teen 5 pv ruuat kerralla valmiiksi (2 lämmintä ateriaa valmiiksi per päivä), sitten teen palapeliä, neulon sukkia samalla kun illalla katsotaan Youtubesta videoita.

Yleensä toisena päivänä viikonlopusta käyn aamulenkillä heti herättyä. Tai salilla.

Olen pyrkinyt järjestämään elämäni niin rauhalliseksi, että ehdin oikeasti palautua viikosta. Ja viikolla siis myös: pitää olla ma-pe aikana vähintään 3 sellaista iltaa, ettei ole MITÄÄN aikataulutettua menoa. Että saa olla vaan kotona jos huvittaa.

Lähettäjä: Väsynyt 
Päivämäärä:   12.1.25 11:48:20

Ei ole vapaita viikonloppuja. Olen lypsykarjatilallinen ja teen töitä. Töitä, töitä, töitä. Haaveilen muutoksesta ja vapaista viikonlopuista. Jospa saisi asian joskus järjestymään.

Lähettäjä: Kysely 
Päivämäärä:   12.1.25 11:55:17

Oon 37 ja olen aina kotona viikonloput. Lämmitän taloa, muuten makaan sängyssä/sohvalla. En halua mennä ulos. Talvella siis.

Kesällä olen kaiken vapaa-ajan ulkona, touhuan pihahommia tai vaan haahuilen ympäriinsä.

Lähettäjä- 
Päivämäärä:   12.1.25 12:07:30

Teen töitä iltapainotteisesti, joten Pe-illat pitkälti töitä tehden. Paljoa ei sen jälkeen jaksa, mutta usein silti teen pari tuntia taideprojekteja. Joskus nään kaveria.

Lauantait tallipäiviä :) Ratsastan vuokrahepan ja katan kulut tekemällä karsinat ja iltatallin. Kotona joskus 22 aikaan. Usein oon jonnekin kahteen asti hereillä väsäilemässä projekteja.

Sunnuntaina vähän rennommin, silloin koitan priorisoida lepoa ja pitkää lenkkiä koiran kanssa. Yleensä menee projekteissa silti ainakin se pari h.
Tosin mulla on tosi myöhäinen rytmi, herään 11-13 välillä. Nukun paljon, mutta teen myös töitä ja harrastusprokekteja tosi paljon.

Lähettäjä- 
Päivämäärä:   12.1.25 12:07:37

Ikää 30.

Lähettäjä- 
Päivämäärä:   12.1.25 12:08:57

PS. Mäkin oon kesällä enemmän ulkona. Talvella kökin kotona ja teen harrastusjuttuja enemmän. Kesällä sit ulkona hengailua niin paljon kuin jaksaa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   12.1.25 12:10:37

Jos aion olla koko vklopun yksin kotona niin käyn koirien kanssa lenkillä ja saatan myös hyvällä säällä ajaa autolla niiden kanssa jonnekin metsään tai rannalle haahuilemaan. Sitten kotona siivoilen aina vähän päivittäin ja teen ruokaa. Loppu ajan lojun sohvalla ja katson suoratoistopalveluiden tarjontaa ja selailen luuria. Kesällä käyn välillä aikasin päivällä uimassa ja vähän aikaa makoilen auringossa rannalla. Ja kotona tuolla minipihalla hoitelen kesäkukkia.
Joskus kaveri pyytää uimahalliin mukaan niin käyn siellä. Välillä sitten istun iltaa kavereiden kanssa ja käyn baarissa. Nyt ei ole yhtään inspiraatiota siihen touhuun, niin mennyt aika kotona vaan. Kesäisin on enemmän tapahtumia viikonloppuisin, niin saa sitten olla taas sosiaalinen. Ikää kohta 33v ja yksin elän koirien kanssa.

Lähettäjä: Hilima 
Päivämäärä:   12.1.25 12:55:09

Minä ulkoilen saman verran kesällä ja talvella. Syksyllä ulkoilen varmasti kaikkein eniten! Mutta siis kivalta kuulostaa ihmisten viikonloput. :) Mä haaveilen, että voisin tehdä 80% työaikaa, niin saisin aina kolmen päivän viikonlopun. Näin sunnuntaina nimittäin kaihertaa seuraavan päivän työt jo mielessä, niin olisipa kivaa, jos saisikin vielä maanantain olla kotona.

"Olen pyrkinyt järjestämään elämäni niin rauhalliseksi, että ehdin oikeasti palautua viikosta. Ja viikolla siis myös: pitää olla ma-pe aikana vähintään 3 sellaista iltaa, ettei ole MITÄÄN aikataulutettua menoa. Että saa olla vaan kotona jos huvittaa."

Mulla on vähän tämä sama ajatus, mutta ei se oikein onnistu. Mulla on vuokrahevonen ja vakipäivä arkena. Sen lisäksi käyn salilla/jumpassa kolmesti viikossa ja niistä kaksi kertaa arkena, eli yhteensä tulee kolme harrastusiltaa arkipäivälle. Mutta kaksikin kotiarki-iltaa on hyvä verrattuna siihen, että hevosen omistajana pitää olla suunnilleen kaikkina arki-iltoina pois kotoa...

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   12.1.25 13:51:13

Ratsastan, vien tyttöä ja hevostaan valmennuksiin, käyn koirien ja miehen kanssa lenkillä, laitan ruokaa, nukun päikkärit, teen tallihommia. Siivoan ja kastelen kasvit. Kesällä viikonloput menee usein kisoissa. Ikä 50.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.