Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Loukkasin ystävääni

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.1.25 14:27:59

Sanoin hyvin ilkeästi yhdelle ystävälleni jotakin aikaa sitten.
Olimme ottaneet reilusti viiniä ja meillä tuli sana harkkaa. Iltamme päättyi silloin siihen.
En tiedä miksi sanoin niin, miksi loukkasin. Olen itse hyvin hyvin pahoillani asiasta enkä oikein ymmärrä edes omaa käytöstäni.
Olen laittanut hänelle viestiä, että voisimmeko tavata, mutta hän sanoi ettei voi olla enää ystäväni.

En tiedä mitä tekisin asian kanssa. Olen ajatellut, että menisin jollekin puhumaan asiasta. Tuntuu vain, että päiviä peittää raskas sumu tuon tapahtuneen jälkeen. Nyt voimaton olo enkä pysty asialle mitään tekemään.

En tiedä miksi avauduin tänne.

Re: Loukkasin ystävääni

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   8.1.25 14:30:39

Jos ystävä ei halua tavata niin voisitko muuten yrittää vielä pahoitella ja selvittää asiaa ? Ei saa selitellä, esim känniä sinänsä syytellä, vaan aidosti pahoitella. Hyväksyä myös se, että ehkä vie aikaa palata vanhaan, mutta jos edes hiljalleen.

Sitten pitää ottaa opikseen, miettiä syitä ja seurauksia ja olla jatkossa toimimatta ihan noin rajusti !

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.25 14:33:23

Ei varmaan olisi huono idea puhua jollekin, niin saisit selvitettyä taustalla olevia motiiveja. Eihän tuollainen käytös tyhjästä tule. Kaverille voit laittaa nöyrän anteeksipyynnön, lähetä vaikka kukkia. Ja kerro, että et tiedä, mikä sinuun meni, mutta olet hakenut apua parantaaksesi tapojasi.

Päivämäärä:   8.1.25 14:34:04

Voi olla, että ystäväsi antaa sinulle anteeksi kun aikaa kuluu. Pyysitkö anteeksi kun laitoit viestin, että haluaisit tavata? Riippuu tietysti siitäkin, mitä sanoit, jokaisella on toki omat rajansa. Mutta jos kyse ei ollut mistään aivan hirvittävästä, niin kyllä tällaiset usein voidaan sopia, aikaa siihen voi kyllä mennä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.1.25 14:41:13

Tai voi olla, että tämä oli vain asia, joka lopulta katkaisi kamelin selän. Mene ja tiedä, kun tarinalla on aina kaksi puolta.

Lähettäjä: ivar 
Päivämäärä:   8.1.25 14:44:29

Aika kultaa muistot.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.1.25 14:50:46

Meillä mielestä ollut hyvä ystävyyssuhde aina ja ollaankin oltu ystäviä jo 15 vuotta.
Kyllä pyysin anteeksi kun koitin sopia tapaamista.
En pidä itseäni ilkeänä ihmisenä, enkä usko, että kukaan muukaan. Sen takia tämä painaakin itseni niin alas kun en ymmärrä syytä miksi piti niin tehdä.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   8.1.25 14:56:52

Siis millaisesta asiasta nyt on kyse? Voisitko avata vähän?

Päivämäärä:   8.1.25 15:02:34

Ei aloittaja varmaan halua kovin tunnistettavasti kertoa millaisesta asiasta oli kyse, mutta sillä on tosiaan merkitystä mitä se oli. On asioita, joiden sanomisen jälkeen ihmissuhde ei voi enää palata ennalleen. Sitten on sellaisia, jotka kyllä loukkaavat, mutta jotka voi jättää taakseen jos toinen aidosti pyytää anteeksi.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   8.1.25 15:30:27

Kyllä sinä tiedät miksi sanoit mitä sanoit.
Mieti mikä oli se tarve loukata ja kerro se rehellisesti ystävällesi.
Hän voi antaa anteeksi kun olet rehellinen, mutta tuollainen "en tiedä miksi sanoin niin" on ihan shaissea ja valhetta.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.1.25 15:58:44

Hmm
En nyt viitsi avata asiaa kun asia ei niin yksiselitteinen ole

Päivämäärä:   8.1.25 16:20:32

Olit humalassa joten estoja oli lähtenyt pois. Sanoit totuuden mitä ajattelet todellisuudessa, muttei ole pokkaa sanoa sitä selvinpäin. Tottakai harmittaa kun paljastit nyt totuuden.

Lähettäjä: Ni 
Päivämäärä:   8.1.25 16:23:56

En osaa sanoa muuta kuin että tosi ikävää jos ystävyys päättyy tuohon. Ystävästä eroaminen on pahempaa kuin yksikään mies tai muu ero. Voimia. Toivottavasti ystävä leppyy ja saatte puhuttua.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.1.25 16:44:46

En ajattele ystävästäni niin kun mitä sanoin. Siksi en allekirjoita tuota, että alkoholi vaikutti asiaan että "uskalsin" sanoa mielipiteen hänestä.

Päivämäärä:   8.1.25 16:47:42

Hyväksy että hänellä on oikeus katkoa sinuun välit. Hän ei tee mitään väärää siinä.

Hyvään anteeksipyyntöön kuuluu minusta toisen tunteiden validointi, sen loukkaavan teon kuvaus ja sitten kerrot miksi niin tapahtui ja mitä aiot tehdä että niin ei tapahdu enää. Noin pohjana.

Tehdäksesi sen, sinun pitää oikeasti ymmärtää miksi päädyit sanomaan noin. Anteeksipyyntö ei tule menemään läpi jos syytät siitä alkoholia. Käytä aikaa itsetutkiskeluun, ja ennen kaikkea hyväksy että vaikka tekisit kovan työn itsesi kanssa, ja tekisit täydellisen anteeksipyynnön, hänellä ei ole minkäänlaista velvollisuutta edes vastata siihen.

Lähettäjä: Tex 
Päivämäärä:   8.1.25 16:48:42

Olisiko vaan nyt kamelin selkä katkennut etkä itse sitä huomannut? Jos ystäväsi on kiltti ja joustava tyyppi niin voi olla että kun jousto loppuu, se tosiaan loppuu. Eikä kaikkia loukkauksia vaan voi noin vaan unohtaa ja jatkaa hymyillen matkaa.
Käy juttelemassa jollekin, vois olla hyvä ajatus

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.1.25 17:02:01

Täytyy antaa hänelle aikaa ja aion mennä asiasta juttelemaan.
En syytä alkoholia. Sen ajoin nyt jättää elämästäni pois, se ei ole mitään hyvää tainnut elämääni tuoda.
Voisin hyväksyä helpommin varmasti asian (myös sen jos ystävä ei tahdo olla enää tekemisissä) jos vain saisin hänen kanssaan jutella ja pyytää anteeksi.
Itse en tälläsiä asioista tykkää hoitaa tekstiviesteillä tai puhelimitse.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.1.25 17:10:24

Jos et ole pyytänyt anteeksi, ei hän varmaan haluakaan nähdä. Pyyntö tapaamisesta ei ole anteeksipyyntö.

Laittaisin itse anteeksipyynnön viestillä, kertoisin että ymmärrän täysin miten hirveästi sanoin, otan asiasta kaiken vastuun ja myönnän miten väärin ja kauheasti tein.

Silti ystävä ei välttämättä anna anteeksi koska ainakin itse olen ottanut asenteen että jos joku lähelläni käyttäytyy rumasti, en pidä tällaisia ihmisiä lähelläni.

Minulla on alkoholistiläheinen jota rakastan, joka on tärkeä ja josta välitän mutta en ole enää hänen ystävänsä enkä halua olla enää tekemisissä koska suojelen itseäni. Hän ei hallitse käytöstään joten jos olisin tekemisissä, altistuisin kuitenkin jossain vaiheessa taas kauhealle käytökselle. Ainoa jota voin hallita on minä itse ja minä itse voin päättää että en anna kaoottisen käytöksen kuulua elämääni. Voin välittää etäältä.

Päivämäärä:   8.1.25 17:12:58

Saatat nyt vaan joutua tekemään sen viestillä tai puhelimessa, et varmaan itsekään olisi iloisena näkemässä ihmistä joka loukkaa sinua noin pahasti?

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   8.1.25 17:19:36

"Kyllä pyysin anteeksi kun koitin sopia tapaamista."

"Jos et ole pyytänyt anteeksi, ei hän varmaan haluakaan nähdä. Pyyntö tapaamisesta ei ole anteeksipyyntö."

??? Siis ap on pyytänyt anteeksi!

Päivämäärä:   8.1.25 17:23:00

Anteeksipyyntö ei kuulosta välttämättä kovin uskottavalta jos yrittää samaan syssyyn sopia tapaamista. Sori kun sanoin rumasti, mennäänhän silti kahville niin kuin joka torstai?

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   8.1.25 17:26:24

Se on sitten toinen juttu, miltä anteeksipyyntö on kuulostanut. Sitä emme tiedä. Kommentoin tuossa vain sitä, kun jonkun mielestä ap ei ole pyytänyt anteeksi vaikka selvästi sanoi pyytäneensä.

Päivämäärä:   8.1.25 17:29:17

Joo, enhän minäkään tiedä, se on voinut olla todella hyvä anteeksipyyntö (joskin vaikea uskoa kun aloittaja ei edes tiedä miksi päätyi loukkaamaan, vain että joi liikaa alkoholia ja se aiheutti), mutta kun heti perään yrittää sopia tapaamista niin minulle ainakin tulisi sellainen olo että toinen yrittää saada asian hoidettua alta pois että voidaan leikkiä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Aika rumasti mutuilin tuossa, kun en tosiaan tiedä mitä aloittaja on sanonut enkä edes millaiset välit hänellä ja hänen ystävällään oikeasti on.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.