Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kannattaako koreaa opiskella?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   6.1.25 17:26:24

Mitä mieltä?

Re: Kannattaako koreaa opiskella?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.1.25 17:27:20

Puhutaanko Pohjois-Koreassa samaa kieltä?

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   6.1.25 17:29:17

Kielen opiskelun kannattavuus riippuu siitä aiotko esim. muuttaa Koreaan joskus. Suomessa siitä ei juurikaan ole mitään hyötyä.

Mutta itse kieliä opiskellessani en jaksa miettiä niiden kannattavuutta.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   6.1.25 17:33:59

Ei se varmaan kannata, mutta on siitä etunsa jos tykkää lukea manhwaa tai katsoa korealaisia draamasarjoja.
Aika hyvin noista kyllä löytää englanninkielisiä käännöksiä, mutta olisihan se kiva päästä lukemaan/katsomaan uusi jakso heti kun se ilmestyy eikä odottaa virallista käännöstä, ja onhan fanikäännökset usein täyttä kuraa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.1.25 17:48:19

Jos haluat osata koreaa niin miksi ihmeessä ei kannattaisi?

Lähettäjä: pramea 
Päivämäärä:   6.1.25 18:07:15

Kyllä, jos haluaa pröystäillä.

Lähettäjä: miinu 
Päivämäärä:   6.1.25 18:15:31

Eikös siellä pärjää englannilla ihan hyvin?

Lähettäjä: Alice 
Päivämäärä:   6.1.25 18:22:45

Olisiko sinusta kiva opiskella koreaa? Jos vastaus on kyllä, se on kannattavaa.

Lähettäjä: Yjk 
Päivämäärä:   6.1.25 19:03:24

Kävin viime vuonna Etelä-Koreassa. Kyllä siellä englanniksikin pärjäsi, mutta muutama sellainen tilanne tuli, että totesin että onneksi opiskelin hieman koreaa matkaa varten.

Tykkään kielestä, joten olen jatkanut opiskelua. Hyvää aivojumppaa, jollei muuta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.1.25 19:57:00

Kannattaa.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   6.1.25 21:50:58

Ei kannata eikä saa. Se on kulttuurin omimista

Päivämäärä:   6.1.25 22:06:42

Jos ajatellaan että osaisit täydellistä koreaa ja mikään muu elämässäsi ei muuttuisi niin mitä hyötyä siitä olisi? Ei varmaan vaivan arvoista.

Saattaisit käydä kerran koreassa ja ymmärtäisit kielen mikä olisi hauskaa, voisit kuulla somessa koreankielisiä kappaleita joskus ja ymmärtäisit ne ja joskus näkisit jonkun koreankielisen nuudelipaketin ja tulisi tunne että hauskaa, ymmärrän tuon! Siinä se hyöty. Ja olisit opiskellut tuhansia tunteja.

Ne tuhannet tunnit olisit voinut kuluttaa vaikka eläinten auttamiseen tai olemalla nuorten chat-päivystäjänä tai opettelemalla koodaamista ja voisit tuottaa joko rahaa tai hyvinvointia maailmaan tai itsellesi sen sijaan että osaat lukea nuudelipaketit.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.1.25 22:11:10

Ystäväni poika puhuu sujuvaa koreaa.
Hän asuu ja työskentelee siellä. Työkielet ovat englanti ja ranska, mutta asiointi ja sosiaaliset suhteet on helpompi hoitaa koreaksi.

Aina kannattaa opiskella sitä, mikä kiinnostaa.

Päivämäärä:   6.1.25 22:11:48

"Ne tuhannet tunnit olisit voinut kuluttaa vaikka eläinten auttamiseen tai olemalla nuorten chat-päivystäjänä tai opettelemalla koodaamista ja voisit tuottaa joko rahaa tai hyvinvointia maailmaan tai itsellesi sen sijaan että osaat lukea nuudelipaketit."

Entä jos tuo ei kiinnosta? jos haluaa osata lukea nuudelipaketit, ymmärtää Squid gamea, K-poppia ja sarjakuvia. Haluaa opiskella itselleen uuden taidon, koska ihan vaan itse niin tahtoo.

Moni osaa vaikkapa latinaa tai esperantoa, japanin opiskelukin on yllättävän suosittua. Itse olen opiskellut italiaa, vaikka olen vain kerran käynyt maassa, mutta koska se on kiva kieli. En minä italian kielitaidostani paljoa arkisessa elämässäni hyödy, mutta opiskelu on tuonut paljon iloa oppimisen ja oivaltamisen puitteissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.