Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kotitoimiston löhöasema

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.1.25 10:19:06

Ergonomia on kova sana, mutta jostain syystä sitä sähköpöytää ja toimistotuolia tulee käytettyä hyvin vähän, vaikka sellainen on. Käytetyimmät työpisteet ovatkin sitten sohvalla toispuoleisesti käsinojaa vasten röhnöttäen, tai sängyssä tyynyillä vuorattuna.

Onko joku löytänyt mukavaa, hieman ergonomisemman asennon tarjoavaa laiskanlinnaa? Mekanismituoli on ehkä eniten se mitä ajattelen. Selkä ja niska olisivat suorassa, läppärille saisi jonkin tason siihen, ei tarvitsisi röhnöttää toispuoleisesti.

Re: Kotitoimiston löhöasema

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   10.1.25 10:29:36

Ai, minä nökötän jumppapallon päällä pomppimassa ergonomisista syistä :D

Vapaa-ajalla väänsin joskus exceliä omiin tarpeisiin sohvalla ja sängyssä aloituksessa kuvatuissa oloissa ja parin päivän jälkeen oli ranteet aivan sietämättömän kipeät.

Päivämäärä:   10.1.25 10:32:16

Jumppapallokin on kyllä ollut, mutta käyttöaste kovin vähäinen.

Minulla ei ranteet kipeydy, vaan niska-hartia seutu. Lisäksi tämä toispuoleisuus vetää koko kropan toispuoleisesti jumiin. Sitä ei muutoin huomaa, mutta hierojalla on aika tuskaa kun hän yrittää korjata asiaa.

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   10.1.25 10:34:58

Ergonomia on kova sana :) Suosittelen panostamaan työpisteen ergonomian vimpan päälle kuntoon vaikka Alexander-tekniikan koutsin kanssa, ja unohtamaan löhötyöt. Vaikka löhöasento ei nyt heti ja tänä vuonna tuntuisi pahalta, ajan mittaan se aiheuttaa virheasentoja joista taas seuraa tuki- ja liikuntaelinsairauksia, kulumia ja pysyviä kipuja.

Ergonomia kuntoon <3

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.1.25 11:58:29

Ei mikään (työ)asento ole hyvä tuntikausia, oli se sitten löhötuolissa tai huippuhyvissä ergonomisissa kalusteissa.
Sitä asentoa pitäisi vaan vaihdella usein, eikä vasta sitten, kun joku paikka ilmoittaa vaihtamisen tarpeesta kivulla/puutumisella tmv. Vaikeaa!

t. työfyssari

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   10.1.25 12:00:27

sam: No selkäleikatulle se löhöasento on paras, koska se rassaa vähiten alaselkää.

Päivämäärä:   10.1.25 12:13:39

Se ongelma tässä nyt on, että kroppa ja mieli hakeutuu siihen löhöasentoon, vaikka tarjolla olisi ergonominenkin vaihtoehto. Jos saan istuttua siihen sähköpöydän eteen, hetken kuluttua lösötän siinä pöydällä selkä kumarassa. Eli haluaisin vähän paremman vaihtoehdon siihen löhöilyyn.

Lähettäjä: Senja 
Päivämäärä:   10.1.25 12:35:11

Mä oon aina pahiten jumissa toimistopäivien jälkeen jossa sähköpöydät, hyvät työtuolit ym. Ja säädytty itselle sopivaksi.

Kotona tehnyt töitä esim ruokapöydän ääressä ongelmitta. Nykyään säädettävä työpöytä ja teen työt seisten. Kunnollista työtuolia en ole jaksanut ostaa, joten jos istun niin käytän ruokapöydän tuolia. Jumppapallokin mulla on ja tää topikki olikin hyvä muistutus, että pitää ottaa sekin käyttöön.

Kotitoimiston löhöasemaan ei ikävä kyllä ole antaa vinkkejä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.