Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Unelmapuolisosi?

Lähettäjä: lööv 
Päivämäärä:   6.1.25 13:22:01

Millainen olisi unelmapuolisosi? Tai onko jollain jo sellainen?

Re: Unelmapuolisosi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.1.25 13:23:23

Löysin muutama vuosi sitten. Poimin talteen.

Lähettäjä: mummeli 
Päivämäärä:   6.1.25 13:43:59

Semmonen, joka siivoaa ja kokkaa eikä kitise.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   6.1.25 14:45:04

mummeli, missä päin asustelet?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   6.1.25 14:51:28

-hauska; heittelisi pitkin päivää juttuja joille voisi nauraa
-ei ennakkoluuloja vähemmistöjä kohtaan eikä päästelisi suustaan loukkaavia kommentteja erilaisuuteen liittyen
-pitäisi eläimistä ja haluaisi ainakin jonkun lemmikin
-olisi työssä, josta saisi sen verran palkkaa että elättäisi kunnolla itsensä ja jäisi vähän säästöönkin

Päivämäärä:   6.1.25 14:56:10

Oma on oikein hyvä. Unelmaa on vähän riskiä jäädä odottomaan. Ehkä se tästä vuosien kuluessa vielä hioutuu unelmapuolisoksi.

Tärkeintä mulle on hyvä sydän, se että on motivaatiota suhteeseen ja viihdytään aidosti yhdessä.

Muutama suhde kun on takana, huomaa että yhdessä on toista hyvää ja toisessa toista ja myös huonoja puolia on kaikissa.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   6.1.25 15:06:06

Kyllä tuo oma mörökölli on aika unelma ! Vuosien varrella ainakin sellaiseksi koulittu, se vähä mitä koulittavaa oli. Mutta henkilökohtaiset ominaisuudet juuri sellaisia mitä unelmapuolisolle asettaisin joka tapauksessa: vahva fyysisesti ja psyykkisesti, tasapainoinen, aktiivinen eikä sohvapottu, tekee asioita rakkaansa/parisuhteen eteen muttei yhtään nössö vaan tarpeeksi mielenkiintoinen ja haastava, hyvä huumorintaju, puhuupussaapanee. Paperilla olisin pistänyt 10 senttiä pituutta lisää (mieheen) eli sen verran unelmasta uupuu. Onneksi ei puutu housuissa.

Päivämäärä:   6.1.25 15:09:54

-samanlaiset arvot
-saisi mut nauramaan
-tasa-arvoinen suhteessa, osaa kokata ja siivota niinkuin normaalit ihmiset
-käyttää hyvin vähän alkoholia
-ei käytä muita päihteitä
-ei tupakoi
-pitää koirista ja osaa käsitellä niitä
-käy töissä ja tienaa sen verran että sillä pystyy elättämään itsensä
-on normaalin näköinen, en kaipaa mitään hunksia, mutta en katsele myöskään kovin ylipainoista ihmistä
-osaa pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla

Ja viimeisellä kohdalla tarkoitan sitä, että osaa esimerkiksi vetää toppavaatetta niskaan jos tarvii talvella mennä ulos. Kertaalleen olen seurustellut sellaisen miehen kanssa jolla ei ollut mitään tajua siitä miten pukeudutaan, yritä nyt sellaisen kanssa tehdä mitään muuta kuin kökkiä kotona.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.1.25 21:40:30

Ku löytäis edes jonkun perusmiehen, joka olis samanikäinen ja haluis lapsia.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   6.1.25 21:49:14

Minun kriteerini unelmamiehelle ovat selvästi liikaa. Haluaisin täysjärkisen, siistin ja luotettavan miehen, joka haluaa minut sellaisena kuin olen. En ole missi, mutta ihan ok näköinen, ystävällinen ja kilttikin. Mielelläni hemmottelisin ja pitäisin miestä hyvänä, mutta mikään kynnysmatto en ole.

Mutta en viitsi turhaan pidätellä henkeäni odottaessa.

Lähettäjä: saahan sitä toivoa 
Päivämäärä:   6.1.25 21:59:01

Sellainen kiva aikuinen mies. Ystävällinen, hyväkäytöksinen, empaattinen. Fiksu ja avarakatseinen.
Sellainen, jolla olisi elämä järjestyksessä: katto pään päällä, ruokaa kaapissa ja rahaa pankissa. Omaisi terveet elintavat ilman tupakkaa tai päihteitä.
Ulkonäöltään tavis käy hyvin. Siisti tukka (ja parta, jos sellainen sattuu olemaan). Ymmärrys siitä, miten eri tilaisuuksiin pukeudutaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.1.25 22:02:04

Löysin 19-vuotiaana enkä sen koommin ole etsiskellyt. Ensirakkaus <3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.1.25 22:02:51

Samanikäinen lapsimyönteinen konservatiivinen kansallismielinen valkoinen nainen.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   6.1.25 22:36:54

Kohtelee muita hyvin, sallii erilaisuutta. Pärjää omassa elämässä. On jotain omia intohimoja tai haaveita. Ei pidä minua varavaihtoehtona tai haaveile jostakin paremmasta. Rehellinen, sen mitä nyt voi olla.

Lähettäjä: linn 
Päivämäärä:   6.1.25 22:46:58

Rikas.

Lähettäjä: tsirp 
Päivämäärä:   6.1.25 23:01:48

Lähettäjä: Niin
Päivämäärä: 6.1.25 22:36:54

Kohtelee muita hyvin, sallii erilaisuutta. Pärjää omassa elämässä. On jotain omia intohimoja tai haaveita. Ei pidä minua varavaihtoehtona tai haaveile jostakin paremmasta. Rehellinen, sen mitä nyt voi olla.

Tähän lisään tasapainoinen elämänhallinta ja tupakoimaton. Ei haasteita alkoholin kanssa. Jotain yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja aktiivinen elämäntapa. Positiivinen asenne elämään.

Lähettäjä: Aave 
Päivämäärä:   6.1.25 23:04:49

Jakaisi ajatuksia ja tavallista arkea, läheisyyttä ja hellyyttä, pitäisi minua tärkeimpänä ihmisenään ja uskoisi olevansa minulle tärkein ja rakas.vielä ei ole kukaan vastannut kokonaan unelmaani, mutta toivon vieläkin.

Päivämäärä:   7.1.25 00:23:06

Avoin uusille asioille ja kokemuksille, pyrkii ajattelemaan posin kautta eikä aina kun mennään jonnekkin niin ollaan turpa mutrulla ja sitten tajutaan vasta lopussa että olihan se ihan kivaa, luotettava, ystävällinen ja kunnioittaa eläimiä, luontoa ja muita ihmisiä. Osaa puhua tunteistaan. Ystävällisen takana löytyisi kuitenkin hieman tuhmempi kaveri petihommissa. Myös samoja harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita olisi löydettävä ainakin sen verran ettei yhteinen aika ole vaan tv:n ääressä. Fiksu rahan käytössä eli ei osta heräteostoksia niin että laskut jää maksamatta ja säästöön jäisi edes pari euroa kuussa. Mikään rikas ei tartte olla.

Lähettäjä: helmi 
Päivämäärä:   7.1.25 01:08:35

Kyllä sais olla oikeasti rikas. Mieluummin itken ferrarissa kuin ladassa.

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   7.1.25 01:29:03

Mulla on. Kohtelee mua hyvin. On hyvä puoliso, isä lapsille, mun paras ystävä ja hyvä rakastaja. Ja mikä mulle sattuu olemaan tärkeää koska tykkään rentuista, niin on nimenomaan sellainen ollut mutta tällä hetkellä on enemmän kuin hyvä mies ja erinomainen työkaveri. Onneksi on pitänyt rentun ulkonäkönsä. Siitä ei edes neuvotella.. Ja onhan tolla tietty hyvät arvot, on kiinnostunut muista ihmisistä, ajan ilmiöistä, historiasta ja politiikasta. Sen kanssa on helppo olla kun meillä on niin samanlainen maailmankatsomus ja arvot. Tukee mun haaveita ja antaa mun harrastaa hevosia vaikka välillä laskuista nuriseekin. Siitäkään kun ei neuvotella. Eikä onneksi edes tarvitse. Kaiken kaikkiaan hiton hyvin koulutettu vaikka suhteen murrosikä (ei hänen) olikin ihan hirveä.. Helpommalla olis varmaan päässyt, kun olis ottanut ennemmin jonkun valmiiksi koulutetun tai tarpeeksi pennun kuin tälläisen kulkukoiran. Hyvä siitä kuitenkin tuli, niinkuin näistä joskus tulee. Kyllä hyviä miehiä on.

Lähettäjä: Päivi 
Päivämäärä:   7.1.25 01:39:29

Siinä hän on 40 vuotta vierellä ollut.

Lähettäjä: Blessed 
Päivämäärä:   7.1.25 07:59:33

Omani

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   7.1.25 08:07:35

Hyväntuulinen nallekarhu, joka tekisi reissuhommia ja olisi luotettava.

Lähettäjä: MIES 
Päivämäärä:   7.1.25 16:07:50

Sellainen, joka on vaimomatskua.

Päivämäärä:   7.1.25 16:14:24

Mitäs matskua MIES itse on? Kertoo kyllä kaiken tarvittavan, että puhutaan naisesta materiaalina.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   7.1.25 16:18:00

Ei tupakkaa eikä viinalla läträämistä, kiitos!

Sama musiikkimaku saisi olla, että voisi välillä käydä yhdessä keikoilla. Mutta tämä ei olisi mitään jokaviikonloppuista keikka ja kaljaa -sekoilua kuten useammalla entisellä tuttavuudella.

Poliittisesti vahvasti vasempaan kallellaan.

Kävisi suihkussa päivittäin ja pesisi myös hampaansa 2 kertaa päivässä. Ei ole valitettavasti itsestäänselvyys.

Osaisi käyttää pesukonetta, ei pesisi neuleita kuudessakympissä eikä kaikkea mahdollista väriä sekaisin.

Ei laukoisi mitään naisiin tai vähemmistöihin liittyviä mauttomia äijävitsejä.

Ei löydy :D

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.1.25 16:23:46

Olen usein ihmetellyt kun monille naisille on tärkeää, että miehellä on talous kunnossa, omistusasunto ja tyyliin rahaa tilillä. Naisella itsellään ei ole kuitenkaan edes omistuslähiökopperoa, muusta varallisuudesta puhumattakaan. Miksi itse vaatia toiselta sellaista, jota ei itselläkään ole? Jos se tarkoittaa hyvää parisuhdekumppania, niin silloinhan ei itse sitä ole, joten miksi miehenäkään tyytyisi muuhun kuin hyvään?

Tai no vaatia saa, mutta oletushan on että miehenä antaa sen naisen sitten asua ilmaiseksi siinä omistamassaan asunnossa, ostaa naiselle autot sun muut ja maksaa talouden kuluista kaiken, että nainen voi ostella vaatteita, meikkejä ja tekoripsiä. Sellainen mies, jolle tämä ei sovi (asia on tietenkin syytä keskustella ajoissa), on p-ka ja itsekäs. Ehkä, mutta ei ainakaan hyväksikäytetty nettomaksajatomppeli.

Lähettäjä: saahan sitä toivoa 
Päivämäärä:   7.1.25 17:03:50

M: toivoisin, että miehellä olisi talous kunnossa, koska itsellänikin on. Ihan sama asuuko vuokralla vai omistusasunnossa, en haaveile yhteenmuutosta.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   7.1.25 17:19:05

"Olen usein ihmetellyt kun monille naisille on tärkeää, että miehellä on talous kunnossa, omistusasunto ja tyyliin rahaa tilillä. Naisella itsellään ei ole kuitenkaan edes omistuslähiökopperoa, muusta varallisuudesta puhumattakaan. Miksi itse vaatia toiselta sellaista, jota ei itselläkään ole? Jos se tarkoittaa hyvää parisuhdekumppania, niin silloinhan ei itse sitä ole, joten miksi miehenäkään tyytyisi muuhun kuin hyvään?"

Minulle ainakin "talous kunnossa" tarkoittaa, ettei ole hirveitä velkoja ja rahaongelmia, ja että palkalla pärjää niin että vähän jotain jäisi välillä säästöönkin. Mitään hulluja omaisuuksia ei tarvitse olla eikä edes omaa asuntoa.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   7.1.25 17:29:21

"miehellä on talous kunnossa"

Tarkoittaa käytännössä, että mies ostaa naisen käyttöön auton ja maksaa sen kaikki kulut, nainen korkeintaan tankkaa joskus, maksaa aina ravintolassa ja kahvilassa, maksaa ruokakaupassa jos ollaan yhdessä, maksaa asumisen kulut kokonaan (eikä tietenkään avioehtoa, sellainenhan tietenkin on hirveä epäluottamuslause maksuhalutonta naista kohtaan, että ei saisi vielä mahdollisen eronkin tullen puolta kaikesta, josta ei ole maksanut euroakaan), maksaa yhteiset matkat ja hotellit, maksaa, maksaa ja maksaa.

Jos tämä maksattaminen ei olisi Se Juttu, mieheksi kävisi silloin kuka tahansa mukava ja asiallinen, tuloista ja varallisuudesta riippumatta. Mutta kun se maksattaminen on Se Juttu niin pitää olla paitsi maksukykyä, myös maksuhalua.

Ex-sinkkunaisena monelta mieheltä kuuli tästä ja olivat yllättyneitä, kun ihan itse tarjouduin maksamaan oman osuuteni treffeillä (en tietenkään miehen osuutta ja jotkut miehet halusivat siksi tarjota, koska olin maksamassa itse omaa osuuttani enkä olettanut prinsessaluuloissa miehen maksavan). Kun aikanaan sitten oltiin avioitumassa niin minä otin puheeksi avioehdon, joka taas hämmästytti miestä, koska suurin osa naisista ei halua, suostu ja kehittävät riidan. Se on tosin mieheltäkin tyhmyyttä; jos tietää ettei aio olla rahoittaja, niin sen käytöksen kyllä huomaa jo seukatessa ja pitäisi osata päätellä, minkätyyppisen naisen kanssa on tekemisissä. Ei se luonne siitä muutu vaikka yhteen muutetaan ja avioidutaan.

Lähettäjä: Neptus 
Päivämäärä:   7.1.25 17:48:33

Omillaan toimeen tuleva mies. Fiksu ja kiltti. Saisi asua omassa kotonaan, minä omassani. Plussaa olisi jos ymmärtäisi hevosista jotain.

Lähettäjä: Tämä 
Päivämäärä:   7.1.25 17:57:08

"minä otin puheeksi avioehdon, joka taas hämmästytti miestä, koska suurin osa naisista ei halua, suostu ja kehittävät riidan."

Se että kertoo vaativansa ehdottomasti kaiken poissulkevan avioehdon, on ehkä tehokkain ja varmin keino jo deittaillessa tai seurustelun alkuvaiheessa ilmoitettuna erottaa lokkihenkilöt, sukupuolesta riippumatta. Jos haluaa toisen varallisuutta varsinkin siinä vaiheessa, kun ei olla enää edes yhdessä, kertoo kaiken tarvittavan henkilöstä. Jos avioehdon vaatiminen voi olla itsekkyyttä, sen vastustaminen on lisäksi ahneutta ja hyötymishalua.

Lähettäjä: Saahan sitä toivoa 
Päivämäärä:   7.1.25 17:57:39

Minulla on kyllä talous kunnossa jos sinullakin on niin mikä ettei.
Raha ei merkitse kaikkea mutta hyvä sitä vähän on olla mutta tärkeätä on myös että yhteys toimii .ylimielistä ja itseään täynnä olevaa en huoli riittää että on sievä ja mukava

Lähettäjä: Saahan sitä toivoa 
Päivämäärä:   7.1.25 18:38:41

Enkä polta enkä juo enää

Lähettäjä: MIES 
Päivämäärä:   7.1.25 18:39:56

Onko vaimomatsku jotenkin loukkaaava versio unelmapuolisosta?

Lähettäjä: Cinnamon 
Päivämäärä:   7.1.25 18:41:33

Kyllä se on tuo jonka kanssa nyt elän elämääni, kaikkine ’vikoineen’ hän on minulle täydellinen. Sydämellinen, välittävä, hauska, osaa kuunnella, puhua ja pussata sekä on minun silmissäni myös maailman komein.

Lähettäjä: ööö 
Päivämäärä:   7.1.25 19:08:40

Miksi mies ei saisi kustantaa rakastamansa naisen elämää? Mun mielestä se olisi ihan ok jos hänellä olisi siihen varaa. Ja tietenkin mies tarjoaa treffeillä, vain suomalaiset naiset on niin moukkamaisia että alkavat tyrkyttää miehelle rahaa ja omaa osuuttaan. Valtaosassa maailman maista se on loukkaus miestä kohtaan.

Naisella pitää toki olla oma ammatti ja työpaikka, mutta jos mies haluaa tarjota naiselle hyvän elintason kaikilla herkuilla niin mitä pahaa siinä on??

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   7.1.25 22:05:51

Taas näitä......

"Miksi mies ei saisi kustantaa rakastamansa naisen elämää? Mun mielestä se olisi ihan ok jos hänellä olisi siihen varaa."

Voihan se, jos haluaa. Jos. Haluaa. Jos mies ei halua, silloin hän ei halua, vaikka hän olisi multimiljonääri ja hänellä on haluamattomuuteensa oikeus. Nainen voi toki mennä ja etsiä uuden lompakon, se on hänen oikeutensa. He eivät selkeästi olleet sopiva pari toisilleen.

Se, että nainen olettaa miehen maksavan enemmän, koska on mies, on eri asia. Jos mies haluaa että yhteiset kulut laitetaan puoliksi, silloin mies ei halua kustantaa naisen elämää, vaan että molemmat osallistuvat tasapuolisesti. Ja on kyllä erikoinen ajatus, että normaali nainen ei haluaisi osallistua yhteisen elämän kustannuksiin.

"Ja tietenkin mies tarjoaa treffeillä, vain suomalaiset naiset on niin moukkamaisia että alkavat tyrkyttää miehelle rahaa ja omaa osuuttaan."

Jaa kun on oltu yhdessä esim. vuosi, niin joka kerta mies tarjoaa kun käydään jossakin tapahtumassa, elokuvissa, syömässä, kahvilla? Nainen ei voi maksaa omaa osuuttaan syystä että?

Yrittäkää edes olla loogisia; täällä on ollut vaikka kuinka keskusteluja saidoista miehistä, jotka ei tarjoa edes kahvikupillista ja naisen tarvitsee viedä yökyläänkin mennessään omat ruoat kun eihän sitä nyt voi edellyttää miehen ostavan naisystävälleen jotakin aamiaista jos mies ei itse sellaista syö vaan kyllä se kahvin on riitettävä silloin naisellekin. Nyt taas "tietenkin mies tarjoaa".

On tämä huvittava palsta kun mielipiteet on aina sen mukaisia, että saa olla eri mieltä.

Lähettäjä: tasa-arvohlö 
Päivämäärä:   7.1.25 22:38:29

"Miksi mies ei saisi kustantaa rakastamansa naisen elämää? Mun mielestä se olisi ihan ok jos hänellä olisi siihen varaa. Ja tietenkin mies tarjoaa treffeillä"

Miksi tuossa lukee joka kohdassa "mies"?

Miksei nainen voisi kustantaa miehensä elämä, jos hänellä on siihen varaa? Miksi mies "tietenkin" tarjoaa treffeillä, miksi nainen ei tietenkin tarjoa?

Jos nainen on se, jolla on varaa, hänenkö ei tarvitse kustantaa miehen elämää ja tarjota vaan silloin maksetaan puoliksi, mutta jos mies on se, jolla on varaa, miehen pitää kustantaa ja tarjota? En nyt ihan ymmärrä tuota mies-jankkausta tuossa maksajan kohdalla, kun kuitenkin mainitaan "jos on varaa". Se voi olla nainenkin, jolla on varaa, joten?

Päivämäärä:   7.1.25 22:47:35

Löysin 13-vuotiaana, täytämme molemmat pian 17 vuotta <3 Kaverit usein kertoo kuinka iloisia on mun puolesta että löydettiin toisemme ja että meillä on niin ihana suhde!
Kysymykseen voin vastata

Päivämäärä:   7.1.25 22:50:05

Bah yllä oleva viesti lähti kesken kirjoituksen!
Kysymykseen siis vastaus, hän on kiltti, tekee vaikka olisi epämiellyttävää (on talli apulaisena ja jopa tykkää nykyään hevosista paljon!), ei suutu (ei tykkää riidellä) ja keskustelee asioista fiksusti - ei menetä malttiaan ja kuuntelee myös mun huoliani vaikka minä olisinkin se kusinen ongelma ©

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.