Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Harrastavat äidit

Lähettäjä: Äiti 
Päivämäärä:   6.1.25 20:15:57

Kuinka monta kertaa viikossa te harrastavat äidit pääsette harrastamaan (ilman lasta)?

Re: Harrastavat äidit

Lähettäjä: ”” 
Päivämäärä:   6.1.25 20:18:03

Arkena noin 1-2h päivässä, viikonloppuisin 3-4h päivässä, kestävyysurheilua. Lapsi tosin jo 9v, mutta näin ollut jo useita vuosia. Puolisolla vastapainona harrastus joka vie kerralla paljon aikaa, jopa päiviä, mutta harvemmin.

Lähettäjä: Kelläpäkellä 
Päivämäärä:   6.1.25 21:13:39

3x viikossa kuntosalilla käynti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.1.25 21:20:21

Kerran viikossa ratsastustunti.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   6.1.25 21:21:15

Käyn tallilla 2-4 x viikossa, tosin vanhempi lapsi on mukana kerran pari viikossa, ratsastaa itsekin. Mulla on ollut hevosia jo ennen lapsia ja viikon taukoa synnytyksen jälkeen lukuunottamatta oon käynyt tallilla 4-5 kertaa viikossa koko ajan. Kun esikoinen syntyi, hevonen oli itsehoitotallilla, joten siellä oli käytävä. Nykyisin hevonen kauempana täysihoidossa, joten käyn harvemmin. Johtuu enemmän töistä johtuvasta ajan puutteesta kuin lapsista.

Nykyään lapset voi olla pieniä hetkiä keskenään kotona, joten tarvittaessa voidaan molemmat harrastaa myös samaan aikaan.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   6.1.25 21:31:25

Käyn tallilla 4-5 krt. viikossa ja jumpassa 2-3 krt. viikossa. Lapsi jo kouluikäinen.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   6.1.25 21:38:01

Jooga 1-2 kertaa viikossa, hiihto/juoksu kolme kertaa viikossa. Ihan aina ei noin paljoa onnistu.

Kolme lasta, vanhin koulussa.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   7.1.25 11:31:36

Nykyään voin mennä ja tulla melkein miten päin vaan, koska nuorinkin jo 9-vuotias. Käyn jumpassa useita kertoja viikossa sekä lenkillä lähes päivittäin. Lisäksi satunnaisesti lavatansseissa. Mies harrastaa lähinnä työntekoa, joten hänen läsnäolonsa varaan ei omia harrastuksia voi laskea.

Kun lapset olivat pieniä lenkkeilin ja jumppasin heidän kanssaan - ei aina kivaa eikä helppoa ;) Sitten otin salijäsenyyden, kun nuorin täytti vuoden ja hyödynsin liikuntakeskuksen lapsiparkkia.

Liikunta on minulle elinehto ja henkireikä, suurempi merkitys varmasti henkisesti kuin fyysisesti (en ole koskaan liikkunut ns. tavoitteellisesti). Sille olen aina järjestänyt aikaa, tarvittaessa lasten kanssa tai olen käynyt lenkillä lasten ollessa omissa harrastuksissaan. Hyvän kylähullun maineen sain varmasti aikanaan lykkiessäni maanisesti lastenrattaita ympäri kylää ;)

Lähettäjä: 40vee 
Päivämäärä:   8.1.25 04:10:59

Sali kolmesti viikossa sekä hiihto tai pyöräily 2-3kertaa viikko.
Olen yh, lapset harvoin isällään. Mutta rauhallisia kouluikäisiä ovat

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   8.1.25 05:49:09

Kun lapsi oli vauva niin 2x vko kiekkoreenit (plus pelit) ja sali kolmesti. Hyvin onnistui, mies hyvä isä. Joka toinen viikko mummu ammasi sen että pääsin jäälle (miehen iltavuoro), kaikki valmiiksi niin että vain iltapela, pesut ja unille ja mummu kutomaan sukkaa.

Paljon myös lenkkeiltiin yhdessä, poika pyöräkärryyn ja toinfn juoksi menomatkan ja toinrn tulo. Kylähullu lie minäkin kun isompaa muksua kiskoin rattikelkassa (juosten) ja poika painoi jarrua. Samalla pelillä menty jäällä suksilla ja mehtässä rämpien. Jätkällä oli hauskaa.

Hevosharrastus oli tuolloin vuosia tauolla, ei olisi siihen enää riittänyt aika.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   8.1.25 06:09:07

Päivittäin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.25 07:35:28

Joka päivä. Mut meillä ei isä harrasta mitään ja jo ennen lapsen tekoa oli selvää, että mun melko tavoitteellinen harrastus jatkuu myös lapsen saannin jälkeen. Teen myös lyhennettyä työviikkoa niin kerkeen viettää myös perheen kanssa aikaa.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   8.1.25 07:37:34

Joka päivä. Lapset on kyllä jo aikuisia.

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   8.1.25 08:09:59

En ehdi, hahhah. Pienet lapset (nuorin vauvaiässä) ja mies kotona vaan puolet vuodesta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.1.25 09:05:10

10kk lapsi ja käyn 2krt viikossa ratsastaa. Isä hoitaa. Lapsen kanssa käynyt myös crossfit treeneissä mihin lapsen saa ottaa mukaan. Isovanhemmat myös hoitaa, että pääsee esim uimaan. Olen silti miettinyt au pairia tms…. Nimittäin en saa nukuttua jos en urheile kunnolla… ja pienen lapsen kanssa hankalaa ja ei isää oikein voi aina vaatia hoitamaan lasta.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   8.1.25 09:08:43

Isää ei voi vaatia hoitamaan lasta, mutta äitiä voi? Hälytyskellot soimaan nyt.

Toki isällä on työ ja ehkä joku harrastus, mutta hänellekin pitäisi olla tärkeää viettää lapsen kanssa aikaa, eikä vain pakosta hoitaa joskus.

Lähettäjä: Pultin Kata 
Päivämäärä:   8.1.25 09:15:29

What: tuota reaktiota sinulta haettiinkin. Isällä tosiaan lienee työ, ja hän saattaa asua jopa toisessa kaupungissa.

Lähettäjä: Noh…. 
Päivämäärä:   8.1.25 09:52:46

Kun lapset oli pieniä, niin omilla hevosilla harrastin joka päivä. Nyt kun lapsilla harrastukset, niin enää ei ehdi omiin harrastuksiin. Mutta ei se haittaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.