Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaveri kysyi parisuhdemielip - olisiko pitänyt

Lähettäjä: olla vastaamatta? 
Päivämäärä:   10.1.25 14:29:04

Kaveri, 4-kymppinen nainen, on seukannut pari vuotta miesystävänsä kanssa. Häntä on jonkin aikaa häirinnyt miehen muiden naisten katselu hänen seurassaan ja miehen seuraamat tyrkkysomet. Kaveri oli ottanut asian puheeksi miehen kanssa, joka kuulemma ei enää niin paljon katsele muita kun ovat yhdessä jossakin, mutta häntä on jäänyt kuitenkin vaivaamaan miehen käytös niin että mies ja suhde ei tunnu enää yhtä hyviltä. Kaveri kysyi, mitä minä ajattelen (pitkän liiton perusteella). Sanoin, että ei tuntuisi minustakaan, koska olisihan mies käyttäytynyt niinkuin käyttäytyy ja se kertoisi minulle tarpeeksi hänen ns. arvostuksestaan ja suhteesta tulisi vähän sellainen, että ollaan nyt tässä kunnes parempaa tulee vastaan jommallekummalle, en mitään yhteisiä asuntolainoja ja avioliittoa ainakaan ajattelisi jos jo noin tuoreessa suhteessa noin paljon muut kiinnostelee. Kaveri otti tämän niin, että pitäisi erota, vaikka en niin sanonut vaan vastasin kysymykseensä, mitä minä ajattelen.

Pitäisikö olla vastaamatta vaikka kysytään? En ehdottanut mitään hänen suhteeseensa, kerroin vain mitä itse ajattelen. Ei se tarkoita, että kaikkien pitäisi ajatella samoin, koska ovat eri ihmisiä kuten puolisonsakin.

Re: Kaveri kysyi parisuhdemielip - olisiko pitänyt

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   10.1.25 14:40:59

Jos ei halua vastausta, silloin ei kysy. Mutta varmaan kaikki miehet katselee muita naisia ja somea, ero on siinä tekeekö sen puolison naamaan hingaten vai fiksusti. Fiksusti = ei toljoteta, ei hymyillä, ei käännytä katsomaan, ei kommentoida puolisolle ja somessa ei laitella uuhbeibe-kommentteja. En minäkään sietäisi jotain käsi vyötärölläni muita naisia kyylääjää tai sohvalla vieressä pyllistelyinstojen vahtaajaa. En tosin asiasta huomauttaisikaan, koska olisihan ne mieltymykset ja junttius tiedossa vaikka ei enää käyttäytyisikään niin, sama mies se silti olisi.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   10.1.25 17:28:12

Kertokaa ihmeessä joku joka oikean vastauksen tietää, minä en ole ikinä oppinut ymmärtämään mitä suhteeseensa tyytymättömät kavereiltaan haluaa. Ensin parhutaan miten kumppani on ihan perseestä ja sitten kun olet ihan samaa mieltä, että on kyllä perseestä tuommoinen toiminta, niin heittäydytään puolustuskannalle, loukkaannutaan ja mökötetään. Pitäisikö valehdellen inttää vastaan, että "ihan hyvä se on, ei tuollaisesta pidä välittää"? Vai mitä?

" jos jo noin tuoreessa suhteessa noin paljon muut kiinnostelee"
-Nehän on olleet jo pari vuotta suhteessa, olisin ennemminkin sitä mieltä, että jos vielä noin pitkän ajan jälkeen on noin kiinni sinkkuajan tavoissaan, niin ei taida olla yhteistä tulevaisuutta. Suhteen alussahan menee hetki, että sinkkuajan tavat karisee, mutta ei siinä pitäisi vuosia mennä. Jos taas pitkässä suhteessa alkaa sinkkumaiset tavat ilmetä, niin ero on mitä ilmeisimmin ajankohtainen.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   10.1.25 17:54:14

Ehkä se ero ajatus on kuitenkin ihan kaverin omaa mietintää omien tuntemustensa JA sinun mielipiteen perusteella.

Lähettäjä: pisterivi 
Päivämäärä:   10.1.25 17:56:40

Eiköhän kaveri hakenut lähinnä vahvistusta eroajatuksilleen sinulta.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   10.1.25 17:58:35

Faktahan on, ettei suurin osa naisista katselisi tuollaista käytöstä.

Miten olisit edes voinut vastata tuollaiseen kysymykseen 'tuijottelumyönteisesti'?

"Pera nyt on tuollainen luonnonlapsi, ei se voi kontrolloida itseään eikä tekemisiään, muttei se varmaan toisten naisten kuolaamisella mitään tarkoita, ei se vain voi itselleen mitään, kyllä sitä pitää ymmärtää."

Sitten aloittajan olisi pitänyt huokailla, että "kaikki miehet ovat pohjimmiltaan tuollaisia, ja Perahan on oikeastaan vain rehellinen ja aito, ja naisen täytyy olla kauhea tiukkapiponiuhottaja, jos tuommoisesta edes miettii loukkaantua. Luonto on nyt vain vetänyt tikanpoikaa puuhun ja pojat on poikia".

Aloittaja olisi vielä voinut jatkaa, että "ystävänsä on paljon ihanampi kuin instatyrkyt yhteensä, ja paljon kauniimpi kuin minihameissa pyllistelevät teinit, ja ystävänhän Pera on valinnut, eikä niitä muita (tässä ei pidä muistuttaa, että Peran on ehkä aiemmin kovastikin yrittänyt niitä muita)".

Lähettäjä: vakiovastaus 
Päivämäärä:   10.1.25 18:21:54

Olisit nyt suoraan neuvonut antamaan lapikasta!

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   10.1.25 19:09:17

No mun mielestäni vastaus olisi kannattanut antaa tämän pohjalta "häntä on jäänyt kuitenkin vaivaamaan miehen käytös niin että mies ja suhde ei tunnu enää yhtä hyviltä" eli viitata siihen, että miten itse tilanteen kokee ja miltä itsestä tuntuu, niin miettii sitten sen kannalta mitä haluaa tehdä.

Se että vastaa näin "En ehdottanut mitään hänen suhteeseensa, kerroin vain mitä itse ajattelen. Ei se tarkoita, että kaikkien pitäisi ajatella samoin, koska ovat eri ihmisiä kuten puolisonsakin." kuulostaa silti juuri siltä, että kerrot, mitä ko. tilanteessa kuuluisi tuntea ja miten pitäisi toimia, vaikka miten täsmentäisitkin, että ihmiset voivat ajatella eri tavoin.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   10.1.25 21:33:00

"kuulostaa silti juuri siltä, että kerrot, mitä ko. tilanteessa kuuluisi tuntea ja miten pitäisi toimia"

-Mikä siinä on, että kun kertoo miten itse näkee asian, niin se tulkitaan käskynä tuntea ja ajatella samalla tavalla? Eihän kukaan voi avoimesti kertoa ajatuksiaan, jos kaiken suusta ulos tulevan pitää kelvata kullekin kuulijalle juuri hänen toivomakseen ohjeistukseksi ja vastata täysin hänen sanoittamatonta taka-ajatustaan. Ihmisten mielipiteet, jopa silloinkin kun ne esitetään "tee näin"-muodossa, on vain sen ihmisen mielipiteitä, ei niiden mukaan tarvitse toimia, jos ei halua.

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   10.1.25 21:43:24

Siinä kohtaa jos joku mun ystävistä edes kehtaisi ehdottaa lapikasta mun miehelle, se ois entinen ystävä. Kun sun ystävä kysyy neuvoa, hän ei halua kuulla sun rehellistä mielipidettä vaan nimenomaan saada tukea ja rohkaisua. Vasta siinä kohtaa kun toinen itse kertoo miettineensä eroa ja kysyy sun mielipidettä, voit sen kertoa. Sitä ennen toimi kuten ystävä ja puhu asioita jotka kannattelee sun ystävää. Tollanen "joo, ei tosta mitään tule etten nyt sinuna miettisi ainakaan mitään yhteistä tulevaisuutta" - oli vain kuspäistä. Vai mitä hyvää ajattelit että tästä sun ylimielisestä "Ei meidän Pentti ainakaan.." tyyppisestä totuudentorveilusta oli? Vahvisti teidän ystävyyttä, ystäväsi uskoa itseensä ja parisuhteeseensa vai mitä? Niinpä. Ei yhtään mitään. Kyllä aikuisten pitäis tälläiset tietää ilman että tullaan täältä kysymään, että mikäköhän meni omassa käytöksessä pieleen..?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.