Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koiran valjastakki, onko kätevä?

Lähettäjä: top secret 
Päivämäärä:   8.1.25 17:55:06

Kannattaisiko hankkia, niitä on nyt paljon mainostettu. Talvikäytössä kätevä, mutta entä kesällä?

Re: Koiran valjastakki, onko kätevä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.25 18:19:49

Siis takki, jossa on valjaat kiinni? Helteessä kesäisin? Juu ei.

Päivämäärä:   8.1.25 18:28:03

Piti ihan Googlettaa minkä näköinen viritelmä kyseessä. Näytti vähän hempulalta. En ostaisi. Ekana pystyin kuvittelemaan kuinka koira kiskoo ja takki venyy ja vanuu. Seuraavaksi valjaiden ompeleet alkaa ratketa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.1.25 18:30:42

En ostaisi. Nykyään monessa takissa on aukko hihnan valjaisiin kiinnittämistä varten.

Päivämäärä:   8.1.25 18:39:23

Takeissa olevat reiät eivät käy vaan kaikkiin valjasmalleihin. Ovat aika eteen ommeltuja, ilmeisesti H-valjaille. Mulla koirilla on ollut Y-valjaita ja pitkärunkoisina ovat tarvinneet pitkän malliset valjaat, eivät ole osuneet kohdikkain takkien reikien kanssa.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   8.1.25 18:47:21

Laita valjaat takin päälle.

Päivämäärä:   8.1.25 18:53:21

Mä olen tehnyt valjaille aukon ihan itse. Sakset, neula ja lankaa.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   8.1.25 18:56:00

Kyllä meillä on ihan hyvin löytynyt Y-valjaiden hihnan kiinnitys takkien reiästä, vaikkei ihan millilleen kohdikkain osuisikaan. Meillä on myös toppahaalari ja fleecetakki, joissa ei ole hihnalle aukkoa, vaan valjaat puetaan niiden päälle. Sekin tuntuu ergonomisemmalta ja tukevammalta kuin valjastakki.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   8.1.25 18:58:36

Kyllä y valjaille löytyy myös takkeja. Meillä on ainakin sellainen missä on vetoketjut valjaiden kohdalla, voi itse säätää mihin kohtaa aukon haluaa.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   8.1.25 19:50:43

Meilläkin y-valjaat ja valjasaukolliset takit, hyvin toimii. Ethän sekoita valjasaukkoa ja pantakiinnitystä varten olevaa aukkoa keskenään? Valjasaukko on ihan kunnolla takana.

Nuo valjastakit ei yleensä veny eli ei sitä huolta, valjasosat on nailonia tms, ja kiinnitys tulee niiden eikä takin varaan. Mutta takin tehtävää ne eivät täytä: eivät suojaa yleensä kuin selän päällisen. Varsinkin lonkat jäävät reilusti paljaaksi. Takissa pitää olla pitkät helmat.

Päivämäärä:   8.1.25 20:27:10

Häh, takki niskaan ja valjaat takin päälle. Mikä ongelma?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.1.25 20:36:03

Valjastakki sopii tosi pienille koirille, ei juuri muille. Tyyliin chihuahualle.

Lähettäjä: Sun 
Päivämäärä:   8.1.25 21:41:38

Pienellä koiralla meillä käytössä kumpikin eli valjastakki sekä valjaiden kanssa erikseen puettava takki. On toiminut ihan hyvin eikä tunnu mitenkään hauraalta, päinvastoin ehkä, jos koira vetää niin paine jakautuu koko etuosaan, ei yhden remmin varaan. Meillä siis paksu ”toppatakki”, jossa kiinteät valjaat, ei tätä kesällä käytetä, silloin ne tavalliset valjaat käytössä, samoin kuin sadetakin kanssa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.