Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uskallatko ostaa Torista huonekaluja?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.1.25 15:42:08

Mietin sitä, miten ihmiset uskaltavat ostaa Torista huonekaluja tai sellaista tavaraa, joka tuodaan kotiin sisälle. Aina on vaara, että tavara on ollut hometalossa ja pilaa sitten sinun kotisi sisäilman pahalla hajulla. Miten varmistat, että ostamasi tuote on varmasti puhdas?

Re: Uskallatko ostaa Torista huonekaluja?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.1.25 15:54:14

Ostan kiertsiltä, niillä on lude+ homekoirat.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.1.25 16:01:27

Paikan päällä tsekkaan tavaran todella tarkasti. Lisäksi en osta mitään, missä jotain kangasta. Hienoja löytöjä tehnyt torin kautta!

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   11.1.25 17:47:28

Haen huonekalut aina itse ja tarkastan tietysti samalla. Ennen paikalleen laittoa kunnon puhdistus ja tarpeen mukaan muu huolto.

Lähettäjä: Roofer 
Päivämäärä:   11.1.25 18:02:13

Mäkin haen tavarat itse eli on helppo tsekata minkälaisesta huushollista tavara tulee. Ei ole ollut pettymyksiä vaikka olen ostanut esim petauspatjoja, verhoja ja mattoja. Kerran jätin nojatuolin ostamatta kun hakupaikassa oli omaan nenään huono sisäilma.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   11.1.25 18:02:47

Uskallan. Nou proplem. Tähän mennessä ainakin säästynyt kaikilta ikävyyksiltä. Noudan aina itse ja tarkastan esineet.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.1.25 18:34:12

Ostan käytettynä vain autot ja koirien vaatteet, kaiken muun ostan uutena.

Huonekalut varsinkin on sellainen, että en ota riskiä saada luteita tai muita ötököitä kotiin.

Lähettäjä: Kuulapää 
Päivämäärä:   11.1.25 18:36:19

Ostin kustavilaisen sohvan ja tuoleja. Se oli aika turvallinen ostos Torista.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   11.1.25 18:39:11

Melkein kaikki huonekalut olen ostanut torista, kivoja kokopuisia juttuja joiden hinnat murto-osa uudesta. Olen kyllä noutanut kaikki itse, mutta varmasti jos joku tarjoaisi kotiinkuljetusta niin kelpaisi sekin. Noutojen yhteydessä olen päässyt näkemään mitä hienoimpia espoolaisia kivipalatseja joissa ei merkkiäkään homeesta :D

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.1.25 18:41:09

Tarkastan ostaessa ja ostan vain sellaisia huonekaluja, missä ei ole tekstiileitä ja ne voi pestä kunnolla. Paitsi talvella voisi kyllä ostaa myös jotain sellaisia, mitkä voisi jättää ulos pakkaseen viikoksi, jos on kunnon pakkaset. Pienempiä tekstiileitä olen ostanut ja laittanut pakastimeen tai pessyt 60-90 asteessa. Myös saunottamalla voi tappaa ötököitä. Ötököitä voi kyllä tulla uusien tavaroidenkin mukana. Suojapahvit kannattaa ainakin jättää heti ulos. Varastoissa voi olla tuholaisia

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   11.1.25 18:46:10

Olen ostanut vain metallia ja massiivipuuta olevia kalusteita. Metalliset on puhdistettu huolella heti alkuun ja puinen kunnostettiin kokonaan: oli ollut vuosia ulkona katoksessa ja pintakäsittelyjen kunto sen mukainen. Pintakäsittelyjen poiston ja hionnan jälkeen ei ollut mitään sisäilmaoireiden aiheuttajia jäljellä jäämässä kalusteeseen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.