Lähettäjä: typy
Päivämäärä: 9.1.25 10:34:25
Mulla on vuorot siten, että aina kuuden päivän putki ja sitten neljä vapaata. Pelkästään tuo kuuden päivän putki aiheuttaa sen, että ensimmäinen vapaa on aina ihan hyödytön, olen puhki ja nukun sekä makaan sohvalla telkkaa katsellen ja torkun. Toisena päivänä piristyn ja saan asioita tehtyä. Eli mulla on aina 2x aamu (6-14), 2x ilta (14-22), 2x yö (22-6). Mies tekee ns. virka-aikaa 8-16 mutta heillä käytössä liukuma. Lapset ovat päivähoidossa arkisin eli mies vie lapset hoitoon mun aamuvuoroina, minä haen heidät kun tulen töistä. Mun iltavuoroissa lapset ovat aamun kotona mun kanssa ja vien heidät lounaalle eli n. klo 11 hoitoon, jonka jälkeen otan vielä päikkärit tarpeen vaatiessa tai sitten teen muuta, käyn lenkillä tms. Mun ilta- ja yövuoron välinen päivä (eli olen tullut töistä illalla klo 23 ja menen tietysti suoraan nukkumaan, seuraavana päivänä työvuoro alkaa vasta klo 22) on rankin koska pitäisi pystyä lepäämään ennen yövuoroa. Mies vie siis lapset hoitoon aamulla ja minä nukun, haen lapset hoidosta lounaan jälkeen. Niin kauan kun lapset nukkuivat päkkäreitä niin tämä toimi mutta nykyään eivät enää nuku ja mun tarvitsee tässä välissä saada nukkua päikkärit niin nyt ollaan mietitty josko lapset olisivat koko päivän päikyssä, siis jos on arkipäivänä tuo. Iltavuorojen välissä menen nukkumaan kun pääsen kotiin n. klo 7 eli lapset menevät päiväkotiin silloin lähes koko päiväksi. Haen heidät yleensä n kolmen aikaan.
Meillä isovanhemmat asuvat sen verran kaukana, että heitä ei voi käyttää ja vaikka voisi niin en usko, että joka päivä hekään jaksaisivat lapsia hoitaa. Plus meillä on lapsilla niin hyvä päivähoito (lähellä, pienet ryhmät, kivat hoitajat ja kisoja kavereita), että en koe mitään huonoa omaa tuntoa tästä asiasta.
|