Lähettäjä: Sonia
Päivämäärä: 7.1.25 23:36:45
Ymmärrän aloittajaa. Olen asunut nyt myös noin vuoden yöeläjien naapurissa, ketuttaa. Heillä on päätyasunto ja pariskunnan molemmat osapuolet sen verran nuoria että tuo luultavasti heillä ensimmäinen oma koti, joten en aidosti usko heidän ymmärtävän miten paljon meteli kuuluu seinän läpi. Asiasta olen heille sanottu kiltisti ja napakasti (eivät ole yhteistyöhaluisia), sen tehottomuuden jälkeen asiaa viety eteenpäin ja varoituksia sadellut, mutta ei tunnu hetkauttavan heitä. Erityisesti yöllisesta takapihalla metelöinnistä on muutkin lähinaapurit ärähdelleet ja valittaneet, mutta ei auta. Ilmeisen hankalaa on puuttuminen. Se yöllinen jatkuva musiikin soitto (bassoa niin että seinät tärähtelee), huutaminen, huonekalujen paiskominen, kovaan ääneen kailottaminen ja laulaminen, takapihalla tupakalla ravaaminen ja sielläkin kailottaminen parhaimmillaan sielläkin kajari matkassa jne jne alkaa syödä mieltä. He elävät selvästi 00-05 välisenä aikana kaikista äänekkäimmin (vaikka vapaapäivinä olen huomannut, että eivät ole päivisinkin hiljaisesta päästä ). Viikonloput vielä ihan oma lukunsa, silloin äänistä päätellen voisi erehtyä makaavansa jossain yökerhossa, vaikka makoilee ihan omassa sängyssään.
Harmittaa erityisesti siksi, koska olen rakastanut asua tässä sijainnissa ja asunnossa enkä haluaisi muuttaa. Ennen tuon kaksikon muuttamista naapuriini alue on ollut vuosia aivan ihanan rauhallista ja elo ongelmatonta. Mutta tämä ongelma on pakottanut minut etsimään uutta kotia. Menee terveys ja järki, kun ei pysty kunnolla nukkumaan. Tulppiakin olen kokeillut. Nyt tässä juon kamomillateetä samalla kun kuuntelen tuosta seinän takaa kantautuvaa kotikonserttia, tänä yönä vuorossa näköjään FredAgain. Hyvää yötä vaan
|