Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kissan- ja koiranomistajat, voisimmeko yhdessä

Lähettäjä: Särinä 
Päivämäärä:   8.1.25 12:47:33

rintamana valita kuluttajina toimia maan tuontimarkkinoita ohjaten siten, ettemme tukisi muuta kuin pohjoismaista (viimeisenä vaihtoehtona edes EU-maista) tuotantoa koskien em. lemmikkieläinten ruokaa ja herkkuja?

Tässä ketjussa aihe on nyt kissojen ja koirien ruoat ja herkut. On aivan turha yrittää venkoilla aiheesta entä sitten -(=whataboutismi) vänkyilyllä elektroniikkaan tmv. Kommentoin tämän, koska tälläkin foorumilla kirjoittajien kyky pitäytyä aiheessa etenkin aiheen ollessa epämieluisia, on hapertunut. Jos aihe ärsyttää sinua, koska kiinalaisen lihan ostaminen on sinulle aivan ok, niin selvä.

Tämä nykytilanne on käsittämätöntä. Lihan/siipikarjan/kalan rahtaaminen tänne Aasiasta nyt ensinnäkin. Mietitään hieman.

Toisin kuin monessa muussa asiassa, niin em. lemmikin syötävissä pohjoismaisuuden valitseminen ei tarkoita välttämättä korkeaa hintaa. Millaista maata haluamme merkittävinä kuluttajina tukea? Minkä maan työpaikkoja haluamme lisätä?

Haluammeko geenimanipuloitua tai antibioottituutattua syötävää kuppiin? Entä millaisen elämän eläneitä tuotantoeläimiä siihen kuppiin nappulana/palasina?

Jos ei ole kysyntää, ei kannata rahdata tavaraa merten takaa suomalaiskauppojen hyllyihin.

Re: Kissan- ja koiranomistajat, voisimmeko yhdessä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.1.25 12:59:08

Aivan juu, koska kaikki kissan- ja koiranomistajathan käyttävät hevostallinettiä.

Päivämäärä:   8.1.25 13:11:36

*antaa ablodit 1. kommentoijalle*

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.25 13:19:39

Ei kiitos. Teen valinnat itsenäisesti edelleen.

Lähettäjä: tiitsör 
Päivämäärä:   8.1.25 13:21:16

"Ei kiitos. Teen valinnat itsenäisesti edelleen."

:'D Vuoden valopää on jo valittu. Se on piste.

"Ostan kiinalaista ja thaikkulaista lihaa, koska MinUlLa On oIkEuS1!"

Päivämäärä:   8.1.25 13:25:24

Onneksi markkinoilla on paljon vaihtoehtoja eikä mikään sulje toistaan pois ostoskorista :)

Taitaa vuoden valopää olla siis aloittaja itse.

Päivämäärä:   8.1.25 13:37:11

Haluaisin, mutta näitä on vaikea löytää ja ne ovat usein hinnaltaan moninkertaisia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.1.25 13:42:31

No, mun elukat syö itse pyydettyä riistaa, joten aloittaja voi vaan katsoa peiliin ja kiillotella sädekehäänsä ihan rauhassa. Kävikö lainkaan mielessä, ettei idea edes teoriassa toimi, koska EU:nkaan alueella ei tuoteta riittävästi jämälihoja ruokkimaan EU:n alueen lemmikit?

Päivämäärä:   8.1.25 13:43:52

Puruluut meillä on kotimaisia, on olleet jo ennen tätä viimeisintä kohua, mutta sopivaa koiranruokaa ei kotimaisista vaihtoehdoista ole valitettavasti meille löytynyt. Mielelläni syöttäisi kotimaista kuivaruokaa, jos vaan löytyisi sopiva.

Päivämäärä:   8.1.25 13:46:07

"No, mun elukat syö itse pyydettyä riistaa, joten aloittaja voi vaan katsoa peiliin ja kiillotella sädekehäänsä ihan rauhassa. "

Kukahan tässä kiillottelee nyt?

Kiitoksia myös tittelistä ylempänä, valopääksi minua ei olekaan aiemmin kutsuttu.

Tarjonnasta ja hinnasta maininneelle, esimerkiksi Bozita on ruotsalainen merkki eikä kallis lainkaan.

Koulutusnami on täällä nykyyän Best Barf -merkin lihukkeet.

Lähettäjä: catio 
Päivämäärä:   8.1.25 13:49:54

"sopivaa koiranruokaa ei kotimaisista vaihtoehdoista ole valitettavasti meille löytynyt"

Entä mainittu Bozita? Meilläkin syödään sitä, samoin pikkuserkkuni tilalla kaikki lihansyöjätyöeläimet eli 4 koiraa ja 3 kissaa syövät tätä ruotsalaista

Päivämäärä:   8.1.25 14:04:18

Aika vähärasvaisilta vaikuttavat nuo Bozitatkin aktiivisille ja paljon liikkuville harrastuskoirille, joilla on ongelmana helposti liika laihtuminen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.