Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hengenahdistus raskaana

Lähettäjä: Raskaana 
Päivämäärä:   11.1.25 08:58:05

Olen raskaana rv 35, minulla on ollut hengenahdistusta jo pidemmän aikaan. Luulen sen johtuvan hankalasta refluksista/palleatyrästä ja siitä että vauva painaa keuhkoja ja suonia.

Minulla on tuollainen ihan laadukas pulssioksimetri joka normaalisti näyttää sellaista 96-97 minulla. Nyt se on jatkuvasti 93-95 (patterit on vaihdettu juuri, ja testattu toisella ihmisellä jolla näyttää 98). Pitäisiköhän tästä hakeutua lääkäriin, vai onko raskaana normaalia että tuo laskee?

Re: Hengenahdistus raskaana

Päivämäärä:   11.1.25 09:02:44

Lisäksi syke on levossakin 90 kahta puolta

Päivämäärä:   11.1.25 09:04:58

Varsinaisesti vaikkapa veritulpan oireita mielestäni ei kuitenkan ole (en yski, ei kuumetta, raajakipua tai verenpaineen laskua).
Ei myöskaan raskausmyrkytyksen (verenpaine normaali, ei turvotuksia, ei päänsärkyä, ei proteiinia virtsassa)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.1.25 09:22:48

Mulla rv 31 ja hyvän tovin ollu sykkeet 85-100. Normaalia. Astma ja nyt ollu 9 päivää joku superflunssa niin ollu vähän vaikeaa välillä, mutta neuvolakin vain totesi että normaalia.

Päivämäärä:   11.1.25 09:26:14

Aivan. Sykkeestä en ole niin huolissani, kun tosiaan olen itsekin käsittänyt että raskaana sen nousu on normaalia (sinulla jos vielä flunssaa ja astmaa niin ymmärrettävää). Tuo hapettuminen mietityttää enemmän.

Päivämäärä:   11.1.25 09:28:19

Lukema käy kyllä välillä myös 96-97 mutta useammin on 94, kun normaalisti se ei ole noin alhainen minulla koskaan.

Lähettäjä: Epika 
Päivämäärä:   11.1.25 10:10:37

Ei ole normaali tuo saturaatio, kuten itsekin tiedät. Miksi et kyselisi naisten polilta, että mitä tehdä?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   11.1.25 10:19:44

Soita päivystykseen. Keuhkoembolia on ihan mahdollinen mutta helposti poissuljettavissa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   11.1.25 10:25:00

Jos vaivaa ollut jo pidempään, niin oletko neuvolassa ottanut puheeksi?

Päivämäärä:   11.1.25 10:27:37

Olen maininnut neuvolassa mutta ei ole otettu kantaa juuri. Tai ajateltu että vauva painaa. En tosin ole maininnut saturaatioarvoista, kun vasta eilen aloin noita mittailemaan

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.