Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Amk harjoittelu, koska kannattaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.1.25 11:06:32

Toista vuotta menossa opinnot. Ajatuskin siitä että menisin kesällä harjoitteluun on uuvuttava. Koulussa kuitenkin tähän tunnutaan painottavan, muutenkin ahdistaa tuo tahti että heidän mielestä äkkiä pitäisi saada paperit, viis siitä oppiiko mitään

Re: Amk harjoittelu, koska kannattaa

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   8.1.25 11:08:50

Niin, kouluille maksetaan valmistuneiden oppilaiden mukaan.

Ei kun harjoitteluun vaan, menisithän varmaan kesätöihin kuitenkin.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   8.1.25 11:09:34

Lisäys, saat samalla sitä kullanarvoista työkokemusta, mitä tarvitset valmistumisen jälkeen töitä hakiessa. Sitä ei voi koskaan olla liikaa.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   8.1.25 11:20:38

Minä suosittelen kyllä harjoitteluun hakemista (alasta riippuen sinnehän ei niin vain mennä, vaan toivotaan, että edes jossain opintojen vaiheessa tulisi mahdollisuus päästä harjoitteluun). Kun meillä oli toisena vuonna ensimmäinen harjoittelu, niin sen jälkeen opiskelijoiden osaamisessa oli hirveän suuri ero, ja huomasi kyllä heti, ketkä olivat päässeet harjoitteluun ja ketkä eivät.

Päivämäärä:   8.1.25 11:25:08

Mutta haluaisin lomailla kesän, tehdä ehkä jonkun yhden kurssin..jotenkin todella uupunut kun työn ohessa opiskelen

Päivämäärä:   8.1.25 11:26:12

Mikä siinä harjoittelussa uuvuttaa ja ahdistaa? Mitä ajattelit tehdä kesällä, onko taloudellisesti mahdollista pitää kesälomaa, onko säästöjä tai elättävätkö vanhemmat?
Itse yrittäisin hakea kesätöitä omalta alalta ja lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla, suorittaa harjoittelun samalla. Toki olin opiskeluaikana siinä tilanteessa että kesällä oli pakko tehdä töitä, ei auttanut vaikka väsytti. Ensimmäinen työpaikka ja palkallinen kesäloma opiskeluvuosien jälkeen tuntui tosi luksukselta, ajatella, joku maksoi siitä että olin lomalla ;)

Päivämäärä:   8.1.25 11:26:15

En menisi siis kesätöihin, vaan mulla olisi lomaa nykyisestä työpaikasta

Päivämäärä:   8.1.25 11:28:09

Oikeastaan jos suoritan kesäkurssin voin pitää opintovapaata kesällä plus kesälomaa. Taloudellinen tilanne mahdollistaa loman vaikka kahdeksi kuukaudeksi ilman mitään tuloja

Päivämäärä:   8.1.25 11:31:49

Uuden opettelu ahdistaa, en jotenkin koe että kukaan firma hyötyisi panoksestani mitään. Olen siis duunaritaustainen ja haluaisin edes digitaidot vähän paremmalle tolalle. Tuntuu etten osaa mitään uudelta alalta

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.