Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kissalle lihottavaa ruokaa?

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   11.1.25 17:20:23

19v kissavanhus, hampaat tarkistettiin (kesti vielä nukuituksen) juuri ja otettiin verikokeet ja sai vielä kolmoisrokotteen. Ei muuta vaivaa kuin vanhuus ja laiskahko suoli. Tulee helposti ummetusta, kun ei enää liiku kuin nuori kissa. Ummetusvaivaa helpottaa öljy. Ihan hyvässä kunnossa kuulemma on noin vanhaksi.

On aika hoikka puleimpiin vuosiinsa nähden. Nirsoilee ruokiensa suhteen. Märkäruuasta söisi vain kastikkeet. Oon antanut oliiviöljyö ja raakoja viiriäisenmunia/kananmunia/jauhelihaa...
Riistaliha maistuu parhaiten.

Kuivaraksuja on tarjolla RC-Outdoor ja Canagan-riistanappula vielä maistuvat nameina.

Saa ehdottaa maistuvaa kuiva- ja/tai märkäruokaa. Ell:n mielestä noin vanha kissa saa syödä just sitä mikä maistuu, elinajanodote tuskin pitenee ruuan laadulla.

ps: tämä kissa pitää oluesta, ostan sille saunapäivinä alkoholittoman oman oluen ja nauttien latkii saunanpäälle oluestaan ison siivun.

Re: Kissalle lihottavaa ruokaa?

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   11.1.25 17:26:49

Jos tottunut raakaan niin anna rasvaista jauhelihaa, tuon ikäinen tosiaan voi hyvin vaan syödä mitä tykkää. Katsot vaan että tauriinia saa tarpeeksi. Jos märkäruuista litkii vaan kastikkeet on varmaan aika sama mitä se niistä syö, itse ostan vaan sellaisia märkäruokia mitkä on aika turhia kamaa kuten carny. Toki nestettä saa kätevästi jos edes nesteet syö.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   11.1.25 17:46:48

Penturuokaa tietysti.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   11.1.25 18:29:17

Mikä penturuoka olisi tietysti maistuvaa?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   11.1.25 19:36:28

Penturuuat yleisesti ovat maistuvampia kuin tavalliset koska niissä enemmän rasvaa ja valkuaista. Kokeile muuten hyviltä merkeiltä penturuokaa, Miamorilla esim. on pentujuotavaa jossa vain sitä kastiketta. Zooplussalta saa edullisemmin kuin kaupoista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.