Lähettäjä: lera
Päivämäärä: 11.1.25 17:27:34
Kyllä Espoosta löytyy vielä siedettävän hintaisia rivareita ja ihan kivoilta alueilta. Esim. Kilo on ihan mukavaa seutua ja junaradan varrella.
Itse tykkäsin Helsingissä Vartiokylästä, mutta monen mielessä itä-helsinki yhdistyy niin negatiivisiin asioihin, ettei sitä voi harkitakaan.
Kerrostaloissa löytyy valinnanvaraa ja vaikea sanoa tietämättä yhtään enempää, mikä olisi hyvä sijainti aloittajalle. Nuo Ullanlinnat ja eirat on sellaisia kauniita mummoalueita, mutta omaan makuun aika pahassa liikennesumpussa: julkisista sinne pääsee vain ratikalla ja autolla joutuu ajamaan keskustan läpi.
Itse en ikinä muuttaisi jonnekin espoon tai vantaan perukoille kerrostalolähiöön, jossa on vain kaupungin huonot puolet (tiheään rakennettu, paljon ihmisiä) mutta sitten kuitenkin niukasti palveluita ja kaikki kaupungin riennot kaukana. Lauttasaareen tuskin muuttaisin enää. Asuin siellä pitkään enkä oikein ymmärrä, mistä kyseisen alueen hypetys nykyään johtuu. Ei siellä ole oikein mitään paitsi saarta kiertävä kävelytie, jossa saarelaiset kiertävät ympyrää kuin jotkut stressaantuneet häkkieläimet.
Olen nyt itse muuttamassa kallion seudulle, koska haluan olla siellä missä tapahtuu ja koen, että tällä hetkellä helsingissä tuolla alueella on eniten kaikenlaista. Monelle taas kallio on juuri se kauhistus, jonne ei ikinä muuttaisi.
|