Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Näyttävyyttä"/Särmää ulkonäköön, miten?

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   8.1.25 16:29:58

Jotkut naiset ovat ihan todella upean näköisiä. Sellaisia näyttäviä ja särmikkään näköisiä.

Monesti tällaisilla naisilla on aika selkeät piirteet. Lisäksi monet ovat ehkä tummahiuksisia ja -piirteisiä, mutta toisaalta myös vaaleus ja vaaleuden korostaminen voi olla näyttävää. Toisaalta näyttävyys tai särmä ei mielestäni vaadi "ääripään" tummuutta tai vaaleutta, tulisi osata korostaa niitä omia piirteitä. Ja tässä on ehkä se isoin ongelma omalla kohdalla.

Itse olen ihan perus ryhdikäs, liikunnallinen ja hoikka nainen. Olen tosi lyhyt, se vie kyllä osaltaan näyttävyyttä. Lisäksi minulla on ihan tavallisen sievät kasvot, mutta enemmän niin sanotusti söpöt kuin kauniit.

En jotenkin osaa korostaa omia hyviä puoliani. En ehkä osaa meikata sopivalla tavalla, en pukeutua sopivalla tavalla tai käyttää värejä sopivalla tavalla.

Minulla on vaaleanruskeat pitkät hiukset ja siniset silmät. Hiusten väri ei ole sellainen maantienruskea, vaan taittaa ehkä hieman lämpimään. Kuivat nämä hiukset ovat, aina ja ikuisesti (en vain löydä sopivia tuotteita). Mallia ei ole, ovat vaan pitkät. Ja hieman pörröiset ja hapsottavat. Vähän mietin hiusten värjäämistä, mutta en sitten tiedä. Jotenkin kovin iso väriero ei ehkä toimisi. Pisamia on myös aika paljon.

Myös lyhyenä ihmisenä on vaikea löytää sopivia vaatteita. Kaikki ovat järjestään hieman pitkiä tai leikkaukset menevät hassusti. Nykyään on toki näitä petite-mallistoja, mutta monesti ne vaatteet ovat tosi tylsiä.

Mitenhän sitä oppisi löytämään särmää omaan ulkonäköönsä? Tuntuu, että aina jokin puuttuu tai on vähän hassusti. Tai että olen jotenkin vähän hapsuisen näköinen, vaikka aina on toki puhdasta päällä ja meikkaankin ihan sievästi.

Olisiko teillä vinkkejä?

Re: "Näyttävyyttä"/Särmää ulkonäköön, miten?

Lähettäjä: Ripi 
Päivämäärä:   8.1.25 16:37:48

Olisiko sinulle hyötyä vaikka henkilökohtaisesta meikkiopastuksesta ja värianalyysista?

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   8.1.25 17:14:11

Sun ongelmasi ei ole ulkonäkö vaan itsetunnon puute. Siitä se särmä tulee, ettei oikeasti vttuakaan kiinnosta, mitä muut ajattelee vaan on tyytyväinen itseensä sellaisena kuin just sillä hetkellä on. Se on se, mikä näkyy myös ulospäin.

Lähettäjä: puh 
Päivämäärä:   8.1.25 17:49:54

Eräs ulkomainen näyttelijätär tai juontaja kertoi haastattelussa aina ennen esiintymistä olevansa yksin pukukopissa peilin edessä irvistelemässä ja pullistelemassa lihaksiaan ja itseään isommaksi. Eli tietoisesti osasi tuoda olemukseensa lisää ryhtiä, mikä sitten näkyi positiivisena itsevarmuutena (särmänä) lavalla kun kehonkieli oli muuttunut. Itse en ole vielä testannut, mutta pitäis kyllä :D

Lähettäjä: Mimi 
Päivämäärä:   8.1.25 20:54:11

Kenellä julkisuuden henkilöllä on mielestäsi sopivan särmikäs tyyli? Saisi vähän vinkkiä, mitä tavoittelet.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   8.1.25 21:20:39

Kannattaa sitten ottaa huomioon, että särmä ja tyyli eivät ole sama asia. Esimerkiksi Erika Vikmanissa on särmää hyvinkin paljon, mutta ei juurikaan tyyliä. Aika hutsulta näyttää yleensä, mutta onhan sekin toki omanlaisensa tyyli.

Omasta mielestäni mm. Emma Watson on tyylikäs ja hänessä on myös sitä särmää, Anna Abreu toinen josta olen nähnyt upeita kuvia.

Toisaalta mikä kenenkin mielestä on tyyliä on mielipidekysymys. Jonkun mielestä Emma ja Anna voivat olla ties mitä pyryharakoita ja Erika puolestaan todella upea nainen, mutta itse en ottaisi mallia Erikasta jos haluaisin laittautua tyylikkääksi.

Mutta sinänsä Mimin ehdotus on hyvä. Katso ketä itse pidät tyylikkäänä ja särmikkäänä ja kokeile sopisiko heidän mallinsa sinulle. Kokeilemalla oppii parhaiten.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   8.1.25 23:01:12

Ymmärrän yskän koska koen itse samoja tunteita usein.

Itse olen ajatellut ettei minusta ikinä sellaista tummapiirteistä kaunotarta tule, se on ihan fakta kun väritön suomalainen olen. Siksi olen yrittänyt hakea inspiraatiota esim. Pinterestistä etsien kuvia henkilöistä joiden ulkonäkö on omaani lähempänä ja löytänyt sitä kautta ideoita siihen miten voisi ehkä omaa ulkonäköä kohentaa korostaen niitä piirteitä mitä minulla on, meissä kaikissa kuitenkin on niitä positiivisia piirteitä :)

Tein myös netissä värianalyysin jonka kautta olen löytänyt vähän yksityiskohtaisempaa selostusta siitä mikä saattaisi sopia.

Leikkasin myös lyhyemmän hiusmallin (polkka) kun koin koko kasvojeni hukkuvan hiuspehkoni sekaan.

Tällaisten juttujen kautta olen löytänyt vähän enemmän omaa tyyliä ja hyväksynyt oman ns. särmättömyyteni ulkonäössä.

Lähettäjä: miisu 
Päivämäärä:   8.1.25 23:56:48

No ihan aluksi leikkaa se roikkuva tukka johonkin skarppiin pituuteen! Vaikka hartia tai polkka. Ja joku sävy, ei kaukana sun omasta väristä mutta tuo kiilto jne. Ehkä kevyesti punaiseen taittava jos sulla pisamia.
Ja käytä aina samaa väriä koko asussa, jos vihreä hame niin vihreä pusero, jos musytat housut niin musta neule jne, saat lisää pituutta. Asusteet ja korut voi olla vaikka kuinka särmää ja värikkäitä. Ja sulla ihana mahdollisuus käyttää upeita korkkareita! osta laatua!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.1.25 05:45:30

Huuliin täytettä, irtoripset ja pyllytrikoot hankintaan.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   9.1.25 07:04:30

Itse just tällasena "näyttävänä", pitkänä ja kirveelläveistetyn selkeäpiirteisenä blondina olen aina kadehtinut pieniä ja söpöjä naisia koska a) niistä miehet tykkää ja b) on helpompi halutessaan sulautua joukkoon. Olen se, jota kaikki kaikkialla tuijottavat kuin sirkusesiintyjää, mutta kukaan ei koskaan lähesty. :'D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.1.25 07:28:04

' vähän sama :D Olisipa ihana olla ennemmin Shakira kuin Julia Roberts -mallinen

Päivämäärä:   9.1.25 07:48:24

"En jotenkin osaa korostaa omia hyviä puoliani. En ehkä osaa meikata sopivalla tavalla, en pukeutua sopivalla tavalla tai käyttää värejä sopivalla tavalla."
Kuulostaa kyllä siltä, ettet osaa arvostaa hyviä puoliasi. Olet pieni ja söpö, jotan moni muu haluaisi olla. Korosta sitä, äläkä yritä muuttua näyttäväksi ja särmäiseksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.1.25 07:55:25

Onko kellään linkata joku hyvä nettisivu josta näkisi värianalyysia?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   9.1.25 08:07:54

Olen aika saman tyylinen ulkonäöltäni kuin aloittaja, mutta en ole lyhyt, vaan keskimittainen.
Kulmat on mulla aika vaaleat, ja kulmien meikkaaminen tummemmaksi/kestoväri tuo naamaan "ryhtiä". Ripsetkin mulla on pitkät ja vaaleat ja silloin kun jaksan, käyn ripsien kestotaivutuksessa ja -värjäyksessä.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   9.1.25 08:22:41

No enpä tiedä onko se aina niin kiva että jotkut miehet fetisoivat lyhyttä ja siroa vartaloani.

Itsekin olen huomannut että kulmat tekevät kasvoista jollain tavalla särmikkäämmän. Minulla on onneksi luonnostaan aika vahvat kulmat, mutta ripset ovat tikkusuorat ja silmät raskasluomiset. Meikkaamalla niihinkin onneksi saa vähän näyttävyyttä. Hiukseni ovat varmaan aika samanlaiset kuin aloittajalla, olen miettinyt jo kauan, laikkaisinko hartiamittaiseksi. Värjätä en haluaisi, koska siitä tulee sitten kierre, mutta taatusti olisin särmikkäämmån näköinen tummemmalla tukalla.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   9.1.25 08:38:37

Kiitoksia vastauksista ja keskustelusta!

Värianalyysi olisi varmasti hyödyllinen, mutta se on kyllä tosi hintava. Varmasti hintansa arvoinen, mutta tällä hetkellä on muitakin rahareikiä... Toki eipä sillä, käyttämättä jäävät vaatteetkin tulevat pitkällä juoksulla kalliiksi. Veikkailen kuitenkin olevani kevät. Syksyn värit eivät sovi minulle, mutta ehdottomasti lämpimät sävyt sopivat paremmin.

Särmä ja näyttävyys ei ehkä ihan täysin kuvaa sitä mitä haen. Tavallaan kuvaa, mutta haen myös sitä, että "ulkonäkö ja pukeutuminen" olisi sellainen kokonainen paletti, joka pukee kantajaansa ja korostaa niitä hyviä puolia. On välillä kieltämättä ärsyttävää olla se söpö ja pieni, ihailen valtavasti sellaisia näyttäviä ja särmiä naisia! Mutta ei tämä huonokaan ole, kunhan vain löytyisi vihdoin se oma, itseä pukeva tyyli.

Kulmakarvat on todellakin iso tekijä ilmeen luomisessa. Hiukset voisi kyllä leikata. Tykkään pitkistä eikä niitä tarvitse niin paljoa laitella arjessa, mutta toki freessi leikkaus ja sopiva mitta tekisi ihmeitä. Eli ei tällainen roikkuvan pitkä. Väriä voisi myös miettiä, mutta itseäkin mietityttää se värjäyskierteeseen joutuminen. Toisaalta joku balayage-vaalennus voisi toimia. Minulla on pisamia ja päivetyn helposti, pari astetta vaaleammat hiukset voisivat kivasti korostaa näitä puolia.

Mietiskelin julkkiksista esimerkkejä. Olen ehkä Ina Mikkolan värinen :D. Tai ainakin hiukset ovat. Ei tumma eikä vaalea ruskea. Väritys ei ole missään nimessä huono, mutta taas pitäisi löytää ne itselle toimivat värit, sävyt ja meikkityylin.

Päivämäärä:   9.1.25 08:46:34

Nythän on just muodissa hiuksissa ns. old money blonde ym. tummat vaaleat, lämpimät sävyt, niitä julkkiksetkin läträä päähänsä. Eli ei luultavasti hirveästi heitä omasta väristäsi. Siihenhän voi vaikka vähän raitaa laittaa eloa tuomaan jos jotain haluaa värille tehdä.

Lähettäjä: __ 
Päivämäärä:   9.1.25 08:56:48

Voithan sävyttää hiuksiasi, jos et halua värjätä? Sävy haalistuu luonnollisemmin pois, eikä jätä niin jyrkkää rajaa kuin kestovärjäys.
Kaunis leikkaus hiuksissa tuo tyylikkyyttä.

Tuosta värioppia. Syksy tosiaan on myös lämmin.

Linkkaa tänne kuvia mielestäsi näyttävistä ja särmistä julkkiksista? Voidaan hakea niistä helposti toteutettavia piirteitä.

Lähettäjä: __ 
Päivämäärä:   9.1.25 08:57:07

https://www.kotodesignmarket.fi/page/87/varianalyysi---opas-varien-maailmaan

Tästä siis.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   9.1.25 09:13:34

Jos valmiiksi tietää, että lämpimät värit sopivat, ja kevät mieluummin kuin syksy, turha värianalyysiin on enää rahaa laittaa.

Pitkää tukkaa voi myös kerrostaa edestä tai sivuilta, eikä poikkaista kokonaan.

Lähettäjä: AMOR 
Päivämäärä:   9.1.25 09:25:41

Vaatteisiin värikästä eikä tylsää mustaa/harmaata. Pastellivärit sopii hyvin. Itse tykkään paljon värikkäistäitse neulotuista neuleista, missään nimessä ei mitään marimekko tyylisiä isoja kuvioita eikä sellaisia kovia värejä jotka sattuvat silmään. naamaa ihan turhaa ehostaa koska monet miehet ei kuitenkaan siitä niin perusta. Ihan turhaa kysyä naisilta miten laittaa itseään kun jos ne laittaa itseään miehiä ja itseään varten niin kysyy miehiltä makuasioista. Näin on. Ihmisiä on niin paljon erisorttisia että jos joku kuosi käy jollekkin niin kaverille ei välttämättä yhtään.

Päivämäärä:   9.1.25 09:32:15

Olen itse aika saman värinen ja nimenomaan pastellivärit ym. sopivat, pitäisi välttää mustaa ja valkoista ja luoda vähän hennompaa kontrastia jotta kasvot pääsevät edukseen. Muutenkin olen aina pitänyt pastelleista joten ajattelisin että intuitiivisesti tietää mikä itselle sopii paremmin.

Kulmien värjäys on hyvä idea kunhan sen tekee kivasti ja omiin kasvoihin sopivasti, eikä liian aggressiivisesti, jolloin kulmat vievät kaiken huomion.

Päivämäärä:   9.1.25 09:42:45

En osaa muuten kommentoida pukeutumista lyhyenä ihmisenä sillä olen itse hieman keskivertoa pidempi. Tosin Pinterestistä olen saanut tässäkin apua. Voisit esim hakea hakusanalla petite fashion ja aloittaa siitä.

Itselle on toiminut myös se että heittää kulahtaneet pukeutumisasenteet romukoppaan. Jotain 2000-luvun naistenlehtiä lukeneena itse ajattelin että kivasti pukeutumiseen tulisi tehdä sitä ja tätä, korostaa vartaloa ja sääriä ja piilotella olkapäitä ja olla pienet kengät ja ties mitä. Sitten aloin ostaa vaatteita joista yksinkertaisesti vain pidän ja olo on paljon mukavampi ja itsevarmempi noin yleisesti :)

Päivämäärä:   9.1.25 09:46:03

Ja piti sanoa vielä nyt siitä, että mielestäni pisamaiset ihmiset ovat aivan upean näköisiä ja toivoisin että itselläkin niitä olisi, mutta ei ole :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.