Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä tietää onko mies oikea?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   7.1.25 21:12:11

Takana puoli elämää kestänyt pitkä hankala parisuhde, ns. Traumakemiasuhde. Uusi parisuhde on kaikkea muuta, mutta alun tunteiden roihahduksen ja innokkuuden jälkeen fiilis on.. no laimea. Viihdyn miehen seurassa, hänelle voi puhua kaikesta, hän tekee kaikkensa vuokseni, seksi toimii.. Ollaan seurusteltu vasta muutama kuukausi.
Tiedän että osa ajatuksistani liittyy menneeseen suhteeseen ja siihen vuoristorataan mitä elänyt, ja nyt tavallinen ja turvallinen suhde tuntuu kädenlämpöiseltä. Se silti saa minut miettimään, onko mies sittenkään se oikea, jos hänen katselemisensa esim. Ei saa sukkiani pyörimään jalassa?

Re: Mistä tietää onko mies oikea?

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   7.1.25 21:14:02

Ei se ole.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.1.25 21:17:05

Mikään ei tunnu miltään kun olet tottunut vuoristorataan. Anna sille uudelle suhteelle aikaa ja itsellesi aikaa parantua. Jos seksikin luistaa niin olet ehkä vaan tottunut siihen vuoristorataan ja siksi "ei tunnu miltään". Vain jännä mies saa sinut "tuntemaan jotain" jos et muuta asennetta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.1.25 21:20:08

Sinä et itse ole valmis uuteen suhteeseen.

Lähettäjä: tai sitten 
Päivämäärä:   7.1.25 21:25:22

Kannattaa etsiä uusi jännämies, vielä jännempi kuin edellinen.

Päivämäärä:   7.1.25 21:50:35

Sanoisin, että oman historiasi vuoksi joudut kyllä tekemään paljon työtä pääsi kanssa.
Jos kuitenkin tuntuu pääsääntöisesti hyvältä, niin anna aikaa ja puhu tästä(kin) asiasta miehesi kanssa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.1.25 21:56:04

Ilman epätoivon ja hylkäämisen alhoja ei ole niitä uskomattomia helpotuksen huippujakaan. Terve parisuhde ei koskaan voi olla samanlainen kuin vuoristoratasuhde. Onnellinen ja hullaantunut voi silti olla.

Päivämäärä:   7.1.25 21:59:26

Sukat ei pyöri jalassa koska et anna niiden pyöriä. Kuulostaa ettet uskalla antaa tunteillesi valtaa, koska trauma entisestä suhteesta tuo pelkoa nykyiseen.

Päivämäärä:   7.1.25 22:08:24

Tuolla päällä et voi nyt erottaa hyvää suhdetta tylsästä. Eikä kukaan voi sitä sinulle kertoa. Sun olisi hyvä erota ja työstää näitä asioita. Olla ihan kunnolla yksin (ilman deittailua ja jännityspiikkejä) ja katsoa sitten esim. 2v jälkeen miltä tuntuu.

Vaikka olisit ns. vikapää, ei kumppani ansaitse sitä, että pidät suhdetta tylsänä ja laimeana. Toinen ihminen ei ole sinua varten. Jos et voi 100% sydämellä olla suhteessa ja halua olla siinä sen toisen persoonan takia, ei suhteessa pidä olla.

Päivämäärä:   8.1.25 10:46:14

Nostellaanpa. Tässäpä se sitten pohdinnan paikka onkin, että antaako suhteelle aikaa vai kipuillako yksin tilannetta.. ja joo, edellinen suhde oli ihan kamala, sen jälkeen vietin villiä sinkkuelämää joten kunnolla yksin en ole ollut missään vaiheessa vaan jotain sutinaa ollut koko ajan käynnissä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.1.25 12:05:42

Ihan ensiksi teit virheen menemällä suhteeseen ylipäätään. Vaikean suhteen jälkeen ehdottomasti kannattaa tasata ne aivokemiat olemalla ihan kunnolla yksin vaikka 2 tai 3 vuotta. Ei säätöjä, ihastuksia, tai mitään. Mieluiten ilman seksiäkin.
Sitten voi sanoa että seuraava suhde on vakaalla pohjalla kun on opetellut rakastamaan yksineloa, tasannut kemiat omassa kehossa, surrut ja käsitellyt menneet traumat.
Sääliksi käy niitä uusia kumppaneita jotka erehtyvät yksiin traumaperäisten kanssa. Ja itse olen siis se traumaperöinen, hillitön vuoristorata suhde narsistin kanssa takana ja useampi vuosi mennyt täysin yksin, ja olen todella pakottanut itseni kohtaamaan ne demomit pään sisällä. Nykyään olo on terve ja neutraali mutta tarve etsiä suhde on laimennut. Jos siwlunkumppani sattuu kävelemään vastaan annan mennä mutta en etsi mitään enkä ketään koska en tunne yksinäisyyttä tai kaipuuta parisuhteeseen.
Ja se on varma että vuoristoradan kyytiin en toiste erehdy vaan viehätyn nykyään kilteistä, rauhallisista ja ujoistakin miehistä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   8.1.25 12:09:25

"kipuillako yksin tilannetta"

Se on PARIsuhde. Miksi kipuilisit yksinäsi, kun voit hakea tukea kumppaniltasi? Se ei tarkoita, että käytät häntä likasankona, mutta tasavertaisessa kumppanuudessa voit myös kertoa huonoista fiiliksistäsi. Ehkä voitte mennä vaikka huvipuistoon yhdessä hakemaan niitä vuoristoratatunteita :D

Päivämäärä:   8.1.25 12:15:24

.., tämän kun olisi tajunnut. Nyt tuntuisi kamalalta ajatus heittää hyvä mies hukkaan sillä, että on itse niin kesken vielä.

Olen jutellut miehen kanssa omista tunteistaja hankalista fiiliksistä ja hän ymmärtää ne kyllä. Jotenkin kaikesta kiltteydestä ja hyväksymisestä tulee semmoinen "apua, ei"-fiilis. Ihan kun ei olisi ansainnut mitään hyvää, vaikka tasan tietää että minua on menneessä suhteessa kohdeltu huonosti eikä toisinpäin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.