Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muuttuvatko naisen äärirajat pysyvästi...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.1.25 20:24:36

...synnytyksen jälkeen?

Re: Muuttuvatko naisen äärirajat pysyvästi...

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   7.1.25 20:28:27

Kyllä vain. Tuliko yllätyksenä?

Päivämäärä:   7.1.25 20:29:35

Mikä muuttuu ja kuinka paljon?

Lähettäjä: Nibbeli 
Päivämäärä:   7.1.25 20:33:39

Mulla leveni lantio ja rintakehä. Jalkapöytä levisi, vanhat korkkarit nykyään liian kapeita.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   7.1.25 20:58:59

Entiset vaatteet mahtuu päälle kolmen raskauden jälkeen, joten ei välttämättä hirveästi. Toki maha on löysempi ja tissit pienemmät ja roikkuvammat.

Päivämäärä:   7.1.25 21:01:47

Ei mulla muuttunut mikään. Paitsi vatsalihasten erkauma jäi.

Päivämäärä:   7.1.25 21:03:25

Puhuiko aloittaja fyysisestä vai psyykkisestä puolesta?

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   7.1.25 21:09:42

Miten rintakehä ja jalkapöytä voi muuttua, lantion nyt vielä ymmärtää

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.1.25 21:13:52

Mulla on paino pysynyt samana teini-iästä kuuskymppiseks, kolmen lapsen jälkeenkin.
Lantio leveni kahden ensimmäisen lapsen jälkeen ehkä 10 senttiä, mutta palautui entisiin mittoihin muutamassa vuodessa.
Kolmannen lapsen jälkeennpalautui muutamassa kuukaudessa.

Lähettäjä: Hui 
Päivämäärä:   7.1.25 21:20:45

Se lapsi kasvaa kohdussa kohtu voi ylettyä kylkiluiden sisäpuolelle asti. Kaikki siinä matkalla levenee ja antaa tilaa. Jalat leveni myös minulla jo ensimmäisen odotuksen alussa, sain kyllä toisen lapsen jälkeen takaisin omat mittani, mutta se johtui lähinnä huonosta parisuhteesta. En nukkunut en syönyt jne. Kolmannen jälkeen "ääriviivat" eivät ole enää palautuneet.

Lähettäjä: Poikanen 
Päivämäärä:   7.1.25 21:26:38

Käsitin varmaan väärin mut ajattelin et aloittaja tarkoittaa sitä yhtä paikkaa.

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   7.1.25 21:27:52

Jalat tosiaan leviää ja koko kasvaa. Suht kapea on jalka edelleen mutta pari numeroa isompi. Joskus 30v oli jalka vielä 38/39, nykyään 41 jopa 42

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   7.1.25 22:51:05

"Miten rintakehä ja jalkapöytä voi muuttua, lantion nyt vielä ymmärtää"

Googlaa kuva ihmisen luurangosta. Jalkapöytä on iso pino pieniä luita, joiden välissä on jänteitä ja sidekudoksia eli samaa ainetta kuin lantiotakin kasassa pitämässä. Raskaus vaikuttaa kaikkiin kasassa pitäviin kudoksiin, ei vain synnytyksen kannalta merkittäviin. Kylkiluiden kiinnittyminen kummastakin päästä löystyy myös, osalla jopa näkyvästi.

Lähettäjä: liza 
Päivämäärä:   7.1.25 22:51:58

Lähettäjä: Nibbeli
Päivämäärä: 7.1.25 20:33:39

Mulla leveni lantio ja rintakehä. Jalkapöytä levisi, vanhat korkkarit nykyään liian kapeita.

Sama täällä! Eikä siis siten että olisin nyt painavampi kuin ennen raskautta (päin vastoin, olen nyt kevyempi ja turhankin kuivassa kunnossa), vaan ihan siis rakenteellisesti kehoni on nyt noilta osin leveämpi

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   7.1.25 22:55:53

Miksi on kuitenkin paljon naisia (minäkin tiedän useita), jotka ovat ihan yhtä hoikkia ja siroja useammankin lapsen jälkeen kuin ennen lapsia? Eivät he ainakaan ole mihinkään levinneet. He eivät tosin ole olleet lihavia odotusaikanakaan saati ollut mitään 10 kiloa ylipainoa vauvan saannin jälkeen.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   7.1.25 22:56:53

Ei sitä jalkaterän leviämistä huomaa muuta kuin uusista kengistä :D

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.1.25 22:58:53

"Käsitin varmaan väärin mut ajattelin et aloittaja tarkoittaa sitä yhtä paikkaa."

Olet tosiaan käsityänyt väärin. "Nainen" on ihan kokonainen ihminen, ei mikään yksi tietty paikka.

Päivämäärä:   8.1.25 07:44:39

häh,

Kyllä mä olen siro edelleen vaikka mulla leveni kaikki paikat sen verran, että kaikki kengät ja housut vaihtui kokoa isompaan. Kukaan ei tuota koon muutosta huomaisi.

Ylipaino taas ei liity tähän asiaan mitenkään. Sen verran kannattaa itseään sivistää, ettei tarjoa sitä aina vaihtoehdoksi kaikkeen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.1.25 08:11:01

Jalka kasvoi tosi paljon. Toki raskaus itsessään muuttaa sitä, mutta minulla myös paino nousi niin rajusti, että varmaan vaikutti vielä pahentavasti sekin, vaikka kyse oli kuitenkin "vain" kuukausista.

Lähettäjä: Nibbeli 
Päivämäärä:   8.1.25 08:29:27

Ihmettelijöille, synnytin kolme lasta. Ensimmäinen oli 5kg 56cm syntyessään, isoja ovat kaikki olleet. Tuntui että vauvalla oli pylly kiinni mun kylkiluissa viimeiset pari viikkoa.

Rintaliivikoko meni 65cm > 70cm joten ei nyt ihan kauheasti tuota ylipainoakaan ole…

Jos ette tiedä niin pehmytkudokset pehmenee raskaudessa ja menee pari vuotta että ne palautuvat normaaliksi. Ihan siitä syystä että lantio yms joustaisi paremmin ja vauva mahtuu ulos. Huomaa siitä että esim ikenet vuotavat herkemmin verta hampaita harjatessa.

Hienoa jos jollain ne muutokset kuroutuu takaisin. Joillekin jää vatsalihasten erkauma ja joillekin ei. Mulle ei tullut yhtään raskausarpea vaikka vatsa oli valtava joka kerta, toiset saa näitäkin heti. Etukäteen et voi tietää mitä tuleman pitää.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   8.1.25 08:37:52

Häh, ilmankos mun jalat on kasvaneet lisääntymisen jälkeen liki neljä numeroa. Kaikki ylipaino on siellä! Miten ne saa laihdutettua takaisin entiselleen?

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   8.1.25 08:41:30

"Miksi on kuitenkin paljon naisia (minäkin tiedän useita), jotka ovat ihan yhtä hoikkia ja siroja useammankin lapsen jälkeen kuin ennen lapsia?"

Jos nyt tarkoitat jotain näyttelijöitä, malleja ja muita varakkaita somekuuluisuuksia, niin hehän eivät oikeasti synnytä itse vaan käyttävät sijaissynnyttäjiä. ;)

Lähettäjä: Ketju 
Päivämäärä:   8.1.25 08:43:10

Mitkä ihmeen ÄÄRIRAJAT?

Lähettäjä: Zn 
Päivämäärä:   8.1.25 08:57:00

En ole huomannut että olisi mikään muuttunut. Painokin on sama kuin ennen lastakin.

Päivämäärä:   8.1.25 09:01:59

En ole huomannut omissa äärirajoissa muutoksia mutta siskolla suureni kengännumero pysyvästi :)

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   8.1.25 10:05:22

Sektiolla 2 lasta ja täysimetys. Pienet rinnat palautui ennalleen. Ainoataan arpi alavatsassa muistuttaa mutta ei haittaa minua.

Lähettäjä: dove 
Päivämäärä:   8.1.25 10:15:24

Jalan koko kasvoi minullakin. Ennen kengänkokoni oli 37, enää ne ei mahdu ja tarvitsen 38 koon. Myös lantioni leveni selvästi. Ja ei siis painon takia,se on sama kuin ennenkin, vaan ihan ns luustoltaan. Ja olen silti tästä muutoksesta huolimatta edelleen siro kuten ennen lastakin (xs kokoinen ja alle 50 kiloinen).

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   8.1.25 10:19:23

Sain synnytyksestä kiusanseni rektoseleen.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   8.1.25 10:47:03

Mitat, aloittaja, mitat.

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   8.1.25 11:27:23

Minä olen palannut ihan millilleni ennalleen molempien raskauksien jälkeen. Olen hoikka eikä painoa tullut kummallakaan kerralla kuin sen, mitä vauva tykötarpeineen painoi ja se paino poistui synnytyksen myötä. Tämä tapahtui ihan ilman mitään erityistä yrittämistä. Molemmat lapset syntyivät lasketun ajan tuntumassa ja heillä oli panoeroa vain 15 grammaa, eli minun sokeriaineenvaihduntani lienee varsin hyvä. Tämä edesauttoi varmaan siihen, ettei ylimääräistä panoa tullut eikä jäänyt.

Lähettäjä: No se 
Päivämäärä:   8.1.25 11:59:20

"Jos nyt tarkoitat jotain näyttelijöitä, malleja ja muita varakkaita somekuuluisuuksia"

Minäkin tiedän monia ihan tavallisia hoikkia ja sirorakenteisia naisihmisiä, joiden koko ei ole pysyvästi muuttunut vaikka lapsia on saatu, joillakin useampikin.

"kaikki kengät ja housut vaihtui kokoa isompaan. Kukaan ei tuota koon muutosta huomaisi."

Kyllä huomaa, mutta ei kai sitä kukaan sano.

Lähettäjä: hw 
Päivämäärä:   8.1.25 12:05:29

Rintakehän levenemiselle voi ja pitäisikin tehdä jotain. Netistä löytää materiaalia hakusanalla rib flare ja moni fyssarikin voi ihan kädestä pitäen ohjeistaa miten ne raskauden myötä levinneet ja nousseet kylkiluut saa takaisin omalle paikalleen niin, että keskivartalolla olisi jotain tukea eikä esim. selkä kipeytyisi niin helposti.

Raskauden jälkeen monilla on myös alaselkä notkolla ja lantiokori kipannut eteen ja maha pullottaa ja selkä väsyy koko ajan ihan senkin vuoksi. Netti kertoo ohjeita hakusanoilla anterior pelvic tilt.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   8.1.25 12:21:08

"alaselkä notkolla ja lantiokori kipannut eteen"

Sehän on tämän päivän The Asento, vaikka ei olisi yhtäkään penskaa. Vielä jos on hehtaariperse niin aina parempi :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.