Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ikuinen keskipaikalla istuja

Lähettäjä: XS 
Päivämäärä:   10.1.25 11:12:05

Päätin tässä taannoin, etten enää ikinä suostu istumaan keskipaikalla autossa, lentokoneessa, missään.

Olen pienikokoinen aikuinen, 153 cm pitkä, eli jokaisella reissulla on "selviö", että istun keskellä. Sama lentoja varatessa , ain oletetaan, että voin ottaa sen huonomman paikan, kun olen "pieni". Miehelle totesin, etten enää seuravaan viiteen vuoteen suostu istumaan keskipaikalla, kun ei ole hupia mullekaan, kun vieressä istuu joku tuntematon, joka hötkyää menemään. Viimeisin niitti oli, kun vieruskaveri oli lentopelkoinen ja selvästi stressasi koko ajan pysymättä sekuntiakaan paikoillaan.

Olenko ainoa, joka on v*ttuuntunut ikuiseen keskipaikkaan? Aina huonoin paikka, kun olet "niin pieni". Varmaan menee lapsena, mutta jos tilanne on aina sama vuosikymmeniä?

Re: Ikuinen keskipaikalla istuja

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.1.25 11:15:32

Itse sinä olet siihen suostunut, hyvä että viimein tajusit ettei ole mikään pakko. Sinulla on ihan yhtä suuri oikeus istua reunapaikoilla kuin kenellä tahansa muulla.

Onko elämässäsi muuten havaittavassa tuota samaa ilmiötä, jossa vaan teet mitä muut haluavat vaikka ottaa päähän?

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   10.1.25 11:28:32

Autossa reissuissa on ihan järkevää sijoittaa etupenkille se, joka ei taakse mahdu ja takapenkille keskelle se pienin.

Lentokoneessa kun kaikki penkit samaa kokoa toki sulla on oikeus vuorollasi reunaan. Miehesihän tässä itsekäs on, miksi täällä länkytät.

Ps. Itse pitkänä en jatkossa nyt sitten koskaan ojenna pätkille ylähyllyiltä tavaraa :D

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   10.1.25 11:32:46

......: mitä sä länkytät, hongankolistaja? Niin. Eikö ole ikävää kun pituutta ja mielipidettä kommentoidaan rumasti? :D

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.1.25 12:30:46

Pisterivi, sinähän nimenomaan hyväksyt ap:n mainitseman toiminnan, koska on "järkevää" laittaa pieni ihminen taakse. Ei sillä pienellä ihmisellä ole ko paikalla yhtään mukavampaa tai lentokoneessa tubtemattoman vieressäkään.

Olen aloittajaa pidempi, mutta fiilaan satasella tätä julkaisua - en todellakaan kokoni vuoksi halua aina ikävintä paikkaa! Etupenkin autossa annan muille kyllä, mutta pitkällä automatkalla keskipenkki on aivan yhtä ikävä jokaiselle. Miksi pienikokoisen pitäisi automaationa ottaa se ikävin paikka? Tai lennolla, jotka voi kestää jopa yli puoli vuotokautta?

Ja vertaatko ihan tosissaan, että minuutin laukun bostaminen ylähyllylle ja sieltä pois on sama asia kuin vaikka 12 h epämukavuutta? Ja joo, nostan itse omat laukkuni hyllylle, jos on tarvis. 99% kerroista laukkuni ovat jaloissani, jotta pitkäjalkaisten tavaroille jää tilaa enemmän ja se ei minua häiritse lainkaan.

Päivämäärä:   10.1.25 12:32:26

Ja sori typot, varmaan ymmärrettävää kuitenkin.

Lähettäjä: Ei omalla #2 
Päivämäärä:   10.1.25 12:35:29

Minä oon 152 cm, 36v ja joskus aikoinaan joutunu keskipenkkiä kuluttamaan.
Riippuu toki paljon seurasta, jos oon vanhempien ihmisten kanssa liikenteessä, niin toki he saavat istua tällöin reunassa.
Mut en oo muuten havainnut tässä viimeisen 10v aikana, että minut "pakotettaisiin" keskelle.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.1.25 13:24:04

Tunnen tuskan, aloittaja! Olen itse hoikka ja kapea, ja keskivertoa hieman lyhyempi (162), joten keskipenkki kutsuu liian usein.
Viime aikoina tosi aika harvoin olen joutunut olemaan niin täydessä autossa, että tila olisi kortilla. Mutta riittävästi silti olen siinä istunut.

Ihan vaan selkä suoraan ja ääneen sanomaan, että et istu keskellä. Just niin kuin olet päättänytkin!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.1.25 13:36:58

Kuitenkin ihan mukava että voit reissailla näin paljon. Useimmille se ei ole niin yleistä että pääsisi ikuinen keskipaikka harmittamaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.1.25 13:50:26

"pitkällä automatkalla keskipenkki on aivan yhtä ikävä jokaiselle"

Eikä ole. 155 cm istuu kyllä keskipenkillä mukavammin kuin 175 cm pitkä. Tiedän kun olen itse istunut keskipenkillä kummankin pituisena. En edes tohdi ajatella, miten epämukava mainittu paikka on vaikka 190-senttiselle.

Lähettäjä: Emilia 
Päivämäärä:   10.1.25 13:55:13

Oon lopettanut kokonaan economy-luokassa lentämisen ja junassakin varaan aina hytin. Tämä siksi, että ahdistaa ja ärsyttää ihan iholla olevat vieraat ihmiset. Etenkin jos olen lähdössä ihan puhtaasti lomalle, lennän mieluiten busineksessa, jotta jo lennolla pääsee laskeutumaan lomatunnelmaa ja rentoutumaan. Se matkustaminen kuin muuten ei yleensä mitään herkkua ole. Varsinkaan jos lento on pitkä.

Autossa harvemmin matkustan muiden kyydissä, mutta jos en aja itse, niin yleensä pelkääjän paikalla.

Jos mitat nyt on jotenkin olennaiset, niin 168 cm olen pitkä ja ruumiinrakenne on normaali/hoikka (61 kg).

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   10.1.25 17:09:27

Minäkin oon pieni ja hoikka, ja mulle itsestään selvästi lankeaa aina autossa takapenkin keskipaikka ja jaetussa hotellihuoneessa se juniorisänky. Ärsyttäähän se välillä, mutta helpompi minun on siinä keskellä istua ja junnusängyssä nukkua, kun minua tuplasti isompien ihmisten. Minä arvostan sitä, että päästään yhdessä reissuun ja että meillä on tosi kivaa porukassa enemmän, kun hetkellistä omasta mukavuudestani luopumista. Jos minä en sitä keskipaikkaa ota, niin sitten ei mahduta autoon. Ja jos minä en sitä juniorisänkyä ota, niin sitten ei päästä koko porukalla työreissuun, kun budjetti ei riitä erillisiin hotellihuoneisiin.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   10.1.25 17:32:50

Jos minä en sitä keskipaikkaa ota, niin sitten ei mahduta autoon. Ja jos minä en sitä juniorisänkyä ota, niin sitten ei päästä koko porukalla työreissuun, kun budjetti ei riitä erillisiin hotellihuoneisiin.

^ Ehkä näinkin. Mutta jos minä 150 cm 45 kg joudun ottamaan sen keskipenkin tai jonkin sohvasta kyhätyn lasten lisäpedin niin se kompensoidaan mulle hinnanalennuksena tai hyvitetään jollain muulla. En maksa yhteishyvästä samaa hintaa jos pitää kuitenkin tyytyä huonompaan. Ja porukoissani tämä on hyväksytty ja kompensoitu jollakin.

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   10.1.25 18:26:14

N, tottahan se kompensoidaan. Minun ei tarvitse koskaan ajaa, vaan saan ihan rauhassa olla matkustaja siinä keskipenkillä, eikä tarvitse huolehtia muiden kuskaamisesta minnekään.

Lähettäjä: bookinh 
Päivämäärä:   10.1.25 18:29:02

Oho, ei mulla ole koskaan ollut tuota ongelmaa. Aina olen lentokoneessa onnistunut halutessani varaamaan ikkuna- tai käytäväpaikan, ja aina olen sen myös varatessani saanut.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   10.1.25 18:32:32

Ei kai kukaan normaalisti matkusta 5 henkeä 5-hengen autossa. Sehän on vain pakollinen paha silloin kun ei vaihtoehtoja ole. Ja silloin totta kai helpointa sijoittaa pienin keskelle. Ei se takapenkillä istuminen ole herkkua muillekaan, kun istutaan kylki kyljessä.

Lentokoneessa maksetaan paikoista ja paikkavaeaulsen voi tehdä etukäteenkin jos haluaa. Ei tällöin tietenkään pienimmän pidä olla aina keskellä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   10.1.25 18:39:10

Varmaan isot vahvat miehet ovat myös kyllästyneitä, kun aina pitäisi auttaa siellä, missä tarvitaan voimaa.

Päivämäärä:   10.1.25 20:04:50

Suurin osa ei tunnu ymmärtävän aloittajan ongelmaa.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   10.1.25 20:07:33

tottahan se kompensoidaan. Minun ei tarvitse koskaan ajaa, vaan saan ihan rauhassa olla matkustaja siinä keskipenkillä, eikä tarvitse huolehtia muiden kuskaamisesta minnekään.

^ Ikkuna/reunapaikalla istujatko ja oikeassa sängyssä nukkuvat ne huolehtivat porukalla kuskaamisesta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.1.25 20:09:46

En kyllä muista koskaan matkustaneeni autolla 5 aikuisen kesken yli 15 minuutin matkaa. Tai saatikka majoittuneeni hotelliin niin, että kaikille aikuisille ei riitä kunnon sänkyä. Yleensä hotellitkaan ei suostu aikuista ottamaan lisävuoteeseen. Jos hotellissa nyt tällaiseen tilanteeseen joutuisin, niin olisi kyllä enemmän kuin ok, että huonon sängyn saava maksaa vähemmän. Itse kyllä varaisin mielummin vaikka itselle kokonaan oman huoneen kuin nukkuisin missään irtopatjalla lattialla.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.1.25 20:31:29

Minut laitetaan myös aina keskelle, koska olen selvästi lyhyempi kuin ihmiset kenen kanssa matkustan. Mielestäni kuitenkin ihan reilua, että itse 162cm pitkänä istun keskellä, koska 185cm ystäville tekee aika tiukkaa olla siinä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.1.25 21:28:55

Jos on kolme persettä vierekkäin, yhtä paljon ne tilaa vie. Usein pullukkana matkustanut siinä keskipenkillä autossa ja vien vaan vähän enemmän tilaa niiltä vieressä istuvilta hoikilta. Yhtä usein siinä istun, kun muutkin. Onneksi mun piireissä ei autossa enää tässä iässä viidestään mitenkään pitkiä matkoja ajella, lähinnä jotain pieniä siirtymisiä. Lentokoneessa joudun usein istumaan keskellä kun lapset haluaa ikkunapaikan eikä halua istua ventovieraan vieressä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.