Lähettäjä: olla vastaamatta?
Päivämäärä: 10.1.25 14:29:04
Kaveri, 4-kymppinen nainen, on seukannut pari vuotta miesystävänsä kanssa. Häntä on jonkin aikaa häirinnyt miehen muiden naisten katselu hänen seurassaan ja miehen seuraamat tyrkkysomet. Kaveri oli ottanut asian puheeksi miehen kanssa, joka kuulemma ei enää niin paljon katsele muita kun ovat yhdessä jossakin, mutta häntä on jäänyt kuitenkin vaivaamaan miehen käytös niin että mies ja suhde ei tunnu enää yhtä hyviltä. Kaveri kysyi, mitä minä ajattelen (pitkän liiton perusteella). Sanoin, että ei tuntuisi minustakaan, koska olisihan mies käyttäytynyt niinkuin käyttäytyy ja se kertoisi minulle tarpeeksi hänen ns. arvostuksestaan ja suhteesta tulisi vähän sellainen, että ollaan nyt tässä kunnes parempaa tulee vastaan jommallekummalle, en mitään yhteisiä asuntolainoja ja avioliittoa ainakaan ajattelisi jos jo noin tuoreessa suhteessa noin paljon muut kiinnostelee. Kaveri otti tämän niin, että pitäisi erota, vaikka en niin sanonut vaan vastasin kysymykseensä, mitä minä ajattelen.
Pitäisikö olla vastaamatta vaikka kysytään? En ehdottanut mitään hänen suhteeseensa, kerroin vain mitä itse ajattelen. Ei se tarkoita, että kaikkien pitäisi ajatella samoin, koska ovat eri ihmisiä kuten puolisonsakin.
|