Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Montako kertaa poliisi on pysäyttänyt sinut?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.1.25 15:23:57

Toisesta topasta tuli mieleen :D Eli montako kertaa poliisi on pysäyttänyt sinut ja mistä syystä? Jännittikö? Menikö sanat solmuun? Kerro hauska tai vähemmän hauska tarinasi! Piristetään toisten ht.nettiläisten päivää :)

Re: Montako kertaa poliisi on pysäyttänyt sinut?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   8.1.25 15:27:32

Kerran ylinopeus, kerran ajoin punaisia päin, molemmat vahingossa. Tapauksiin ei liity mitään hauskaa tarinaa. Se oli vähän hauskaa, kun poliisi yllättyi kuinka vähän palkkaa yliopistotutkija saa (vähemmän kuin poliisi), ja kertoi osamaksumahdollisuudesta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.25 15:29:30

Kahdesti. Ekan kerran syytä en tiedä. Puhalluttivat, kysyivät ajokorttia ja toivottivat hyvät illanjatkot. Toisella kerralla ajoin tietämättäni katsastamattomalla autolla, kun anoppia olin kuskaamassa hänen autollaan. Anopilta puhdas unohdus, poliiseja ja minua nauratti. Anoppia hävetti. Sakoilla selvittiin ja ajettiin seuraavaksi konttorille auton katsastukseen. :D

Päivämäärä:   8.1.25 15:31:59

Pari kertaa on puhallutettu ja ajokortti on ollut 32 vuotta.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.1.25 15:33:18

Ei ikinä, mutta juuri kolmisen viikkoa sitten soittelivat kyselläkseen minulta tapahtumia eräästä tapahtumasta todistajana ja ärähdin puhelimeen aika ikävästi, että "Jos olet myymässä jotain, niin en osta!" Edellinen puhelinmyyjä oli soittanut 5 minuuttia aiemmin ja luulin, että taasko se soittaa. Joo, oli hivenen noloa, poliisi ehti siis sanoa pelkän nimensä, kun purskautin tuon ilmoille. Hämmennys oli suuri, kun esitteli itsensä ja asiansa...

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   8.1.25 15:33:45

Kerran, ylinopeus. Puhallusratsioihin osunut muutaman kerran; yksi reissu Turkuun oli ikimuistoinen kun 3x samalla matkalla.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.1.25 15:36:37

Kerran on perässä ajava poliisiauto pysäyttänyt.
Toki arvasinkin, mistä johtui, auton katsastus ei ollut mennyt läpi. Oli siis kyllä se kuukausi ajoaikaa, mikä selvisi mukana olevista papereista.
Olihan se jännä tilanne, vaikka tiesinkin, ettei kyse ole mistään vakavammasta, mutta kyllä sitä alkoi kelaamaan, että jos teinkin jotain ihan väärin jossain.
Pariin puhallusratsiaan olen myös ajanut ja silloin toki pysäytetty.

Kortti ja oma auto mulla on ollut kohta 30 vuotta ja ikinä en ole saanut mitään sakkoja.

Lähettäjä: tiia 
Päivämäärä:   8.1.25 15:36:56

Vain kerran eläissäni olen ajanut puhallusratsiaan. Ei ne täällä landella usein liiku.

Päivämäärä:   8.1.25 15:39:24

Ja lisäyksenä aloitukseen, minua ei ole koskaan pysäytetty. Mutta itseni tuntien tällaisena tunnollisena kunnon kansalaisena tilanne kuumottaisi ja sanat menisi sekaisin..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.1.25 15:39:42

Kerran pysäyttivät ja puhalluttivat, koska ajo oli kuulema epävarman oloista. Olin juuri saanut kortin.

Päivämäärä:   8.1.25 15:42:29

Minä puhalsin kerran Metsämäen raveista Turkuun päin ajaessani 0,4. Pari kalja olin ottanut ravien alussa. Piti jäädä odottamaan 20 minuutiksi ja uusi puhallus 0,2. Sitten sain jatkaa matkaa.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   8.1.25 15:44:28

Ehkä 10 kertaa 39 vuoden aikana. Niistä suurin osa, kun olen tullut aamuyöllä töistä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.1.25 15:52:10

Puhalluksia en ole laskenut, kerrankin Hyvinkään läpi ajaessani puhalsin kolme kertaa samana iltana :)
Yhden kerran olen ylinopeudesta istunut poliisi-Saabin takapenkillä, mutta sakkoja en saanut!

Lähettäjä: Flee 
Päivämäärä:   8.1.25 15:53:14

Monta kertaa on puhallutettu, muuten ei ole pysäytetty.

Lähettäjä: Tupajumi 
Päivämäärä:   8.1.25 15:53:15

Muistaakseni kolme kertaa.

Kerran puhallusratsia, nollat ja sain jatkaa matkaa.

Kerran ajoin ajatuksissani aivan liian lujaa paikassa, jossa oli huomattavasti pienempi nopeusrajoitus. Poliisi oli tulossa juuri pihasta, lähti perään ja pysäytti. Nuhteli ankarasti, mutta ei antanut sakkoja.

Kerran ajoin (taas) liian lujaa ratsiaan, ilmeisesti näytin niin säikähtäneeltä ja katuvalta, että päästivät jatkamaan matkaa, kun olin ensin luvannut, etten aja enää niin kovaa.
Kaveri sai samassa paikassa 300 euron sakot suurinpiirtein samoilla ylinopeuksilla.

Lähettäjä: Lumi 
Päivämäärä:   8.1.25 15:53:19

Ei nyt kummoinen tarina, mutta oltiin kaverin kanssa menossa kauppaan ja matkan varrella oli puhallusratsia. Kaupasta tullessa lähdettiin ajamaan kiertoreittiä ettei tarvitse uudelleen pysähtyä. No se ratsia oli vaihtanut paikkaa (tai sitten niitä oli 2) ja jouduttiin uudelleen pysähtymään.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   8.1.25 15:53:25

Ei koskaan. Kortti on ollut tosin vasta 7v.

Lähettäjä: Tupajumi 
Päivämäärä:   8.1.25 15:54:13

Ja kortti on siis ollut lähes 34 vuotta, eli aika harvoin on pysäytetty.

Päivämäärä:   8.1.25 15:54:13

Ekan kerran ylinopeudesta, 120 km/h kuudenkympin alueella. Ja puhalluttivat myös.
Kysyi mihin olemme menossa, ja sanoi, että jos takaisin tullessa on yhtä kova vauhti niin lähtee kortti.
Alkuyö, hiljanen tie.
En saanut sakkoja.
Mutta seuraava aamuna klo: 6 mun isä hakkas mun ovikelloa niin, että luulin hänen tulevan karmit kaulassa sisään. Ja hirveä ripitys, että olen ollut kylän hulttiopojan autolla kuskina, ja vielä ylinopeutta.
Poliisi oli soittanut isälle kertoen jutun. Olisin ehkä sittenkin mieluummin ottanut ne sakot.

Kaksi muutakin kertaa olen selvinnyt sakoitta kovasta ylinopeudesta, vaikka ei ollutkaan tuttuja poliiseja.
Näillä kerroilla ekassa poliisi vinkkasi huoltoasemasta, missä mielellään laitetaan nuorten nättien tyttöjen autoihin valot toimimaan. Ja palasi vielä sanomaan, että laita turvavyö kiinni, niin ete lennä kotterostasi ulos, jos päädyt ojaan.
Seuraavalla kerralla mut pelasti poliisiradiosta tullut joku kuulutus. Toinen poliisi viittoi toisen nopeasti autolle, ja huikkasi mulle, että aja loppumatka varovasti.
Seuraavana päivänä kuulimme, että lähistöllä oli räjäytetty niihin aikoihin pankkiautomaatti.

Kaksi ylinopeussakoa olen vuosien saatossa noiden jälkeen saanut.
Toinen oli 360 €, ja olisi ollut enemmänkin, koska mulla oli yksi sakkoremgss alla, mutta poliisi pyöristä alaspäin, koska juuri silloin oli uhkana sairaanhoitajien lakko.

Kerran mulla oli myös jäänyt vahingossa auto katsastamatta. En saanut sakkoja, ja kilvetkin ruuvasivat nätisti irti. Ja kirjoittivat lapun, että saan ajaa töihin ja takaisin.
Ja illalla töistä palatessani taas toinen partio pysäytti mun kilvettömän auton, mutta oli silloin se lappu edelliseltä partiolta.

Pari kertaa olen myös yleisessä ratsiassa puhaltanut nollat.

Ja kerran illalla pysäytti partio, kysyi paperit, ajokortin, ja valaisi auton sisätilat kokonaan. Toivottelivat turvallista matkaa.
Jälkeenpäin kuulin, että silloin etsittiin vankikarkuria.

Poliisi on kaveri, ja turvaa kansalaisia

Lähettäjä: silleen 
Päivämäärä:   8.1.25 16:15:58

Muutama puhallusratsia.

Kerran pysäytetty kun ajelin alkuyöstä ajatuksissani ylinopeutta. Sain pelkän puhuttelun ei ilmeisesti ollut poliisilla tutka päällä.

Ulkomailla on poliisi pysäyttänyt ja antanut puhuttelun kun kuulemma ajoin vaarallisesti olosuhteisiin nähden. Satoi lunta paikassa jossa harvoin tulee lunta. Se oli räntää ja lämpöä viisi astetta joten lumi suli samantien kun osui tiehen joten kohtelin keliä sadekelinä samalla kun muut mateli 40km/h maantiellä :D

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   8.1.25 16:18:34

Ei ole kertaakaan pysäytetty, puhallusratsioihin ajanut ehkä 5 kertaa, kerran katsottiin ratsiassa auton paperit eikä puhallutettu. Asun Helsingissä ja kortti vuodesta 2003. Poliiseja näkyy hyvin harvoin liikenteessä.

Päivämäärä:   8.1.25 16:20:27

Varsinaisesti ei ole nimenomaan minua pysäyttänyt. Mutta joissakin ratsioissa on tullut oltua, alta 10 kertaa kuitenkin.

Paitsi lapsena kyytsäsin kaveria fillarin tarakalla ja poliisi tuli vastaan. Pysähtyi ja sanoi että ei saa. No, kaveri pois kyydistä, poliisi lähti ja katosi mutkan taa ja kaveri takas kyytiin. Ainut kerta kun on poliisi pysäyttänyt :D

Lähettäjä: Emppu 
Päivämäärä:   8.1.25 16:21:44

Kertaakaan ei ole pysäytetty, enkä ole puhallusratsioihinkaan osunut. Kortti ollut n. 13v.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   8.1.25 16:22:47

Miten ihmeessä tällaista asiaa voi muistaa? Ihan tosissani kysyn siis. Yhden ainoan kerran luistanut puhallusratsian Klaukkalassa, jäi varmaan mieleen kun olin juuri saanut ajokortin. En tietenkään ollut humalassa. Jotain vastaavia varmaan ollut muitakin mutta siis... miten noita on mahdollista edes muistaa?

Päivämäärä:   8.1.25 16:24:08

Pari kertaa puhallutettu ja kerran samassa yhteydessä kysyttiin kortti. Tuo johtui siitä, että puhallus oli meidän suht pikkutien varrella, poliisi tuli yllättäen risteyksestä kääntyessä vastaan ja mulla meni jostain syystä pasmat niin sekaisin, että sammutin auton, siis ihan avaimesta. Halusivat varmaan varmistaa että mulla on selvän pään lisäksi myös ajo-oikeus :D

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   8.1.25 16:27:55

Normaali ratsia on pysäyttänyt jokusen kerran, ja pari kertaa kun tie on ollut poikki onnettomuuden takia ja poliisi on ohjannut liikennettä toiselle reitille.

Ja sitten Espanjassa kävi kerran pienimuotoinen kommellus. Olimme tulleet satamaan ja lähteneet porukalla maihin, kolme naista ja kaksi miestä. Sataman portilla kukaan ei kysellyt mitään kun lähdimme, portti oli auki eikä siellä ollut edes vartijaa. Joten kävelimme portista ulos ja lähdimme kylille iltaa viettämään. Myöhemmin illalla meitä naisia alkoi jo väsyttää, joten halusimme takaisin laivalle. Miehet jäivät vielä kaupungille, kun me naiset lähdimme etsimään taksia joka veisi meidät laivalle.

Mutta sataman portti olikin suljettu eikä vartija päästänyt meitä sisään. Hän ei uskonut että olimme töissä laivassa joka oli melkein näköetäisyydellä portilta. Yksi meistä osasi espanjaa ja hän selitti vartijalle miksi olimme laivaan menossa - olemme töissä siellä - mutta vartija ei uskonut sitä. Hän ei uskonut että laivassa olisi kolme naista töissä. Lopulta hän kutsui paikalle poliisin jolle tämä espanjantaitoinen työtoverimme selittti tilanteen. Ei uskonut poliisikaan, ja pitkällisen keskustelun jälkeen he kutsuivat paikalle toisen partion. Jälleen kerran työtoverimme selitti tilanteen. Viimeksi tulleet poliisit eivät oikein tienneet mitä tehdä, joten he kutsuivat pomonsa paikalle. Tai en tiedä oliko pomo, mutta joku korkea-arvoisempi tyyppi kuitenkin. Joten paikalle tuli kolmaskin poliisiauto, ja jälleen kerran selitettiin miksi kolme naista oli pyrkimässä satamassa olevaan laivaan.

Onneksi tämä korkea-arvoisempi poliisi uskoi että olimme liikkeellä oikeilla asioilla, ja sanoi muille poliiseille, että tuossa on kolme merimiestä menossa takaisin laivaan, mikä tässä on ongelma. Sitä myöten portinvartija lopulta päästi meidän taksimme sisään ja pääsimme laivalle, mutta yksi poliisiauto seurasi meitä, ja odotti laiturilla laivan vieressä kunnes olimme päässeet laivaan ja marssimme ovesta sisään. Näimme ikkunasta kun poliisiauto lähti tiehensä samaa matkaa taksin kanssa. Halusi kai vielä viimeisen varmistuksen siitä että todellakin kuulumme laivan omaan porukkaan. Naureskeltiin siinä, että kerta se on ensimmäinenkin kun tullaan poliisisaatossa työmaalle - ja vieläpä selvin päin!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.1.25 16:28:50

P, ihmisille jää mieleen niin erilaisia asioita. Minä saatanmuistaa vuosienkin jälkeen silloisen kaverini puhelinnumeron vuodelta '96. Saatan myös muistaa jonkun maininneen joskus nähneensä elokuvan, käyneensä paikassa x tms, vaikkei siitä suurempaa keskustelua olisi ollutkaan. Ihmismieli on mielenkiintoinen ja varmasti moni muistaa, onko pysäytetty kerran vaiko kahdesti, kun ei niin yleistä kuitenkaan ole. Työkaverini on varsinainen nippelitieteiden multimaisteri ja muistaa aivan käsittämättömän määrän merkityksettömiä asioita ja muistaa aivan hämmästyttäviä tietoja asiakkaista.

Päivämäärä:   8.1.25 16:29:26

En muista montako kertaa, mutta muutama on jäänyt mieleen. Olin kortin vuoden sisällä saanut, no maaseututiellä tuli poliisi vastaan, kääntyivät ja pysäyttivät. Katsoivat paperit jne mukavaa jutustelua, tämä v-86, toinen poliisi huomasi että painoin jalalla jarrua, eikä siinä hetkessä ollut käsijarru päällä ja alkoi miettiä käsijarrun toimivuutta, lopputuloksena kaksi poliisia yrittää työntää 60-luvun triuphia maaseututiellä minun istuessa autossa jossa käsijarru päällä.

Yksi näppärä puhallusratsia jäänyt mieleen, oli Herttoniemessä Helsingissä. Poliisi oli jalan liikennevaloissa, koputti ikkunaan kun punainen paloi ja pilli suuhun, hyvää matkaa. näppärä liikennettä hidastamaton tapa puhallutukselle.

Päivämäärä:   8.1.25 16:39:58

3 kertaa yhteensä, kaksi oli ratsioita ja yksi kun ajoin myöhään yöllä seudulla jossa ilmeisesti on ollut rattijuoppoja. Kyllä jännitti :D ihan mielettömästi.

Lähettäjä: FG 
Päivämäärä:   8.1.25 16:50:25

Pelkästään minua ei ole koskaan pysäyttänyt. Puhallusratsiaan ( = kaikki pysäytettiin) olen tainnut osua 4 kertaa. Kortti on ollut 22 vuotta.

Eka puhallusratsia oli paha: kortti oli ollut muutaman kuukauden ja tultiin kaverin kanssa leffasta, jossa olin syönyt salmiakkia ja poppareita ja juonut limsaa. Yläasteen kemian tunnilla oltiin rakennettu puhalluslaitteisto, laitettiin suuhun kaikenlaista (karkki, purkkaa, limsaa, mehua jne) ja sitten puhallettiin. Muistaakseni huippulukemat tulivat salmiakista. Pelkäsin kuollakseni, että leffasss syödyt salmiakit näkyvät ratsiassa, mutta saatiin jatkaa samantien matkaa.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   8.1.25 16:50:27

Kortti ollut kohta jo 37 vuotta :O , joten onhan noita kohdalle osunut. Kortti oli vielä aika tuore, kun kaasuttelin vähän reippaammin kaupunkialueella ja poliisit tulivat perään ja pysäyttivät, mutta selvisin puhuttelulla.

Joskus parikymppisenä sain ylinopeussakot, kun poliiseilla oli tutka tienvarressa.

Puhallusratsioita on varmaan ehkä kymmenkunta. Yksi kerta oli hauska, kun ajoin moottoritieltä huoltikselle ja poliisit puhalluttivat siinä rampissa. Tankkasin ja kävin vessassa ja tulin sitten sitä samaa ramppia toiseen suuntaan päästäkseni vain uudelleen puhallutettavaksi. Se on jännä juttu, että aina puhallusratsiassa pelottaa, että mittari näyttääkin jotain, vaikka tietää, että se ei ole mahdollista (olen käytännössä absolutisti).

Ajan vuodessa noin 30 000 km ja tuon yhden ylinopeussakon lisäksi olen kerran saanut rikesakon kamerasta. Ja ajan aika usein kyllä sen 10% yli nopeusrajoituksen.

Lähettäjä: US 
Päivämäärä:   8.1.25 16:53:36

Kerran Ruotsissa aamuyöllä kylänraittia pitkin ajellessani (aamutalliin ajelin). Jännitti koska kielimuuri ja minä ihan kakara vielä. Muuten ei oo koskaan pysäytetty tai puhallutettu. Kortti ollut 13 vuotta.

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   8.1.25 16:55:23

Ylinopeuden takia kaksi kertaa (1x sivaripoliisi, 1x tutkaan), puhallutusratsiassa kaksi kertaa ja kerran, kun vastasin puhelimeen liikennevaloissa sanoakseni, että soitan kohta takaisin, mutta poliisi viereisessä autossa näki tämän, en muista sainko sakot, mutta poliisi kyllä pysäytti minut.

Ajokortti ollut 16 vuotta.

Lähettäjä: Vahingossa kaikka 
Päivämäärä:   8.1.25 16:55:36

Noin 30 kertaa.15 sakot ylinopedesta, muurtamat vöistä, 3 kertaa kortti pois nopeuksista ja pari lievää ylipuhallusta.Lisäksi tullissa muutamat sakot

Lähettäjä: Ruska 
Päivämäärä:   8.1.25 16:56:42

Kerran festareilta tulossa pysäytetty odotetusti. En meinannut osata puhaltaa uudenlaiseen alkometriin, mutta onnistui lopulta ja nollilla liikenteeseen. Mutta 14 vuotta on ollut kortti, ja yhden kerran on pysäytetty.

Päivämäärä:   8.1.25 17:39:18

Ehkä 10 kertaa, pari puhallutusta, ylinopeuden takia 2 kertaa myös, muut pysäytykset olleet jotain random ajokorttitarkistuksia tms. Aina on matka jatkunut ihan normaalisti.

Päivämäärä:   8.1.25 17:58:50

no eka pysäytys vähän yllätti ja jännitti. pysäkillä oli kaksi poliisia peräkkäin. pysähdyin ekan kohdalle ja se viittilöi jatkamaan matkaa joten poistuin paikalta. lähtivät perään ja mietin että pitäisköhän pysähtyä. sitten kun laittoivat vilkut päälle, ajoin pysäkille. kuumotteli :D setä vähän torui ja sanoi että pitäisi ajaa hitaammin kun näkee poliisin. oli siis perus ratsia kyseessä ja ottivat kaksi autoa kerralla, en tajunnut.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   8.1.25 18:07:17

Muutaman kerran puhallutettu. Kortti ollut yli 20 vuotta, ja vähintään 20tkm vuodessa. Ikinä en ole ylinopeussakkoja saanut, vaikka lähes aina pientä ylinopeutta maanteillä ajelen, taajamissa tarkemmin. Kamera on muutaman kerran välähtänyt, muttei ole tullut sakkoja.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   8.1.25 18:11:17

Kerran kaksi vuodessa.
Puhallusratsia on ollut joka kerta.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   8.1.25 18:12:21

Kortti on ollut 17 vuotta ja ehkä kolme kertaa olen ajanut ratsiaan. Niistä ensimmäinen oli talvella, ja mun pikkupösöstä oli jäätynyt ikkuna kiinni... Oven tiivisteetkin oli vähän kohmeessa, joten piti tönäistä kunnolla että sain sen auki - ja kolautin sen voimalla poliisiraukan polveen/sääreen. :'D Muut vähäiset kohtaamiset virkavallan kanssa ovatkin sujuneet ilman pahoinpitelyjä.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   8.1.25 18:17:35

Muutama kerta puhallutettu, pari kertaa pieni ylinopeus jotka meni nuhteilla ja pari kertaa enemmän tai vähemmän syystä putkaan. Ja kerran päiväksi krp:n kuulusteluun. Ei pelottanut eikä jännittänyt, Suomen poliisi on maailman asiallisiin.

Päivämäärä:   8.1.25 19:29:24

Kahdesti puhallutusratsiaa, kolmas oli lähellä, mutta se loppui pari autoa ennen minua. Heh. Ja kerran varsinaisesti pysäytetty, olin aamuyön hiljaisina tunteina menossa töihin ja vastaan ajanut poliisi koukkasi pysäyttämään. Puhallutus ja hyvää päivänjatkoa. Kerran odotin poliisin tulevan juttusille, tulivat sanalle hiljaiselle parkkipaikalle perässäni, mutta jatkoivat sitten matkaa hetken aikaa siinä oltuaan. Mitä lie puuhasivat.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   8.1.25 19:39:51

0 kertaa. Ei edes puhallusratsiaa. Kortti ollut 19 vuotta.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.1.25 19:49:47

2 krt puhallegettu, 1 kerran valot ei ollut päällä, parkkipaikalta lähdin ja poliisit sattui olemaan takana
Kortti ollut 35 vuotts

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.1.25 20:05:12

Alle viisi kertaa (en ole varma 3 vai 4) 41 vuoden aikan. Saisivat näkyä liikenteessä enemmänkin voisi rauhoittaa kaahareita.

Päivämäärä:   8.1.25 20:08:57

Mitä ihmettä te putkaan joutuneet olette tehneet? Kännikö? :D

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   8.1.25 20:24:44

Kerran puhallutettu. Kortti on ollut mulla 19 vuotta.

Päivämäärä:   8.1.25 20:26:36

Autolla ajaessani ei kertaakaan. Iltakävelyllä ollessani pysähtyivät ja kysyivät, mistä päin laukauksia kuului. Lähistöllä oli silloin ammuttu joku. Kehuivat koiraani, että minun ei tarvitse varmaankaan sen kanssa pelätä (iso seefferi).

Lähettäjä: Ääh 
Päivämäärä:   8.1.25 20:44:28

Ajelin isohkoa tietä pitkin missä puhallutettiin kuljettajia. Käännyin pikkutielle juuri ennen puhalluskohtaa (mennäkseni kotia), niin poliisit luulivat minun välttelevän puhaltamista ja lähtivät vilkut päällä perään, olivat hieman yllättyneitä, kun puhalsin nollat.

Päivämäärä:   8.1.25 21:42:12

2 kertaa.
Ensimmäinen kerta oli joskus n. 20 vuotiaana. Vein äitini ja hänen miesystävänsä satamaan perjantai-iltana ja mulla oli "kiire" omiin ryyppäjäisiin. Ajomatka oli n. tunnin ja liikenne oli aivan olematonta. Kesällä tuolla tiellä on 100km/h ja talvisin 80km/h, lisäksi risteysalueita 60km/h rajoituksella, tuolloin oli joulukuun alku mutta ei jäätä tai edes pakkasta missään. Hidastin tiettyihin paikkoihin missä poliisit kuulema pitävät tosi usein ratsioita. Yhden tällaisen paikan jälkeen kiihdytin roimasti ja rupesin katsomaan että mitä tuolla edessä on, aivan kuin jotain heijastimia. Ja olihan ne, 2 poliisia heijastinliivit päällä. Viittoivat pysähtymään ja pysähdyinkin. Avasin ikkunan ja poliisi kysyi: "Mitä rallikuski?", olin jo valmiina heittämään ajokorttini heille kun tiesin että nyt tuli ylitystä niin paljon että kortti lähtee. Onnekseni poliisi jatkoi vastaukseni jälkeen "Sulla oli ylinopeutta sen verran reilusti että korttisi lähtisi kuivumaan mutta meillä ei ole nyt tutka päällä." Voitte varmaankin kuvitella helpotukseni kun selvisin vain puhuttelulla. :D Pitivät jostain syystä puhallusratsiaa aivan autiolla tiellä. Loppumatkan ajelin nopeusrajoitusten mukaisesti.

Lähettäjä: näin 
Päivämäärä:   8.1.25 21:56:21

Onhan niitä pysähdyksiä ollut 34 vuoden aikana kun on kortti ollut. Yhden kerran tavallaan pysäytin poliisit itse. Lähdin töistä aikaisemmin vatsataudin vuoksi ja sitten alkoi matkan aikana tuntua, että nyt on pysäytettävä auto. Juuri ehdin tien pientareella ja laattasin oikein perusteellisesti. Siihen sitten ajoi poliisiauto ja halusivat puhalluttaa. Sanoin, että puhallan kyllä, mutta kannattaa ehkä putsata aparaatti ja pestä kädet huolella sen jälkeen, koska tämä on vatsatauti. Nollathan sieltä tietysti tuli.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   9.1.25 00:03:25

Ehkä 20-30 kertaa. Kortti on ollut 30 vuotta. Minulle on ihan uusi tieto, että joku voisi pelätä tai jännittää poliisia, ihmettelin asiaa jo siinä toisessa ketjussa.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   9.1.25 00:19:54

"P, ihmisille jää mieleen niin erilaisia asioita"

Joo satunnaisia asioita jää kaikille mieleen, ei oikein liity tähän aiheeseen mitenkään.

Päivämäärä:   9.1.25 00:22:14

Muutaman kerran normaalissa puhallutusratsiassa, jossa ovat pysäyttäneet kaikki/useita muitakin. N. puolet näistä on ollut ruotsinlaivan jonossa aamulaivasta ulos ajettaessa. Ajouraa takana muutama vuosikymmen.

Lähettäjä: Marble 
Päivämäärä:   9.1.25 00:26:02

Lähettäjä: Ääh
Päivämäärä: 8.1.25 20:44:28

Ajelin isohkoa tietä pitkin missä puhallutettiin kuljettajia. Käännyin pikkutielle juuri ennen puhalluskohtaa (mennäkseni kotia), niin poliisit luulivat minun välttelevän puhaltamista ja lähtivät vilkut päällä perään, olivat hieman yllättyneitä, kun puhalsin nollat.

Minulle on käynyt sama! Ainoa kerta kun poliisi on minut pysäyttänyt (noin 30v ajanut autoa). Silloin kyllä säikähdin, kun poliisi pölähti perässä kotipihaan. Erityisesti siksi, että pariin kertaan aiemmin elämäni aikana poliisit ovat ilmaantuneet kotipihaani ilmoittamassa perheenjäseneni kuolemasta. Tuli heti mieleen, että kuka nyt on kuollut.

Päivämäärä:   9.1.25 00:28:53

Kahdesti. Eka kerta oli juhannuksena 70km lähimmästä taajamasta tai edes kaupasta! :D Siviilihenkilöauto, luulin juoppokuskiksi kun tuli vastaan, ajoi keskellä tietä. Pysäytti kahden mäen väliin 80km/h rajoitusalueella jossa ajetaan reipasta ylinopeutta, ihan jumalattoman vaarallinen tilanne. Tärisin puhaltaessani ja kun kävi korttini kanssa autossaan. Ja kyydissä vielä kolme kaveria jotka haisivat sekä uudelta, että vanhalta viinalta niin varmasti haistoi alkoholinkin. Puhalsin nollat eikä ollut mitään muutenkaan sanottavaa, muistan vaan ikuisesti kun katseli pois kävellessään kummissaan kun vaikutin todella, todella epäilyttävältä. Luuli varmaan minua juoppokuskiksi kun hidastin niin nopeasti ettei tule nokkakolaria kun ääliö itse ajaa keskellä tietä! :D

Toisessa kerrassa ei ollut mitään draamaa, puhallusratsia taajamassa.

Kortti ollut 13 vuotta.

"Minulle on ihan uusi tieto, että joku voisi pelätä tai jännittää poliisia, ihmettelin asiaa jo siinä toisessa ketjussa."

Menikö sinulla itsenäisyyspäivän tapahtumat ohi? Ei Suomen poliisiin ole voinut luottaa aikoihin, nyt se alkaa näkymään ihan mediassa asti.

Lähettäjä: Enska 
Päivämäärä:   9.1.25 00:55:36

"Ajelin isohkoa tietä pitkin missä puhallutettiin kuljettajia. Käännyin pikkutielle juuri ennen puhalluskohtaa (mennäkseni kotia), niin poliisit luulivat minun välttelevän puhaltamista ja lähtivät vilkut päällä perään, olivat hieman yllättyneitä, kun puhalsin nollat.

Minulle on käynyt sama! Ainoa kerta kun poliisi on minut pysäyttänyt (noin 30v ajanut autoa). Silloin kyllä säikähdin, kun poliisi pölähti perässä kotipihaan. Erityisesti siksi, että pariin kertaan aiemmin elämäni aikana poliisit ovat ilmaantuneet kotipihaani ilmoittamassa perheenjäseneni kuolemasta. Tuli heti mieleen, että kuka nyt on kuollut."

Näistä tulee ihan mieleen se klassinen Karpon jakso, jossa laittoivat etukäteen kylteillä ilmoitetun muka puhallusratsian juuri ennen umpikujaan päättyvää Ansatietä Espoossa (aika sopivasti nimetty :D) ja sitten kiertelivät sinne Ansatien umppariin ajaneita ja pysähtyneitä autoja kyselemässä, että miksi päätit ajaa tänne juuri nyt. :D Siinä pätkässä tulee kyllä kaikki kuviteltavissa olevat selitykset maan ja taivaan väliltä... :D:D:D

Päivämäärä:   9.1.25 01:07:27

Puhallusratsioihin olen osunut useita kertoja, varsinaisia pysäytyksiä muistan kolme. Kortti reilut 15 vuotta, kilometrejä jotain puolen miljoonan ja miljoonan väliltä.

Kerran tiputin kaverin bussipysäkille ja tein uukkarin palatakseni tulosuuntaan. Oli vähän kauempana olleen partion mielestä näyttänyt siltä, että suunta vaihtui poliisiauton takia, niin lähtivät perään ja tarkastivat tilanteen.

Kaksi kertaa "ihan sattumalta" pysäyttivät liikenteestä, kun alla oli auto, jolla sukulainen oli ainakin kahdesti kärynnyt ratista. Olin tyytyväinen, kun ko. autoa pysäytettiin, mutta vähän huvitti se ihan täysin satunnaisesta tarkastuksesta selitys :) toisella kertaa joutuivat hetken vielä etsimäänkin, kun kääntyivät vastaantulevina perään ilman vilkkuja, ja ehdin jo porhaltaa vähän piiloon sivutien jätepisteelle.

Ja tästä tuli mieleen myös ei-pysäytys, jota en varmaan unohda. Puhuin liikennevaloissa seistessä puhelimeen, kun viereiselle kaistalle ajoi poliisiauto. Minä jäädyin ja tuijotin hiki otsalla kuskia sakkolapun suuruutta miettien. Poliisi nosti etusormensa pystyyn ja heristi sitä tiukan näköisenä päätään pudistellen. Minä lopetin puhelun, laskin luurin etupenkille, ja poliisi nyökkäili hyväksyvästi. Valo vaihtui ja jatkettiin molemmat matkaa :)

Poliisi ei pelota, mutta aina puhaltaessa vähän jännittää, että jos kuitenkin join huomaamattani pullon kossua ja puhallan kuusi promillea. Ihan yhtä loogisesti jännitän myös esim. lentokentän turvatarkastuksessa sitä, että olen vahingossa pakannut laukkuun pommin tai konekiväärin.

Lähettäjä: Plop 
Päivämäärä:   9.1.25 01:28:21

Tämä on hupaisa topa, mutta tässä oli päivän paras kommentti, jolle repeilin ääneen :D

"Poliisi ei pelota, mutta aina puhaltaessa vähän jännittää, että jos kuitenkin join huomaamattani pullon kossua ja puhallan kuusi promillea. Ihan yhtä loogisesti jännitän myös esim. lentokentän turvatarkastuksessa sitä, että olen vahingossa pakannut laukkuun pommin tai konekiväärin."

Harmittavan harvoinhan poliisia liikenteessä näkee tai erityisesti ratsioita pitämässä. Pari kertaa muistan, mutta onhan niitä täytynyt enemmänkin olla, kun jonkun verran ylinopeussakkoja on tullut napsittua. Toinen oli kolmen aikaan aamuyötä, kun kävin harrastustilassamme ohimennessäni hakemassa jotain tavaraa ja liikuin täysin aution maalaispitäjän taajamassa. Siinä vastaan tullessaan kääntyivät perään puhalluttaakseen. Se taisi vielä olla ensimmäinen kohtaamiseni poliisin kanssa liikenteessä parikymppisenä. Oli talvi, enkä avannut ovea valmiksi vaan keskityin kaivelemaan hanskalokerosta kukkaroa, jossa ajokortti ja mitä lie luulivat minun tekevän kun aika terävästi napauttivat ikkunaan.

Toisella kerralla olin matkalla kokoukseen isompaan kaupunkiin ja vähän turhan tiukalla aikataululla. Ajelin valtatiellä siis vähän kovaa ja kun ei ollut navigaattoreita vielä niin en ihan tiennyt olevani niin lähellä jo kaupunkia. Painelin jostain kuhnurista ohi ihan kaupungin laitamilla ja siinä ohittaessa oli vauhtia sen verran liikaa, että vastaan sattunut partio antoi ylinopeussakot.

Lähettäjä: Missä poliisi? 
Päivämäärä:   9.1.25 08:25:21

Yhden kerran vuodesta 1984 lähtien.
Syynä puhallutus ja selviydyin siitä mallikkaasti ja nopeasti. Poliisikin oli ystävällinen.
Olen kerrassaan ylpeä itsestäni mutta en tiedä piristikö tämä ketään koska oli niin tavanomaista.
Onhan tuo kaiken kertovaa että en ole poliisia
kohdannut liikenteessä kuin kerran neljänkymmenen vuoden aikana vaikka ajelen
suhteellisen paljon.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   9.1.25 08:39:01

Jos puhallusratsioita ei lasketa, niin kerran on poliisi pysäyttänyt.

Olin koiran kanssa lenkillä ja poliisi halusi tietää minkä rotuinen koira on kun oli niin hauskan näköinen.

No sehän oli sekoitus Suomen pystykorvaa, ajokoiraa, noutajaa, saksanpaimenkoiraa ja bordercollieta.

Päivämäärä:   9.1.25 08:43:59

” Menikö sinulla itsenäisyyspäivän tapahtumat ohi? Ei Suomen poliisiin ole voinut luottaa aikoihin, nyt se alkaa näkymään ihan mediassa asti.”

XDDD

Kyllä itsenäisyyspäivänä oli perinteinen ”pelaa tyhmiä pelejä, voita tyhmiä palkintoja” -tilanne.

Suomen poliisiin voi luottaa edelleen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.