Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maksaako valmentajat verot tunneista?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   8.1.25 21:23:41

Rehottaako ratsastuksen pariss harmaa talous? Vai uskotteko, että valmentajat ilmoittaa kaikki käteisellä maksetut tunnit verottajalle?

Entä jos olet valmentaja, ilmoitatko kaikki tulosi verottajalle? Jos et, niin mikset?

Re: Maksaako valmentajat verot tunneista?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.1.25 21:34:18

En käytä palveluita, joista ei makseta veroja kuten kuuluu.

Lähettäjä: Valo 
Päivämäärä:   8.1.25 21:35:26

Maksan verot käteisistä, korteista ja laskuista.

Lähettäjä: Vaihtoon 
Päivämäärä:   8.1.25 21:43:53

Juuri päädyin vaihtamaan valmentajaa, kun edellinen myönsi, että tekee pimeänä ja silti nosti hintoja samalle tasolle kuin ne, jotka joka ikinen kerta tarjoavat kuittia ja joille voi maksaa myös kortilla.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   8.1.25 21:46:52

Onko jossain vielä valmentajia, jotka ottavat käteismaksun? Yleensä aikataulut tulevat pari päivää ennen valmennusta ja sen jälkeen ei saa enää perua. Kun aikataulut tulevat, pitää valmennus maksaa tilille. Jos valmennusmaksua ei näy tilillä valmennuspäivää edeltävänä iltana, tulee viesti ja jos ei ole toimittaa kuittia (ajoissa) maksetusta valmennuksesta, ei valmentaja tule paikalle.

Lähettäjä: —— 
Päivämäärä:   8.1.25 23:04:06

En tunne ketään, joka ottaisi käteistä.

Itse pidän joskus kavereille tunteja, maksut epassilla, edenredillä, kortilla tai laskulla. Maksan verot. Ärsyttää ammattilaisten puolesta ettei joku hoida velvoitteita -.-

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.1.25 23:41:06

Ei siitä voi päätellä maksaako joku verot vai ei, että ottaako maksut tilille vai käteisellä.
Yhtä hyvin tilille maksetut voi jättää ilmoittamatta, tai ilmoittaa käteistulot verottajalle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.1.25 06:40:51

No jos tilille maksu ei ole tae ja ihmiseen ei voi luottaa niin täytyy varmaan sitten lopettaa kaikki palvelujen käyttö. Ei auta mikään.

Päivämäärä:   9.1.25 10:14:50

Korttimaksu tai edes kuitti ei ole tae siitä, että tulot menee verotukseen.

Ainoa tapa, jolla asiakas voi varmistaa, että tulo menee verottajan tietoon, on maksaa palveluntarjoajalle palkkaa ja tehdä itse maksetusta palkasta ilmoitus Tulorekisteriin.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   9.1.25 10:17:03

Ketä kiinnostaa jonkun köyhän yksinyrittäjän verot. Jos joku viitsii olla yrittäjä niin kiertäkööt minun puolestani veroja niin paljon kuin pystyy, näillä ei ole valtion talouteen mitään vaikutusta.

Lähettäjä: ..* 
Päivämäärä:   9.1.25 10:40:46

Mitä kompetenssia näillä valmentajilla on? Koulutus, kisanäytöt, valmentajanäytöt?

Millä perusteilla edes ostatte palvelua, ja mistä te nämä löydätte - onko heillä jokin somemarkkinointi tai miten he markkinoivat palveluaan?

Päivämäärä:   9.1.25 10:43:15

Tilille maksu ei ole tae sen enempää kuin käteismaksukaan automaattisesti tarkoittaisi veronkiertoa.

Lähettäjä: *. 
Päivämäärä:   9.1.25 10:45:32

Aika moni varmaan ostaa kun on "hyvä tyyppi" se valmentaja, ja ehkä kaverikin on ostanut ko. hyvältä tyypiltä "valmennuksen".

Lähettäjä: nimetön 
Päivämäärä:   9.1.25 10:49:33

Noita käteistä ottavia on vielä vaikka kuinka eli jos maksat käteisellä niin pyydä aina kuitti! Jos et saa kuittia niin tiedät, ettei valmentaja maksa veroja.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.1.25 10:56:12

Ei sen hyvänkään tyypin verojenmaksu kuulu palvelun ostajalle.
Se on ihan hänen oma asiansa mitä hän ilmottaa omaan verotukseensa.
Jos nyt jokainen huolehtisi omista tuloistaan ja veroistaan.
Verot voi maksaa aivan hyvin vaikka ei antaisi mitään kuittia.

Lähettäjä: --2 
Päivämäärä:   9.1.25 11:08:19

Mistäänhän ei voi varmasti tietää, maksaako valmentaja verot. Kuitin saaminen tai saamattomuus ei sitä kerro: kuitin voi kirjoittaa käsinkin eikä se merkitse mitään, koska se ei mitenkään takaa että valmentaja sen mihinkään itse kirjaa/säilöö. Ja kuitin voi jättää kirjoittamatta ja silti maksaa veronsa.

Tilille maksu on vähän varmempi, koska siinä helpommin huomataan, jos rahaa vaan tulee sisään mutta veroja ei makseta. Mutta voi sitä silti jättää verot maksamatta, ei sitä välttämättä missään vaiheessa huomata.

Päivämäärä:   9.1.25 11:17:20

Kuten jo tullut ilmi, ei mikään maksutapa tai kuitti ole tae verojen maksusta. Mitä enemmän dataa rahaliikenteestä jää, sitä riskialttiimpaa verojen kierto vain on. Eli jos et jätä todisteita (kuittia/ tilitapahtumaa) on vaikeampi selvittää onko oikeasti mitään verotettavaa ollut.

Päivämäärä:   9.1.25 11:37:15

Tiedän varmaksi, että valmentaja, jolle moni maksoi käteisellä (itse maksoin tilille), maksoi verot. Puhui itse asiasta veronkierto alalla ja harmaa talous.

Itse käytin pari kertaa kengittäjää, jolle kelpasi vain käteinen, ja avoimesti selitti, että näistä paskapennosista mitään maksa, suoraan Lidliin menee kaikki. Sama tyyppi kirjoitti raisistista roskaa nettiin, ilmeisesti kännisssä. Ei ollut vakikengittäjä, mitta oma oli saikulla. Yökötti koko tyyppi. Itse teki pimeänä, mutta muiden tekemisistä oli vara olla jotain mieltä.

No, ei ole enää hevosta, se siitä. Ei ole muissa harrastuksissa tätäkään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.