Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muutto miehen luo ahdistaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.1.25 12:33:01

Tarkoituksena olisi muuttaa alkuvuodesta miehen luokse asumaan. Meillä tällä hetkellä välimatkaa 60km. Muutto alkanut nyt ahdistamaan ihan hirveästi. Olen tottunut viettämään paljon aikaa vanhempieni ja sisarusteni ja heidän lapsien kanssa, kun asuvat ihan lähellä. Nyt tuntuu ihan hirveältä etten tulisi näkemään heitä enään niin usein. Lisäksi olen tottunut siihen, että asun yksin ja tarvitsen paljon omaa aikaa, mies taas sellainen joka tykkäisi olla melkein koko ajan yhdessä vapaa-ajan.

Re: Muutto miehen luo ahdistaa

Lähettäjä: Väpä 
Päivämäärä:   10.1.25 12:33:50

Älä muuta miehen luo.

Päivämäärä:   10.1.25 12:35:02

Älä muuta!

Selvästi teidän pitäisi ainakin keskustella noista oman ajan tarpeista, jos aiotte muuttaa yhteen.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   10.1.25 12:53:37

Et selvästikään ole valmis muuttoon, joten älä muuta. Seurustelkaa eri osoitteista käsin.

Lähettäjä: Pirita 
Päivämäärä:   10.1.25 13:05:48

Joskus tai siis usein pelkkä muutos jo ahdistaa...
Sinun on ajoissa selvitettävä itsellesi mitä haluat.
Haluatko muuttaa yhteen ja asua miehen kanssa?
Haluatko, että asutte erillään?
Kaveri muutti omista ja mun "varoituksista" huolimatta miehen kanssa yhteen vaikka nautti omasta tilasta ja ajasta ja ahdisti ajatus yhdessä asumisesta jne jne.
No, ei se oman tilan ja ajan tarvitseminen ole kadonnut minnekään, päinvastoin.
ja nyt kaveri on uupunut yltiö sosiaalisesta miehestä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   10.1.25 13:19:17

No minkä ihmeen takia muutat, jos se tuottaa vain pahaa mieltä? Yhteenmuuton pitäisi olla iloinen asia. Et ole valmis muuttoon, kenties mieskään ei ole sinulle se oikea.

Toisaalta aika ristiriitaista, että sinulla olisi kova tarve viettää todella paljon aikaa äidin ja isän helmoissa ja sisarusten kanssa, mutta toisaalta sanot tarvitsevasi paljon omaa tilaa ja rauhaa. Eli heidän kanssaan viihdyt paljonkin, miehen kanssa et niin paljon?

Älä muuta miehen luo. Tuosta voi tosin tulla rajoitteita myöhemminkin, että sinulle on vaikea irtautua isistä ja äidistä edes tunnin ajomatkan päähän. Vietätkö loppuelämäsi sen mukaan, että asut heidän vieressään?

Päivämäärä:   10.1.25 13:20:54

Älä muuta just nyt, ota aikalisä. Selitä asia nätisti miehelle. Jos ajatus alkaa myöhemmin tuntua hyvältä, ei se ole myöhäistä silloinkaan.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   10.1.25 13:20:55

Älä muuta.

Mies voi muuttaa erilliseen asuntoon sinun asuinpaikkakunnallesi, jos hän haluaa asua lähempänä sinua.

Päivämäärä:   10.1.25 13:29:31

Jos muutto ahdistaa niin se kertoo siitä ettei sitä kannata tehdä. Monet naiset tekevät parisuhteen kanssa valintoja, jotka eivät itse asiassa ole heidän omiaan vaan miehen päätöksiä. Vaikka mies haluaa muuttaa yhteen, sinun ei ole pakko suostua.

Lähettäjä: Mohlu Jukka 
Päivämäärä:   10.1.25 13:38:05

Niin kyllä minuakin ahdistais.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   10.1.25 13:44:19

Tai sitten muutat ja lähdrt pois myöhemmin jos siltä tuntuu. Ei päätösten tarvitse olla lopullisia

Päivämäärä:   10.1.25 13:46:34

"Tai sitten muutat ja lähdrt pois myöhemmin jos siltä tuntuu"

Miksi pitäisi muuttaa jos se jo valmiiksi ahdistaa? Kun menee tekemään tällaisen elämänmuutoksen toisen mieliksi vaikka ei itse haluaisi, niin se lähteminen on entistä vaikeampaa sitten.

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   10.1.25 13:48:01

Hankkikaa yhteinen asunto sinun paikkakunnaltasi. Sen verran suuri, että ei tarvitse koko ajan olla samassa huoneessa. Tai mieluummin mieti yhteenmuuttoa vielä vaikka vuosi, kaksi

Päivämäärä:   10.1.25 14:00:59

Ei ole mikään pakko muuttaa yhteen. Se on vain ympäröivästä yhteiskunnasta omaksuttu ajatus, että vähänkään vakavammin seurustelevien parien pitäisi asua yhdessä. Kannattaa miettiä onko se todella sitä mitä itse haluat vai onko kyse vain opituista mallista siitä missä vaiheessa yleensä "pitäisi" muuttaa yhteen.

Jos miehelle on tärkeää, että asutte lähekkäin, niin hän voi itse muuttaa lähemmäs sinua.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   10.1.25 14:05:26

Muutos yleensä joko pelottaa tai vähintään ahdistaa. Kun muutos on tosiasia ja tapahtunut, monesti huomaa miten hyvä päätös muutos oli. Jopa niin hyvä että ihmettelee miten ennen olikaan ja miksei muutosta tullut tehtyä jo aiemmin.

Tästä huolimatta noilla spekseillä itse en varmaan muuttaisi. Sulla muuttuu kaikki, miehellä ei mikään. Tai noh, saahan se teoriassa useammin sheksiä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.1.25 15:54:30

Älä muuta. Ei ole sen arvoista. Kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Itse en enää koskaa ole aina se osapuoli joka joustaa ja muuttaa toisen perään. Seuraava mies saa joko muuttaa tänne tai sitten se on heihei.
Olen lopen kyllästynyt siihen että miksi se on AINA nainen joka joustaa ja joutuu pyöräyttää koko elämänsä uusiksi miehen takia. En ole koskaan kuullut miehestä, joka olisi valmis joustamaan ja muuttamaan naisen paikkakunnalle. Korjatkaa jos olen väärässä. Aina miehen työ. Miehen läheiset, miehen elämä on mystisesti tärkeämpää kuin naisen ja aina me naiset ollaan niin hölmöjä että löhdetää siihen leikkiin mukaan ja joustetaan. Ei. Opetelkaa sanomaan ei.

Lähettäjä: no just se 
Päivämäärä:   10.1.25 16:13:10

"Miehen läheiset, miehen elämä on mystisesti tärkeämpää kuin naisen"

Tämä.

Ex-miehen kanssa aikanaan oli puhetta siitä, että myydään oma ja ostetaan yhdessä rivariasunto tai omakotitalo. Sehän olisi mennyt niin, että se olisi ostettu puoliksi, MUTTA miehen haluamasta paikasta, niin että hänen työmatkansa olisi ollut lyhyt (ei haitannut vaikka minun olisi ollut pidempi kuin omasta kotoani), myös autokatos tai talli olisi pitänyt olla jotta mies saa autonsa sinne eikä tarvitse siivota lumesta talvella ja on harrastetilaa hänelle jos on autotalli, myös sisustuksen olisi pitänyt olla hänen mieleisensä koska minun makuni ihan p-ska. Niin ja minun sukulaisillani ja kavereillani ei olisi ollut mitään asiaa kylään, koska hän ei halua vieraita omaan (ei myös minun?) kotiinsa.

Mies olisi siis koko ajan hyötynyt, minun kustannuksellani. Minä olisin kyllä "saanut" maksaa puolet kaikesta, mutta saanut vastineeksi vähemmän kuin hän.

Oli niin hyvä tarjous, että pakko oli jättää käyttämättä :D

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.1.25 16:27:06

Älä muuta. 60 km on lyhyt välimatka. Oma aikasi loppuu siinä vaiheessa kun muutat miehen luo jos hän haluaa olla kokoajan lähellä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.1.25 16:36:14

Oliko aloittajan ammatti kokoaja?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   10.1.25 16:43:25

Miten sinun työmatka/työpaikan sijainti asettuu tuohon kuvioon?

Kaipaatko nimenomaan omaa aikaa omassa kodissa, vai riittääkö omaksi ajaksi se autossa ajelu perhettä moikkaamaan?

Päivämäärä:   10.1.25 17:02:28

Ei sun ole mikään pakko muuttaa yhteen. Jos sä tarvit paljon omaa tilaa ja rauhaa, ja mies on tyyliä perskärpänen, niin voin nyt jo sanoa, ettei yhdessä asuminen tule onnistumaan.
Tai ei siitä missään tapauksessa ainakaan helppoa tule. Teidän molempien pitää osata joustaa toisen tarpeiden mukaan, eikä vain niin että sinä joustat ja mies elää kuten tähänkin asti. Koska sua ahdistaa jo nyt, ehkäpä alitajuntasi yrittää viestiä, että yhdessä asuessa et tule saamaan niin paljon tilaa kuin tarvit.

Tänä päivänä voi pari olla pari, vaikka asuukin erillään. Vaikka menisitte naimisiin asti, teidän ei ole pakko asua yhdessä. Te itse määrittelette asumisjärjestelynne ja sen pitää olla sellainen, ettei se aiheuta kummallekaan ahdistusta tai mielipahaa.

"Toisaalta aika ristiriitaista, että sinulla olisi kova tarve viettää todella paljon aikaa äidin ja isän helmoissa ja sisarusten kanssa, mutta toisaalta sanot tarvitsevasi paljon omaa tilaa ja rauhaa. Eli heidän kanssaan viihdyt paljonkin, miehen kanssa et niin paljon?"
Useimmiten oma lapsuuden perhe tuntee sut läpikotaisin ja tietää, minkälaista rauhaa tarvit. Kukaan ei tule väkisin juttelemaan tai ihmettelemään, miksi murjotat, kun oikeasti vaan haluat olla ihan hiljaa. Jos pyytää saada olla omissa oloissaan, perhe todennäköisesti ymmärtää, siinä missä kumppani vetää koko hernepellon nenään. Etenkään sosiaalisempi tai menevämpi kumppani ei tätä useinkaan ymmärrä, mikä aiheuttaa kahnauksia ja jopa riitoja.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.1.25 17:09:01

Älä muuta !

Olin joskus samassa tilanteessa. Ahdisti, vaikka sen piti olla kiva juttu. Sit vaan päätin etten muuta ja samalla me myös erottiin. Koska miehelle se yhteen muutto oli niin tärkeä....

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   10.1.25 17:12:22

"perhe todennäköisesti ymmärtää, siinä missä kumppani vetää koko hernepellon nenään. Etenkään sosiaalisempi tai menevämpi kumppani ei tätä useinkaan ymmärrä, mikä aiheuttaa kahnauksia ja jopa riitoja."

-Jos suhteella on tarkoitus olla minkäänlaista tulevaisuutta, niin sitten kommunikoidaan ja tarvittaessa jopa riidellään, kunnes kumppani oivaltaa mistä on kysymys. Jos ei pysty kertomaan omia tarpeitaan ymmärrettävästi, niin on mahdoton muodostaa ihmissuhteita.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   10.1.25 17:13:14

Kuulostaa huonolta - en muuttaisi jos noin ikävältä tuntuu...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.1.25 18:27:24

Itse en missään nimessä muuttaisi lapsuudenperheeni eli vanhempieni, sisarteni ja sisarten lasten luota pois miehen luokse.

Olen tehnyt sen virheen kerran nuorempana ja se oli todellakin ISO VIRHE jota KADUN.

Tulet tuolla miehen paikkakunnalla olemaan ns. henkisesti vain miehen varassa ja miehen valitessasi hylkäät muut tärkeät ihmissuhteesi. Sillä on väliä ja iso väli onkin näkeekö läheisiä pari kertaa vuoteen vai arjessa.

Meidät naiset varsinkin on kasvatettu siihen että miehen saaminen on ykkönen ja miehen saamisen ja puolisona eläminen on se meidän ainoa valinta elämässä, muu on epäonnistumista. Ja että miehen tulee olla elämän tärkein ihminen, tärkeämpi kuin kenenkään muun.

Tekee hyvää pohtia mistä historian hämäristä tämä asenne tulee ja ketä se hyödyttää? Käsi sydämelle, hyödyttääkö se naisia?

Voin vastata; ei.

Voit vielä perua muuton.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.1.25 18:27:55

Itsestäni on ain tuntunut kurjalta muuttaa miehen perässä kauas omasta perheestä. Nyt sinkkuna on aivan ihanaa kun vihdoin saan asua omien vanhrmpien ja sisarusten lähellä ja poikkeilla ohimennen kahvilla. Oma perhe luo enemmän turvaa kun kumppani ainakin omalla kohdalla. Kumppani voi aina jättää, pettää ja valehdella mutta oma perhe (olettaen sen olevan normaali ja täysjärkinen) pysyy aina tukena.
Koin voimakasta yksinäisyyttä ja orpouden tunnetta asuessani miesten paikkakunnilla ja kun palasin synnyinsijoille ekaa kertaa tuntuu taas kodilta. Sen jälkeen kun täältä lähdin miesten vaatimusten perässä muualle asumaan.

Päivämäärä:   10.1.25 18:30:27

Älä muuta, et selvästikään ole vielä valmis. Kasva ja aikuistu ihan rauhassa ensin!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.1.25 18:45:27

"Älä muuta, et selvästikään ole vielä valmis. Kasva ja aikuistu ihan rauhassa ensin!"

Kiitos hyvästä esimerkkiviestistäsi! Tämä viesti tässä kuvastaa miten pilkan keinoin pyritään palauttamaan nainen ruotuun eli priorisoimaan mies ja miehen kanssa eläminen vs. oma tahto, oma etu ja oma perhe.

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   10.1.25 18:47:07

"Lähettäjä-

Päivämäärä10.1.25 18:27:24

Itse en missään nimessä muuttaisi lapsuudenperheeni eli vanhempieni, sisarteni ja sisarten lasten luota pois miehen luokse.

Olen tehnyt sen virheen kerran nuorempana ja se oli todellakin ISO VIRHE jota KADUN.

Tulet tuolla miehen paikkakunnalla olemaan ns. henkisesti vain miehen varassa ja miehen valitessasi hylkäät muut tärkeät ihmissuhteesi. Sillä on väliä ja iso väli onkin näkeekö läheisiä pari kertaa vuoteen vai arjessa."

Minäkään en siis kannusta aloittajaa muuttamaan, koska hän ei selvästikään halua, mutta mistä lähtien 60 kilometrin päässä asuminen on ollut ihmissuhteiden hylkäämistä ja näkeminen onnistuu pari kertaa vuodessa? Minä ajan 55 km yhteen suuntaan päivittäin töihin, aikaa kuluu 45 min. Kumma on, jos ei pysty näkemään muita kuin naapurustossa asuvia ihmisiä muuten kuin pari kertaa vuodessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.