Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten tyhjä talo

Lähettäjä: mökiksi? 
Päivämäärä:   8.1.25 15:32:41

Asun kerrostaloasunnossa vuokralla. N 10 v. sitten jäi erossa talo maalta, jota olen harvakseltaan käyttänyt kesämökkinä. Mitään omia siteitä suunnalle ei ole, enkä ole koskaan asunut siellä.

Viimeiseen 3 vuoteen siellä ei ole edes käyty, koska jalkani ovat sen verran huonot, etten selviäisi portaissa. Kirjoittelin mökistä sikäläiselle kiinteistövälittäjälle, mutta tämä ei innostunut ottamaan sitä myyntiin, kun vastaavat kohteet eivät siellä liiku.

Talo sijaitsee keskellä ei-mitään. Sitä ei ole rekisteröity kesämökiksi.

Nyt en saa enää asumistukea, kun tämmöinen riesa on. Pystyykö sen rekisteröimään mökiksi, vai käynkö suosiolla raapaisemassa tulitikun nurkalla (no vitsivitsi, paikalliselle palokunnalle voisi tarjota harjoituskohteeksi).

Re: Miten tyhjä talo

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   8.1.25 15:35:04

Yhteys ko. kunnan rakennusvalvontaan, käyttötarkoituksen muutos

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.1.25 15:58:42

Myy itse tontin hinnalla, myynti-ilmoon laitat että tontilla sijaitsee purkukuntoinen rakennus.

Lähettäjä: Neo 
Päivämäärä:   8.1.25 16:02:06

tontin hinta miinus rakennuksen hävityksen kulut. sillä voit saada myytyä. ilmesesti tonttikin hoitamatonta joutomaata.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.1.25 17:33:14

Kannattaa koittaa silti myydä. Onko talo vanha vanhakin, vai joku homeinen 70 lukulaisesta ylöspäin?
Jos oikeasti vanha (hirsirunko yms) varmasti menee kaupaksi. Porukka hakee nyt syrjäisiä pientiloja jonne pääsee karkuun maailmanmenoa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.1.25 17:51:30

Talossa pienempi kiinteistövero, ei kannata kevein peruistein muuttaa, takasin hankalampi homma.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.1.25 17:55:49

Miksi se pitäisi muuttaa vapaa-ajan asunnoksi? Asuinrakennuksella on pienemmät verot. Ei muutoksella saa oikein mitään hyötyä. Miksi et anna sitä vaikka ilmaiseksi jollekin, niin ainakaan ei ole enää kuluja. Laitat johonkin ilmoituksen ja pyyntihinnaksi 1 €.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.1.25 18:00:51

Aloittajahan sanoi että sen takia ei enää saa asumistukea ja ilmeisesti kesämökki taas ei tähän vaikuta? Itse en näistä tiedä, kun olen asumistukea viimeksi saanut joskus ysärillä.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   8.1.25 18:51:02

Onhan kesämökki omaisuutta, eikö kaikki omaisuus vaikuta asumistukeen?
Kannattaa laittaa myyntiin tontin hinnalla purkukuntoisena. Ei kannata vaihtaa käyttötarkoitusta vielä, sillä joku voi jostakin kummallisesta syystä ostaa sen nimenomaan asuinrakennukseksi.
Et sinä tarvitse kuin yhden ostajan, joka maksaa siitä jotain niin että pääset siitä eroon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.25 18:57:18

Kesämökki ei vaikuta asumistukeen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.25 19:00:36

Myy itse äläkä käytä välittäjää. Jos siellä maata missä tilaa rakentaa niin joku saattaakin innostua. Just tuttu osti vanhan hirsitalon jossa ei oltu vuosiin asuttu. Tosi vanhoja kamppeita löytyi ettei siellä vissiin oltu asuttu kymmeneen vuoteen ainakaan. Innostui kun saa rempata ja halvalla sai.

Lähettäjä: Hu 
Päivämäärä:   8.1.25 19:15:37

Facessa on hyviä ryhmiä, esim. Halutaan maalle, missä edulliset maaseutukohteet liikkuu aika hyvin. Jos talosta on pelkkää kulua ja haittaa niin laita hinta sen verran alas että menee. Harva näitä haluaa välittäjän kautta ostaakaan, kun kyse on lähtökohtaisesti kokonaan rempattavista tai purettavista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.