Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sopiiko Muumimaailma yksin matkaavalle

Lähettäjä: aikuiselle? 
Päivämäärä:   6.1.25 02:41:46

Täällä varmasti on Naantalin Muumimaailmassa käyneitä. Jos matkustaa yksin ilman lapsia, onko siellä mitään kiinnostavaa katsottavaa tai koettavaa aikuiselle? Vai onko kyseessä vain iso leikkipuisto lapsille?

Joudun kesällä viettämään muutaman päivän Turussa yksin. Olen opiskellut Turussa, joten kaupunki on tuttu ja perusturistikohteet (Turun linna, Suomen joutsen, Aboa vetus, Tuomiokirkko, Luostarimäki jne) on tullut kierrettyä opiskeluaikoina. Naantali on minulle tuntematon paikka. Kesät vietin aina kesätöissä kotipaikkakunnalla.

Pidän Tove Janssonin Muumi-kirjoista ja mietinkin, että kannattaisikö 1-2 päivää käyttää Naantaliin tutustumiseen ja samalla käydä Muumimaailmassa.

Tukholmassa tapaan käydä Junibackenissa. Vaikka muuten paikka on yksinäiselle aikuiselle tylsä, niin Satujunan takia kannattaa sisäänpääsy maksaa. Onko Muumimaailmassa mitään tuollaista (vaikka vain yksittäistä) asiaa, joka antaa aikuiselle muumifanille vau-efektin?

Re: Sopiiko Muumimaailma yksin matkaavalle

Lähettäjä: Sad Lisa 
Päivämäärä:   6.1.25 06:14:35

Naantali itsessään on kaunis. Itse olen käynyt Muumimaassa kymmeniä kertoja, tosin aina lasten kanssa. Voisin mennä yksinkin.
Muumimaa oli enemmän aidon muumihenkinen alkuvuosina, nyt siellä on paljon osta-osta - kojuja, mutta hyvällä asenteella ja ajan kanssa siitä pystyy edelleen nauttimaan. Naantalia suosittelen kyllä muutenkin, myös ilman muumeja.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   6.1.25 06:25:25

Sanoisin, että ei se kyllä aikuisen kohde ole. Olen ollut siellä kerran n. 11-vuotiaana eli tästä on tosiaan aikaa, mutta pidin sitä jo silloin tylsänä, elleivät sitten ole tuntuvasti sitä kehittäneet. Pikkulasten kohde oli silloin.

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   6.1.25 07:37:09

Muumimaailman miljöö on tosi kaunis. Käydään siellä toisinaan kävelyllä silloin kun on kiinni. Sinne siis pääsee kesäkauden ulkopuolella ilmaiseksi kävelemään.
Suosittelen myös käyntiä Seilissä jos ei ole siellä tullut käytyä. Aurajoesta lähtee yhteysalus Seiliin kesällä joka päivä

Lähettäjä: Risku 
Päivämäärä:   6.1.25 08:22:45

Itsekin muumifanina olin innoissani kun sain viedä veljentytön sinne, mutta ei se kyllä valitettavasti anna aikuiselle mitään. Pelkkiä pikkumyymälöitä ja ruokakojuja, ainoa muumijuttu oli oikeastaan se muumitalo muttei sekään ollut kummoinen. Olin pettynyt paikkaan.

Lähettäjä: Lotta 
Päivämäärä:   6.1.25 08:44:30

Lapsemme rakasti pienenä muumeja ja muumimaailma oli ihana kohde hänen kanssaan kun oli kaikesta siellä niin innoissaan. Taisimme käydä joka kesä hänen ollessa 3-9 vuotias koska oli aina hänen toivelistallaan. Mielestäni kivasti toteutettu ja alue on kaunis, mutta en ehkä aikuisena oikein saisi siitä mitään irti.

Naantali muuten on kaunista seutua ja pikkuputiikit rannassa kivoja sekä viihtyisiä ravintoloita. menisin muuten kuin muumimaailmaan kiertelemään Naantalia jos olisin ilman lasta liikenteessä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.