Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naapuri kolistaa kaiketi yöt

Lähettäjä: Möly 
Päivämäärä:   7.1.25 18:53:16

Tulen hulluksi kohta. Huonosti ( jos ollenkaan) eristetty rivitalo.
Päätyasuntoon muutti uusi asukas joka ei tunnu nukkuvan koskaan.
Ei ainakaan ikinä silloin kun minä yritän.
Kiva mennä töihin 2h unilla kun herään kolinaan ja muuhun älämölöön pahimmillaan usean kerran yössä.
Olen herkkäuninen ni soppa on valmis.
Kävi n jo kertaalleen koputtamassa naapurin oveen ja pyytämässä voisiko kolistaa yöaikaan vähemmän. Ihan ystävällisesti keskusteltiin mutta hän ei ymmärrä kuulema miten hänen äänet voi häiritä. Yritä siinä sitten selittää että olen hiljainen eläjä ja hänen ainoa seinänaapuri joten ei ehkä ole tullut ajatelleeksi että äänieristys on huono....
Mulla asuu toisellakin puolella huutaja ja yöeläjä tämäkin mut hiljenee sentään yleensä puoliltaöin edes hieman

Tulen kohta hulluksi kun ei saa kotonaan hiljaisuudessa välttämättä hetkeäkään illan/ yön aikana. Tykkään kämpästä ihan hirveästi muuten ja itkettää jo ajatuskin jos pitää päätyä myymään.

Re: Naapuri kolistaa kaiketi yöt

Päivämäärä:   7.1.25 18:54:59

Niin ja kävin äsken ostamassa korvatulpat jos oisi apua...
Silti tuntuu niin epäreilulta joulua niitä käyttämään( jos auttavat) kun itselle ei tulisi mieleenkään hakata kaapinovia yöaikaan.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   7.1.25 19:00:54

Ei tähän oikein muuta neuvoa ole kuin että muuta muualle. Et voi sanella muiden eloa, jos elävät normaalisti. Joku diskojumputus toki eri asia.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.1.25 19:01:42

Korvatulpat käyttöön vaan, itsekin nukuin niillä edellisessä kämpässäni joka yö.

Lähettäjä: telkku 
Päivämäärä:   7.1.25 19:03:14

Itsellä tv on päällä koko päivän, myös yöllä. Se rauhoittaa kummasti.

Päivämäärä:   7.1.25 19:08:34

No mun on vaikea nukahtaa jos radio tai tv on päällä.
En tiedä tottuisko siihen sitte

Lähettäjä: Eriia 
Päivämäärä:   7.1.25 19:11:35

Mä en uskaltaisi pitää korvatulppia jos en herää sitten herätyksen ääneen.
Teillä varmaan jotkut säännöt hiljaisuudelle? Ne tosin tuskin auttaa että muutto varmaan ainoa ratkaisu.

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   7.1.25 19:56:55

Meidän taloyhtiössä asui myös nuorimies joka siirteli huonekaluja ym. Taloyhtiö hallituksen kokouksessaan ilmoitti, että asukkaalle isännöitsijän toimesta on annettava varoitus. Varoitus tuli, mutta ei auttanut. Sitten tuli häätö syynä meluhaitta. No mies ei tiennyt koko häätöjutusta mitään, kun oli jossain rilluttelemassa. Lopulta nuorimies löysi kotiin, mutta oh ovi ei auennutkaan. Mies soittaa huoltoyhtiöön, jotta tulevat aukaisemaan oven. Huoltoyhtiö ilmoittaa, että oven lukko on vaihdettu ja tavarasi voit noutaa tietystä varastosta. Joten nuorimies onkin koditon ja ihan omaa syytään.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.1.25 20:39:18

Ovatko asunnot omistusasuntoja vai vuokralla? Kolistelun tai pikemminkin huonon äänieristyksen voi ottaa aiheeksi yhtiökokouksessa. Äänen vuotokohdillekin voi yrittää tehdä jotain, mutta ainakin voidaan sopia jotain.

Päivämäärä:   7.1.25 21:05:25

En haluaisi myydä.
Eli omia.
Tuo toinen , huutaja on kyllä vuokralla.

Päivämäärä:   7.1.25 21:28:36

No tuo toinen huutaja on vuokralla, niin osakkeen omistajalle isännöitsijän kautta ilmoitus. Jos ei auta niin taloyhtiö voi ottaa osakkeen haltuunsa.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   7.1.25 21:38:52

Viimeaikainen huutaminen on saattanut johtua siitä, että yöllä on tullut jääkiekon MM-otteluita.
Ihan lehdissä asti kirjoitettu älämölöstä.

Päivämäärä:   7.1.25 23:00:47

^No minäkin katsoin MM kisat ja hienosti tuli hopeaa jääkiekossa nuorille leijonille. En silti huutanut.

Lähettäjä: Sonia 
Päivämäärä:   7.1.25 23:36:45

Ymmärrän aloittajaa. Olen asunut nyt myös noin vuoden yöeläjien naapurissa, ketuttaa. Heillä on päätyasunto ja pariskunnan molemmat osapuolet sen verran nuoria että tuo luultavasti heillä ensimmäinen oma koti, joten en aidosti usko heidän ymmärtävän miten paljon meteli kuuluu seinän läpi. Asiasta olen heille sanottu kiltisti ja napakasti (eivät ole yhteistyöhaluisia), sen tehottomuuden jälkeen asiaa viety eteenpäin ja varoituksia sadellut, mutta ei tunnu hetkauttavan heitä. Erityisesti yöllisesta takapihalla metelöinnistä on muutkin lähinaapurit ärähdelleet ja valittaneet, mutta ei auta. Ilmeisen hankalaa on puuttuminen. Se yöllinen jatkuva musiikin soitto (bassoa niin että seinät tärähtelee), huutaminen, huonekalujen paiskominen, kovaan ääneen kailottaminen ja laulaminen, takapihalla tupakalla ravaaminen ja sielläkin kailottaminen parhaimmillaan sielläkin kajari matkassa jne jne alkaa syödä mieltä. He elävät selvästi 00-05 välisenä aikana kaikista äänekkäimmin (vaikka vapaapäivinä olen huomannut, että eivät ole päivisinkin hiljaisesta päästä ). Viikonloput vielä ihan oma lukunsa, silloin äänistä päätellen voisi erehtyä makaavansa jossain yökerhossa, vaikka makoilee ihan omassa sängyssään.
Harmittaa erityisesti siksi, koska olen rakastanut asua tässä sijainnissa ja asunnossa enkä haluaisi muuttaa. Ennen tuon kaksikon muuttamista naapuriini alue on ollut vuosia aivan ihanan rauhallista ja elo ongelmatonta. Mutta tämä ongelma on pakottanut minut etsimään uutta kotia. Menee terveys ja järki, kun ei pysty kunnolla nukkumaan. Tulppiakin olen kokeillut. Nyt tässä juon kamomillateetä samalla kun kuuntelen tuosta seinän takaa kantautuvaa kotikonserttia, tänä yönä vuorossa näköjään FredAgain. Hyvää yötä vaan

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.1.25 23:41:05

Itse olen joutunut kaksi kertaa tuollaisen uhriksi. Muutin pois. Korvatulpatkaan ei välttämättä auta jos kyse edellisen kirjoittajan kaltaisista häiriköistä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.25 00:24:43

Akustiikkalevyt makuuhuonern seinään siihen meluavan naapurin puolelle. Helppo asentaa ja niitä on ihan kivan näköisiä, ei mahdoton kustannus yöunista. Toinen vaihtoehto joka eristää ääntä vielä paremmin on villaeristetty kipsilevyseinä ilmavälillä.

Lähettäjä: Ginny 
Päivämäärä:   8.1.25 04:57:04

Täällä yksi joka nytkin hereillä mölyapina-naapureiden takia. Sama kai juoda aamukahvit jo nyt, vaikka herätys töihin soittaisi vasta tunnin päästä. Ottaa aivoon kieltämättä kuunnella toistuvaa yöllistä raivoa, huutoa (yleensä ilmeisesti johonkin peliin liittyvää, mutta myös kännissä ja parvekkeella), tavaroiden paiskomista, musiikin jumputusta, juhlimista jne usein alkaen noin puolen yön aikaan ja jatkuu noin aamuviiteen. Valituksia ja ties mitä on heistä tehty meidän sekä toisen puolen seinänaapureidensa toimesta tehty, mutta öinen metelöinti jatkuu vain. Ja tämäkin oli ennen heidän tuohon asuntoon saapumistaan aivan rauhallinen talo, jossa oli kiva asua. Luojan kiitos parin kk päästä pääsen muuttamaan pois, uni on minulle tärkeää.

Päivämäärä:   8.1.25 07:22:34

Nukuin tulpat korvissa, pari kertaa kuulin vaimeaa kolinaa mutta sain nukuttua.
Mutta kuten arvasinkin korvat on kipeät jo yhdestä yöstä , tuskin voin joka yö tulppia käyttää. Helpottaa se kuitenkin tietää että niillä pystyn nukkumaan .
Saakeli että suututtaa, millä oikeudella minun ja näemmä monen muun yöunet voidaan viedä.
Mikä tekee ihmisestä noin itsekkään että viis veisaa muista?
Olen kyllä muutamana aamuna kolistanut ja paiskonut ovia itsekin jos tuo kus....ipää vaikka älyäisi miten ärsyttävää tuommoinen on mutta ei taida älytä. Jos ei älyä ole siunattu?
On kuitenkin vastuussa itsestään niin luulisi jotain ees ymmärtävän.

Päivämäärä:   8.1.25 08:14:44

Jos se on oma kämppä niin pistä äänieristys kuntoon. Uusi seinäkerros ja kunnon eristeet tai eristelevyt

Lähettäjä: Ni 
Päivämäärä:   8.1.25 08:17:23

Minä alkaisin tehdä kaikkea pientä jäynää. Puhko renkaat ja varasta postit, laita avainenreilkään purukumi ja kaada pakkasella ämpärillinen vettä oven eteen jos vaikka halkaisisi kallonsa

Lähettäjä: nope 
Päivämäärä:   8.1.25 08:59:19

Suurin osa vastauksista on ehdoton ei.

Miksi hemmetissä ap:n täytyy tukkia korvansa, tehdä remonttia siksi, että naapuri mellastaa??

Ensinnäkin taloyhtiön rakenteisiin ei saa tehdä remontteja ja akustiikkalevyt täytyisi asentaa sen mekkaloijan puolelle, että olisi ääntä vaimentavaa hyötyä.

Käyt vielä kerran sanomassa ovella ja samalla uhkaus, että viet asian eteenpäin jos meno ei hiljene. Sitten isännöitsijälle meili, koska siitä jää aina kirjallinen dokumentti asiasta. Ja joka kerta uudelleen kellonaikoineen, koska on ollut meteliä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.1.25 09:15:24

nope, varmaan koska aloittaja kärsii tästä tilanteesta ja yhteistyöhaluttomat naapurit ei, ja taloyhtiö ei voi pakottaa muutoksiin. Ihmiset ajattelee että olisi tärkeintä että aloittaja saisi nukuttua yönsä.

Päivämäärä:   8.1.25 09:25:45

Äänieristävä väliseinä ei vaadi taloyhtiön rakenteisiin koskemista. Väliseinä irti naapurin seinästä ja villaa väliin. Muutamalla ruuvilla kiinnitys on ihan sallittua

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   8.1.25 09:48:16

Kammottavaa tällainen. Kyllä kotonaan pitää saada olla ilman jatkuvaa meteliä, ja ihmisen on saatava nukkua. On tosiaan erittäin syvältä, että tällaisille ei voi kovin pikaisesti tehdä mitään.

Todella epäreilua, että normaalisti elävät ja muidenkin rauhaa kunnioittavat ihmiset joutuvat muuttamaan pois kaiken maailman sekoilijoiden tieltä. En osaa auttaa asiassa, mutta toivon että tämä ratkeaa pian aloittajalle hyvällä tavalla!

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   8.1.25 09:50:15

Kun ei tiedä tarkemmin mitä se naapuri siellä öisin touhuaa, niin siihen on hankalampi puuttua. Yöllä ei voi kieltää elämästä ja touhuamasta, häiriöitä ei toki saisi aiheuttaa mutta ne ihan normaalit äänet jotka ei siinä omassa kämpässä kuulosta miltään eikä niitä päivällä omissa touhuissa kuulisi naapurikaan, voivat kuulostaa ympäristön hiljaisuudessa ihan jäätävältä metelöinniltä. Ongelma ei silloin ole siinä naapurissa vaan rakennusratkaisuissa ja silloin sen korjauksenkin pitäisi tapahtua sieltä. Helpommin vaan sanottu kuin tehty.

Vaikka mekkalointiin pitäisikin puuttua, niin ihan oman mukavuuden kannalta niitä ratkaisuja kannattaa tehdä myös itse kuten täällä on neuvottu. Siellä voi hetken päästä olla seuraava väärään aikaan mekkaloiva naapuri.

Korvatulppia on erilaisia, sekä vaimennukseltaan että istuvuudeltaan. Peli ei ole menetetty vaikka joku malli ei korviin sopisi.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.1.25 09:55:44

Soittakaa poliisit jos yöllä huudatetaan musiikkia ja melutaan. Ja häätö jos ei meteli lopu.

Lähettäjä: pop 
Päivämäärä:   8.1.25 10:05:52

Kummasti nämä ihmiset jotka häiriintyy muiden elämisen äänistä ei koskaan pysty käyttämään korvatulppia ja muutenkin kaikki on mahdotonta paitsi valittaminen. Jos ei kestä ääniä niin pitää asua omakotitalossa maalla.

Lähettäjä: tikkru 
Päivämäärä:   8.1.25 10:08:53

Lähettäjä: pop
Päivämäärä: 8.1.25 10:05:52

Kummasti nämä ihmiset jotka häiriintyy muiden elämisen äänistä ei koskaan pysty käyttämään korvatulppia ja muutenkin kaikki on mahdotonta paitsi valittaminen. Jos ei kestä ääniä niin pitää asua omakotitalossa maalla.

Ei nuo muutamissa viesteissä kuvatut tapaukset kyllä enää normaaleihin elämisen ääniin todellakaan mahdu. Ennemmin niiden meteliä pitävien pitäisi mielestäni siellä omakotitaloissa maalla asua.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   8.1.25 10:18:23

"Silti tuntuu niin epäreilulta joulua niitä käyttämään( jos auttavat) kun itselle ei tulisi mieleenkään hakata kaapinovia yöaikaan."

Ongelma ei ole naapuri vaan huono äänieristys.
Jos kaapin ovien äänet kuuluvat niin selkeästi että herättävät seinänaapurin niin paperista kai ne seinät on tehty.

Päivämäärä:   8.1.25 10:59:31

Korvatulppiin tottuu hyvin ja kannattaa kokeilla muutamia erilaisia. Itse nukun tulpat korvissa joka yö, eikä siitä ole ollut mitään haittaa (korvatkin ollut aina puhtaat tarkastuksessa). Mulle sopii parhaiten ne keltaiset tasapaksut (myydään apteekissa pienessä keltaisessa pahvilaatikossa). Vähiten sopii kaikki kertakäyttöiset muotoillut tulpat, ne sattuu korviin pidemmässä käytössä. Eli testaile sopivia

Päivämäärä:   8.1.25 11:10:08

Kyllä vika on naapurissakin, jos aiemmista asukkaista ei ole ollut häiriötä. Pitäisi ymmärtää, että jos asuu muiden vieressä, yöllä ei voi huutaa, paiskoa kamoja eikä huudattaa musiikkia, ne kun eivät ole yöaikaan mitään normaaleja elämisen ääniä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   8.1.25 11:19:26

Jos aloittaja ei halua muuttaa mutta häiriintyy kaapinovien kolinasta, niin ainoa vaihtoehto on lisätä asunnon äänieristystä. Yöllä saa availla ja sulkea kaappeja ja jopa katsoa telkkaria ja kuunnella musiikkia. Jos tavallisella volyymilla oleva musiikki häiritsee naapuria, se on valitettavasti naapurin ongelma.

Se tuntuu epäreilulta, mutta jos on ostanut asunnon näin huonosta talosta, ei oikein jää muita vaihtoehtoja.

Lähettäjä: 74747 
Päivämäärä:   8.1.25 11:20:14

"Jos ei kestä ääniä niin pitää asua omakotitalossa maalla."

Mieluummin ovien paiskojat ja musiikin jumputtajat saisivat asua siellä maalla omakotitalossa. Ei se metelöinti ole mikään oikeus kenellekään, ei vaikka olisikin kyseessä talon huono äänieristys. AP on kommunikoinut naapurilleen, että kolinat kuuluvat öisin, tästä tietenkin vähemmän itsekäs ihminen voisi ymmärtää että hei, pitääkin laittaa näitä ovia hiljempaa kiinni kun kuuluu naapuriin :)

Lähettäjä: Ginny 
Päivämäärä:   8.1.25 16:17:38

Lähettäjä: 74747
Päivämäärä: 8.1.25 11:20:14

"Jos ei kestä ääniä niin pitää asua omakotitalossa maalla."

Mieluummin ovien paiskojat ja musiikin jumputtajat saisivat asua siellä maalla omakotitalossa.

Olen samaa mieltä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.1.25 16:51:00

"Äänieristävä väliseinä ei vaadi taloyhtiön rakenteisiin koskemista. Väliseinä irti naapurin seinästä ja villaa väliin. Muutamalla ruuvilla kiinnitys on ihan sallittua"

Ihan jo pari kerrosta lisää kipsiä lisää merkittävästi äänieristystä, jos huono seinärakenne on ongelman juurisyy. Usein ääni kuitenkin kulkeutuu läpivientien, ovien, ikkunoiden ja kanavien kautta. Rivitaloissa heikko kohta on usein välipohjan liitos. Näihin ei seinärakenteen parantaminen auta. Ensin pitäisi tehdä melumittaus, että tiedetään minkä tasoisesta ongelmasta on kyse. Sen jälkeen sitten alaa etsiä heikkoja kohtia ja parantaa niitä.

Päivämäärä:   8.1.25 17:04:23

"Jos aloittaja ei halua muuttaa mutta häiriintyy kaapinovien kolinasta,"

Tässä oli nyt kyse "vähän" muustakin kuin kaapinovien kolinasta. Miksi pitää aina vähätellä muiden ongelmia?

Lähettäjä: Ripi 
Päivämäärä:   8.1.25 17:11:54

Aloittaja: kun naapuri aloittaa meluamisen, mene väliseinänne luo ja ala itsekin meluta. Hakkaa vaikka kattilankansia yhteen tai jotain. Luulisi naapurin älyävän, että hitsi, tuleepas täällä äänet läpi.

Päivämäärä:   8.1.25 17:50:44

Olen tehnytkin noin kuten kerroin.
Muutamankin kerran.
Alkuun tämä nikkaroi jotain remonttiakin puoliltaöin , silloinkin paloi käämi tähän kolinaan ja hakkasin omiakin ovia vaikka se hullulta kuulostaakin
Ei auttanut ainakaan tarpeeksi.
Sen sijaan toisen puolen huutaja hermostui ja alkoi sekin paiskoa vaikka itse olen usean kerran senkin huutoon herännyt keskellä yötä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.